Kinderko

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Kinderko

Příspěvekod Raper » stř čer 16, 2010 11:01 am

Človek ukončí školu a zrazu je dosť času aj na auto, za posledných pár dní : ventilátor chladiča, podsvietenie palubovky spínačov, ukazovatel stavu paliva, regulácia kúrenia, anténa, madlo pri spolujazdovi, lakovnícko -karosérske drobnosti.
Teraz sa začnú vážne veci, motor-tesnosť, brzdy, spotreba, stabilizátor riadenia, spojka,.....
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Raper » pát lis 05, 2010 11:53 am

Žeby zázrak?? Na trati KK-Drietoma 245km-17l to je 6,9 na 100km, konečne optimistické číslo v noci plynulá premávka a dialnica. Celková na trati Kežmarok - Ústí nad Labem 8,1 to je zas asi D1... ale inak prvý pokles z večných 10l. :)
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Martinekk » pát lis 05, 2010 5:31 pm

No tak to je super :D nie?
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Raper » stř led 12, 2011 3:43 pm

Auto mam uz dva roky prave dnes don idem vložit štvrty motor(nie dnes este len vyberem ten treti) kazdopadne 15.12. mi skoncila STK a mam co robit aby som dostal dalšiu.. chce to trochu pošteklit s CO a kyslikom niektore casti podvozku
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Raper » sob zář 03, 2011 10:53 am

Kamaráti, priatelia, dlhšie som sa neozval,priznám sa aj na aute som pracoval. Verte či nie som v Spanielskej Malage-ano Liberom :D Google maps Vam vyhodí kolko je to Km z Kežmarku cez Ústí nad Labem, Chomutov, Strassbourg, Barcelonu a Sevillu. Ale okolo 3900km. Absolutne bez problémov spotreba 6,9-7,3l od Spanielskych hraníc 7,9- asi kvalitou benzínu - dufam.
Sli sme v 3och a hrrrba batožiny, som tu na min. pol roku. Prvý krát som využil aj predelenie batozinového priestoru od posádky, posledou radou sedadiel. :) Iné liberá som zatial nestretol...
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Raper » úte říj 25, 2011 5:22 pm

V piatok odchod do Maroka, drzte prsty. Podam spravu. :)
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Martinekk » úte říj 25, 2011 7:04 pm

Držíme, podaj info ako si došiel, dúfam že bude cesta pohodová bez poblémov :D
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Raper » stř lis 02, 2011 2:09 pm

Marocco 2011, 5 denný výlet v 7edmi ze Spanelské Malagy do Macockého Marakesh. Takmer 2000km z toho 1730 na Africkom kontinente. Krásne vždy bolo ked som vosiel do mesta a vsetci mali ten typ auta ako my, je sice pravda ze som tam videl hlavne Suzuki Carry, zopar Daihatsu... a vari len jedno libero - novsie, ale do koloritu som zapadal, vo Fes mi ponukali miesty vymenu za suzuki a doplatok (your´s car to my car and lot of money) aj napiek tomu ze im to zere len tak 7l v mestskej preprave, su to zvačsa 1.0, stvorcylindre. Asi by bol proste typek ze ma kusok cosi ine ako ostatny. V tamojšej doprave neodcenitelna manevrovatelnost a rozmery. Okrem dialnic a narodnych ciest kt. su v ozaj dobrom stave som co- to absolvoval aj po miestych komunikaciach a priesmykoch kde cestu pripomina meter siroky pas zvysneho asfaltu v strede. Najma posledný den ked sme sa ponahlali chytiť traject z Tangeru do Tarifa som si to palil ako s WRC. Volnobeh- pri prechode cez hory mi prestal ist volnobeh , nadmorska vyska max 1650m.n.m po zjezde do doliny opat v poho a celý cas na stejný benzín. To same sa mi jedou stalo v podzemních garazich jeste v Spain. Mimo mestá je narozsirenejsie auto Mercedes M - ako ma KCE ale dodavka. Ceny benzinu tesne pod 1€. Ako setriaci studenti sme si kupili listy na lod len auto + 4 osoby a 3och sme prykrili dekou, preslo to. Pokusim sa pridat foto, rad zodpoviem otazky..
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Raper » stř lis 16, 2011 9:47 pm

Fotky nejsou moje a pri triedení asi tie kde bolo auto nepresli, mylsim ze nakoniec su tam len dve http://kurefotky.rajce.idnes.cz/Marocco/#DSC_3371.jpg http://kurefotky.rajce.idnes.cz/Marocco/#
Iny album pre facebookarov: http://www.facebook.com/#!/media/set/?s ... 073&type=3
neviem ako je to z dostupnstou tychto foiek, ci niesu zavisle od priatelstva, ale ak by ste presmirovali tento profil tak tu najdete fotky aj z iných vyjazdov po Andaluzii.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderko

Příspěvekod Martinekk » stř lis 16, 2011 10:22 pm

Krása...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Cesty spojene s Kinderkom

Příspěvekod Raper » stř bře 13, 2013 11:43 pm

Uz dlhu dobu si vravim ze popridavam fotky na fórum, napisem nejake poznatky, nieco z ciest a podobe, no vzdy sa naslo cosi preco tomu tak nebolo. Teraz som vsak odhodlany napisat par riadkov kt. by som asi rozdelil do stati Mongolsko, Spanielsko, Maroco, Europa roadtrip a Rusko. Nie vsetky tieto miesta som navstivil so svojim liberom no aspon som tam badal a analyzoval. Mohol by som to aj rozkuskovat do ‘’Fotky na netradicnych miestach, stretnutia tretieho druhu, tipy na vylety...’’ no asi to ponecham v celku.
Naposledy upravil(a) Raper dne čtv bře 14, 2013 1:04 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Mongolsko

Příspěvekod Raper » stř bře 13, 2013 11:53 pm

– v roku 2009, ked uz som bol majitelom Kinderka, no este len cerstvym, sme sa rozhodli ist s bratom a dvomi kamoskami do Mongolska. Povodny plan bol Liberom, no ako som ho uz par mesiacov mal a viac ho opravoval ako jazdil pomer asi 93:7 tak sa rozhodlo ze pojdeme vlakom, co bol nakoniec dost dobry napad nakolko v Mongolsku je pramalo asfaltovych ciest, vacsina su vyjazdene trasy kade- tade po stepi, miestami je cesta spravena buldozerom , no tam sa vplivom valiveho odporu kolies tvoria take vlnky ako u nas v zime na neodhrnutych cestach a to vsetko si myslim zeby liberacky podvozok bez nasledkov nevydrzal nakolko sme tam spravili cca 5000km – len po Mongolsku striedavo na Mitsubishi Pajero a UAZ 469. Libero sa v Mongolsku da najst, videl som vsak len 2 ak si dobre pamatam obe na fotke.
P2040007.JPG
P2040007.JPG (64.82 KiB) Zobrazeno 5741 x
Starsie volant na pravej strane, predpokladam ze dovoz z Japonska ako velmi vela aut najma novsich v Mongolsku, obrysovky vpredu oranzove a pozor,je to fulltime 4wd teda ma medzinapravovy diferencial?
P9150947.JPG
P9150947.JPG (74.41 KiB) Zobrazeno 5741 x
Druha ceresnicka je org. valnik nove libero, pre pravojazdiaci trh sa asi nerobylo. Toto som stretol vo finishline Mongolrally 2009. Kto by nevedel http://www.theadventurists.com/the-adve ... ngol-rally
Na spiatocnej ceste som zahliadol po jednom libere v Rusku aj na Ukrajine, islo o starsie predpokladam ze E12.
P9200006.JPG
P9200006.JPG (46.84 KiB) Zobrazeno 5741 x
Naposledy upravil(a) Raper dne čtv bře 14, 2013 1:04 am, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Spanielsko 2012

Příspěvekod Raper » čtv bře 14, 2013 12:25 am

Po niekolkych dnoch priprav auta som vyrazil na povodne polrocnu nakoniec rocnu studijnu vyjizdku do Spanielska. Najvacsie zmeny, ktore som spravil boli odnatie naslapov(jeden ma cca 25kg a nechcel som to sebou tahat) pripevnenie rezervy pod auto,(ani raz nebola prekazkou pre priechodnost) aby bolo viac batozinoveho priestoru a aby som mohol nosit plnohodnotnu rezervu kedze som vedel ze chcem ist aj do Maroka, dodanie diodoveho otackomeru a
236.JPG
236.JPG (28.99 KiB) Zobrazeno 5741 x
diodoveho palivomeru kt. vyjadruje spotrebu na hodiny teda si clovek musi podla rychlosti sam vypocitat kolko cucka. (Mozno to niektori pamataju, bolo to povodne pre Wartburgy.) A vymena prevodoveho oleju v prevodovke. Celou cestou tam som robil spotrebu okolo 7,3 najlepsie 6,9 sli sme 3ja + batoziny. Celkovo cca 3900km kedze som siel z Kezmarku do Usti nad Labem a potom cez Nemecko do Strassbourgu a cez Barcelonu do Sevilla a az tak do Malagy. Teplucko Kinderku ziavne nevadi, rado startovalo a asi ani nehnilo :D Odkedy som prisiel do Spanieska zacalo sluzit na 100 az 156% zvacsa som ho vyuzival ako 7miestne vozitko na dlhe vzialenosti, jazdili sme vzdy velmi internacionalne skupinky do miest a narodnych parkov. Policia ma v Spaniesku nikdy nezastavila a neskor som uz ani na Gibraltarskych hraniciach nevysadzoval prebytocnych pasazierov, aj tak ich vzdy zaujimali len pasy a obcianske. (Raz po tom, co som dvoch vylozil pred hranicami, som ich zabudol za hranicami pockat, nik z posadky mi to nepripomenul, no vedeli na kt. parkovisku budeme spat, stretli sme sa prakticky pri jeho vchode ked som sa po nich vracal)
Bol som vzdy prekvapeny ako sa na 3-4 dni pomestime 7mi do auta a berieme so sebou okem ineho aj vodu, jedlo, 5litrovu plynovu bombu s varicom, futbalovu loptu, skateboard, deky, nafukovacku, karimatky, gitaru... Samozrejme nas neobisli bezne zavady – ucpana volnobezna tryska, nefungujuci starter, dodrate brzdne dosticky, rozvazene kolesa. Treba asi spomenut ze v akademickom roku 2012-2013 som spravil celkovo na Europskych a Africkych cestach cca 34000km. Nova vedomost je,ze nielen vo vysokych nadmorskych vyskach ale aj v podzemnych garaziach by malo byt prospesne zmenit zapojenie vzduchu, obcas tam nefunguje volnobeh, po tom, ako vyjdem na povrch vsetko v poriadku.

Prve pokazenie starteru sa vyriesilo pobuchanim kamenom po starteri, druhe bolo o to zaujimavejsie ze sa to stalo v Maroku a tak sme tlacili a spustali sa, za najatraktivnejsie povazujem roztlacanie auta na hraniciach a na trajekte :) Starter musel ist vonku a rozobrat. Druha neprijemnost kt. na doslova prenasledovala bolo lamanie sa pruzin zadnej napravy, brat mi jednu poslal postou no omylom z E10 a ta sa za nedlho zlomila opat, presne vtedy ked som siel odviest 9 dievcat na letisko- samozrejme naraz a aj s batozinou. :) Ako uz som spominal inde na fore, zlomila sa este asi 1-2x a aj tak som nikdy nebral podbehy, ale komfort jazdy sa zhorsil. Ked som tam na vrakacoh hladal nahradu, tak to vyzeralo na Nissan Primera uplne vsetky rocniky co som nasiel, ak si dobre pamatam predne, ma pruziny na koncoch v primere zuzene a v sterde sirsie, teda je otazne ci by to comusi nevadilo. Navyse, je to celok aj s tlmicom.
DSCN0634.JPG
DSCN0634.JPG (67.35 KiB) Zobrazeno 5741 x

V Malage mali mnoho Piagio ako auta kt. zabezpecovali servis v pesej zone, no neviem ci Subaru robi verzie smetiarske auto a podobne. Jedno starsie som pravidelne stretaval, nechal som za stieracom aj listok aj kalendar ale odozvy sa mi nedostalo.

Gibraltar by mohol byt kusok rajom Libier no je rajom iba tych Britskych libier,dani a Piagio, prave to by mohlo nahradit libero, no aspon som tam stretaval spustu bratrancov ako v podobe Piagio tak Suzuki super carry.
IMG_3331.JPG
IMG_3331.JPG (69.09 KiB) Zobrazeno 5741 x
Naposledy upravil(a) Raper dne čtv bře 14, 2013 1:16 am, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Spanielsko 2012

Příspěvekod Raper » čtv bře 14, 2013 1:13 am

V Spanielsku vydvihujem vysoko rozmery libera vdaka ktorym som bol dost flexibilny v parkovani aj v neutesivej tamojsej situacii. Jeho obratnost sa mi neraz hodila ked sme sa nevedeli vymotat z miest a casto sme sa tocili.
DSCN0295.JPG
DSCN0295.JPG (32.93 KiB) Zobrazeno 5741 x

/Big February living 22dni vo February som zil v Kinderku, luxusne bolo ze som stal na parkovisku hned pri mori kde boli take tie primorske sprchy a na parkovisku verejne WC, ktore sice na noc zamykali ale aj tak mi tam v podstate nic neschazelo. To bola perioda kedy mi bolo luto ze som odnal aj lavy naslap, lebo postel som mal pernamentne rozlozenu a ak som sa natahoval z vonku po cosi do auta tak som jednoducho nedotiahol, a bolo by to praktickejsie aj pre vyzuvanie a obuvanie. Na pravej strane pri kratkej lavici som mal zriadenu kuchynu teda prave dvere som neotvatral./
DSCN0015.JPG
Kuchynka- plynovy varic sa bezne uzival na prepravkach v lavo na fotke, plexisklo namiesto org. po vykradnuti auta. Snimok je zo spiatocnej cesty na SK vidite maximalne vyuzitie priestoru nad hlavami vzadusediacich.
DSCN0015.JPG (72.51 KiB) Zobrazeno 5741 x

Rekordy padali nielen v preprave ale aj v prenocovani. Sli sme na vylet do hor Sierra Nevada a na spanok sme zastali v cca 1850m n.m. po tom ako zaslo slnko sa sialene ochladilo viaceri zasli do auta a uz nevysli teda tam prenocovali 5ti ci dokonca 6ti, jeden na zlozenom sedadle spolujazdca, a zvysok vzadu. Ja som ostal vonku a bola to jedna z najluxusnejsich noci lebo mi ostali 2 karimatky a deka navyse. K vsetkym cestam by som dodal ze zahradku som z aerodynamickych dovodov nechal doma, teda vzdy bolo vsetko v aute.
Servis som vyuzil len par krat, 2x na vyvazenie kolesa a raz na geometriu. Jedno predne koleso uz s asi 15 stupnovym odstupom utekalo druhemu.
Najneprijemnejsie okamihy sa vlastne stali v mojej nepritomnosti, 1x odtiahnutie v Malage za 75€, bolo to asi v prvych 10tich dnoch, ja som este nevedel po Spaniesky, no nemyslim si ze to bolo s kostolnym poriadkom, totiz ma odtiahla odtahovka bez policajnej pokuty, a navyse mam zato ze som stal spravne... Druhe bolo horsie, zabudol som v aute penazenku a ktosi to nevydrzal, vybil supacie okno na pravych dverach a ukradol penazenku aj s kreditkami a dokladmi. Asi po tyzdni som stretol Slovaka zijuceho v Malage kt. mal doma sibu plexiskla a nevahal mi ju venovat. Velka Vdaka. Pomocou lisu pilky na zelezo a pilnika vzikla nahrada a pomocou Petrovej navigacie po telefone som okno aj zalozil. No mat o jedno otvorene okno menej je v Spaniesku vela. Posledna drobnost je ze mi kradli golfove lopticky zo strechy, ktore sluzia ako zaslepky ostej hrany- zavitnica na uchytenie svetelnej rampy.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

2x Maroko

Příspěvekod Raper » čtv bře 14, 2013 1:27 am

Pocas svojho studia som dva krat zabludil do Maroka, kedze to bolo ‘’len’’ cez more. Je tam lacnejsi benzin- tesne pod euro, lacna strava, tak sa to celkom vyplatilo. Celkovo som v Maroku spravil cca 7-8000km. Vyuzili sme 5 pristavov Tarifa(Span.), Tanger(Mar), Tanger Med(Mar), Algeciras(Sp.), a Ceuta(Sp.v Afrike). Prvy raz sme vyrazili v 7mi. Vdaka nasim setriacim schopnostiam sme dokazali skryt 3 osoby aby sme platili len 4listky na trajekt, no vdaka nasemu zlemu time-manegementu som tie 3 osoby prepasoval aj cez Spaniesku hranicu a nie len cez kontrolu listkov. Je to zlozite na vysvetlenie, ale ked sa colnik spytal kolko nas je uz som nemohol povedat 7 a oni traja by sa zacali vynarat spod batohov a spacakov. Colnik otvoril bocne dvere,(to uz jsem mnel v gatech nadelano)obzrel si kopu veci a povedal- OK. Nuz co, este sme sa bali ci zmienenych pustia do Maroka ak nevystupili zo Spanieska(kedze ku kontrole som podal len 4 pasy) no nastastie nemaju prepojene systemy. Marocke dialnice su vo velmi dobrom stave, hlavne cesty tiez ok. (dialnice sa platia podla rozmerov vozidla formou mytnic)Zabava zacina na menej hlavnych tahoch. Ked sme sa vracali z prveho Maroka museli sme surne stihut konkretny trajekt,lebo jedna z pasazierok den nato odlietala z Malagy do Izraela. Vybrali sme doslova minoritny tah a to sa vzhladom na casovu tiesen zmenilo na 350km WRC a neskutocne som si to ako vyhradny vodic uzil. :) Cestu pripominal iba cca meter siroky pas byvaleho asfaltu uprostred cesty tam kde niekedy bol, ine bola prosto polnacka.
Tu v mestach Maroka bolo Kinderko ako doma, velmi vela mikrododavok s maximalnou prevahou Suzuki Carry.
IMG_3366.JPG
IMG_3366.JPG (72.33 KiB) Zobrazeno 5741 x
Dostal som aj ponuku na vymenu + doplatok :D Chlapik by bol asi frajer, ze ma to co kazdy len inu znacku a 4x4. V mestskej Marockej doprave Libero na nezaplatenie. Prepletacky pomedzi auta, ulicky, zvladanie dvojprudovych ciest v patprudovom prevoze, prejazdy krizovatiek... Inak v maroku velmi nemaju semafory, aut je tam vela, no doprava je nesmierne plynula, vsetci vodici velmi pozorni a predvidavi a schopny vyuzit kazdy moment na vojdenie do krizovatky. Prakticky tam nikdy nikto nestoji velmi pekne vycibreny system nesystematickosti, ktory ani nahodou nieje chaosom. Rychlo som do toho vpadol a uplne s tymto sympatizujem. Kolizie som nevidel. Cestari oznacuju dieru niekolkymi kamenmi kt su obcas nabielene vapnom, inokedy nie. V podstate vsetko prenosne dopravne znacenie zabezpecuju kamene. Benzin sa mi najviac osvedcil Shell, ale to vo vseobecnosti, auto s nim najlepsie taha a ma najnizsiu spotrebu, oplati sa mi to aj na SK a to aj cez to ze je zvacsa najdrazsi. Na Shelle sa mi aj v Maroku podarilo 7,3l no bezne som robil 8,8a viac i pocas svojich ciet v Spanielsku a to aj na dialniciach, no je pravda ze som zacal jazdit 100-110 lebo tie dlhsie vzialenosti si to ziadali. Potom si to ale spatne vyziadali saly.
Spanie riesili vsetci okrem mna v hosteli, ja som sa jednak obaval nechat auto volne napospas nocnemu Maroku a druhak to bolo lacnejsie.

Na druhy vylet do Maroka sme vyrazali v 4och a piatu pasazierku sme nakladali na letisku v Tanger. Setrenie bolo na mieste aj tu teda opat dvaja pasazieri do stratena, velky obdiv pre nich lebo tam boli asi hodinu nez sme presli pristavom po vsetkych inklinovanych miestach.
Kedze pri druhom vylete do maroka sme mali viac veci nakolko sme sli aj do hor a spali vo vlastnom, bolo vyhodou ze nas nebolo 6 ci 7. Skusobne sme jedu noc vyplnili dieru pri kratkej rade a spali vzadu 4ria na postupku-dvaja hlava ku kufrovym dveram dvaja naopak. Nadpolovicna vacsina zhodnotila noc ako vysoko komfortnu. Najzaujimavejsie popojazdenicka boli v pusti, v zaveroch dolin, a v mestach.
Kinderko v pusti – Libero, zial, nieje vhodne auto na Dakar.
379469_273878079342094_889502292_n.jpg
379469_273878079342094_889502292_n.jpg (52.36 KiB) Zobrazeno 5741 x
Po piesku sa vedelo pohybovat iba za vysko specializovanych podmienok.Bez pasazierov, nerobit co i len prudsie zakruty, nezastavovat, neradit. Zvacsa narazime na problem slabeho motoru, pri nizsich otackach zakape, pri vyssich zacnu presmykovat kolesa a chce sa zahrabat. Ak som zastal, posadka vystupila, roztlacila ma a ja som bez nich pokracoval az kym nebol podklad kusok tvrdsi. Zase na take bezne piesocne potiaze 4x4 zvacsa stacilo – bezne je naviaty piesok na ceste, alebo parkovanie na piesku vedla cesty, kde jeho hlbka nieje az taka. Co by mna velmi zaujimalo je ako by to zvladalo ak by sme mali redukciu. Domnievam sa ze ak by som z Kinderka vylozil vsetku batozinu- ktorej nebolo malo, tiez by dokazalo viac, no najpravdepodobnejsie ziadne stupania. Nejake som zvladol aj tak, no vzdy zalezalo hlavne na tuhosti piesku.Karty by snad este vedeli zamiesat vhodnejsie pneumatiky.
DSCN5336.JPG
Noclah v 1907m n.m pod najvyssou horou severnej Afriky (Jebel Toubgal 4168m n.m.)
DSCN5336.JPG (102.57 KiB) Zobrazeno 5741 x

Zavery dolin. Asfalt nedominuje na vsetkych cestach ak sa odpojite od hlavneho tahu, trebarz aj pojazdite par kilometrov po dobrom no potom obvykle zacne este lepsie – prasne, pieskovo- strkovo- kamenito blatite perlicky Liberackeho pojazdenicka.
Naposledy upravil(a) Raper dne čtv bře 14, 2013 9:18 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

2x Maroko

Příspěvekod Raper » čtv bře 14, 2013 1:34 am

Dalsi dovod, preco som mal z jazdenia v Maroku radost je, ze tam nejazdia silne auta, teda je liberak rovnocenny ucastnik premavky, ten, ktory moze predbehovat a dokonca aj do kopca.
Tym najvyssim, ktory som prekonal v Maroku, bolo sedlo vo vyske 2260m n.m. je na horskom priechode medzi Velkym Atlasom a Marakesom a ma 127km!! Nech ma zatacky akokolvek bavia, toto bolo uplne ze dost. Ruky som mal uz tak vytocene, ze som si chcel oddychnut.
561352_3377480668691_361276236_n.jpg
Najvyssi cestny priesmyk kt. sme absolvovali v Maroku
561352_3377480668691_361276236_n.jpg (57.92 KiB) Zobrazeno 5741 x

DSCN4807.JPG
Honda na diskoch R10 v Ceute
DSCN4807.JPG (58.7 KiB) Zobrazeno 5741 x

DSCN5618.JPG
Marocky bracho
DSCN5618.JPG (71.19 KiB) Zobrazeno 5741 x

Stretnutia tretieho druhu, bratranci a predchodcovia
Za celkom zvlastny zjav povazujem Hondu kt. sme stretli v Ceute(spanielske uzemie na Africkom kontinente). Ktora, za predpokladu ze jazdila, tak na diskoch R10. Dost Daihatsu, spominane Suzuki Carry, stretnutie so starsim E12 a napokon najvacsia senzacia Pokusny Jelen velmi blizko historickeho centra mesta Fes.
Naposledy upravil(a) Raper dne čtv bře 14, 2013 9:09 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

2x Maroko

Příspěvekod Raper » čtv bře 14, 2013 1:36 am

DSCN4906.JPG
Pokusny Jelen na vlastne oci!
DSCN4906.JPG (53.47 KiB) Zobrazeno 5741 x

DSCN5474.JPG
Minidodavky v Marakeshi
DSCN5474.JPG (52.67 KiB) Zobrazeno 5741 x

V Marakesi som objavil ulicu kde stali vyhradne minidodavky, po rozhvore s vodicmi som pochopil ze ide o isty druh autobusovej stanice, oni jednoducho idu tam a tam, a cakaju az ktosi pojde tym istym smerom, ci dokonca ponukaju servis ako trochu nakladny taxik.
Posledne na com som si v Maroku pochutil, boli mosty, tie pre pesich no tiez pre auta. Ich konstrukcia a stav navodia celkom zaujimave pocity a atmosferu miesta. Niektore mosty by si zasluzili byt sirsie, aby na nich mohol byt obojsmerny preovoz. Stali sme na konci uz patricny cas, aby sme boli na rade, a vydali sa na most, na opacnej strane, vsak asi mali pocit, ze este su na rade a tak sme sa stretli v pribliznom strede. Vodici vystupili, hadali sa asi minutu-dve, no napokon bola nasa rada ta, co cuvala spat na zaciatok mostu :)
DSCN5025.JPG
DSCN5025.JPG (70.79 KiB) Zobrazeno 5741 x

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Euroroadtrip

Příspěvekod Raper » čtv bře 14, 2013 1:52 am

Uz pred cestou som si vsimol, ze mam prasknutu gumenu manzetu na lavej prednej poloosi pri kolese. Ako najlepsia alternativa zabezpecenia proti vode a prachu mi prislo kupit kondom. No po jeho rozstrihnuti sa lahsie pare a navyse reaguje s vazelinou. Potreboval som cosi vacsie no elasticke – chirurgicke rukavice. Ano po odstrihuti jedneho dvoch prstov sa da navliect na manzetu a vydrzi cca 600km. Tiez reaguje s vazelinou no nie tak rychlo.
Navyse som pripevnil uz prazdnu propan-butanovu bombu naproti rezerve, takisto kvoli setreniu miestom.(Jaklovy triangel kt. vidno nafotke je pozostatok po naslapoch)
DSCN0164.JPG
DSCN0164.JPG (56.02 KiB) Zobrazeno 5741 x

Pre cestu spat na Slovensko do Malagy prileteli 5 znami, dve baby a traja chalani, teda sme sa v 6tich a skutocne s velkym mnozstvom batoziny vydali na cestu domov avsak cez Portugalsko. To bol aj ich motiv, trochu vidiet, poznat.
Kinderko vsak domov nechcelo, pred Portugalskymi hranicami sa roztrhol rozvodovy remen. Vdaka Panu ze som mal so sebou druhy, ze konstrukteri to vymysleli tak aby sa nestretli ventily s piestom, a ze som uz v minulosti odoberal rozvodak, pretoze bez tejto dovednosti je to zalezitost na dlhe hodiny. V Portugalsku dalo pokoj, asi preto, ze vedelo ze sa opat vrati do Spanielska, no v Zaragoze sa ulomil uchyt alternatora, ta cast kt.trci z prs vodnej pumpy. Teda od vtedy z casu na cas bolo nutne dotiahnut alternator aby nepistal klinovy remen.
Pocas tejto cesty som sa s Kinderkom dostal do najvyssie polozeneho sedla akym som kedy presiel a prekonal aj svoj marocky rekord. Bol to pyrenejsky Port d’ Envalira 2408m n.m. v Andorre kde koncila aj ktorasi etapa tour d’ France.
DSCN0192.JPG
DSCN0192.JPG (46 KiB) Zobrazeno 5741 x
Po prekonani tohto horskeho priechodu a vstupu do Francuzska som sa tesil na rovnu cestu, ta vsak nedorazila. Boli sme odhodlany nepouzivat dialnice, kedze su dost drahe a nevyplati sa to, no cesta kt. sme chytili bola asi kazdych 600 -900m kruhovy objazd.
V niektorych zakrutach a na hrboloch sa zacal akoby z pravej casti napravy ozyvat divny praskavy zvuk. Viackrat som zastal a snazil sa najst cosi co to sposobuje, jednak to bol neprijemny zvuk a druhak som sa bal, ze je to homokinetak, alebo lozisko, ci cosi vazne. Posadku som ubezpecoval ze to bude len nejaky plech pod chladicom kt. klepe o ram. A skutocne, bol to plech,avsak uplne iny. Karoseria v pravej prednej casti uplne vyhnila okolo sruby, kt. ju spaja s ramom a zostale casti sa voci sebe pohybovali a skrtali o seba. Pasazierom som vysvetlil, ze to po niekolkych mnohych kilometroch prestane byt pocut, a ak bude hrbolata cesta aj skor.
DSCN0196.JPG
Najluxusnejsie parkovacie miesto na Riviere
DSCN0196.JPG (39.23 KiB) Zobrazeno 5741 x

Dorazili sme na Francuzsku rivieru a tam uz celkom vyrazne zacal motor klepat ako diesel. Od Lubomira /Dakujeem/som dostal cenne rady, mozno bez nich by som ani nedosiel na SK. Jazdit tak aby klzne loziska dostavali co najmenej zabrat, t.j na 5tke cca 80km/h, a doliat vhodne aditivum do oleja. V Nice vyskocil dalsi problem, vsimol som si ze volajako nevidim na cestu a smerovky maju rychly chod. Alternator prestal dobijat. Ako iste viete, ak baterku chvilu nezatazujete akoby kusok ozila, vdaka tomuto javu sme dosli kamsi kde sa dalo prespat. Avsak rano to bolo uz len dolu kopcom do Monaka kde baterka povedala posledne ‘’buf’’. Spustit sa do Monaka bola iste chyba, totiz autoelektrikar kt. tam mal dielnu tam len dochadzal z Talianska a mal asi ako polovica Monaka dovolenku. V oficialnom servise Mercedes, Ferrari a ani Maseratti mi moj alternator opravit nechceli. Pomocou inych ludi kt. sa mi snazili pomoct som nasiel servis Mitshubishi a Suzuki, avsak uz bol zavrety, mozno aj nastastie, lebo pri brane mali cennik, hodina roboty 56€. V Monaku sme nemali v plane nocovat a ani sme nemohli, spat v aute je zakazane, aj tak sa vstci do auta nezmestime. Isty policajt sa uz zberal volat statnu odtahovku kt. by nas hodila... ktovie kam, ale platit by sme to museli my. Kedze auto cely den stalo, baterka opat mala malicky potencional a po roztlaceni sme presli cca 900m z toho asi 500m tunel z ktoreho som mal najvacsi strach. Avsak vdaka nemu sme vosli spat do Francuzska a ustlali si v slepej ulici cca 130m od hranice.(hranica pozostava z dopravnej znacky Monaco). Teda asi o 22:30 sme sa rozhodli nas drahy alternator rozrezat a pozriet sa mu na zubok. Telefonicka asistencia Martineka/Dakujeem/ ukazovala na diodovy mostik a... dosla mi baterka v mobile. Opticky sme na nom chybu nenachadzali, merak sme nemali(aj tak by som nevedel co merat) Neskor, ako sme si otvoreny alternantor podavali z ruky do ruky a cucali nanho,vsimol som si ze uhlik je ktatsi nez kratky. Snazil som sa ho povytiahnut blitzkami a... nalomil. Nakoniec sme cely diodovy mostik aj s uchytenim uhlika vypodlozili podlozkami nakrivo aby sa ulhlik dotykal toho co ma a alternator zdrotovali. (rozrezat sme ho museli lebo sruby mali tak zhnite hlavy ze sa s nimi ani nahodou nedalo tocit) Na tejto improvizovanej oprave sme v nudzovom rezime klznych lozisk-80km/h a alternatora- bez radia, svetiel, dobijania mobilov pokracovali s vynechanim vsetkych povodne planovanych zastavok na Slovensko.
Vdaka rychlostnemu limitu som na rakuskej dialnici spravil spotrebu aj s tak nalozenym autom 6,1 :) Vo Viedni sme si ako darcek zapli radio, uspesne som vylozil vsetkych pasazierov a siel domov. Zacal nabijat telefon, bola noc tak svietil. V Banskej Bystrici (150km od Kezmarku)prisla rana a pristrojovka sa rozsvietila nacerveno.(Neskor mi doslo ze ta rana bolo prasknutie klinoveho remena) Pocuvam, pocuvam a motor ide. Kaslal som teda nato a zataty, ze domov dojdem, som pokracoval v ceste do Kralovej Lehoty. Tam som ostal do dalsieho vecera, avsak venoval sa inym veciam ako autu, a vedel, ze opat nedobija. Domov chybalo 60km. Roztlacili ma a ja som palil (80km/h) bez svetiel domov. Opatovne sa baterka definitivne vystavila 4km od nasho domu. Odstavil som na nespevnenom odpocivadle kam som dosiel na zotrvacnost a bol ten nejstastnejsi clovek, ktoremu sa pokazilo auto. Chcel som vyuzit ozivovaciu vlastnost necinnej baterky a po vlastnych kolesach dojst domov, avsak na nespevnenom odpocivadle kt. bolo dokopca som nevladal sam auto roztlacit. Domov som teda posledne metraze z 4800 kilometrovej cesty dosiel v zavese za Tatikovou Fabiou.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Podakovanie

Příspěvekod Raper » čtv bře 14, 2013 2:02 am

Po tejto Spanielsko-Marocko-Europskej stati by som chcel velmi uprimne a zo srdca podakovat vsetkym prispievatelom do fora, bez ktorych rad, trikov a napovedi, by som asi nikdy nedal Libero do stavu zvladnut tieto trate, a ani sam vyriesit problemy kt. cestou nastali, kedze by to bolo vsetko inak. Uplne speciana Vdaka patri tym, ktori su vzdy ochotni na telefonnnom drote poradit ako dalej, alebo dokonca ako Lubomir, Martinekk, Petr, Jenycek, Syfree, ...,osobne prilozit ruku k dielu, ci pomoct chybajucimi dielmi. Vdaka Vam aj trpezlivosti vasich rodin :)
563470_3377429187404_1146400520_n.jpg
563470_3377429187404_1146400520_n.jpg (36.37 KiB) Zobrazeno 5741 x
Naposledy upravil(a) Raper dne pát bře 15, 2013 11:48 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Rusko

Příspěvekod Raper » čtv bře 14, 2013 2:30 am

Po navrate zo Spanielska som prakticky hned zacal skolu opat v Usti a tak neostal cas na opravu Kinderka. Pocas semestra som si vsak vybavil studijum v Rusku odkial teraz pisem. Som tu na pol roku, avsak na bratovom Favorite. (dufam, ze to nikto nebude brat ako zradu svojho ochorenia URABUS OREBIL)
DSCN2725.JPG
DSCN2725.JPG (33.98 KiB) Zobrazeno 5741 x
Celou cestou som nestretol ani jedno Libero no tu v Sochi pravidelne stretavam jedno starsie E12 kt. ma zadne prave sklo vymenene za ine zasadene v tesneni,neda sa otvarat, predne okna prerobene na elektricke, dost specificke calunenie(predne sedadla akoby boli sirsie) A predne sklo? Ako hrba aut v Rusku –prasknute a mozno aj vymenene za ine podla mnozstva silikonu. Su tu na to celkom profici zamenit celne sklo za uple ine. Stretol som tu aj Sambar, v Rusku totiz mozu prihlasit auto aj s volantom vpravo. Plus jedno novsie, asi casto pouziva zahradku sudiac podla rebricku. Na fotkach to nevidno ale celne sklo na niekolkokrat prasknute. Takisto mozu pouzivat protisklzove hroty na zimnych pneumatikach.
DSCN2773.JPG
DSCN2773.JPG (60.38 KiB) Zobrazeno 5741 x

Stastne bezporuchove kilometre praje Raper.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti