nie, to som si vymyslel,ze by mohlo fungovat ako odfuk/komin horuceho vzduchu sponad vyfuku- ta velka tepelna clona vyfuku ma dieru a na nu je to napojene.Vsetko je to z nereze. Ci to malo zmysel robit ,uvidim . Teply vzduch do motora /sanie mam vymyslene spravit tak,ze pojde 100mm nerez harmonika (ako Alu rura) popod auto az dopredu pred prednu napravu, aby ciastocne tahala cisty vzduch ,od chladica. Mozno v nej pojdu aj vodne trubky.. a vzadu na jej konci bude prepojenie k tomu kruhovemu airboxu plastovou harmonikou 70mm. Zrejme to bude chciet spravit na koniec tej 100mm rury lahku pretlakovu klapku
ano,po boku si to bude strhavat vzduch, no za jazdy ten "komin" asi nebude mat velmi vyznam,skor pri velmi pomalej jazde alebo odstaveni ohriateho auta. Dodatocny ventilator na dochladzovanie bude potrebovat karburator v tom pupaku v kufri.. dilema zostava,ci je mudre tahat vzduch pre motor spod auta. Neviem ako to je s tlakom/prudenim vzduchu cca nad prednym diferakom
Co vytáhnot sání ve stylu Can-Am na střechu? Mělo by to i určitý náporový efekt. Dlouhé vlnitá trubka se mi nezdá jako nejlepší řešení, bude v ní zbytečně tlaková ztráta. Rovný kus pod autem by klidně mohl být třeba z novoduru.
povodne to chcel byt novodur,ale vlnovec sa lepsie tvaruje- vpredu musi byt ohyb. Skratka uz mam pripraveny ten inox vlnovec,je o nieco tazsi od hlinikoveho,ale lahsi ako pvc trubka.Sanie zo strechy nie -sneh,voda,listie..a nemam to velmi kam umiestnit-v stlpiku nieje tolko miesta pre 70mm potrubie.Keby to mal byt otvor naboku podobne ako ten vyduch/na druhej strane,musel by byt vacsi,a hlavne je s tym dost roboty..ale.. mozno.
Zdravím a držím palec s úpravami, sú velmi vydarené, ale dovolujem si pripomenúť, že Liberko jazdí na podtlakoch, teda zmenšovať straty v saní znamená rozladiť nasávací podtlak. Bol by som opatrný lebo:
- možno myslíme, že dostaneme do valca drobátko viac vzduchu, ale možno ani nie, prietokové prierezy sú rovnaké, obmedzené sacími parohami a ventilmi, vyššie rýchlosti vzduchu inak strhávajú a atomizujú palivo vo ventúrke karburátora.
- určite sa rozladením podtlaku zmení spotreba, (ale to pre Gariho špeciál nevadí)
- určite sa zvýši zaťaženie pomerne slabo dimenzovaných ojničných ložísk, akýkoľvek problém s dodávkou oleja odpisuje panvičky (táhlé zákruty na výjazdoch z dialnice mi dokázali zapnúť kontrolku mazania - odstredivou silou myslím čerpadlo nedostávalo dosť oleja), a jazda v zátačke to je predsa hlavný prevádzkový režim v prípade takého špeciálu... ale novšie Liberko to má vyriešené tým plechovým deflektorom pod klukovkou....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
cau Lubo, neboj,vsetko bude fungovat-hlavne nech uz nemam ten Hitachi karbec,ktory bez dlheho vstupneho potrubia a vela hadiciek nevie fungovat .. nevyhadzujem ho,raz mozno posluzi v bugine
Odlievanie oleja dobre poznam na fiatke,zvazoval som aj na libere spravit klapky do vane,moc sa mi do toho nechce.
Ojnicne loziska vydrzia,zase to nieje az taky narast vykonu,pozri co stvaraju ludia s Justy trojvalcami.Skor sa dost obavam kolko vydrzi prevodovka-jednu hrusku som uz ocesal.
Na videu když řadíš s meziplynem, mně napadlo, že jedeš bez spojky.Ono to jde fpohodě.Při závodech do vrchu je to normální,ale s liberem bych to moc nedělal,sice už mám v úších nacvičený správný otáčky,ale ono se ozubení pokaždý nedorovná a trochu to chroupne.Ta skříň neni holt dělaná na tohle.
jeden cas som "ucil" ,aj naucil libero bez spojky hore aj dolu radit -pri beznom jazdeni, ale ta frajerina sa mi vyplatila tym,ze po roku mi z nicoho nic vylamalo zuby na hruske. tazko povedat,ci to bolo tym,alebo sa nieco len uvolnilo a vletelo do zubov-nikde v prevodovke nic ulomene nebolo,odvtedy len so spojkou.
ak myslis video s fiatkou,tak v niektorych-poslednych videach,kde je ten velky display,mam hewland prevodovku,tam je to naozaj bez spojky,aj ked nie vzdy
ne s liberem jsem myslel.Ta 127tka je super,kdysi jsme měli zástavy i 128tky.To je ale minulost.Přemejšlim do budoucna,jako veterána...bud 127tku nebo 128tku