Stránka 11 z 13

Re: Moric evo II

Napsal: pon lis 23, 2015 8:27 pm
od gari
sam nie- nemam frezy. Hlava skompletovana, jeden novy vyfukovy ventil bol dokonca mierne krivy. otazka,ci od vyroby :)
Vsimol som si,ze otukalo aj stredny piest/hlava cosi vacsie ostre, su tam 3 male dobky. A "pod" piestom nad kruzkami nalisovany bordel- podarilo sa mi vysparat mierkou,co zostalo,dokleplo kladivo- nech to neryhuje valec. Zajtra ,ak cas dovoli, startujem

Re: Moric evo II

Napsal: stř lis 25, 2015 11:26 am
od Mis.us
fajn, držim palce, příště už se i to nestane:-)

Re: Moric evo II

Napsal: čtv led 07, 2016 9:09 pm
od gari
raceshow1.jpg
raceshow1.jpg (73.42 KiB) Zobrazeno 26760 x
raceshow7.jpg
raceshow7.jpg (62.89 KiB) Zobrazeno 26760 x
raceshow15.jpg
raceshow15.jpg (90.83 KiB) Zobrazeno 26760 x

Re: Moric evo II

Napsal: čtv led 07, 2016 9:18 pm
od gari
raceshow16.jpg
raceshow16.jpg (57.8 KiB) Zobrazeno 26760 x
raceshow17.jpg
raceshow17.jpg (80.92 KiB) Zobrazeno 26760 x
raceshow18.jpg
raceshow18.jpg (59.02 KiB) Zobrazeno 26760 x

Re: Moric evo II

Napsal: čtv led 07, 2016 9:39 pm
od gari
tak ostry zabeh za mnou.. Justy brzdy super, podvozok (odklony,zaklony) super, samosvor parada. Celkovo jazdne vlastnosti ovela lepsie-uplne ine auto,perfektne zataca,drzi stopu.So zadnym nahonom to nema problem ist bokom,ci tocit sa na mieste. Sklamany som z ale vykonu,ide to sice lepsie,no cakal som viac.Neviem,kde sa stala chyba-auto ma siroke kola,samosvor tiez berie vykonu, motorova brzda povie viac.Karburator naladeny,mapa predstihu spravna.
500km za mnou, slzi velky semering na kluke,a z prevodovky idu vazne zvuky, tak zvazujem otvorit ju a skontrolovat.. Na snehu vazny konkurent,no na mokru uz nemam sancu,na rovinkach to umre oproti vykonom ostatnych. Zvazujem postavit dalsi motor,lahko preplnany vstrek,bez IC.
Tlak oleja- za studena 3bary,ohriaty vyse 2bar. Prehriaty 1bar,aj v otackach (pri dlhej pomalej jazde na jednotke--pluhovanie,alebo polhodine na volnobehu) kontrolka vsak nepoblikne.

Re: Moric evo II

Napsal: pát led 08, 2016 12:21 pm
od covex
Vypada to krasne. Proc sviti na kazde strane jine svetlo? Co motor z noveho, nesel by napsovat? Meril si nejak vykon?

Re: Moric evo II

Napsal: pát led 08, 2016 3:38 pm
od gari
mam spravene prebliknutie svetiel- postupne po jednom prebliknu vsetky styri po sebe (nie za radom).
Motor je skladacka-kluka a remenica vacky*Justy, blok stare E12, hlava a vymennik olej voda FA ,vacka E10.. Je mozne,ze je nieco spatne --nevhodne spravene sanie,alebo vyfuk.
*justy remenica preto,lebo vychadza casovanie o pol zuba vpred na vacke.
Napad dat motor z novsieho nie je zly,no podla fabrickych cisel (vykon) som pocital,ze takto spraveny motor -stojaty dvojity karburator,vyfukove zvody 3-1 to pojde vykonovo viac,niekde okolo 55kW. Tazko to takto posudzovat,kola maju dost valivy odpor. Pojdem na tuu motorovu brzdu,cisla ukazu.

Re: Moric evo II

Napsal: pát led 08, 2016 3:39 pm
od gari
a vdaka za pochvalu :)

Re: Moric evo II

Napsal: pát led 08, 2016 10:19 pm
od Lubomír
Tak blahoželám k prvým pojazdom, musí to byť krásny zážitok na svojimi rukami vytvorenom vozidielku, držím palce do ďalšieho vývoja k uplnej spokojnosti a k ďalším výhram.
Iba podotázka: meriaš aj podtlak v saní? - (nezrušil si ho náhodou montážou iných karburátorov?) - zníženie odporov v saní nemusí vždy priniesť zvýšenie objemovej účinnosti plnenia valcov, ale deformáciu v obehovom diagrame, kedysi nás to učili, musím si to osviežiť (potom budem múdrejší, tak ma neber uplne vážne)
- a prečo vačkový hriadeľ z E10? - nebude z E12tkovej striekačky ostrejší? - neverím, že sú uplne rovnaké, predsa len by tá striekačka mala mať vyšší prietok vzduchu, ak má vyšší výkon...
nech to jazdí...

Re: Moric evo II

Napsal: pát led 08, 2016 11:37 pm
od gari
Lubo- mozno je nevhod sanie- je to zvaranec sania z icka FA a sania z fiatky,z ktorej je aj karburator. Je mozne,ze je nevhodne prudenie- v mieste spojenia troch kanalov do jedneho, je viac pri prvej klapke ako druhej, a mozno aj nevhodny objem ,,komory" pod karbecom,ta musi mat isty objem- to uz vsak neovplyvnim.Karburatorove justy to ma vsak velmi podobne. Dalsia vec je samotne miesto sania, otvor je pred zadnym pravym kolesom ,cez 55mm ruru ide do krabice s vymennikom vzduch/voda a dalej hadica 60mm do okruhleho filterboxu na karburatore. Neskusal som to zatial cele odpojit a skusit len filterbox.
Vacka z E10 ma ostrejsie casovanie-sanie . Podtlak v sani? bez neho by to predsa neslo.

Re: Moric evo II

Napsal: sob led 09, 2016 8:49 pm
od Tuti
Čím míň válců, tím choulostivější je motor na správné naladění sání. Libero má v originálu rezonanční komoru (i když asi spíš kvůli hluku než kvůli výkonu), ty místo ní máš krabici s předehřívačem, ale je otázka, jestli se pulzace podtlaku v potrubí netlučou. Třeba by stálo za to trochu laborovat se vzdáleností nebo průměrem trubky mezi výměníkem a filtrboxem.
Pak je otázka, jestli vzduch nepřehříváš moc - váhové množství které jde do válců se tím zmenšuje.

Re: Moric evo II

Napsal: ned led 10, 2016 8:32 am
od Mis.us
Gari už se o tom rozpovídal Tuti. Sání v tom bude hrát tak 95% roli. Vejfuk ani tolik ne. Taky jsem laboroval se sáním u starýho a skončil jsem u originálu. Odspod mi to vždycky jelo jako prase, ale v otáčkách se začlo dusit- mělo moc vzduchu. Sání jsem chtěl víst podobně, jako je to u novýho Libera. Co se tejče celkově motoru, víš, že jse přeskládal převodovku z novýho Libera do starýho a o dost je to výkonově znát, má to zkrátka větší sílu. Hrát si s těma odporama nebudu, pač už jsem pevně rozhodlej dát do starýho libera stříkačku. Je to naproto stejně napasovatelný, jedinej problém je z vejškou motoru, ale to Ty víš. Musí se upravit víko motoru. Jinak smekám před Tebou. Nemůžu se vynadívat, vim jaký to je si takhle hrát s autem. Už jsem se pomalinku pustil i do renovace leonky a udělal jsem si radost, dám do ní turbínu :-) hodně zdaru při vylaďování kamaráde

Re: Moric evo II

Napsal: pon led 11, 2016 10:37 pm
od gari
Tuti- mas pravdu, cim menej valcov,tym je to narocnejsie naladit. Upravil som uz par malych stvorvalcov,no tento trojvalec so mnou fakt cvici, nie a nie :)
Akykolvek zasah do systemu sania v starom libere prinesie len stratu vykonu,to som sa poucil davnejsie- ta plechova komora je tam velmi dolezita,takisto objem filterboxu,aj priemery a vzdialenosti potrubi ku komore.V snahe dostat do motora viac vzduchu som zvacsil privod do filterboxu a odstranil plechovu komoru,co malo za nasledok velmi citelnu stratu krutaku. Nakolko som to vtedy prerobil nevratne, musel som provizorne dat naspat a zapojit tu komoru aspon do kufra.

Tentokrat som na to siel s myslienkou spravit to ako karburatorove justy- teda dvojity spadovy karburator,kruhovy filterbox a nic viac okolo toho. Myslienka pouzit vstrekovanie z noveho je fajn,no tiez je to naladene na to divne dlhe potrubie v rame aj s rezonancnou komorou, navyse cisla nepustia- 40kW je malo.
Ist do preplnania mi pride ako prehra ,,tunera" .Ma to sice komplikacie pri stavbe,ale v konecnom dosledku mi to pride taka amatercina- je jednoduche nafukat motor, namiesto vyladenia atmosferaka. Je tu este jedna moznost,a tou uplne odstranit vzajomne ovplyvnovanie valcov navzajom- uz som to raz chcel- 3 moto karburatory. Vtedy som to zavrhol kvoli obave zo spolahlivosti v zimnej prevadzke- sol vs korozia drobnych casti karburatorov.
Ozaj- voda do predohrievaca ide z kurenia,to viem odstavit- a az tak zase neohrieva-vymenniku zostali len rebra-aby mal lepsi prietok vzduchu a -aby tolko neohrieval, je len proti namrzaniu karburatora.
Takze najprv motorova brzda,nech viem,na com som- mozno to nebude az take zle :) a potom budem spekulovat,co dalej.. no najprv musi von prevodovka-vycesalo zuby diferaku. Ale to uz je iny pribeh .
Misus- sup sem s fotkami Leone :)

Re: Moric evo II

Napsal: úte led 12, 2016 2:01 pm
od Polevoj
Ty tri karburatory neni spatny napad, sel bych osobne touto cestou.
Jinak krasna prace, smekam notworthy.gif hat46.gif

Re: Moric evo II

Napsal: sob led 16, 2016 8:16 am
od Mis.us
GARI to sání u novýho je jen odhlučnění, absoutně to nemá vliv na chod motoru. Jezdil jsem s tim odpojenym pokusně dost dlouho i spotřeba je stejná. NEHLEDĚ NA TO, ŽE SPOOOOUSTA LIBER MÁ ODHNILOU TRUBKU OD RÁMU, NA KTEROU SE PŘIPOJUJE VZDUCHOVEJ FITLTR- A FUNGUJE TO UPLNĚ STEJNĚ, JAKO KDYŽ JE VZDUCH. FILTR PŘIPOJENEJ A VZDUCH JDE DO MOTORU PŘES RÁM, JEN JE TO HLUČNĚJŠÍ.

A řekl bych že s těch 40 kw by šlo udělat víc :-) nevim jestli si jel někdy v Nov. liberu, co má motor zajetej po generálce, ale oproti starýmu po zajetí a generálce je to vznášedlo s kterym se dá letět i 160 a to zrychlení je o hooodně znát. Taky chci přeskládat převodovku ze starýho do novýho a zkusit jak to pojede :)

FOTKY: http://misuss.rajce.idnes.cz/Leone_1.8_ ... 0462_1.jpg

moc toho neni, pač neni čas, furt se vrtám v cizejch autech ;-)

Re: Moric evo II

Napsal: ned led 17, 2016 6:52 pm
od covex
Ja jsem taky jezdil s odpojenym sanim na novejsim - byla odpojena primo ta hadice od krabice s filtrem smerem k ramu a nemelo to vliv.

Misus: na L si zaloz nove tema.. :)

Re: Moric evo II

Napsal: stř úno 24, 2016 8:55 am
od Machy_CZ
Ahoj, zhltl sem všechyn stranky, musim uznat, remeslne skvele odvedena prace...

Ted po snizeni vypada z profilu, jak Mitsubishi L300

Jen mi neni uplne jasne, proc stavet zavodaka zrovna z Libera, chapal bych to treba na nejake vytrvalostni rally (nejaky mini Dakar), ale jinak mi prijde vhodnejsi treba Justy, ne ?

Re: Moric evo II

Napsal: ned úno 28, 2016 11:44 pm
od gari
presne tak,mala delica :) Preco libero? auto zostalo po rodicoch,spociatku po prvej renovacii som s nim nepretekal,az neskor,postupne.Parkrat sa mi zadarilo zamiesat absolutnym poradim na amaterskych pretekoch a uz to islo.Hlavne musi byt sneh alebo aspon blato- vtedy ma libero trosku navrch aj pred pandou,justym,swiftom ci charade. Alebo inak,ako sa vravi
- spravit z hovna bic ;)

Re: Moric evo II

Napsal: pát pro 07, 2018 3:33 pm
od gari
sory za mizernu kvalitu videa,ale inak to neslo.. https://www.youtube.com/watch?v=Jaf4iy488iw

Re: Moric evo II

Napsal: úte pro 11, 2018 9:02 pm
od Polevoj
Monstrozni!