Moric evo II

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » pon lis 23, 2015 8:27 pm

sam nie- nemam frezy. Hlava skompletovana, jeden novy vyfukovy ventil bol dokonca mierne krivy. otazka,ci od vyroby :)
Vsimol som si,ze otukalo aj stredny piest/hlava cosi vacsie ostre, su tam 3 male dobky. A "pod" piestom nad kruzkami nalisovany bordel- podarilo sa mi vysparat mierkou,co zostalo,dokleplo kladivo- nech to neryhuje valec. Zajtra ,ak cas dovoli, startujem

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1446
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Moric evo II

Příspěvekod Mis.us » stř lis 25, 2015 11:26 am

fajn, držim palce, příště už se i to nestane:-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » čtv led 07, 2016 9:09 pm

raceshow1.jpg
raceshow1.jpg (73.42 KiB) Zobrazeno 4449 x

raceshow7.jpg
raceshow7.jpg (62.89 KiB) Zobrazeno 4449 x

raceshow15.jpg
raceshow15.jpg (90.83 KiB) Zobrazeno 4449 x

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » čtv led 07, 2016 9:18 pm

raceshow16.jpg
raceshow16.jpg (57.8 KiB) Zobrazeno 4449 x

raceshow17.jpg
raceshow17.jpg (80.92 KiB) Zobrazeno 4449 x

raceshow18.jpg
raceshow18.jpg (59.02 KiB) Zobrazeno 4449 x

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » čtv led 07, 2016 9:39 pm

tak ostry zabeh za mnou.. Justy brzdy super, podvozok (odklony,zaklony) super, samosvor parada. Celkovo jazdne vlastnosti ovela lepsie-uplne ine auto,perfektne zataca,drzi stopu.So zadnym nahonom to nema problem ist bokom,ci tocit sa na mieste. Sklamany som z ale vykonu,ide to sice lepsie,no cakal som viac.Neviem,kde sa stala chyba-auto ma siroke kola,samosvor tiez berie vykonu, motorova brzda povie viac.Karburator naladeny,mapa predstihu spravna.
500km za mnou, slzi velky semering na kluke,a z prevodovky idu vazne zvuky, tak zvazujem otvorit ju a skontrolovat.. Na snehu vazny konkurent,no na mokru uz nemam sancu,na rovinkach to umre oproti vykonom ostatnych. Zvazujem postavit dalsi motor,lahko preplnany vstrek,bez IC.
Tlak oleja- za studena 3bary,ohriaty vyse 2bar. Prehriaty 1bar,aj v otackach (pri dlhej pomalej jazde na jednotke--pluhovanie,alebo polhodine na volnobehu) kontrolka vsak nepoblikne.

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Moric evo II

Příspěvekod covex » pát led 08, 2016 12:21 pm

Vypada to krasne. Proc sviti na kazde strane jine svetlo? Co motor z noveho, nesel by napsovat? Meril si nejak vykon?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » pát led 08, 2016 3:38 pm

mam spravene prebliknutie svetiel- postupne po jednom prebliknu vsetky styri po sebe (nie za radom).
Motor je skladacka-kluka a remenica vacky*Justy, blok stare E12, hlava a vymennik olej voda FA ,vacka E10.. Je mozne,ze je nieco spatne --nevhodne spravene sanie,alebo vyfuk.
*justy remenica preto,lebo vychadza casovanie o pol zuba vpred na vacke.
Napad dat motor z novsieho nie je zly,no podla fabrickych cisel (vykon) som pocital,ze takto spraveny motor -stojaty dvojity karburator,vyfukove zvody 3-1 to pojde vykonovo viac,niekde okolo 55kW. Tazko to takto posudzovat,kola maju dost valivy odpor. Pojdem na tuu motorovu brzdu,cisla ukazu.

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » pát led 08, 2016 3:39 pm

a vdaka za pochvalu :)

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: Moric evo II

Příspěvekod Lubomír » pát led 08, 2016 10:19 pm

Tak blahoželám k prvým pojazdom, musí to byť krásny zážitok na svojimi rukami vytvorenom vozidielku, držím palce do ďalšieho vývoja k uplnej spokojnosti a k ďalším výhram.
Iba podotázka: meriaš aj podtlak v saní? - (nezrušil si ho náhodou montážou iných karburátorov?) - zníženie odporov v saní nemusí vždy priniesť zvýšenie objemovej účinnosti plnenia valcov, ale deformáciu v obehovom diagrame, kedysi nás to učili, musím si to osviežiť (potom budem múdrejší, tak ma neber uplne vážne)
- a prečo vačkový hriadeľ z E10? - nebude z E12tkovej striekačky ostrejší? - neverím, že sú uplne rovnaké, predsa len by tá striekačka mala mať vyšší prietok vzduchu, ak má vyšší výkon...
nech to jazdí...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » pát led 08, 2016 11:37 pm

Lubo- mozno je nevhod sanie- je to zvaranec sania z icka FA a sania z fiatky,z ktorej je aj karburator. Je mozne,ze je nevhodne prudenie- v mieste spojenia troch kanalov do jedneho, je viac pri prvej klapke ako druhej, a mozno aj nevhodny objem ,,komory" pod karbecom,ta musi mat isty objem- to uz vsak neovplyvnim.Karburatorove justy to ma vsak velmi podobne. Dalsia vec je samotne miesto sania, otvor je pred zadnym pravym kolesom ,cez 55mm ruru ide do krabice s vymennikom vzduch/voda a dalej hadica 60mm do okruhleho filterboxu na karburatore. Neskusal som to zatial cele odpojit a skusit len filterbox.
Vacka z E10 ma ostrejsie casovanie-sanie . Podtlak v sani? bez neho by to predsa neslo.

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1290
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Moric evo II

Příspěvekod Tuti » sob led 09, 2016 8:49 pm

Čím míň válců, tím choulostivější je motor na správné naladění sání. Libero má v originálu rezonanční komoru (i když asi spíš kvůli hluku než kvůli výkonu), ty místo ní máš krabici s předehřívačem, ale je otázka, jestli se pulzace podtlaku v potrubí netlučou. Třeba by stálo za to trochu laborovat se vzdáleností nebo průměrem trubky mezi výměníkem a filtrboxem.
Pak je otázka, jestli vzduch nepřehříváš moc - váhové množství které jde do válců se tím zmenšuje.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1446
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Moric evo II

Příspěvekod Mis.us » ned led 10, 2016 8:32 am

Gari už se o tom rozpovídal Tuti. Sání v tom bude hrát tak 95% roli. Vejfuk ani tolik ne. Taky jsem laboroval se sáním u starýho a skončil jsem u originálu. Odspod mi to vždycky jelo jako prase, ale v otáčkách se začlo dusit- mělo moc vzduchu. Sání jsem chtěl víst podobně, jako je to u novýho Libera. Co se tejče celkově motoru, víš, že jse přeskládal převodovku z novýho Libera do starýho a o dost je to výkonově znát, má to zkrátka větší sílu. Hrát si s těma odporama nebudu, pač už jsem pevně rozhodlej dát do starýho libera stříkačku. Je to naproto stejně napasovatelný, jedinej problém je z vejškou motoru, ale to Ty víš. Musí se upravit víko motoru. Jinak smekám před Tebou. Nemůžu se vynadívat, vim jaký to je si takhle hrát s autem. Už jsem se pomalinku pustil i do renovace leonky a udělal jsem si radost, dám do ní turbínu :-) hodně zdaru při vylaďování kamaráde
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » pon led 11, 2016 10:37 pm

Tuti- mas pravdu, cim menej valcov,tym je to narocnejsie naladit. Upravil som uz par malych stvorvalcov,no tento trojvalec so mnou fakt cvici, nie a nie :)
Akykolvek zasah do systemu sania v starom libere prinesie len stratu vykonu,to som sa poucil davnejsie- ta plechova komora je tam velmi dolezita,takisto objem filterboxu,aj priemery a vzdialenosti potrubi ku komore.V snahe dostat do motora viac vzduchu som zvacsil privod do filterboxu a odstranil plechovu komoru,co malo za nasledok velmi citelnu stratu krutaku. Nakolko som to vtedy prerobil nevratne, musel som provizorne dat naspat a zapojit tu komoru aspon do kufra.

Tentokrat som na to siel s myslienkou spravit to ako karburatorove justy- teda dvojity spadovy karburator,kruhovy filterbox a nic viac okolo toho. Myslienka pouzit vstrekovanie z noveho je fajn,no tiez je to naladene na to divne dlhe potrubie v rame aj s rezonancnou komorou, navyse cisla nepustia- 40kW je malo.
Ist do preplnania mi pride ako prehra ,,tunera" .Ma to sice komplikacie pri stavbe,ale v konecnom dosledku mi to pride taka amatercina- je jednoduche nafukat motor, namiesto vyladenia atmosferaka. Je tu este jedna moznost,a tou uplne odstranit vzajomne ovplyvnovanie valcov navzajom- uz som to raz chcel- 3 moto karburatory. Vtedy som to zavrhol kvoli obave zo spolahlivosti v zimnej prevadzke- sol vs korozia drobnych casti karburatorov.
Ozaj- voda do predohrievaca ide z kurenia,to viem odstavit- a az tak zase neohrieva-vymenniku zostali len rebra-aby mal lepsi prietok vzduchu a -aby tolko neohrieval, je len proti namrzaniu karburatora.
Takze najprv motorova brzda,nech viem,na com som- mozno to nebude az take zle :) a potom budem spekulovat,co dalej.. no najprv musi von prevodovka-vycesalo zuby diferaku. Ale to uz je iny pribeh .
Misus- sup sem s fotkami Leone :)

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: Moric evo II

Příspěvekod Polevoj » úte led 12, 2016 2:01 pm

Ty tri karburatory neni spatny napad, sel bych osobne touto cestou.
Jinak krasna prace, smekam notworthy.gif hat46.gif

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1446
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Moric evo II

Příspěvekod Mis.us » sob led 16, 2016 8:16 am

GARI to sání u novýho je jen odhlučnění, absoutně to nemá vliv na chod motoru. Jezdil jsem s tim odpojenym pokusně dost dlouho i spotřeba je stejná. NEHLEDĚ NA TO, ŽE SPOOOOUSTA LIBER MÁ ODHNILOU TRUBKU OD RÁMU, NA KTEROU SE PŘIPOJUJE VZDUCHOVEJ FITLTR- A FUNGUJE TO UPLNĚ STEJNĚ, JAKO KDYŽ JE VZDUCH. FILTR PŘIPOJENEJ A VZDUCH JDE DO MOTORU PŘES RÁM, JEN JE TO HLUČNĚJŠÍ.

A řekl bych že s těch 40 kw by šlo udělat víc :-) nevim jestli si jel někdy v Nov. liberu, co má motor zajetej po generálce, ale oproti starýmu po zajetí a generálce je to vznášedlo s kterym se dá letět i 160 a to zrychlení je o hooodně znát. Taky chci přeskládat převodovku ze starýho do novýho a zkusit jak to pojede :)

FOTKY: http://misuss.rajce.idnes.cz/Leone_1.8_ ... 0462_1.jpg

moc toho neni, pač neni čas, furt se vrtám v cizejch autech ;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Moric evo II

Příspěvekod covex » ned led 17, 2016 6:52 pm

Ja jsem taky jezdil s odpojenym sanim na novejsim - byla odpojena primo ta hadice od krabice s filtrem smerem k ramu a nemelo to vliv.

Misus: na L si zaloz nove tema.. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 216
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Bydliště/Město: Borač

Re: Moric evo II

Příspěvekod Machy_CZ » stř úno 24, 2016 8:55 am

Ahoj, zhltl sem všechyn stranky, musim uznat, remeslne skvele odvedena prace...

Ted po snizeni vypada z profilu, jak Mitsubishi L300

Jen mi neni uplne jasne, proc stavet zavodaka zrovna z Libera, chapal bych to treba na nejake vytrvalostni rally (nejaky mini Dakar), ale jinak mi prijde vhodnejsi treba Justy, ne ?
Nissan 300ZX '90 3.0i TT, SWB, Targa-Top
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, SWB, RHD JDM
Subaru Libero '93 1.2i, 4WD, Super-Deluxe

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Moric evo II

Příspěvekod gari » ned úno 28, 2016 11:44 pm

presne tak,mala delica :) Preco libero? auto zostalo po rodicoch,spociatku po prvej renovacii som s nim nepretekal,az neskor,postupne.Parkrat sa mi zadarilo zamiesat absolutnym poradim na amaterskych pretekoch a uz to islo.Hlavne musi byt sneh alebo aspon blato- vtedy ma libero trosku navrch aj pred pandou,justym,swiftom ci charade. Alebo inak,ako sa vravi
- spravit z hovna bic ;)


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host