Stránka 5 z 9

Re: Serpinovo želva

Napsal: čtv črc 28, 2011 8:20 pm
od Mis.us
taky to jde,ale měd je měd ;-) já jsem koupil jenom matičky ze škodovky a na novější taky pasujou...

Re: Serpinovo želva

Napsal: čtv črc 28, 2011 11:18 pm
od Martinekk
Ja tej medi moc neverím, trebars z trubiek pod podlahou sa pekne olúpala farba... A neviem čo to vydrží takto obnažené, predsalen aj meď koroduje. Stačí sa u staršieho pozrieť na hlavné poistky nad rozdeľovačom. Ak ich tam ešte niekto má, ak neodhnili...
Dám škodivkové za dokopy ani nie 15eur na celé auto a je s tým ďaľších 15 rokov pokoj.

Re: Serpinovo želva

Napsal: pát črc 29, 2011 7:52 am
od Karel
Mis.us píše: problém je s brzdovejma trubičkama,já to vyřešil tak,že jsem je nechal známýho udělat z mědi,...
Měď je nafurt. Třeba okapy z mědi,ty vydržej pokud je někdo neukradne.../a žádnej nátěr/
K.
:D

Re: Serpinovo želva

Napsal: pát črc 29, 2011 8:53 am
od covex
Karle to s okapama je pravda, ale pouze dokud skrz ne tece jen voda. Jak se na to dostane solanka, jde i med do haje - zkoroduje do zelena, opada, opet zkoroduje atd. Proste to uhnije stejne jako ledacos jineho.

Re: Serpinovo želva

Napsal: pát črc 29, 2011 9:36 am
od Karel
Měď se třeba na vzpomínané škodovce nepoužívala protože to bylo
strategické zboží. Jedině se dala obtížně sehnat dovozem. z kap. zemí.
Tehdejší politická situace to téměř vylučovala. Proto se v období po 2. sv. válce
používal na elektrorozvody náhražkový hliník. Jak to dopadalo ve starších elektroinstalacích
víme všichni velmi dobře. Buďme rádi, že je to za náma...
Citace z Wikipedie :
1. Čistá měď nalézá uplatnění pro svoji odolnost proti korozi, protože se na vzduchu působením atmosférické vlhkosti a oxidu uhličitého rychle pokryje tenkou vrstvičkou nazelenalého zásaditého uhličitanu měďnatého (CuCO3 . Cu(OH)2) (měděnka) který ji účinně chrání proti další korozi. Vzhledem k dnešnímu, znečištěnému ovzduší však chemická reakce zabarví měď do hněda. Pokud bychom chtěli historickou, zelenou patinu, musí se měď ještě potřít zvláštní chemikálií, jejíž složkou je čpavek.
Používá se např. pro:
• střešní krytiny - vzhledem k vysokým nákladům především pro pokrývání střech chrámů, věží, historických staveb a podobně
• materiál pro výrobu odolných okapů a střešních doplňků
• trubic pro rozvody technických plynů (s výjimkou acetylenu, který tvoří s mědí acetelyd a materiál pak rychle koroduje)
2. Vysoká elektrická vodivost se uplatňuje při výrobě:
• elektrických vodičů jak pro průmyslové aplikace (elektromotory, elektrické generátory, …),tak pro rozvody elektrické energie v bytech apod.
• při výrobě elektronických součástek, např. integrovaných obvodů
3. Vynikající tepelná vodivost mědi se uplatní při výrobě:
• kotlů a zařízení pro rychlý a bezeztrátový přenos tepla
• chladičů např. v počítačích, automobilech a průmyslových zařízeních

V případě použití v autech je asi životnost ocelové brzdové trubky celkem dostačující.
Někteří dobří výrobci aut br.trubičky chrání plastovým povlakem.
K.
:D

Re: Serpinovo želva

Napsal: sob črc 30, 2011 11:46 pm
od škatulka
Domnívám se, že polemika okolo měděných brzdových trubiček je naprosto zbytečná.
Zkusili jste někdo přijet na STK s měděnými? A prošli jste?
Žádný výrobce nepoužívá měděné brzdové trubky.Pokud je použijete vy, hazardujete se svými životy.
Mez pevnosti v kluzu je totiž u mědi asi 1/4 meze pevnosti v kluzu běžné oceli (tabulkově měď max 60 MPa
a ocel 250-270 MPa). Pro laiky - měděná trubička vydrží 4 x menší tlak než železná. Stačí toto vysvětlení?!!!

Re: Serpinovo želva

Napsal: ned črc 31, 2011 7:23 pm
od covex
To je myslim dost podstatny argument. Med je proste mekka. Na rozvody vody OK, I kdyz moje zkusenost s medi na Liberu neukazuje zadne zazraky - jde hlavne o obnazene kabely, trubky atd.

Re: Serpinovo želva

Napsal: ned črc 31, 2011 8:16 pm
od Serpin
Tak se vratim k puvodnimu dotazu - hledam nekoho kdo by mi Liberko pres zimu zrenovoval za nejaky rozumny peniz. Nebo za Jeepa :wink:
Hlasi se nekdo kdo si chce privydelat? Nebo vite o nekom ?

Re: Serpinovo želva

Napsal: úte srp 02, 2011 12:44 pm
od Serpin
jen pro zajimavost srovnani cen nekterych dilu...

Obrázek

Re: Serpinovo želva

Napsal: čtv srp 11, 2011 6:47 pm
od Mis.us
Kluci,ty trubičky se běžně dělaj na auta z mědi jako náhražka,s tim tlakem neni žádnej problém,takže buďte v klidu.

Re: Serpinovo želva

Napsal: pát srp 12, 2011 4:33 pm
od Martin H.
Měděné trubky nejsou žádná náhražka, je to plnohodnotný rozvod. Veteráni, včetně mého, mají brzdové rozvody v mědi a není s tím žádný problém. Novodobé ocelové pozinkované trubky nevydrží ani pětinu toho co měděné.

Martin.

Re: Serpinovo želva

Napsal: pon srp 15, 2011 1:15 pm
od Serpin
Domluvil jsem se predbezne s kamosema a postupna renovace libera by mohla nekdy na podzim zacit. Pokud tedy vse klapne, budu postupne pridavat fotky.

Re: Serpinovo želva

Napsal: pon srp 15, 2011 5:11 pm
od Mis.us
tak vám přeju hodně štěstí a úspěchů!

Re: Serpinovo želva

Napsal: úte srp 16, 2011 10:50 pm
od Serpin
Diky... docela se na to tesim, snad to klapne.
DOTAZ:
Ma nekdo spolehlive kontakty v Polsku? Kvuliva nekterym dilum.

Re: Serpinovo želva

Napsal: úte úno 21, 2012 8:10 pm
od Mis.us
jak se dílo daří?

Re: Serpinovo želva

Napsal: pát kvě 25, 2012 10:59 pm
od Serpin
Dnes jsem prisel po vic jak roce k Liberu s nabitou baterkou, dolil jsem 5l vysokooktanoveho benzinu, parkrat jsem proslapl plyn a auti naskocilo na prvni otoceni. Chvilku prskalo, ale pak uz si krasne predlo. Nu a tak jsem ho projel - nejakych 30km za ohromneho rachotu zpusobenem zrezlym tlumicem vyfuku. Bylo to prijemny svezeni. Mrzi me, ze nemuzu sehnat nikoho kdo by mi Liberko vyvaril :cry:

Re: Serpinovo želva

Napsal: sob kvě 26, 2012 8:31 am
od Mis.us
To tam v Plzni nejsou žádný schopný klempíři?

Re: Serpinovo želva

Napsal: sob kvě 26, 2012 12:34 pm
od Serpin
Asi i budou, ale zatim sem nenasel zadnyho co by do toho chtel jit. A to jsme se jeste ani nebavili o penezich.
To me privadi k otazce kolik to muze stat?
vyvareni boudy + opiskovani ramu + ochrany natery a vystrikani dutin + prace okolo?

Re: Serpinovo želva

Napsal: sob kvě 26, 2012 3:28 pm
od covex
Se zeptej tady:
http://www.subarumb.cz/album/fotogaleri ... -go-01-jpg

Sice je to novejsi, ale cena bude +- stejna.

Re: Serpinovo želva

Napsal: sob kvě 26, 2012 4:09 pm
od Mis.us
Než se na to koukneš,ne že bych Tě od toho odrazoval,ale tenhle Pán z Čisté, měl na rekonstrukci k dispozici rám ze Švýcarska z auta který najelo 40t a potom stálo ve stodole,tzn,téměř žádná koroze a to se týká i dílů z něj-kastle byla z toho auta bouraná a použil jinou,taky v nádhernym stavu.Jestli by do toho šel to nevim.


klempíř ti víc než vyvaření auta neudělá,takže s tim pískovánim to bude muset odnýst někdo jinej.