A mám ho!!!

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod covex » stř dub 21, 2010 3:20 pm

Zni to sice zajiimave, ale cim by se to u zadni napravy nastavovalo? U predni na toje zavitova tyc ale u zadni je V rameno chycene na dvou bodech v ramu a neni tam co nastavovat. Na zadne STK jsem nevidel ze by kontrolovali geometrii zadni napravy... Treba to nejak jde, ale me nenapada jak.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1286
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod Tuti » stř dub 21, 2010 6:19 pm

:? Hmm ... samotné rameno by šlo "doštelovat" leda tak palicí nebo pajzrem. Ale možná se dá (třeba pomocí nějakých vymezovacích podložek) upravovat poloha celé té příčné trubky, na které ramena drží. Tohle ovšem může mít vliv na sjíždění pneumatik, ale rozhodně ne gufer.
Ohledně jejich rychlého opotřebování na starších autech jsem kdysi slyšel názor, že za to může povrchová (třeba i neviditelná) koroze náboje v místě kde na něj gufero dosedá. Oreznutím povrch zdrsní, takže gufero pak ubývá. Řešit se to dá tak, že se náboj lehounce přebrousí a do původního průměru dožene tvrdochromem a nebo stočí o nějaký milimetr a nalisuje se na něj futro z tenkostěnné nerezové trubky.
Opakuju že to mám z druhé ruky, ale nezní to nesmyslně.
Možná je taky potřeba brát v potaz, že sady které kupujeme jsou bůhví odkud a kvalita gufera může být s originálem nesrovnatelná.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 146
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště/Město: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod michael » stř dub 21, 2010 7:33 pm

Ahoj, nevím jak na novějším Liberu, tam jsme ještě neměli ramena sundaná, ale u staršího Libera jsou umístěny pod uchycením ramene na vnitřní straně plechové podložky.
PA2401256.jpg
PA2401256.jpg (251.24 KiB) Zobrazeno 5790 x
Subaru Libero E12 r.v. 91

jenýček
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 97
Registrován: ned dub 12, 2009 7:29 pm
Bydliště/Město: dobruška

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod jenýček » pát dub 30, 2010 5:20 pm

Jak říká Tuti.Jestli se vám zadní gumy sjíždějí jakžtakž stejnoměrně,tak geometrii zadní nápravy neřešte.Je pravda že tenhle typ náprav(se šikmou osou kývání) mívá doladění na geometrii.Ale to jsem viděl i u jiných typů.Podle mě to má dva důvody:k doladění hrubších úchylek z výroby a nastavení sportovní geom.podvozku,což u Libera nemá smysl.A k té výměně ložisek po 4 letech:pokud nemáš servismana známýho,nebos nebyl osobně u výměny,pak těžko odhadovat co tam doopravdy proběhlo.Oni tě tam rádi uviděj co nejčastěji.A někdy zůstává rozum stát,čeho je vyučený automechanik schopen.Samozřejmě nejsou všichni stejní,ale jak se říká-důvěřuj ale prověřuj.

Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště/Město: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod Ivo » úte čer 08, 2010 11:35 pm

Ivo píše:Díky za nabídku, ale kamarád mi navíc zapojil dvě relátka tak aby to chodilo, jako náhrada místo tý škatulky. Nevím, já se v elektrice nevyznám, on se tím žíví, tož nezbejvá, než věřit a pro případ ztroskotání, kdo ví... třeba to někdy použiju.
Mám pocit, že auto začíná být trochu hlučnější na zadek, buď ložisko, nebo diferák. Kudy se mrknout na převodový olej, je náplň společná s diferákem a jak je složitá výměna ložiska kola? Omlouvám se, že pořád otravuju, já to , bez zkušeností s liberem, těžko zhodnotím, třeba je to hlučnost standartní. Jo, je to rozmazlená milenka...



Tak jsem ztroskotal a relátka , poté co se mi střecha odmítala den pohnout zapojil a ... nádhera - doporučuji - funguje !!! Nejsem elektrikář, nerozumím tomu, ale pokud někdo řeší tento problém, poprosím autora a nechám zakreslit.

Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště/Město: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod Ivo » pát úno 17, 2012 7:57 am

Pár zimních fotek, aneb dlouhá cesta domů, jak romantické zdá se...
Přílohy
DSC_0302.JPG
DSC_0302.JPG (11.48 KiB) Zobrazeno 5144 x
DSC_0300.JPG
DSC_0300.JPG (12.93 KiB) Zobrazeno 5144 x

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod peple » pát úno 17, 2012 9:03 am

Mi neříkej že tohleto tam každý ráno projíždíš do kopce :-)
ČUS - PEPLEBUS

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod Martin H. » ned úno 19, 2012 5:42 pm

To jde dělat jenom v úplně čerstvém prašanu. Ale bacha, může začít zlobit zapalování.

Martin.

Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště/Město: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: A mám ho!!!

Příspěvekod Ivo » úte úno 21, 2012 8:52 am

Asi byste se divili, ale opravdu každý ráno (s liberem už druhou zimu), když mi neprotáhnou, což vzhledem k tomu, že jezdím na šestou je skoro pokaždý. Raní prašan do kopce je pohoda, odpoledne z kopce v rozbředlém bývá hůř. Ale za to bydlení to stojí!!!
Jinak pro ty co haní terénní schopnosti libera - měl jsem spoustu let samuraje, což je v průchodnosti mekka a přez horší křížení a nižší podvozek je liberko prostě úžasné !!! No , jen ty brody bych s ním asi nezkoušel :(


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti