Stránka 1 z 1

cívka k zapalování ?!?!

Napsal: stř pro 05, 2007 4:39 pm
od ja
díky za podnětné návrhy na opravu nestartujícího (za vlhka) Libera.
Vyměnil jsem kabely i svíčky a pořád nic. Když zkusím zatočit motorem, jiskra se objeví na začátku startování a potom až na konci "startování"? chtěl bych zkusit jinou cívku. máte nějaký tip? :idea:
je podobná v nějakém běžnějším autě?
kolik tak zhruba může stát?
jak ji lze zkontrolovat?
Díky
P.S. jestli sbíráte pojmenování pro Libera tomu mému dali název "LANOVKA" prý vipadá jako utržená kabina lanovky :lol:

Re: cívka k zapalování ?!?!

Napsal: stř pro 05, 2007 4:53 pm
od Karel
ja píše:zkusit jinou cívku.
Každopádně bych se přesvědčil jestli vůbec něco jde do cívky.Pokud do cívky nejde napětí,/proud/ to znamená taky, že ani z cívky, i když bude celá nová nic nepude.Podle slov: "na začátku a nakonci startování" bych si tipnul na ztrátu napětí na zapalovací cívce během startu.
K.
:wink:

ani roztáhnout to nejde

Napsal: stř pro 05, 2007 5:39 pm
od ja
Díky za ochotu pomoci
Abych to doplnil:
zkoušel jsem to roztáhnout a nic. Celé to začalo tak, že jsem dojel bez problémů na hory. tam dva dny stálo a potom nechtělo chytnout (napřed jen na jeden válec, pak už nic - zalil se benzínem). při odtahu domů - 130 km na laně, jsem občas dobržďoval motorem a najednou po 100km chytnul a dojel jsem domů bez problému. druhý den nenastartovalo a ani nešlo roztáhnout (tahal jsem jen 300 m). tak jsem vyměnil ty kabely a . . .dál už jsem to psal.
Díky moc.

Napsal: stř pro 05, 2007 9:13 pm
od kce
nejsem teda v ëlektrice nikterak zbehlej, ale mas vubec ok bateru? jen ze jsi o ni nikde nepsal.. a jinak bych tez zmeril co jde do civky a co z ni..
jinak se da pouzit civka ze skodovky stary ale nedoporucoval bych to ;)

Napsal: čtv pro 06, 2007 8:23 am
od ja
Jo, baterie v červnu nová, nabitá, točí a točí, ale jiskru nechce dát

Napsal: čtv pro 06, 2007 8:35 am
od Karel
kce píše:..
jinak se da pouzit civka ze skodovky stary ale nedoporucoval bych to ;)
Nedá :!:
K.
:cry:

Napsal: čtv pro 06, 2007 9:16 am
od Martinekk
Cievka zo škodovky sa dá použiť na staršie. Ale silne nedoporučujuem, maximálne tak ako núdzovku na vyskúšanie. Na našom liberku bola cievka zo škodovky a prejavovala sa zaujímavá porucha. Hocikedy, či už bol motor teplý, alebo aj studený, stratil výkon, zdochol a potom nešiel naštartovať. O hodinu chytil bez problémov. Takto auto nechávalo svojho majiteľa či po kilometri alebo dvadsiatich od domu... Na vine bola len a len táto cievka. S origo nemáme žiadny problém, ani 100km jazda nevadí.

Napsal: čtv pro 06, 2007 10:46 am
od Karel
Martinekk píše:Cievka zo škodovky sa dá použiť na staršie.
Nedá :!: :!: :!:
K.
:evil:

Napsal: čtv pro 06, 2007 1:14 pm
od Martinekk
Veru nedá. Ale bola tam, nie dlho... Fungovalo to tak ako fugovalo, čiže skôr nefungovalo. Strčil ju tam opravár, ja som ju vymenil za origo.

Napsal: čtv pro 06, 2007 1:23 pm
od Karel
Martinekk píše:opravár
No coment
K.
:evil:

Napsal: čtv pro 06, 2007 1:34 pm
od Martinekk
To bol taký škodovkár-trabantista. Stačilo mi, keď som videl čo dorobil so silentblokom výfuku. Bol odtrhnutý, tak ho prevŕtal a zoskrutkoval... To tak tĺklo do karosérie že to až možné nebolo. Na opravy libera jedine ja s otcom. Nikomu ho nezverím do rúk.

Napsal: pát pro 07, 2007 8:23 am
od dědek
Indučka v Liberu má jiný činný odpor než ve škodovce a tak se zakrátko docela hřeje( teče tam moc velký proud. Myslím , že by šla použít indučka z Opel Astra , ale mám pocit, že její cena je ještě větší než ze Subaru. Vyzkoušej ale osvědčený pokus -svíčku přímo na VN kabel z indučky (musíš použít svíčkovou fajfku namísto koncovky do rozdělovače, nebo do indučky zastrčit jeden z kabelů rozdělovač- svíčka. Svíčku přilož někde ke kostře a nech někoho zastartovat (při vymontovaných svíčkách to jde snadnějí. "Půjde-li" pořádná, pravidelná jiskra , je závada ve víčku nebo v palci , což je nutné prozkoumat ( prasklinky, černý kontakty ve víčku a palci - pozor na pohyblivý kontakt mezi spojení indučka- víčko- palec ( často se stává, že lidi ztratí "uhlík s perkem" a ono to skáče,kde se dá a dokonce auto i někdy jede. Ve druhém případě , kdy napětí na indučku jde opravdu bez problému( není mizerný konektor s přechodovým odporem ) a jiskra je hamižná, nepravidelná nebo se ztrácí úplně, může být na vině indučka. Než však hned kupovat novou , je lepší si půjčit opravdu funkční a vše odzkoušet. Takhle by člověk vyměnil za chvíli celý aouto a závada může být jen v konektoru, který je vystaven značně nepohodě. Mokro za děště a rozsolené sněhové břečky a pak docela pekelný hic od výfuku. Dědek

Napsal: pát pro 07, 2007 8:37 am
od Karel
dědek píše:závada může být jen v konektoru
Tady bych začal.
K.
:o

Napsal: úte pro 11, 2007 1:09 am
od Mira
A není to naše oblíbená kostra?
Na začátku nabito, při startování úbytek, po něm se motor dotáčí setrvačností, jiskra de, ale nezapálí mokrou svíčku. Ta zůstane mokrá i při roztahování. Zkusili jste roztlačit bez předchozího startu, nebo po vysušení ?

Mira

PS: kabinka z lanovky mi tady říkali taky :)

Napsal: úte pro 11, 2007 9:24 am
od Martinekk
Kostrou a aj plusom k štartéru by som začal.

Včera som mal tiež veľký problém naštartovať, doslova som ho trápil asi minútu, kým chytil na dva valce... Dovtedy ani zápal, neviem ako je to možné. Takto ťažko som štartoval asi dva posledné týždne. Poobede som káble k sviečkam vyčistil, vyčistil som aj viečko rozdeľovača, palec... Čistil som riedidlom C-6000. Oškrabal som aj kontakty čo sú vnútri v rozdeľovači, zaizoloval som káble na strane rozdeľovača nevulkanizovanou gumou. Dnes ráno chytilo na prvý ťuk. A to vonku celú noc pršalo :evil: Takže to hádam pomohlo. Kostry mám porobené.

Napsal: úte pro 11, 2007 9:42 am
od Karel
Martinekk píše:Kostrou a aj plusom k štartéru by som začal. Kostry mám porobené.
Ale...
Když se zamyslíš nad tím, že karoserie a rám a motor musí být mezi sebou 100% :arrow: propojené - prokostřené tak taky zapalování nebude kostřeno na motor, ale jinde. To o kostrách a ještě plusy = pojistky konektory... Jediná cesta je měřit,měřit a zase měřit napětí.I na indukční cívce :!: a to jak na primáru, tak na vysokonapěťové straně. jinak se dál nedostaneš :!:
To ostatní jsou jen úvahy a hypotézy. Máš - li spolehlivější řešení sem s ním :!:
K.
:evil:

Napsal: úte pro 11, 2007 11:46 am
od Martinekk
Karel, veď práve to píšem. Minimalizovať úbytky na konektoroch, vyhrdzavených kábloch a podobne. Meral som, meral... A potom som prepájal novými káblami.

Ale jedna odlišnosť proti ostatným starším modelom liberiek tu je. Ja nemám za zadným tapacírom tú plechovú krabičku(asi elektronické zapaľovanie). Ak myslíš premerať tú, a prípadne prikostriť ju, nemôžem... Spoľahlivejšie riešenie ani neviem či existuje.

Napsal: úte pro 11, 2007 12:36 pm
od Karel
Martinekk píše: Ale jedna odlišnosť proti ostatným starším modelom liberiek tu je.
Nedokážu odpovědět neznám st Libero.Jedině musíš sám a hezky po drátech vystopovat sílu a barvu vodiče rozpojit ověřit bzučákem a pak možná zjistíš co kam vede a co kde je .Jiná cesta není.
K.
:cry: