Stránka 1 z 2

Svíčky

Napsal: pon pro 10, 2007 12:24 pm
od covex
Ma cenu nejak resit svicky nebo lze pouzit jakekoli? Do ted jsem tam mel
BPR6ES11 Zapalovací svíčka NGK KS >=5 90.76 CZK 108.00 CZK

Ted jsem tam dal
BRISK EXTRA LR15TC-1 66,39 Kč 79,- Kč

Daji se taky ale koupit svicky za 500,-/kus.. ma to nejakej smysl?

Napsal: pon pro 10, 2007 3:09 pm
od hejtmos
ja mám brisky za \46 kč jedna .,....... a pálí to jak má :) určitě nebudou mít takovej KM dojezd jako nGK ale co pak se koupěj novy :)

Re: Svicky

Napsal: pon pro 10, 2007 3:48 pm
od Karel
covex píše:BRISK EXTRA LR15TC
Jsou jedny z velmi dobrejch a snad z našich nejlepší.
K.
:shock:

Napsal: pon pro 10, 2007 9:12 pm
od ix
když sem měl ještě Sierru, taxem měnil svíčky (byly tam BOSHky, vědět to, neměnim) za nějaký 4 bodový. nezměnilo se nic, pořád to žralo 12 na 100 :)

Napsal: pon pro 10, 2007 10:51 pm
od hejtmos
na forda jedině dílyod motorcraftu jako na subaru od Nipparts !

Napsal: úte pro 11, 2007 8:24 am
od dědek
Pokud se týká svíček je třeba dodržet několik zásad a dál už by neměl být problém. Je třeba dodržet" délku závitu !!!! ( jde namontovat i jiná ale!!)
jiskřiště (kdysi označeno jako Y
teplotní činitel ( 15 a u jiných výrobců i jinak)
Kvalitní svíčky jsou BOSCH, ale i NGK a spolehlivé jsou i Brisk) Po namontování se ale může stát, že jedna i více může být vadná a proto je lepší svíčky kupovat "doma" pro případnou reklamaci. Mě se to už stalo a nešlo mi do hlavy, že motor jde na tři (nejednalo se o Libero) a vina byla v jedné špatné svíčce z výroby. A stejnou zkušenost měl docela nedávno soused. A naposledy je třeba myslet na to, že normální svíčka má "životnost" cca 15 tis.km. Odborník okamžitě pozná , zda-li je třeba svíčky vyměnit (podle kontaktů ) a to může být i dříve při použití "studenějších svíček) tam kde je třeba teplejších. Samostatnou kapitolou je "odrušení", ale to třeba až někdy příště. Dědek

Napsal: úte pro 11, 2007 10:36 am
od covex
Dedku, dik za vyklad - samozrejme jsem myslel jakekoli svicky doporucene na Libero z toho co nabizeji prodejci. Ne ze bych tam dal uplne jakekoli.

Narazil jsem jen na vicero svicek od ruznych vyrobcu a tak me zajimalo kterou vybrat a zda ma nekdo zkusenost co je do libera optimalni.

Prijde mi totiz ze svicka ma vliv na predstih - predstih je v podstate nastaveni zapaleni svicky a konstrukce svicky tak urcite hraje roli v tom jak se predstih musi nastavit. Pokud jsem tam tedy mel NGK a predstih nastaveny na ne, pak by se asi po vymene svicek za jine mel predstih znovu seridit ne?

Napsal: úte pro 11, 2007 10:57 am
od Karel
covex píše:Prijde mi totiz ze svicka ma vliv na predstih -
Určitě ne :!:
Dop. předstih od výrobce je 5 +/- 3st.
Seřizovat jde jenom stroboskopem. Na řemenisi jsou 3 rysky 0 - 5 - 10st.
Protože používám BA95 a s přihlédnutím ke stáří motoru seřizuji mezi 5 - 10st. Nic jiného v tom není.
K.
:shock:

Napsal: úte pro 11, 2007 11:13 am
od covex
Souhlas, ze predstih se serizuje stroboskopem podle remenice. Stroboskop generuje svetelny puls podle napetoveho pulsu, ktery jde do rozdelovace a pak na svicky. Konstrukce svicky tak muze mit vliv na to, s jakym spozdenim jisktu vygeneruje. Je fakt, ze pri pouziti doporucenych svicek by rozdil mezi okamziky zapaleni mezi ruznymi svickami mel byt minimalni a pri presnosti nastaveni predstihu +-3st je vliv takoveho spozdeni zanedbatelny.

Napsal: úte pro 11, 2007 1:57 pm
od dědek
Asi určitě jezdíš na "95" (spokojilo by se i s méně oktanovým palivem, ale rozdíl v ceně je tak minimální, že to nemá cenu). Bohužel oktany v tomhle palivu nejsou stále stejný a proto se ti i někdy zdá, že teď to jede líp a jindy hůř. Já jsem koupil Libero, kde majitel "investoval" do více bodových svíček ( tak.zv. letecký) a je mi je zatím líto vyhodit i když je na nich už přez dvacet tisíc. Ale téměř u všech "samohybů", který jsem kdy koupil , byla výměna svíček mezi prvými úkony. Poslední samohyb, který jsem si teď koupil, je čtyřkolka BEMI Germeny 200. (Výrobce China, ale na "značkovou" nemám). To však nastal mumraj, když jsem do tohohle verglu sháněl svíčku. A nejhorší je, že je i rozměrově úplně jiná a na víc potřebuje klíč 18. Jediný rozdíl ve svíčkách pokud dodržíš přecházející "rady", je ve spolehlivosti. Dražší by měla být spolehlivější, ale bohužel to nemusí tak být stoprocentně pravda. Dědek

Napsal: úte pro 11, 2007 3:09 pm
od Karel
dědek píše:bohužel to nemusí tak být stoprocentně pravda.
Mohu potvrdit. Zachovat musíš délku :!: To ostatní se dá vychytat. Je-li starší motor, co má větší, než obvyklou spotřebu oleje :arrow: zvol svíčky "teplejší". Já svíčky vybírám, podle barvy těch co právě vyndávám.
Je-li vyndaná černá a zapatlaná volím o stupeň teplejší.Je- li naopak bílá někdy i do zelena , tak o stupeň studenější. Dle odborníků dobrá barva izolátoru je šedivá/srnčí šeď/ až do světle hněda /cihlová :?: /.
Co starší motor to unikát :!:
Velice pěkně je to popsaný tady :
http://www.teplice-tuning.cz/clanky/motor/svicky.doc
K.
:lol:

Napsal: úte pro 11, 2007 3:24 pm
od Karel
dědek píše: Poslední samohyb, který jsem si teď koupil, je čtyřkolka BEMI Germeny 200. (Výrobce China, ale na "značkovou" nemám).
Tak tuhle čtyřkulku nabízej u nás v TESCU taky, ale není to jenom hračka, tak na golfový hřiště :?:


Obrázek
K.
:shock: :shock: :shock:

Napsal: úte pro 11, 2007 3:35 pm
od hejtmos
hrozny šunty nebrat !!!!!!! Jedině Yamaha Grizly nebo Bombardier poř Polaris :) aje co se svíček týče já věřím že výrobce nastavuje předstih pro určitou značku a typ svíčky !!!!! Ford mo jel dobře jenom na motorcraftech, ale tam byl rozvod řemenem ! tadny je řetěz ten vytahne a ten ppřestíh je jaky chce sám, proto je tak nak jedno jakou značku svíček, bacha na dylku zavitu !!

Napsal: úte pro 11, 2007 6:28 pm
od Tuti
hejtmos píše: tam byl rozvod řemenem ! tadny je řetěz ten vytahne
Není mi úplně jasné jak to myslíš, ale každopádně Libero má rozvod řemenem. A řemen ani řetěz se nikdy nevytáhnou tolik, aby to nějak podstatně ovlivnilo předstih.
Na výrobci svíček by snad opravdu záležet nemělo, rozdíl bude jen v životnosti. Různé vícenásobné, platinové a čertvíjaké elektrody považuju jen za obchodní trik a nevěřím, že se měřitelně projeví na výkonu nebo spotřebě. Ale s tepelnou hodnotou bych od doporučené rozhodně daleko nešel .. nanejvýš tak jak píše Karel podle barvy.

Napsal: úte pro 11, 2007 6:42 pm
od hejtmos
jejeje ja sem pako jasně že má řemen ! chvili než jsem šel na net jsem s kamarádem probíral felicii a nějak sem jí dal sem nesmysl sorry :) ale ty svičky myslím si svoje :) no to je jedno, Jinak se voptám když bych vám někomu napsaL Vin code napsali by jste mi někdo o mem autičku co vám to oněm vyhodí prosím

Napsal: stř pro 12, 2007 7:11 am
od dědek
Tuším, že Karel měl na to nějaký prográmek. Pokud by jsi měl Octavii, to bych ti řekl i já, jestli nebyla náhodou vyrobena v roce 1997 nebo na Ukrajině a v TP má rok 2000 a místo narození třeba Plzeň. Jinak jak jsou na tom rozvody, prozradí stroboskopická lampa. Ojetý motor vykáže velké "cestování" značky na setrváku nebo řemenici a je jedno, jestli je vačka "honěná" řemenem nebo řetězem . A nakonec k té čtyřkolce. Samozřejmě uvedené značkyto je úplně jiná kategorie než ten můj verk. Má to však jeden háček. Pokud je to na značkách a je pro ježdění vlétě do práce a odpoledne na houby nebo k rybníku, splní i ta "čína" radost ze svezení. Do terénu na "bláznění" v lese a i na amatérské závody je už naprosto nevhodná. Je to čtyřkolka jako autoškola. Když tě to chytne , vybrakuješ rodinnou kasu a za 250 tisíc koupíš něco lepšího a když ne , tak téměř za pořizovací cenu jde k dalšímu pomatenci, co si chce zlomit vaz. Výkon motoru (okopírovaná Yamaha 200ccm 10,7kW vodou chlazený) tomuhle 167 kg vážícímu a dalších 160 kg nákladu schopného uvézt samohybu, dává i do kopce na pětku dostečný výkon , a málokdo má to srdce zjistit kolik to opravdu jede. Já zatím maximum 60 ale ten co mi to prodával ve dvou skoro 100km/h. Tak, že hračka z Tesca pro malé kluky tohle už není a za ty peníze docela atraktivní přibližovadlo. Dědek
Obrázek

Napsal: stř pro 12, 2007 9:41 am
od kce
uf, svicky se maj menit po 15k km? :oops:
takze kdyz sem od koupe vozu nalital neco kolem 13ti a predchozi majitelka na nejakou udrzbu kaslala.. asi bych me o vymene uvazovat co? treba se tim castecne vyresi i nedavno popisovany potize? :twisted:

Napsal: stř pro 12, 2007 9:59 am
od Karel
Tuti píše: Různé vícenásobné, platinové a čertvíjaké elektrody považuju jen za obchodní trik a nevěřím, že se měřitelně projeví na výkonu nebo spotřebě.
Ne tak docela. Tady se dá už hovořit o tvaru a trvání výboje o chování korony atd....
Velice dobrá svíčka je :LR15YS
Obrázek
A tato LX15LTC-1 by měla být zcela nejlepší pro naše autíčka


Obrázek
a tady je "standartní" zbarvení izolátoru.
K.
:roll:


Obrázek

Napsal: stř pro 12, 2007 10:04 am
od kce
A tato LX15LTC-1 by měla být zcela nejlepší pro naše autíčka
i pro 'starsi'? :) dik

Napsal: stř pro 12, 2007 10:07 am
od Karel
kce píše:
A tato LX15LTC-1 by měla být zcela nejlepší pro naše autíčka
i pro 'starsi'? :) dik
Pokud je motor v pořádku a je seřízen na optimum tak proč ne :?:
K.
:shock: