Subaru Vivio

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod dědek » stř dub 29, 2015 10:53 am

Tak mi někdo vysvětlete, proč to nedali taky do Libera, když to měli v roce dejme tomu 1992 japonci k dispozici. S tímhle, ať se to nazývá už jakkoliv může auto jet 4x4 stále. Něco podobného má 4x4 Suzuki Wagon, kde nelze 4x4 zapnout nebo vypnout . V návodu je to tam popsaný jako lamelový vyrovnávač a auto jezdí vlastně 4x4 pořád jen se mění výkon přenesený na zadek. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod covex » stř dub 29, 2015 12:01 pm

Dedlku, i Libero se v japonsku delalo full time 4wd, nekde tu dokonce je fotka - bude to s nejvetsi pravdepodobnosti to same. Jen na Evropsky trh se to nedodavalo. Stejne jako Vivia v tech lepsich verzich s klimatizaci, elektricky ovladanymi okny, centralem, supercharged motory atd. Otazku proc to tak bylo, by asi dokazalo zodpovedne zodpovedet jen vedeni Subaru, ale domyslet se lze i z toho ze ve vychodni pulce Evropy v te doby byla hitem auta jako Favorit s karburatorem. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1286
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod Tuti » stř dub 29, 2015 3:29 pm

Jenže SUBARU na východní Evropu v té době ještě moc necílilo a ostatně v polovině devadesátých let to už i u nás vypadalo jinak.
Mám doma autokatalog z roku 92, ve kterém je ceník na německém trhu. Tenkrát starší Libero stálo asi jako standardní Escort nebo Peugeot 309, proti kterým handycap slabší výbavy a výkonu bohatě vyvážilo jinými vlastnostmi. Jenže ke konci dovozu byla cena na úrovni vyšší verze Mondea - asi se v tom projevil vznik EU. Evropská auta se dostala s cenou níž, protože mezi členy se přestalo platit clo. Takže možná se SUBARU snažilo udržet aspoň trochu přijatelnou cenovku šetřením na vymoženostech. Jenže tím hůř se pak prodává drahé auto, u kterého si věci běžné i v základu nižší třídy (ABS, airbagy, posilovač ... ) nemůžete ani doobjednat.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod dědek » stř dub 29, 2015 4:10 pm

Taky mám dojem, že Libera se cíleně k nám nedovážela. Prodej byl vlastně přeprodej aut určených pro Německo, Švýcarsko a Itálii. Pokud vím nevozily se do Francie , Španělska a Anglie. To ale nevím nabeton. Prodejci u nás přepočítali marky na koruny a tak za Libero se platilo půl milionu. Za tu cenu už bylo Mondeo nebo Seat Toledo ve vyšší výbavě (bez klimy a ABS) . Proto Liber koupených u nás je nebo spíš bylo jako šafránu. Vím, že v Japonsku se prodávali Libera jen se zadním náhonem ( to snad u nás není registrované žádné) s pravostranným řízením ( u nás rovně velká rarita) . No v roce 1995 se taky za jakékoli Subaru platily hrozné peníze. Ještě v roce 2000 za Imprezu pro synka zaplatila u nás jedna paní ředitelka milion a on ji na "pouťových závodech" , kde jezdil i můj syn s Golfem s motorem s Oktávky , ale 400Nm krouťák, rosekal na mraky. Vývoj jde ohromě rychle dopředu a Haldex I.generace a ten teď poslední je úplně něco jiného a v tom posledním je olejová náplň na celý život. Taky na sněhu Octávia 4x4, kterou jsem taky měl, se nedá vůbec srovnát s Yeti s Haldexem IV. Octávku, když jsem "utrhl" už k nám nevyjela a s Yetim nejmenší problém. Holt se musíme smířit s tím, že Libero není vlastně 4x4, ale jen s možností "vyprošťováku" na šaltrpáce a když se to povede hned na pevnějším podkladu rychle tlačítko zmáčknou znova a čekat pověstnou pecku.Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1441
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod Mis.us » stř dub 29, 2015 11:02 pm

dědku dědku, kdy už pochopíš že se sem ty auta vozily. Jako fungl nový se tady prodávaly starší modely od roku 92 a potom od roku 93 novejší modely, jestli chceš oskenuju ti to, mam o tom článek, kterej tady na fóru je, nebo ti nechám poslat mail přímo od šéfa emil freye. Furt žijete mimo realitu co se tohodle tejče

Jináč, co se tejče ful time subaru tak se dělá od roku 1972 (leone) . s uzávěkama a redukcí. hmmmm..... :lol:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod dědek » čtv dub 30, 2015 9:16 am

Missusi, já vím, že to byly Libera nejetý, tedy funglnový. Já jen tvrdím, že když ho chtěl někdo u nás koupit, tak si ho v Subaru objednal a dovezli mu ho z Německa, kde byl sklad , kam je dovezli z Japonska přez Hamburk lodí a pak se redistribuovali dál. Cena byla odvislá z ceny v Německu přepočtená na koruny. Takových aut se v té době u nás prodávalo habaděj. U nás v Jablonci se prodávaly Renaulty, Fiaty a později Citroeny, ale pro škodovku nebo Forda se muselo do Liberce. Tenkrát i na Octavii se muselo čekat , ale byl ihned k dodání Ford Mondeo jako předváděčka . Do Prahy se jezdilo do Subaru okukovat Imprezy , ale hned se nedala žádná odvést. Libero jsem na krámě nikdy neviděl. Dědek I
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1441
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod Mis.us » pát kvě 01, 2015 6:28 pm

Dědku si vedle, libera byly v ČR normálně na skladě, jak starý tak nový modely, neznamená, že když si ho neviděl, že to tak je.....(Emil frey neni německá, ale švýcarská firma) a cena nebyla podle němců ale podle japonců ;)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod covex » pát kvě 01, 2015 8:09 pm

A co Vivia? Kdyz uz jsme v tom vlakne o Viviu?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod covex » úte kvě 05, 2015 7:38 pm

Dam to jeste sem - muzeme jen zirat - dobove katalogy k Viviu:
http://www.en.japanclassic.ru/booklets/subaru/vivio
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod covex » čtv kvě 07, 2015 2:39 pm

Prosel jsem si prospekty a to, co se dodavalo do Evropy, to byly teda "socialni" verze at uz ve vybaveni nebo motorech.

Pro porovnani motory ruznych modelu:

Kód: Vybrat vše

RX-R DOHC 16v Supercharger      64ps/7200rpm 9.0kg-m/4000rpm, pozdeji 64ps/7200rpm 10.8kg-m/3600rpm (47kW 106Nm)
GX-R SOHC Supercharger          64ps/6400rpm 8.6kg-m/4400rpm
EMPI Clover4 5MT                52ps/7200rpm 5.5kg-m/4400rpm (38kW 53Nm)
EMPI Clover4 ECVT               48ps/7200rpm 5.6kg-m/4000rpm

Europe
EMPI Clover4 5MT                44ps/6400rpm 5.5km-m/3600rpm (32kW 53Nm)
?? Carburateur                  40ps/6500rpm 5.5kg-m/3500rpm


Clovek by cekal, ze aspon stejny typ motoru bude v japonsku a evrope mit stejne parametry, ale ono ne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod covex » ned kvě 24, 2015 8:21 pm

Nakonec jsem do Vivia dodelal i central - pote co jsem si zabouchl kufr s klicema uvnitr a absolvoval 4km pochod v holinach. (Vivio ma jen odskakovaci kufr, ne jako Libero na zamek a kliku).

Pouzil jsem keetec p-lock: http://www.autoprofi.cz/zabezpeceni-voz ... etail.html

Uz jsem ho montoval i do Libera, pote co DO2500 ci jak se to jmenovalo doslouzilo (draty se prezuzlaly, na ovladaci jsem nekolikrat predelaval mikrospinace a nakonec jeste zacal zmensovat dosah, v zime DO uz neslo vubec, na motorcich se rozpadly manzety).

Ten Keetec je takovy kompromis - je to celkem dobre pripravene, udelane (hlavne kabely) a dokumentovane. Nevyhoda je, ze to jsou dve krabicky.

Vivio je na montaz centralu pripravene. U prednich dveri staci protahnout pripravenymi dirami v horni casti, neni potreba tam davat ani pruchodku, kabel se tam nijak extra neohyba, jen jsem proderavel pruchodky. U zadnich dveri jsou pruchody dole, taktez pripravene, tam jsem dal
http://www.autoprofi.cz/zabezpeceni-voz ... etail.html
ktera tam akorat pasuji.

Montaz motorku jsem zvladl prichycenim pod srouby oken a do nejakych existujicich der, tzn. bez vrtani. Na youtube je nejaky borec, ktery taky montoval do Vivia central a vsude vrtal diry.. hruza.

V SubaruMB jsem se jeste dozvedel, ze tam snad pasuje central z imprezy stejne generace, primo do vyrobnich otvoru, tak dobra inspirace, kdyby nekdo chtel do Vivia central, hura na vrakac.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod covex » pát bře 04, 2016 1:40 pm

Dnes jsem pro zajimavost meril klidovy proud (meho) Vivia a nameril jsem 22mA. Auto ma 35Ah baterii, tzn. ze takova baterie by za dva mesice stani byla prazdna, starsi samozrejme driv. Z toho 13mA (standby current) dela zesilovac Blaupunk EMA 255.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod covex » ned bře 06, 2016 8:13 am

Zachrana hromady strotu jmenem Vivio v podani jakehosi holandana:
https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... o&start=63
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvekod covex » sob dub 02, 2016 3:54 pm

Pro dokumentaci nova autobaterie:

Varta Blue Dynamic 540 126 033
Napéti (V): 12
Upevnění: B00
Kapacita baterie (Ah): 40
Pólování: 0
Test za studena dle EN (A): 330
Typ vývodu: 3
Délka (mm): 187
Velikost krytu: B19L
Sirka (mm): 127
Váha (v nenaplněném stavu): 10,1
Vyska (mm): 227
Cena: cca 1000-1200,-
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti