Serpinovo Piškot

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

taky to jde,ale měd je měd ;-) já jsem koupil jenom matičky ze škodovky a na novější taky pasujou...
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Martinekk »

Ja tej medi moc neverím, trebars z trubiek pod podlahou sa pekne olúpala farba... A neviem čo to vydrží takto obnažené, predsalen aj meď koroduje. Stačí sa u staršieho pozrieť na hlavné poistky nad rozdeľovačom. Ak ich tam ešte niekto má, ak neodhnili...
Dám škodivkové za dokopy ani nie 15eur na celé auto a je s tým ďaľších 15 rokov pokoj.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Karel »

Mis.us píše: problém je s brzdovejma trubičkama,já to vyřešil tak,že jsem je nechal známýho udělat z mědi,...
Měď je nafurt. Třeba okapy z mědi,ty vydržej pokud je někdo neukradne.../a žádnej nátěr/
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od covex »

Karle to s okapama je pravda, ale pouze dokud skrz ne tece jen voda. Jak se na to dostane solanka, jde i med do haje - zkoroduje do zelena, opada, opet zkoroduje atd. Proste to uhnije stejne jako ledacos jineho.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Karel »

Měď se třeba na vzpomínané škodovce nepoužívala protože to bylo
strategické zboží. Jedině se dala obtížně sehnat dovozem. z kap. zemí.
Tehdejší politická situace to téměř vylučovala. Proto se v období po 2. sv. válce
používal na elektrorozvody náhražkový hliník. Jak to dopadalo ve starších elektroinstalacích
víme všichni velmi dobře. Buďme rádi, že je to za náma...
Citace z Wikipedie :
1. Čistá měď nalézá uplatnění pro svoji odolnost proti korozi, protože se na vzduchu působením atmosférické vlhkosti a oxidu uhličitého rychle pokryje tenkou vrstvičkou nazelenalého zásaditého uhličitanu měďnatého (CuCO3 . Cu(OH)2) (měděnka) který ji účinně chrání proti další korozi. Vzhledem k dnešnímu, znečištěnému ovzduší však chemická reakce zabarví měď do hněda. Pokud bychom chtěli historickou, zelenou patinu, musí se měď ještě potřít zvláštní chemikálií, jejíž složkou je čpavek.
Používá se např. pro:
• střešní krytiny - vzhledem k vysokým nákladům především pro pokrývání střech chrámů, věží, historických staveb a podobně
• materiál pro výrobu odolných okapů a střešních doplňků
• trubic pro rozvody technických plynů (s výjimkou acetylenu, který tvoří s mědí acetelyd a materiál pak rychle koroduje)
2. Vysoká elektrická vodivost se uplatňuje při výrobě:
• elektrických vodičů jak pro průmyslové aplikace (elektromotory, elektrické generátory, …),tak pro rozvody elektrické energie v bytech apod.
• při výrobě elektronických součástek, např. integrovaných obvodů
3. Vynikající tepelná vodivost mědi se uplatní při výrobě:
• kotlů a zařízení pro rychlý a bezeztrátový přenos tepla
• chladičů např. v počítačích, automobilech a průmyslových zařízeních

V případě použití v autech je asi životnost ocelové brzdové trubky celkem dostačující.
Někteří dobří výrobci aut br.trubičky chrání plastovým povlakem.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od škatulka »

Domnívám se, že polemika okolo měděných brzdových trubiček je naprosto zbytečná.
Zkusili jste někdo přijet na STK s měděnými? A prošli jste?
Žádný výrobce nepoužívá měděné brzdové trubky.Pokud je použijete vy, hazardujete se svými životy.
Mez pevnosti v kluzu je totiž u mědi asi 1/4 meze pevnosti v kluzu běžné oceli (tabulkově měď max 60 MPa
a ocel 250-270 MPa). Pro laiky - měděná trubička vydrží 4 x menší tlak než železná. Stačí toto vysvětlení?!!!
Naposledy upravil(a) škatulka dne pon srp 01, 2011 5:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od covex »

To je myslim dost podstatny argument. Med je proste mekka. Na rozvody vody OK, I kdyz moje zkusenost s medi na Liberu neukazuje zadne zazraky - jde hlavne o obnazene kabely, trubky atd.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

Tak se vratim k puvodnimu dotazu - hledam nekoho kdo by mi Liberko pres zimu zrenovoval za nejaky rozumny peniz. Nebo za Jeepa :wink:
Hlasi se nekdo kdo si chce privydelat? Nebo vite o nekom ?
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

jen pro zajimavost srovnani cen nekterych dilu...

Obrázek
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

Kluci,ty trubičky se běžně dělaj na auta z mědi jako náhražka,s tim tlakem neni žádnej problém,takže buďte v klidu.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Martin H. »

Měděné trubky nejsou žádná náhražka, je to plnohodnotný rozvod. Veteráni, včetně mého, mají brzdové rozvody v mědi a není s tím žádný problém. Novodobé ocelové pozinkované trubky nevydrží ani pětinu toho co měděné.

Martin.
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

Domluvil jsem se predbezne s kamosema a postupna renovace libera by mohla nekdy na podzim zacit. Pokud tedy vse klapne, budu postupne pridavat fotky.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

tak vám přeju hodně štěstí a úspěchů!
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

Diky... docela se na to tesim, snad to klapne.
DOTAZ:
Ma nekdo spolehlive kontakty v Polsku? Kvuliva nekterym dilum.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

jak se dílo daří?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

Dnes jsem prisel po vic jak roce k Liberu s nabitou baterkou, dolil jsem 5l vysokooktanoveho benzinu, parkrat jsem proslapl plyn a auti naskocilo na prvni otoceni. Chvilku prskalo, ale pak uz si krasne predlo. Nu a tak jsem ho projel - nejakych 30km za ohromneho rachotu zpusobenem zrezlym tlumicem vyfuku. Bylo to prijemny svezeni. Mrzi me, ze nemuzu sehnat nikoho kdo by mi Liberko vyvaril :cry:
Naposledy upravil(a) Serpin dne úte bře 12, 2013 12:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

To tam v Plzni nejsou žádný schopný klempíři?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Serpin »

Asi i budou, ale zatim sem nenasel zadnyho co by do toho chtel jit. A to jsme se jeste ani nebavili o penezich.
To me privadi k otazce kolik to muze stat?
vyvareni boudy + opiskovani ramu + ochrany natery a vystrikani dutin + prace okolo?
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od covex »

Se zeptej tady:
http://www.subarumb.cz/album/fotogaleri ... -go-01-jpg

Sice je to novejsi, ale cena bude +- stejna.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Serpinovo želva

Příspěvek od Mis.us »

Než se na to koukneš,ne že bych Tě od toho odrazoval,ale tenhle Pán z Čisté, měl na rekonstrukci k dispozici rám ze Švýcarska z auta který najelo 40t a potom stálo ve stodole,tzn,téměř žádná koroze a to se týká i dílů z něj-kastle byla z toho auta bouraná a použil jinou,taky v nádhernym stavu.Jestli by do toho šel to nevim.


klempíř ti víc než vyvaření auta neudělá,takže s tim pískovánim to bude muset odnýst někdo jinej.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět