Subaru Vivio

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Protoze nase Libero je na marodce, pri hledani nahradniho Libera, jsem se rozhodl z koncentracniho tabora (rozumej z bazaru) zachranit unikatni vozidlo Subaru Vivio GLi 4WD, model KK4. Tyto vozy nemaji zadne vlastni stranky, doufam nebude vadit, kdyz se mu budu venovat zde, nebot ma mnoho spolecneho prave s Liberem. Vzal jsem ho predevsim kvuli ponekud nizsi vysledne cene a proto, ze pokud by tam to auto zustalo, do roka by z nej byl vrak totalni.

R.v. je to 92 (japonsko), prodan 23.9.1994 ve Svycarsku prvnimu majiteli u ktereho vydrzel az do zari 2013, kdy byl prevezen do bazaru v CR a tam stal cely rok s ponekud nadsazenou cenovkou. Jedna se o jakysi podivny styling "Music", ktery mel na tehdeji dobu zrejme popularni polepy, kompletni potahy interieru ve stylu polepu a nejake dalsi kosmeticke doplnky. Co na nem bylo presne Music nevim, je v nem kazetove radio Panasonic, decibely slusne, ale na dnesni dobu zadny zazrak. Diky potahum a ohleduplnosti majitele, ktery zrejme auto mel celkem rad, je interier vozu velmy zachovaly (temer jako novy). Z me zatim neznameho duvodu je horni pulka motoru (rozumej vstriky, chladic a okruhy, filtry, rozdelovac atd.) zcela nove. Auto se do bazar dostalo jemne tuknute vlevo (jsou ulamane drzaky reflektoru a prohnute zebro na kterem je pridelan). Z bazaru jsem odjizdel za hrozneho rachotu prednich brzd, ktere byly prirezle a nakonec total - vlevo brzdil kov/kov, brzdice ale zachovale. Podvozek je samozrejme rez zakryta nejakou barvou, ale jinak koroze neni ani zdaleka takova jako na Liberech obdobneho stari.

Auto ma na nase pomery velmi zvlastni 4 valcovy motor o objemu 658cc (maximum kategorie Kei), ktery dokaze tocit az 9000ot/min., puvodni vykon 32kW, strikacka (EMPI). Najeto realnych 64tisic (majitel poctive chodil do Subaru celych 19let!) Jeho jedina "nevyhoda" je EURO1, coz pri registraci trochu zabolelo, ale auto je vysvobozeno. Cely vuz ma jen 750kg. 4WD je delano obdobne jako na Liberu bez mezinapravoveho diferencialu, ovsem kardanka je dvoudilna.
V Japonsku se Vivio delalo ve spouste ruznych modifikaci, vcetne ruzneho elektronickeho prislusenstvi. Nejcenenejsi je do dnes varianta RX-R, kde je Supercharged motor o stejne objemu ale vykonem 42kW. Ten se do Evropy ale vubec nedovazel. Jeste vetsi rarita je pak kabrio se zasouvaci pevnou strechou. V Cechach je k dnesnimu dni registrovano 59 (+1) Vivio.

Zatim me zname potreby resuscitace:
- predni brzdy - hotovo, bez toho se nedalo jezdit
- levy predni reflektor ulamany, srovnani plechu
- praskla leva predni pruzina (bohuzel stejne jako v liberu kombinovana s tlumicem)
- manzeta na jedne predni poloose sakne, ale zatim z toho necaka mazivo
- sensor teploty vody na palubku je spatny (kabelem to tentokrat neni), je evidentne stary, pri zahratem motoru ma 60 Ohm, pri venkovni teplote 360 Ohm
- cyklovac steracu s dlouhym intervalem blbne
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Na uvod par fotek
Přílohy
Takhle zatim vypada Subaru Vivio
Takhle zatim vypada Subaru Vivio
subaru-vivio-1992.jpg (167.67 KiB) Zobrazeno 27524 x
Vzornik stylingu Music
Vzornik stylingu Music
subaru-vivio-music-style.jpg (348.61 KiB) Zobrazeno 27524 x
Pro zajimavost kotoucova brzda - jednovrstvy kotouc, bez zebrovani pro chlazeni, brzdove desticky jsou snad polovicni oproti Liberum brzdic je udelat dost odlisne
Pro zajimavost kotoucova brzda - jednovrstvy kotouc, bez zebrovani pro chlazeni, brzdove desticky jsou snad polovicni oproti Liberum brzdic je udelat dost odlisne
subaru-vivio-kotoucova-brzda.jpg (304.71 KiB) Zobrazeno 27524 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

krasny :-)

až ti udělám krabičku, můžeš to klidně přivíst na odblešení ;)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Bude to potrebovat.. :)

"Sensor teploty vody na palubku je spatny" definitivne prehodnocuji na "nezavira termostat". Cidlo ma pouze jinou charakteristiku nez v Liberu, ventilator spina pri cca 30Ohmech (rucicka je uprostred ukazatele). Pokojovka je tech 390Ohmu. Skoda, myslel jsem ze zrovna tohle bude zamenne.
Overeno ze jak cidlo, tak ukazatel tak draty funguji OK. Jen jakmile auto jede (chladi se naporove), nebo se sepne vetrak, tak jde prudce teplota vody dolu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Diagnoza potvrzena. Puvodni termostat 85C jsem nahradil termostatem 82C z Libera, pasuje i v katalogu ma stejne cislo.
Přílohy
subaru-vivio-termostat-85C.jpg
subaru-vivio-termostat-85C.jpg (239.44 KiB) Zobrazeno 27494 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od vojta »

raději se předem omlouvám kdybych tě v tom potkal a nepoznal :) jen se chci zeptat jestli je to stejný motor co se dával do sambarů?
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Informace o tech motorech se shani ponekud obtizne. Kazdopadne se jedna o motor Subaru rady EN07, presne oznaceni na motoru je EN07MUK. Jediny zdroj informaci ovsem dost mlhavych je
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EN_engine
kde se tvrdi ze motor se daval i do Sambaru, ale zda to tak je to nevim.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od vojta »

bude to na stejném základu, pochopil jsem to tak že v sambarech se používala silnější verze (supercharger)
DSCN0395.jpg
DSCN0395.jpg (119.93 KiB) Zobrazeno 27427 x
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

To je stejný jako Justy/ Libero, s tim rozdílem, že do Justy se dával potom motor naopak silnější a měl na válec o ventil navíc. Ve Viviu je nastojato v sambaru naležato. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Ve viviu vypada nasledovne:
27320924_30.jpg
27320924_30.jpg (67.9 KiB) Zobrazeno 27417 x
Nutno rici ze je neuveritelne zachovaly, az mam podezreni ze je meneny, protoze vetsinou vypada spis takto:
15671941_4_644x461_vand-subaru-vivio-inmatriculata-ro-cutie-automata-taxa-auto-platita-auto-moto-si-ambarcatiuni.jpg
15671941_4_644x461_vand-subaru-vivio-inmatriculata-ro-cutie-automata-taxa-auto-platita-auto-moto-si-ambarcatiuni.jpg (41.02 KiB) Zobrazeno 27417 x
I kdyz ani to neni hrouda blata jak sme zvykli z Libera.

Jinak toto Vivio po vetsinou casu spravoval tento servis:
http://www.dreispitzgarage.ch/
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Dokumentace

Pro zajemce pridava naskenovanou dobovou brozuru
Subaru Vivio 92 Brochure DE

a manual
Subaru Vivio 92 user manual DE

a schema zapojeni
Subaru Vivio 92 electrical scheme DE

Je to i s OCR, ale vysledky nic moc.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Musim rict, ze ridit tohle vozitko je fakt docela zabava. Libero je neprekonatelny pracant a ma neskutecnou variabilitu, ale proti Viviu je to neuveritelny slon.
Jedne clanecek http://aviddriver.blogspot.cz/2012/06/s ... ve-in.html

Jinak spotreba zatim vypada tez velmi priznive - neco pres 6l, coz je s Liberem pro me nedosazitelna meta.

Stale hledam servisni manual. Zatim jsem nasel jen toto:
http://www.workshopmanuals.biz/subaru%2 ... 20page.htm
Nemate s tim nekdo zkusenosti, jestli ma smysl to kupovat?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Pro "pobaveni" - dost mi mlati predni kola pri prejezdu nerovnosti. S nejvetsi pravdepodobnosti jsou jiz vymlete spodni kulove cepy.

Jenze na rozdil od Libera, kde jsou oba konce jistene zavitem je u Vivia kulak zalisovany do ramene a da se tak koupit pouze cele rameno s kulovym cepem, nejde vymenit cep zvlast. Vypada to takto:
subaru-vivio-predni-sponi-kulovy-cep.jpg
subaru-vivio-predni-sponi-kulovy-cep.jpg (263.43 KiB) Zobrazeno 27352 x
subaru-vivio-predni-spodni-kulovy-cep-2.jpg
subaru-vivio-predni-spodni-kulovy-cep-2.jpg (17.61 KiB) Zobrazeno 27352 x
Nebo zna nekdo trik a nahradu jak to vymenit? Original jedine cele rameno.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Tuti »

Možná by se povedlo sehnat samostatný kulák (třeba jako je u feldy http://www.skoda-dily.cz/eshop/11542024 ... amene.html) v příhodných rozměrech a s pasujícím koncem. Rameno by se pak muselo upravit navařením plotničky na přišroubování. Bylo by ovšem potřeba dost přesně dodržet osu čepu, aby se nehnula geometrie. Pak je ještě otázka, co má rameno na druhém konci - nejspíš nějaký silentblok, samozřejmě taky patřičně unavený. Dle mého soudu má smysl zabývat se nějakým náhradním řešením, pokud rameno stojí tak nad dva tisíce.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

Kulák je opravdu u vivia součástí ramena, tehlice zbytek svírá.

Po zkušenostech s druhovýrobou kuláků, který vydržej většinou rok, max dva, se zaměřuju na originál, cenově je přijatelnej.

komplet rameno samozřejmě s novym kulovym čepem i silentblokem samotný kostry ramena nestojí jen dva tisíce kus.

když bys si chtěl remeno upravit, tak se to vpostatě absolutně nehodí, protože bys musel upravovat anebo shánět i samotnej silentblok ramene, ten se samostatně objednat taky nedá... U Leona mam to samý, s rozdílem kulovýho čepu. Silentbloky se nedaj koupit zvášt, jak kostry ramene tak ke stabilzátoru ramene.. :cry:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Vcera jsem se na to ptal jeste Bima ze Subarumb a rikal mi, ze pokutd to neni v dezolatnim stavu, tak to repasuje lisem, kde kulak znovu stahne, protoze vetsinou je jen "rozvite" pouzdro kuloveho cepu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Mis.us »

To bych řekl je spíš provizorka :-D když vyměníš pouzdro kuláku, tak zbytek pořád zůstává....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od Tuti »

Pak je ještě otázka, jestli to bouchá opravdu od kuláků. Při nájezdu 64 tisíc by jim při normálním provozu nemělo nic být (ovšem je možný, že Vivio strávilo svůj život pendlováním po nějaké kamenité cestě k chalupě v horách). Kdežto guma odchází samotným stářím, takže problém může být v silentblocích.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Kterou gumu mas na mysli? Tlumic v predu je velmi podobny jako u Libera, takze leda ta guma nahore v sedle tlumice?

V kulaku je vule nekolik milimetru - kdyz mezi rameno a tehlici vrazim tyc a prizvedavam tehlici, tak proste vidim, ze to v tom kulaku to poskakuje nahoru a dolu. Takze bych rekl, ze v tomto pripade neni moc pochybnosti, ze i kulak je volny.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Vivio

Příspěvek od covex »

Predni svetlomet jsem sice jiz nekolikrat urgoval z vrakoviste na Kladne, ale stale mi ho neposlali. Takze po dvou tydnech, jsem zasel do OK Taxi http://www.oktaxi-lbc.cz/o-nas kde krom jineho delaji i vareni plastu a behem odpoledne byl reflektor, resp. jeho drzaky opraveny.
subaru-vivio-svareni-drzaku-svetlometu.jpg
subaru-vivio-svareni-drzaku-svetlometu.jpg (500.49 KiB) Zobrazeno 27261 x
Uvidime jak dlouho to vydrzi.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět