Serpinovo Piškot

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

Ty woe, to s tou nohou me moc mrzi. Jak se ti to povedlo ? :(
Samozrejme je dulezitejsi aby ses dal do kupy, Libero pocka.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
cibusp
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 21, 2012 11:13 pm
Typ Libera: 1992
Bydliště: Nové Sedlo

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od cibusp »

to radši nebudu zveřejňovat, nikdo by tomu nevěřil :D :D :D Libero možná počká, ale když už je to doma, tak se makat musí, abych se přiznal, taky mě dost zajímá výsledek :D sice mě překvapilo při rozebírání několik technických řešení, někdy na tu dobu zajímavých, někdy v porovnání s mojí o pár let starší bejvalkou od Toyoty řešení zastaralých, místy bych řekl až "nevhodných" (třeba ovládání spojky na lanko, sice je to bezporuchové - relativně, ale kapalina na tu vzdálenost by byla mnohem lepšejší).. no prostě malej samorost :-)
klempíř, lakýra, elektrikář, motorář, zámečník... vše co jen si račte přát :-D

servis Jeep, US cars, a všeho co má kola..
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

s tou spojkou to Japonci vymysleli moc dobře.Naopak,když by byla hydraulická,tak je tam mnohem víc komplikací,jak v přívodu,tak v konstrukci převodovky.Občas se stane,že když se o lanko nestaráš,uhnije ukotvení prachovky a lanko přehnije od cákanců soli,ale výměna je na 15 min,pokud víš kam šáhnout.

Spíš mně zaráží konstrukce rámu,oproti novýmu typu je to salát. Popřemejšlej o týhle úpravě,určitě by stálo za to,to udělat (zpevnění rámu v přední části-fotka podvozku) : viewtopic.php?f=18&t=1068

Ps.držim palce :shock:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

cibusp píše:to radši nebudu zveřejňovat, nikdo by tomu nevěřil :D :D :D

o to vic me to zajima - povidej - klidne do SZ :)

PS: tem upravam na ramu se samozrejme nebranim, ale to je na tobe Pavle ;-)
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
cibusp
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 21, 2012 11:13 pm
Typ Libera: 1992
Bydliště: Nové Sedlo

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od cibusp »

Tak pomalu se posunujem.. přední a střední část rámu odstrojena, zbývá zadek, čili vykopnout agregáty, shodit to z kol, a můžeme pískovat, a potom prskat a prskat, je tam toho celkem dost na vyspravení.. :mrgreen: samozřejmě, vyztužení se může udělat, je to pro dobro věci, ničemu to nevadí, a je to jen cca půl hodinky práce.. :D jinak fotky zatím žádné, nějak není moc co dokumentovat, leda snad jak přibývají díly na opískování na hromadu :-D
klempíř, lakýra, elektrikář, motorář, zámečník... vše co jen si račte přát :-D

servis Jeep, US cars, a všeho co má kola..
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

Tak se mi to libi Pavle :mrgreen:
Uz si nasel nejaky dily ktere bude treba vymenit? Ja ze bych pomalu zacal shanet :wink:
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
cibusp
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 21, 2012 11:13 pm
Typ Libera: 1992
Bydliště: Nové Sedlo

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od cibusp »

Tak poslušně neslušně hlásím opět pidi pokrok, podvozek je na atomy, začala nejlepší fáze, čištění a poté i oprava :-D ve fotkách je fotka již očištěného kardanu před nátěrem základovkou.. docela mě dostalo jak si Japan soudruzi věří, vždy jsem u všeho mohl unašeče sundat, křížky kardanu držely zajištěné segrovkou, ale tady jsou natvrdo zabušené a zapertlované.. stalo se už někdy někomu že by se mu křížky rozpadly? bduh.gif

http://cibusp.rajce.idnes.cz/Libero
klempíř, lakýra, elektrikář, motorář, zámečník... vše co jen si račte přát :-D

servis Jeep, US cars, a všeho co má kola..
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

eeek - jses si jistej ze to das jeste dohromady ? :shock: :D

Asi veri, ze kdyz uz to povoli, tak nekde jinde nez v tech krizcich :)
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
cibusp
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 21, 2012 11:13 pm
Typ Libera: 1992
Bydliště: Nové Sedlo

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od cibusp »

Jsem si jistej, neboj.. :D no vždycky musí povolit první kříž, a pak trubka nebo unašeč.. proto mi to přijde divný.. ale co... hejbat se hejbou, v těch prostorech kde jsou vyběhaný jsou krásně volně, tak to nebudu řešit.. :-D
klempíř, lakýra, elektrikář, motorář, zámečník... vše co jen si račte přát :-D

servis Jeep, US cars, a všeho co má kola..
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od covex »

Neslysel jsem, ze by se kardan nebo kloub nekomu rozsypal. Jinak kardan je pomerne citlivy na vyvazeni. Byvaji na nem kuli tomu navareny vyvazovaci zavazicka, i pri lakovani by to asi chtelo na to myslet a nenechat barvu uschnout v jedne poloze.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Tuti »

cibusp píše: jak si Japan soudruzi věří o
Asi proto, že zatímco u jiných aut kardan přenáší hnací sílu, u Libera se prakticky celý život točí naprázdno. Odejít snad může opravdu jedině někomu, kdo auto intenzivně trápí terénu.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

covex píše:Neslysel jsem, ze by se kardan nebo kloub nekomu rozsypal. Jinak kardan je pomerne citlivy na vyvazeni. Byvaji na nem kuli tomu navareny vyvazovaci zavazicka, i pri lakovani by to asi chtelo na to myslet a nenechat barvu uschnout v jedne poloze.
ted mam auto,který má na jedný straně vrstvu aspaltovýho nástřiku cca 2mm nic nevibruje-80,90,100.......140,pohoda-nehledal bych v tom zas takovou vědu.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
cibusp
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 21, 2012 11:13 pm
Typ Libera: 1992
Bydliště: Nové Sedlo

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od cibusp »

Tak dneska jsem si zase chvilku pohrál, už se připravujou blbůstky na podvozek, jen mám menší problémek, respektive dva...
1. Jak proboha sundáváte zadní tlumiče v horním uložení? vyzkoušel jsem veškerou chemii, co mám, znám, atd, ale prostě je nepovolim.. už se mi dokonce žvejkla pístnice nad matkou..
2. Poraďte mi prosím jak s polovčelama z diferáků? jsou vevnitř nějak zajištěný? nebo kýho šlaka jak to soudruzi v Japan vymysleli?

foto pidipokroku opět na http://cibusp.rajce.idnes.cz/Libero

Jo a ještě ke kardanu, závažíčka na kardanu sice jsou, ale nemyslim si, že zrovna 5 kapek barvy by mělo nějakej zásadní vliv na jeho vyvážení, jezdil jsem i na horších věcech :-D a s těma 2mm tlumexu, nebo prostě sajrajtu na spodky, tady na Petrovo autě je místy skoro i 5mm.. móóóc pocuc.. bych za to bil po hlavě.... bduh.gif bduh.gif
klempíř, lakýra, elektrikář, motorář, zámečník... vše co jen si račte přát :-D

servis Jeep, US cars, a všeho co má kola..
Uživatelský avatar
rosifun
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 14, 2012 11:18 am
Typ Libera: staršie
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od rosifun »

S tými tlmičmi neporadím.
Poloosi: očisti tú časť poloosi, čo vchádza do difu a nájdeš tam tyčku, ktorú musíš vyťukať von, a poloos je tvoja. :wink:
Subaru Libero ´91, E12, strieborno-biele. Malé problémy sa vyriešia samé, veľké treba rozdeliť na veľa malých.
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Raper »

Pozeram, ze kasñu mas uz dolu, ale robim to tak, ze vidlicovu 14tku sprajcnem o karoseriu a orechom odtocim tu vrchnu, potom velkymi blitzkami chytim tlmic a vykrutim spodnu. Obcas pomoze zahriat zavity co nechcu povolit. prip. narez kusok zvisle maticu (pozot na zavit) a pokus sa ju rozklepnut, alebojednoducho po tom co ju narezes uz pujde odtocit.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

na zarezlý matice pokud ani bouchání kladivem nestačí,musíš použít sekáč a kladivo a po směru závitu povolovat naseknutim.Když ani to nejde,tak ji nařízni flexou (zbydou 3/4 matice) pokud je tam přístup a potom sekáčem s kladivem povoluj.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
cibusp
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 21, 2012 11:13 pm
Typ Libera: 1992
Bydliště: Nové Sedlo

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od cibusp »

díky za rady, polovčely už jsou weg, teď ještě podu srá* sousedy s těma tlumítkama... :mrgreen:
klempíř, lakýra, elektrikář, motorář, zámečník... vše co jen si račte přát :-D

servis Jeep, US cars, a všeho co má kola..
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo Piškot

Příspěvek od Serpin »

Na počest meho mechanika prejmenovavam Libero na Piškota... :wink:
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
cibusp
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: sob črc 21, 2012 11:13 pm
Typ Libera: 1992
Bydliště: Nové Sedlo

Re: Serpinovo Piškot

Příspěvek od cibusp »

:lol: :lol: :lol: na počest mechanika? :lol: :lol: :lol: už jsem tu zase s dotazem, zadní tlumiče, jaký? Náhrada? Někde jsem tu při přehrabování četl že pasujou ze žigulika, kterýho, jakýho, nějaký přesnější info by nebylo? Pomalu se začíná rýsovat opětovný skládání, tak ať jsem připravenej..

Apropoos VŠEM ŠŤASTNÝ A VESELÝ :wink:
klempíř, lakýra, elektrikář, motorář, zámečník... vše co jen si račte přát :-D

servis Jeep, US cars, a všeho co má kola..
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo Piškot

Příspěvek od Serpin »

ze by? http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... kyb343294/

odeslal jsem poptavku i sem http://kayaba-tlumice.cz

Cituju KCEho:
"kdyby byl zajem - tlumice na zigulik (predni do libera dozadu) ma pan walter nove za 335,-
http://www.volny.cz/auto-walter/cenik_vaz.htm " ( viewtopic.php?f=12&t=123 )

PS: pokud staci ty zigulacky (viz odkaz) tak je tam dej... pokud by to melo delat neplechu, koupim origo (teda ty z odkazu nahore)
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Odpovědět