Subaru Vivio
Napsal: čtv srp 28, 2014 6:29 pm
Protoze nase Libero je na marodce, pri hledani nahradniho Libera, jsem se rozhodl z koncentracniho tabora (rozumej z bazaru) zachranit unikatni vozidlo Subaru Vivio GLi 4WD, model KK4. Tyto vozy nemaji zadne vlastni stranky, doufam nebude vadit, kdyz se mu budu venovat zde, nebot ma mnoho spolecneho prave s Liberem. Vzal jsem ho predevsim kvuli ponekud nizsi vysledne cene a proto, ze pokud by tam to auto zustalo, do roka by z nej byl vrak totalni.
R.v. je to 92 (japonsko), prodan 23.9.1994 ve Svycarsku prvnimu majiteli u ktereho vydrzel az do zari 2013, kdy byl prevezen do bazaru v CR a tam stal cely rok s ponekud nadsazenou cenovkou. Jedna se o jakysi podivny styling "Music", ktery mel na tehdeji dobu zrejme popularni polepy, kompletni potahy interieru ve stylu polepu a nejake dalsi kosmeticke doplnky. Co na nem bylo presne Music nevim, je v nem kazetove radio Panasonic, decibely slusne, ale na dnesni dobu zadny zazrak. Diky potahum a ohleduplnosti majitele, ktery zrejme auto mel celkem rad, je interier vozu velmy zachovaly (temer jako novy). Z me zatim neznameho duvodu je horni pulka motoru (rozumej vstriky, chladic a okruhy, filtry, rozdelovac atd.) zcela nove. Auto se do bazar dostalo jemne tuknute vlevo (jsou ulamane drzaky reflektoru a prohnute zebro na kterem je pridelan). Z bazaru jsem odjizdel za hrozneho rachotu prednich brzd, ktere byly prirezle a nakonec total - vlevo brzdil kov/kov, brzdice ale zachovale. Podvozek je samozrejme rez zakryta nejakou barvou, ale jinak koroze neni ani zdaleka takova jako na Liberech obdobneho stari.
Auto ma na nase pomery velmi zvlastni 4 valcovy motor o objemu 658cc (maximum kategorie Kei), ktery dokaze tocit az 9000ot/min., puvodni vykon 32kW, strikacka (EMPI). Najeto realnych 64tisic (majitel poctive chodil do Subaru celych 19let!) Jeho jedina "nevyhoda" je EURO1, coz pri registraci trochu zabolelo, ale auto je vysvobozeno. Cely vuz ma jen 750kg. 4WD je delano obdobne jako na Liberu bez mezinapravoveho diferencialu, ovsem kardanka je dvoudilna.
V Japonsku se Vivio delalo ve spouste ruznych modifikaci, vcetne ruzneho elektronickeho prislusenstvi. Nejcenenejsi je do dnes varianta RX-R, kde je Supercharged motor o stejne objemu ale vykonem 42kW. Ten se do Evropy ale vubec nedovazel. Jeste vetsi rarita je pak kabrio se zasouvaci pevnou strechou. V Cechach je k dnesnimu dni registrovano 59 (+1) Vivio.
Zatim me zname potreby resuscitace:
- predni brzdy - hotovo, bez toho se nedalo jezdit
- levy predni reflektor ulamany, srovnani plechu
- praskla leva predni pruzina (bohuzel stejne jako v liberu kombinovana s tlumicem)
- manzeta na jedne predni poloose sakne, ale zatim z toho necaka mazivo
- sensor teploty vody na palubku je spatny (kabelem to tentokrat neni), je evidentne stary, pri zahratem motoru ma 60 Ohm, pri venkovni teplote 360 Ohm
- cyklovac steracu s dlouhym intervalem blbne
R.v. je to 92 (japonsko), prodan 23.9.1994 ve Svycarsku prvnimu majiteli u ktereho vydrzel az do zari 2013, kdy byl prevezen do bazaru v CR a tam stal cely rok s ponekud nadsazenou cenovkou. Jedna se o jakysi podivny styling "Music", ktery mel na tehdeji dobu zrejme popularni polepy, kompletni potahy interieru ve stylu polepu a nejake dalsi kosmeticke doplnky. Co na nem bylo presne Music nevim, je v nem kazetove radio Panasonic, decibely slusne, ale na dnesni dobu zadny zazrak. Diky potahum a ohleduplnosti majitele, ktery zrejme auto mel celkem rad, je interier vozu velmy zachovaly (temer jako novy). Z me zatim neznameho duvodu je horni pulka motoru (rozumej vstriky, chladic a okruhy, filtry, rozdelovac atd.) zcela nove. Auto se do bazar dostalo jemne tuknute vlevo (jsou ulamane drzaky reflektoru a prohnute zebro na kterem je pridelan). Z bazaru jsem odjizdel za hrozneho rachotu prednich brzd, ktere byly prirezle a nakonec total - vlevo brzdil kov/kov, brzdice ale zachovale. Podvozek je samozrejme rez zakryta nejakou barvou, ale jinak koroze neni ani zdaleka takova jako na Liberech obdobneho stari.
Auto ma na nase pomery velmi zvlastni 4 valcovy motor o objemu 658cc (maximum kategorie Kei), ktery dokaze tocit az 9000ot/min., puvodni vykon 32kW, strikacka (EMPI). Najeto realnych 64tisic (majitel poctive chodil do Subaru celych 19let!) Jeho jedina "nevyhoda" je EURO1, coz pri registraci trochu zabolelo, ale auto je vysvobozeno. Cely vuz ma jen 750kg. 4WD je delano obdobne jako na Liberu bez mezinapravoveho diferencialu, ovsem kardanka je dvoudilna.
V Japonsku se Vivio delalo ve spouste ruznych modifikaci, vcetne ruzneho elektronickeho prislusenstvi. Nejcenenejsi je do dnes varianta RX-R, kde je Supercharged motor o stejne objemu ale vykonem 42kW. Ten se do Evropy ale vubec nedovazel. Jeste vetsi rarita je pak kabrio se zasouvaci pevnou strechou. V Cechach je k dnesnimu dni registrovano 59 (+1) Vivio.
Zatim me zname potreby resuscitace:
- predni brzdy - hotovo, bez toho se nedalo jezdit
- levy predni reflektor ulamany, srovnani plechu
- praskla leva predni pruzina (bohuzel stejne jako v liberu kombinovana s tlumicem)
- manzeta na jedne predni poloose sakne, ale zatim z toho necaka mazivo
- sensor teploty vody na palubku je spatny (kabelem to tentokrat neni), je evidentne stary, pri zahratem motoru ma 60 Ohm, pri venkovni teplote 360 Ohm
- cyklovac steracu s dlouhym intervalem blbne