Příspěvekod Lubomír » stř led 13, 2010 10:08 pm
tak tak, malý výkon motoru myslím obmedzuje iba maximálnu dosiahnuteľnú rýchlosť - už tu bolo písané, že tak do 60km/h sa aerodynamický odpor telesa nejak zvlášť nepodiela na spotrebe výkonu motora, ale nad 60 straty pretláčaním telesa vzduchom rastú s kvadrátom prírastku rýchlosti, a tak sa s malým výkonom dá jazdiť do tých 60km/h, a všetky "rýchle "auťáky vlastne ten svoj nadupaný výkom potrebujú na prekonanie odporu vzduchu na dosiahnutie vyšších rýchlostí. Samozrejme sa dá ten prebytok výkonu pri menšej rýchlosti s radosťou využiť na predbiehanie a zrýchľovanie podporené ešte znásobením krútiaceho momentu prevodovkou, ale s rastúcou rýchlosťou už treba pristúpiť plyn a radiť už nie je čo (ak tam nie je 500 koní pod kapotou, že...)
Mám sen: zelektrizovať Liberko leteckým dynamoštartérom (asi tak 6 kW) po vzoru elektrotrabantíkov. Dynamoštartér už "zahálí "v pivnici

Baterky sú ale ešte v nedohľadne - zatím. Ono voziť sa do práce a nazad cez mesto max,50km/h vlastne ani to stádo koní na benzín nepotrebuje...A nabíjať sa to môže celú pracovnú dobu, a potom aj v noci... Už sa budím do reality - najsilnejší bude problém s papiermi pre nový pohon...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka