Stránka 2 z 4

Re: Scooby doo

Napsal: pát lis 09, 2012 9:25 am
od rosifun
No, ja to moc zrejme používať nebudem, ale keďže v mojom vozovom parku sú staršie modely (2x Suzuki Swift Gti Mk1 ´88 a Liberko), tak na občasné zisťovanie príčin sa nejaký ten merák bude hodiť. :)

Re: Scooby doo

Napsal: pát lis 09, 2012 10:11 pm
od Karel
ulus píše: to může dělat úplně něco jiného než na VN.
Toto slyším sice poprvé, nejspíš šlo o několik souběžných závad, nebo chybu měření.
Ale co, hlavně že si to vyřešil.
K.
:D

Re: Scooby doo

Napsal: sob lis 10, 2012 9:36 am
od rosifun
Včera som bol na benzinke dofúkať pneu. Dal som all 4 na 2.5 a čo sa nestalo? Vôľa sa zmenšila min. o 75%! :D Objednal som sadu sviečkových káblov a sviečky. V pondelok ich budem mať.

Re: Scooby doo

Napsal: pát lis 16, 2012 2:05 pm
od rosifun
Takže, trochu som pokročil. Matka pomocného čapu riadenia bola poistená kúskom drôtu a slabo dotiahnutá. Namazal som to, pod veľkoplošnú podložku som dal podložku z tlakovej hadice, zľahka dotiahol a zabezpečil origo závlačkou. Už to nemá vôľu! :D
Vymenil som sviečky, sviečkové káble, vykúpal som hlavu rozdeľovača v acetóne. Chod motora sa zlepšil, ale s tým voľnobehom zahriateho motora nie som spokojný. :( Keď prídem na križovatku na červenú, tak 15 - 20 sec. to ide fajn a potom začnú otáčky klesať, neskôr vynechávať. A spotreba je okolo 11 - 12 l/100 km v kombinovanej prevádzke (mimo mesto-mesto, nie terén). Tlaky som zmeral: 1.: 12,4, 2.: 12,8, 3.: 13,2. Chcem ešte skontrolovať vôle na ventiloch. Martinekk mi radil vykuchať elektrickú ihlu voľnobehu. Skúsim aj to. Len zatiaľ neviem, čo s tou spotrebou. :(

Re: Scooby doo

Napsal: pát lis 16, 2012 8:43 pm
od gari
cau,k tej spotrebe-skus este skontrolovat, ci ten motor dostava vzduch- vzduch filter si asi kontroloval,ale ci niekde pred airboxom nieje zapchate potrubie.. sanie je za lavymi bocnymi dverami na stlpiku,pod zadnym tapacirom je papierova harmonika-ci nahodou nieje spucena,pred zadnym lavym kolesom moze byt zamacknute gumove koleno atd...

Re: Scooby doo

Napsal: pát lis 16, 2012 9:17 pm
od rosifun
Díky, Gari. Kuknem na to.

Re: Scooby doo

Napsal: sob lis 17, 2012 9:24 am
od rosifun
Tak som omrkol to sanie a je to ok. Vybral som elektrickú ihlu voľnobehu a skúsim teraz chvíľu pojazdiť. Na tú spotrebu to nebude mať vplyv, ale aspoň ten voľnobeh keby sa zlepšil. :?:

Re: Scooby doo

Napsal: sob lis 17, 2012 2:36 pm
od Martinekk
Pri takej spotrebe sa dá uvažovať aj nad stále bežiacim sytičom. Ak je voľnobežný okruh zapchaný/pripchaný a niekto aby mal aspoň nejaký voľnobeh pridal sytiču, tak sa to môže správať aj takto. PReveriť, to isté aj zapojenie podtlakov.
Sytič má mať kladičku vzdialenú od škrtiacej klapky cca 1mm pri zohriatom motore.

Re: Scooby doo

Napsal: sob lis 17, 2012 9:12 pm
od rosifun
Boli sme sa previezť bez tej ihly a v podstate sa nič nezmenilo. Pri státí na voľnobeh začali otáčky klesať. Tentoraz som sa lepšie započúval do zvuku motora a ono to vyzerá, akoby po tých 15-tich sec. začal vynechávať niektorý z valcov. Už začínam mať v uchu zvuky liberáckeho motoru. No a ten sytič - pri studenom motore drží otáčky hore a postupne, ako sa motor ohrieva, otáčky klesajú. Myslíš, že aj tak môže sytič obohacovať? Musím zajtra pozrieť tú štrbinu. Čo myslíš tým preverením podtlakov?

Re: Scooby doo

Napsal: úte lis 20, 2012 5:26 pm
od rosifun
Štrbina na sytiči zahriateho motora j o.k. Mal som dolu dekel ventilov, omeral som vôle a sú na saní 0,15 a na výfuku 0,25 za studena. Našiel som benzínový filter na hadičke, ktorá vychádza z hornej časti nádrže a keďže sa mi zdal podozrivý, vymenil som ho. Zmeny chodu motora sú minimálne. Predĺžil sa čas držania otáčok na 30-50 sec. a potom akoby jeden valec začal vynechávať, sem tam sa chytí a znova vynecháva. Už sa mi to zužuje na rozdeľovač a karburátor.
Jeden mechanik mi raz hovoril, že ak je sacie potrubie lepené silikónom, stáva sa, že silikón od benzínu naboptná a zmenšuje tým prietok zmesi do valcov. Dokonca sa môže stať, že takmer úplne uzavrie priechod pred niektorým valcom a potom ten valec nestíha. Na mojom je vidieť červený tmel na obvode príruby sacieho, ale to by som riešil, až keď vylúčim všetko povrchové.

Re: Scooby doo

Napsal: úte lis 20, 2012 10:08 pm
od Lubomír
Závadu na voľnobehu hľadaj v okolí voľnobežnej trysky - je to tá menšia, keď dáš dolu víčko plavákovej komory , treba ju vybrať a dobre prefúkať dieru po nej tlakovým vzduchom, v núdzi na ceste stačí aj pumpa na kolesá s hadičkou, lebo pridaný filter na vstupe do karburátora napovedá, že už problémy boli, ale nejaká častica sa môže v karburátore potulovať, cez hlavnú trysku prejde, voľnobežná si ju môže prisať po nejakej dobe. Jo a vyčisti dno plavákovej komory, bývajú tam sajrajty.
Tým skontrolovaním podtlakov sa myslí, či nie je niektorá hadička už vekom tak stvrdnutá, že ide voľne nasunúť, spravidla na ten červený filter, ten rád prisáva faložný vzduch. Hadičky vymieňaj okrem tej jednej zatočenej krátkej s tými dvomi tryskami 0,4 mm. A zaisťuj sponami - hadice pružia a rady sa na železničnom priecestí uvoľnia.
A pochvál sa i úspešnou opravou.
A daj fotku motorového priestoru! - bude sa lepšie radiť čo s tým...

Re: Scooby doo

Napsal: stř lis 21, 2012 11:49 am
od covex
Fotka je hned v prvnim prispevku.

Re: Scooby doo

Napsal: stř lis 21, 2012 12:13 pm
od rosifun
Pridám ešte pár detailnejších, len sa musím k tomu časovo dostať. :roll:

Re: Scooby doo

Napsal: stř lis 21, 2012 12:22 pm
od Lubomír
jo, to som zabudol, že je fotka motorového priestoru vpredu, ospravedlňujem sa, ale on sa aj pohľad do motorového priestoru mení - tu vymenený šroubek, natretá konzolka, prehadicovanie - a už je tam zmena, aj mne sa to stalo, až porovnaním so staršou fotkou som uznal, že hadičky sú vyndávací a zastamdací materiál a dajú sa aj zblbnúť, motor nejak ide, ale spravidla horšie...ale originálový stav po kúpe nemusí byť záruka správnosti zapojenia, tak je to treba preveriť.

Re: Scooby doo

Napsal: stř lis 21, 2012 10:37 pm
od Tuti
Vysoká spotřeba a nestabilní volnoběh by mohly mít společnou příčinu ve špatné hladině benzinu - možná blbne plovákový ventil. Bohužel tenhle karburátor nemá okýnko (staré E10 ho měly), takže hladina se bez přípravku nedá pořádně zkontrolovat. Jestli máš z dárce stejný typ víčka s plovákem nebo kdybys měl možnost si ho půjčit, určitě by stálo za pokus prohodit je a otestovat to.

Re: Scooby doo

Napsal: čtv lis 22, 2012 2:28 pm
od rosifun
Dík Tuti, mám v talóne ešte dva nekompletné karbece a oba majú okienko. A dokonca aj ten môj ho má. Kukal som na hladinu a bola na hornom okraji okienka pri naštartovanom motore. Nemala by byť tá hladina nižšie? :?:

Re: Scooby doo

Napsal: čtv lis 22, 2012 2:32 pm
od rosifun
Tu sú fotky motora v poradí: ľavá zadná štvrtina, pravá zadná štvrtina, pravá predná štvrtina.

Re: Scooby doo

Napsal: čtv lis 22, 2012 9:26 pm
od Lubomír
...roztodivné zapojenie!... ako vždy, motor beží, má desnú spotrebu, všetky hadičky sú zapojené a nikde podpis toho umelca, čo to tak vymakal. No nič to, nakúp palivovú hadičku a poprepájaj ako sa patrí a sluší, schémy sú k dispozícii a potom rieš otáčky voľnobehu na križovatke - osobitne upozorňujem na tie prvé dva vývody zľava z telesa filtra, zdá sa mi, že nie sú správne zapojené na prvý pohľad, no a systém zapojenie z vývodov z parohov tiež nezodpovedá štandartu!
Prever, zapoj správne znie dobrá rada. Alebo s tým prídi, zmasakrujeme to spolu.

Re: Scooby doo

Napsal: pát lis 23, 2012 12:29 am
od Tuti
Lubomír má samozřejmě pravdu, nejdřív je na místě řádně zprovoznit podtlaky. Dlužno podotknout, že kromě správného propojení je důležitá i správná funkce prvků systému a s tím bych doporučoval opravdu zajet za Lubomírem, rozumí tomu a nejlíp se to dělá když jsou dvě auta se stejným schématem vedle sebe.
rosifun píše:Dík Tuti, mám v talóne ešte dva nekompletné karbece a oba majú okienko. A dokonca aj ten môj ho má. Kukal som na hladinu a bola na hornom okraji okienka pri naštartovanom motore. Nemala by byť tá hladina nižšie? :?:
Hladina by měla být mezi nálitky, uprostřed okýnka. Pro úspornější provoz se může nastavit i o kousek nižší hladina, samozřejmě auto je pak trochu línější. Když se to přežene, pozná se to podle "díry" na plynu - po sešlápnutí se namísto zrychlování začne motor dusit. Nastavení se dělá přihýbáním plechové pacičky na plováku.
ALE: opravdu nevím, jestli okýnka měly i některé karburátory na E12 s automatickým sytičem. Já jsem ho teda na žádném ze tří Liber rv. 91 - 92 neměl. Kdyby ten karburátor byl slepenec z víc různých provedení, je možné, že by potřeboval jiné než standardní nastavení a nebo se třeba vůbec optimálně nastavit nedá. Snad má někdo lepší přehled a uvede to na pravou míru.

Re: Scooby doo

Napsal: úte lis 27, 2012 2:53 pm
od rosifun
Uvedomil som si, že som tu ani nepopísal, prečo sme si kúpili Liberko. Je to jednoduché. Na Katarínu mala naša Dáša prvé narodeniny. Dáša je naše 4. dítko, takže sme museli riešiť prepravu. Dvoma autami to bol prílišný luxus a tak šla bráchova Felda na bazar. Máme ešte 9-miestny Transportér, ale moja polovička voľáko nenašla s ním spoločnú reč - príliš veľké a nie vždy je k dispozícii. Rozmýšľali sme o niečom ako Alhambra, ale pod 3-4.000 éčiek nejaká hneď použiteľná bez ďalších investícii v ponuke nie je. A to platí aj pre iné 7-miestne vozy. A ani tých 3-4 tisíc človek z vrecka len tak nevytiahne. Aj tak máme slabosť na staršie autíčka. Mali sme Toyotu Tercel r. v. 78, Ford Sierru r. v. 91, Subaru 1800 Leone r. v. 90 2x, bráchovu Feldu, Suzuki Swift Gti Mk1 r. v. 88 2x (tie ešte máme), no a v septembri si bol dať ku mne chlapík z našej dediny ofóliovať novšie Libero. Žena mi bola na chvíľu podržať fóliu a pri tej príležitosti si sadla za volant. Ústa jej roztiahlo do úsmevu a povedala vetu, ktorá rozhodla o výbere auta. Povedala: "Takéto auto mi sedí." Na Bazos.sk sme ho na tretí raz našli. Síce staršie, ale v dobrom stave, až na ten rozladený motor. Dostal som k nemu plno náhradných dielov, tak som sa nebál. A na tomto fóre som zistil, že je tu pár chlápkov, čo majú Liberká v malíčku, takže som v kľude.
No a teraz k veci. Položil som si na stôl tie dva karbece, čo som spomínal. Musím sa opraviť - jeden je bez okienka. Spomenul som si, že predajca dal na aute vymeniť motor. Teraz, keď vidím, ako to s Liberami je, viem, že je to dosť podstatná informácia a treba zmeniť k tomu prístup. Prvé, čo ma v súvislosti s okienkami na karbecoch (Tuti) napadlo bolo, či tam vôbec je motor E12. Okamžite som liezol pod auto a tam, ako kdesi na fóre písal Lubomír, že pri rozdelovači je na motore vyrazený typ motora som našiel EF12. Takže motor je O.K. Karburátor je na ňom s okienkom aj s automatickým sytičom. Tie na stole sa okrem okienka líšia jedným kanálikom. Ten bez okienka ho má, ten druhý nie.
Súbory na vyrezanie tých tesnení mi poslal Tuti. Ešte raz dík, Tuti. Ak by mal niekto záujem, za 4,- € pošlem na dobierku. Sú s originál materiálu určeného na tesnenie so stykom s benzínom a vodou.