Evoluce

Sem přidávejte odkazy na fotky, jak z akcí tak i ruzné kde se co na internetu najde.
Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Evoluce

Příspěvekod peple » pon dub 24, 2006 3:24 pm

Tak nějak bych nazval tuto část protože o Liberu se zde bavíme a probíráme vše možné, ale u čeho to vlastně všechno začalo každý neví.
Vrhnu se teda do mini osvěty po hlavě a doufám že časem budeme přidávat další zajímavůstky.

KRÁTKÁ HISTORIE SUBARU 360
Model Subaru 360 byl první řadou automobilu s délkou necelé tři metry a první japonskou samonosnou konstrukcí se samostatným závěsem kol a hřebenovým řízením, vyráběných ve Fuji Heavy Industries(mateřská společnost firmy Subaru). První kus byl vyroben již v roce 1950 a na trh přišel v roce 1958. Označení 360 se vztahuje k velikosti(objemu motoru).V Japonsku se též označuje zařazení do daňové třídy, do níž vůz spadá. V tomto systému menší znamená levnější, přičemž model 360 byl tím nejmenším.

Například do USA byly modely Subaru 360 oficiálně dováženy v roce 1968 Malcomem Brickinem. S velkým nadšením tu však přijaty nebyly, většina z nich nebyla ještě po třech letech stále prodána. Jejich cena byla USD 1300,- za kus a je znám případ, kdy 6 úplně nových kusů bylo nabízeno za USD 2000,- celkem!
V nabídce byly celkem 4 různé typy: 2 sedany - bilý standard a Young - žlutý sportovní model, dodávky a jako nejvzácnější - pickupy.
Dále existují i jiné verze speciálních modelů 360, dovezených soukromě.

Ti, kteří si vozy pořídili, označují možnost nákupu náhradních dílu a
zajištěni servisu v USA jako značně obtížnou, společnost Subaru tyto služby totiž nezajišťovala - nebyla to její povinnost. :?

Technická data

Obrázek

Dvoudobý řadový dvouválec chlazený vzduchem, objem 356 cm³, vrtání 61,5 mm a zdvih 60 mm, komprese 6,5, výkon 12 kW (16 koní) při 4500 ot/min. Třístupňová převodovka

První typ 1958-62
Obrázek

Kabrio z let 1958-62
Obrázek

Následující typ 1963-67
Obrázek

První typ kombi 1963-67
Obrázek
Obrázek

Poslední typ 1968-70
Obrázek

Poslední typ kombi 1968-70
Obrázek



„Třistašedesátka“ dále posloužila jako základ pro nám již dobře známou konstrukci SUBARU 360 truck
- SUBARU SAMBAR - 1961-66
Obrázek

Je to jenom kostra. Nebojte se doplňovat, opravovat a upravovat :wink:
Naposledy upravil(a) peple dne stř led 31, 2007 11:30 pm, celkem upraveno 1 x.
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » pon zář 25, 2006 8:35 pm

ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » pon pro 25, 2006 9:12 pm

Původní odkazy na prospekty nějak nefungíš, takže zde jsou v originále
ČUS - PEPLEBUS


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti