Výměna ložisek zadních kol .

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od dědek »

Tak K O N E Č N Ě jsem se dokopal k výměně těch ložisek. Použil jsem jinou metodu, ale ložiska jsou tam. Gufera jsem koupil samozřejmě blbý a tak pro ty, kteří se na to chystají, že gufera jsou vnitřní díra rovná se průměr vnitřního kroužku ložiska a né díry. Rameno sundat se mi nezdařilo a tak jsem povolil v uložení celý motor , pak jej odpáčil a poloosu vytáhl směrem dolů pod motor. ( musí se samozřejmě demontovat tlumič a pružina) . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Karel »

dědek píše: Gufera jsem koupil
Tak nám prozraď čísla ložisek, a rozměry gufer :wink:
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od dědek »

Někde z jara jsem to psal "6206" ? No někde výše je to potvrzený, A gufera jsem koupil na díru 30 , ale to je špatný a tak zůstaly původní protože to jsou ložiska ( do mokra) krytý a nemusí se mazat.Dědek
P.S.Pro jistotu jsem si to ověřil opravdu -6206 a bez problému je lze koupit v několika provedeních a i pro různé zatížení ( řekl jsem , že to je na tunové autíčko - dozadu a prodavač v krámku, kde prodává už patnáct let jen ložiska a příslušenství, koukl do katalogu a nabídl mi tři druhy)
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Martinekk »

Ja som vymieňal tiež, pred týždňom. 6206 sedí, označenie ložiska krytého z oboch strán je 2RS, skupina vôlí C3. Kúpil som ZKL, stáli okolo 150Sk. Keďže to ložisko fakt môže pracovať v mokre, tak som gufero nevymieňal. Stejne to nezoderiem...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Karel »

dědek píše:ložiska ( do mokra) krytý ... pro různé zatížení ...
Jen pro uvedení na pravou míru : Jedná se asi o ložisko 6206 2RS je to"těsnění na obou stranách" Žádné ložisko není vodotěsné,a ani do mokra :!: 2RS je jenom kryt proti prachu. Co se týče zvýšené únosnosti, tak se to řeší použitím válečkových, nebo soudečkových ložisek s dodatkovým značením "E". Proti vodě jedině gufero.
K.
:(
Nikdo není dokonalej.
Pidy
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: ned lis 21, 2010 8:37 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Pidy »

Ahoj, chystám se měnit ložiska, a chtěl bych vyměnit i gufera, nevěděl by někdo rozměr ? Nechce se mi to zatim rozebírat.
Dík Pidy
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od covex »

Jsou podle me ruzny vne a dovnitr. Vnejsi (viz. viewtopic.php?f=13&t=988#p9484) je podle toho co mam na stole 64mm vnejsi prumer a 45mm vnitrni, ale je to zpevnene. Pokud nekdo tusi ze to jde nahradit *tedy neni nutny original) tak dejte vedet. Vnitrni nemam, ale rekl bych ze vnejsi prumer je stejny a vnitrni je dan poloosou. Stahovani je na pruzinku.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Karel »

covex píše:Jsou podle me ruzny vne a dovnitr.
Ano, jsou.
Venkovní má rozměr 37x62x7, a jde nahradit bez problému tuzemským 37x62x8.
Vnitřní má rozměr 45x64x7 a to se musí koupit v originále. Vnitřní při demontáži nepškodit,
a dát novou pružinku. Nebo aspoň starou pokud je použitelná trochu skrátit.
Z vnitřku kola, pokud nebrodíš tak je jenom prach a z druhé strany je vazelína.
Tu jsem použil co je určená do vodní pumpy./asi A4/.
Ložiska jsou 6206 a použil jsem krytí 2SR. Jinak postup dle dílenské.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Pidy
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: ned lis 21, 2010 8:37 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Pidy »

Dík všem, ložiska už jsou doma , vzal jsem zapouzdřený. Teď už jen najít trochu volnýho času a obrnit se pevnýma nervama a WD-čkem :D
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Mis.us »

zadní ložiska je až na vyndání poloosy menší práce než přední,místo wdčka,který je dobrý spíš na čištění nebo mazání průvlaku u svářečky používej brzdovku a pak grafitku,samozřejmě na šrouby,né ložiska;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Tuti »

Ložiska na pravém zadním kole se hlasitě dožadují výměny, myslel jsem, že v tomhle vlákně najdu návod i pro amatéra jako jsem já, ale moc jsem toho nevyčetl tady ani jinde na fóru.
Může mi prosím někdo v bodech popsat osvědčený postup včetně číhajících úskalí?
(jedná se mi o starší - předpolkádám, že by to mělo být asi až na odpojení poloosy stejné ??)
Dík :D
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od michael »

Ahoj Tuti, nehledej v tom žádnou vědu. Odpojíš poloosu, sundáš brzdový buben, odpojíš poloosy z převodovky a poloosy vyklepneš. Teď už budeš mít přístup k ložiskům.
Akorát si teď nejsem jistý, jestli je mezi ložisky opěrný kroužek, jako vepředu. Je to ale jedno, on se dá mezi ložisky posunout a tak získáš
přístup k vnitřním kroužkům ložisek. Vhodnou tyčkou ložiska vyklepeš ven i s gufery, vnitřní ložisko zvenku a vnejší zevnitř.
Myslím že na žádné úskalí nenarazíš :D
Naposledy upravil(a) michael dne čtv črc 21, 2011 8:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero E12 r.v. 91
Kounect
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 30, 2011 10:03 pm
Bydliště: Praha

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Kounect »

Akorát je to celý zarezlý na paštiku a než sundáš poloosu z bubnu, tak se taky můžeš zbláznit. Apropo jak je to myšleno s paknama? Dají se nějak stáhnout aby nepřekáželi při sundavání bubnu? Napadá mě kdyby byl KO jak by se postupovalo? Domlouvátkem nebo je na to nějaký fígl?
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od covex »

Ono podobne je na tom "vyklepnes poloosu". Pokud je mysleno z prevodovky, tak na starem liberu je jesli se nepletu jeste pojistny kolicek. Najit ho v mazivu neni zrovna legrace. A to nemluvim o tom, ze na zemi se mi nikdy nepovedlo vyklepnou poloosu z prevodovky (ovsem u novejsiho).
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Lubomír »

ani mne, a flexkou to vzít nejni dobrá metoda, ale ten klíč52 jak tu bol už spomínaný je moc dobrá metoda, takže u novějšího - vypáčit, ne vyklepnout!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Mis.us »

kluci,to bude chyba jinde,vyklepnout to jde.U olejový vany stačí jenom kladivo,na druhý to chce dva sekáče,jeden píchnout pod pružinu do díry v rameni a zpříčit osu,aby se nelámala a druhym sekáčem vyklepnout s pomocí kladiva.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od michael »

Nazdar, nechci se do toho moc míchat, ale odpovídal jsem na dotaz Tutimu a tak předpokládám, že se jedná o starší typ.
Chybička se vloudila, už jsem to doplnil :D

Pro Kounect: jak moc to máš zarezlý, to už záleží jen na tobě a co se týká brzdových paken tak pokud není moc projetý buben, tak
je demontáž v pohodě, když to nejde, osvědčilo se mi nasadit na buben kolo a trochu páčit. Ale s citem. No a když to opravdu
nejde, tak na plechovém štítu brzdy je okénko a tím se dostaneš k samostavitelným šroubům, které vymezují vůli paken v bubnu.
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
DžordžoKelias
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: čtv čer 14, 2012 8:56 pm
Typ Libera: E12 1997
Bydliště: Protivanov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od DžordžoKelias »

Zdravim vsecky. Chystam se vymenit loziska na zadku, ty uz mam, ale ne a ne nekde sehnat ta gufera. Prosim, poradte. Diky.
Subaru Libero E12 Superdeluxe, 1.2i, 1996.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Karel »

Venkovní koupíš /běžný rozměr/ a vnitřní drží jen prach z obložení. Pokud možno zachovat, případně vyměnit perko.
I na můj vkus bylo orig příliš drahé.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výměna ložisek zadních kol .

Příspěvek od Mis.us »

originál sice stojí 300,- /gufero,ale zase ta kvalita je opravdu jinde,guma obyčejnýho gufera nevydrží ani zlomek toho co na japonskym guferu.Ložiska kupovat originál je samozřejmě zbytečný,dají se koupit japonský -tuším koya- jsou z lepšího materiálu než naše,vydržej a za směšnou cenu,jen najít ten správnej obchod.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět