náš Prcek

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

náš Prcek

Příspěvek od vojta »

Tak jsme taky pořídili liberko, říkáme mu Prcek a nebo taky Subík. Je z roku 97 a je to naše první auto, ale po tom všem brouzdání okolo jsme usoudili, že jiné něž liberko vlastně ani nechceme. Jeli sme si pro něj k Náchodu, tam ho měli asi rok, předtím jezdil pro jednu ostravskou počítačovou firmu. Máme ho zhruba měsíc a půl a za tu dobu je na něm už uděláno dost práce:
-nutné kompletní "odvšivení" a vykydání (pracoval předtím na farmě :)
-podařilo se "rozsvítit" zadní levé světlo - chyba byla v ukotvení kablíku v jednom konektoru
-urvaná klika na pravejch šoupačkách - no ta se lepila na dvakrát a stále otevíráme raději zevnitř :)
-klika na levejch šoupačkách stačila promáznout (jak je zde popsáno) a funguje jak má
-naše subárko má imobilizér, původně ve formě třech trčících drátů, které bylo o nervy dostat do správné polohy - vyrobil jsem něco jako "konektor" ze špulky od svitkového filmu a je to mnohem lepší i když tedy né ideální :)
-přesto si subík zasloužil nové gumy - v pneuservisu se jim podařilo strhnout závit na háku od rezervy tak jsem ohnul nový ze závitové tyče
-řazení šlo dost ztuha (na ty vůle už sem si zvyknul :) - táta mi pomohl vyměnit převodový olej, na krytu jsem urval všechny šrouby ale řazení jde už zlehka, takže pohoda
-výfuk byl teda nic moc a zjistili jsme že poslední tepelné clony tam nejsou vůbec, vydali jsme se na sraz do Telnice a pod kopcem jsme výfuk úspěšne prostřelili ..takže díky všem za pomoc - domů jsme s rámusem dojeli a výfuk už je zavařený
-vyměnili jsme olej a olejový filtr
-spravený konektor na spínání couvacích světel
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

náš Prcek

Příspěvek od vojta »

liberko_prcek.jpg
liberko_prcek.jpg (104.63 KiB) Zobrazeno 31686 x
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

náš Prcek

Příspěvek od vojta »

Po tom všem se zdálo že vše funguje jak má - spravený výfuk už nedělal bordel a auto jelo jak z praku a pomohl i kamarádovi se stěhováním :) ..tak jsme se těšili na vytouženou dovolenou, naložili a po pár metrech se subík rozhodl, že nikam nepojedem... subík nikam asi nechtěl.. :D

začal střílet do výfuku a hlavně nemá výkon a nejde za plynem, skoro jako by nejel na všechny válce nebo neměl dost benzínu, už se v tom asi třetí den vrtáme a už vážně nevíme co s tím - vyčistili jsem svíčky, vzduchový filtr to taky není (i když nový si zaslouží)..zkoušeli jsme i jet bez víčka nádrže a v tom to taky není...rozdělovač je tam dost fórově přidělanej, tak se mi moc nechce strhnout ten jeden šroub, jestli je problém někde jinde (ta odkapávací hadička z něj tam taky není)..plynové lanko i trotle senzor se zdají být v pořádku, napadl nás problém se vstřikováním ale zkrátka nevíme co s tím...

fórum pročítáme horem dolem, ale stejně si nevíme rady, nenašel by se nějaký zkušenější libero-liberečák kdo by se podíval a poradil?, už jsme docela zoufalí tak když už máme tu "dovču", tak bysme to mohli aspoň stihnout zprovoznit :cry:

díky za jakoukoliv reakci a nápady
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
wlčák
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: čtv črc 08, 2010 7:10 pm
Bydliště: teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od wlčák »

Vojto rozhodně ten rozdělovač!!!! To je základ-vyčistit,popř nový palec-víčko.......a pak dál... :wink:
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od Tuti »

Novýmu nerozumím (a starýmu nakonec taky moc ne), ale podle toho jak auto nejede by mohla řídící jednotka pracovat na nouzový režim. V takovém případě by asi taky měla svítit kontrolka "Check engine", ale je možné, že ji nějaký lišák pro jistotu odpojil (aby šlo auto prodat). Když někde něco blbne, přepne se ŘJ právě do toho nouzového režimu. Vyresetováním se vrátí k normálu, ale pokud závada trvá, po nějakém čase zase spadne do nouzového. Možná by stálo za pokus ověřit, jestli je kontrolka Check engine funkční ... třeba odpojením lambdy, na to by se měla určitě rozsvítit. :!: Ale je to jen moje spekulace a radši se do toho nepouštěj, dokud se k tomu nevyjádří nějaký borec přes nové.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od covex »

Kontrolka se musi rosviti i po otoceni klickem v zapalovani do prvni polohy. To je indikace ze je zapojena.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: náš Prcek

Příspěvek od Lubomír »

Už by som kontroloval všetko v obrátenom poradí, ako uvádzam na inom mieste tohoto fóra - trvám na kontrole stavu zanesenia klapky sajrajtom a prepláchnutí otvoru pre hadičku na povrchu komory klapky, a samozrejme vyblikávací diagnostika v poradí pamäť - aktuál t.j. čierne konektory spojiť, odčítať, rozpojiť, zelené konektory spojiť, odčítať, alebo vyčkať 5 blikov, pridať plyn na pol minúty nad 2000otáčok, a potom vyčkať na bliky diagnostiky - tak po minúte už dáva správu - tak to robím ja. Po odstránení nezabudnúť vymazať pamäť, aby sa nezobrazovali staré poruchy (ako mne kedysi a bol som z toho jelenec).
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od vojta »

wlčák píše:Vojto rozhodně ten rozdělovač!!!! To je základ-vyčistit,popř nový palec-víčko.......a pak dál... :wink:
tak jsem se na rozdělovač vrhnul, na fóru jsem našel že jde vyndat komplet - víčko bylo jen na jednom zarezlém šroubu a z druhého zbyl zarezlý jen kus a celý to bylo zasilikonovaný (včetne otvoru na odkapání do hadičky)...takže vyčištíno, udělal sem nový závit a auto jede líp, ještě štelovat předstih ale supr...i když by stejně zasloužil rozdělovač novej, svíčky a vzduchovej filtr....ještě se je na co těšit :D

takže díky všem za podporu a za rady :D :D :D
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od vojta »

covex píše:Kontrolka se musi rosviti i po otoceni klickem v zapalovani do prvni polohy. To je indikace ze je zapojena.
Kontrolka check-engine mi při kontrole svítí..narozdíl od té na ruční brzdu :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od vojta »

Lubomír píše:Už by som kontroloval všetko v obrátenom poradí, ako uvádzam na inom mieste tohoto fóra - trvám na kontrole stavu zanesenia klapky sajrajtom a prepláchnutí otvoru pre hadičku na povrchu komory klapky, a samozrejme vyblikávací diagnostika...).
klapku jsem zkoušel čistit kam jsem došáhnul, ale na tu hadičku ještě také kouknu..díky moc
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od covex »

vojta píše:
wlčák píše:Vojto rozhodně ten rozdělovač!!!! To je základ-vyčistit,popř nový palec-víčko.......a pak dál... :wink:
tak jsem se na rozdělovač vrhnul, na fóru jsem našel že jde vyndat komplet - víčko bylo jen na jednom zarezlém šroubu a z druhého zbyl zarezlý jen kus a celý to bylo zasilikonovaný (včetne otvoru na odkapání do hadičky)...takže vyčištíno
Odhadoval bych, ze tim nekdo resil problem se spatnym startovanim za vlhka... coz je take jedna z veci, kterou si s liberem uzije asi kazdy..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od vojta »

tak se svezla babička - a řikala nám krabička :D :D :D
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od vojta »

tak si říkám že bych měl po delší době aspoň zpětně sumarizovat historii našeho vozítka...
-po peripetiích s rozdělovačem dostal svíčky a nový vzduchový filtr
-částečně vyklepán zadní nárazník a vystlán tlustým alobalem
-ukotvení tlumiče výfuku aspoň do nějaké polohy
-šéf mi nacouval do zrcátka u řidiče, které místo sklapnutí úspěšne ulomil, rupnul plast který ho drží, místo nového (myslím že chtějí něco okola 2500,- za komplet) jsem bohužel šel levnější variantou, našel jsem inzerát z kterého i s poštovným vyšlo na 800 plus nějaké drobnosti které nepotřebuju, a pán mě ujišťoval že ty plasty uchycení jsou v poráku, to ovšem lhal a já pak musel lepit, jo a vyklepání zapadlého šroubu uchycení a následné zašroubování je pravdu libůstka :) - deflektor od té doby moc nedrží
-původní mlhovky zcela rozpadlé - subík dostal kulaté viewtopic.php?f=10&t=864&p=17409&hilit=mlhovky#p17409
-pořád nás štvala klika na pravejch šoupačkách - zkoušel jsem všemožné lepení ale vždycky neúspěšne - nakonec jsme podnikly cestu k morávské třebové kde měl pán nějaké díly - takže klika už klikuje, získal jsem tím i dekl nad baterku takže od spoda nefouká :)
-díky asi pětici šroubů má subík už jen jeden druh na předních a jeden na zadních - předtím mělo každé kolo tři druhy - nechápu jak se mu to mohlo přihodit bduh.gif
-opravená klika na pátých dveřích - klika se sama nevracela - nepomohlo jenom důkladné promazání - nakonec jsem musel vyrobit pružinku přímo do kliky - původní přerezla
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: náš Prcek

Příspěvek od Mis.us »

to si ještě užiješ legrace :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od vojta »

jojo, legrace ještě bylo :D ...a taky ještě bude :arrow:

-myslel jsem, že subík péči ocení, ale pod kopcem si střelil do výfuku a začal jet snad na jeden nebo dva válce...myslel jsem že jde o netěsnost parohu kde trochu byl vidět olej...paroh šel dolů a nechal jsem ho zavařit, u té přiléžitosti jsem udělal i kryt, když už to bylo dole: viewtopic.php?f=2&t=1640&p=17549&hilit=paroh#p17538
-ve výsledku se nic moc nezlepšilo, už jsem byl docela zoufalý a s prvním sněhem šel subík do servisu aby se mu podívali na hlavu :) ..s jeho spotřebou 1l oleje na asi 120 km to stejně bylo v plánu - zvolil jsem autoPas ve Stráži u Liberce. Jednání bylo sice vstřícné ale oprava se protáhla přes celé svátky - 29.11-6.1. - to bylo až únavné a přes vánoce nám autíčko docela chybělo, vlastně jediný dárek byli příspěvky na jeho opravu...
-hlavu dali dohromady - dostal komplet nový ventily (respektive já naúčtovaný protože mi vrátili jenom tři výfukové), zabroušeno, gufírka a a samozřejmě těsnění pod hlavu
-byl jsem rád že se koukli i trochu dál a tak má subík svařený vlnovec a na magnetce pěkně zbroušený ten paroh, vyměněný kus hadice chladící soustavy, komplet nové svíčky
-zapalovací kabely jsem dostal provizorní (doost dlooouhé) s tím že mám poříjdit nové (čekat na ně už jsem rozhodně nechtěl :roll: ), to vše stálo jemně přes 10 000, ale autíčko jelo krásně tak vlastně spokojenost
-po návratu ze servisu dolévám olej což se neobtěžovali a hledám šrouby na vrchní dekl od motoru - ty se zase neobtěžovali vrátit - detaily které mi nedělají radost
-hned jsem objednal kabely Tesla Blatná - akorát na míru - prostě bezva - po asi 50km jelo auto zas na dva válce, myslel jsem že je to kabely, ale prostřední svíčka (ta nová ze servisu) nedávala jiskru - vrátil jsem původní a vše ok
-po ujetých 100km opět olej - vypadá to že na spotřebu oleje něměla oprava hlavy vliv - ze začátku mě pan Pavliš ujišťoval že spodek motoru je v pořádku a že stačí pořešit tu hlavu, později říkal že by bylo dobré dát nové písty protože drážky na kroužky jsou vyběhané a kroužky mají vůli - jelikož byl schopný sehnat jen originál, bylo to mimo naše finanční možnosti - ujistil mě, že by do toho neinvestoval a že hold občas doleju nějaký ten olej...litr na sto je ale podle mě průšvih kterej bych chtěl řešit - až bude za co tedy :arrow:
-jinak jsme teď v lednu splatili poslední splátku tak je ten náš hypochondr konečně náš...hurá
-jo a málem bych zapoměl že ještě něž napadlo tak jsme kompletně vyklidili kůlnu tak má subík aspoň střechu nad hlavou a nesněží na něj - i když mi přijde že je po návratu ze servisu zrezlejší :(

takže takto se vše momentálně má, omlouvám se za dlouhý text - takle to dopadá když se příspěvek odkládá...
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: náš Prcek

Příspěvek od Mis.us »

když motor žere olej,tak je to kroužkama a unikem z gufer plus těsnění,každopádně jestli máš zájem,o jednom motoru vim,vlastník mi ho už nabízel,je to ten co generálkoval novější libero,odkaz je v tématu celková rekonstrukce vozu, Já k němu s tátou povezu motor zhruba na konci února,dám s nim kdyžtak řeč,jak a za kolik,každopádně vim že řikal,"motor je v pořádku", docela tomu pánovi věřim,protože mi vždycky dokázal dobře pomoct a za slušnej peníz... :)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od vojta »

jojo, o panu Bímovi jsme mluvili i s tím servismanem kde jsem měl auto já, říkal že libero dával dohromady pro svou ženu a že nějaká auta na díly má, vozil je prý ze švýcarska. Proto sem také přemýšlel nad tím, že bych byl rád když by naše liberko viděl právě on. Myslel jsem spíš jen na ty písty, možná lepší dát tu moji hlavu na komplet lepší spodek motoru- to už musí posoudit odborník, já bohužel smrdim korunou a to auto by potřebovalo spíš kompletní péči na jakou ses vrhnul ty, takže držim palce a za každou informaci budu vdečnej
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: náš Prcek

Příspěvek od Mis.us »

jo,pro svou ženu, o tom jsem nechtěl moc mluvit,aby toho čtenáři fóra nevěděli moc :mrgreen: Pana Bíma znám už čtvrtej rok a řekl bych že se snim dá mluvit opravdu o všem co se auta týče,jeho to prostě baví a má svou práci rád,to je vidět na první pohled,když s nim člověk mluví o autech,takže myslim,že by Ti mohl opravdu pomoct a nemáš to z Liberce k němu tak daleko :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: náš Prcek

Příspěvek od vojta »

to rád slyším, po té opravě mi v servisu říkali že ještě jednu technickou a lepší se ho zbavit, to my prostě neberem, pro nás je to jak děcko a otázka jak si ho chceme nechat dlouho nám přišla nesmyslná, no přece napořád nee :lol: takže se budem snažit udělat co jde aby nám vydržel, liberko jsme braly jako levnou možnost mít ideální auto, ale když nás časem vyjde na desetkrát tolik, tak nám to pořád přijde jako dobrá investice (prostě nejsme normální noo bduh.gif )
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: náš Prcek

Příspěvek od Mis.us »

jedno auto táta dokonce od něho koupil.Jinak investovat spoustu peněz do libera,myslim,že neni nenormální,nový auto stojí mnohem větší prachy,než zprovoznění libera a navíc ti nedá tolik co libero.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 1:17 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět