Stránka 2 z 6

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř zář 10, 2014 7:40 pm
od covex
Presto, nebo prave proto, ze to byla Music edice auta, tak byl zvlaste levy reproduktor ponekud chraplavy. Puvodni reproduktory Sanyo (4Ohm, 10W/25W, prumer 10cm, roztec der 9.7cm) meli instalacni hloubku jen 45mm a navic pomerne maly prumer magnetu (asi 45mm) a na tento prumer jsou v palubce prolisy, coz se dnes prakticky neda sehnat. Takze jsem to vyresil reproduktorem s mensi instalacni vyskou (daji se sehnat vyska 43mm, prumer 65mm ale i vyska 39mm a prumer 70mm) a stejne jsem musel repro mirne podlozit aby bylo nad prolisy. Druhy problem jsou konektory novych reproduktoru, protoze samozrejme nejsou subaru kompatibilni, takze redukce cislo 1 "Adaptér pro připojení repro".

Nasleduje autoradio, protoze kazety uz dnes moc nefrci a ulomeny hlavni ovladaci knoflik neni nic moc. Do modreho auta jedine blaupunkt, koupil jsem prakticky stejny model jako do Libera radu 120. Redukce c.2 "ISO adaptér pro autorádia Subaru", typ pro Vivio, ovsem ouha, pro pripojeni cosi pri pokusu o zapnuti radia cvaka pod palubkou, ale radio nejde. Presny duvod jsem nezjistil (nemam schema), ale podle uzivatelske dokumentace je okruh napajeni z baterie omezen na 3A, nove radio ma 10A pojistku a asi je tam nejaka proudova ochrana ci co?! Takze jsem v ISO konektoru odpojil vsechny nepouzivane piny a "+12V battery" nahradil "+12V ACC (switched)", takze radio hraje jen po zapnuti klicku, ale vem to cert. Odpojil i zbytecnosti jako ovladani anteny, podsviceni (pri zapnuti svetel ztlumi osvetleni radio ovsem s dennim svicenim je to nanic ze), phone a speed...ktere vivio nema.

Posledni problem je antena, protoze opet subaru pouziva DIN, ale blaupunkt ma vse ISO, takze "Anténní adaptér DIN - ISO" alias fajfka to jisti.

Potrebny pinout konektoru subaru

Bat+ NC NC | NA NA | R+ L+ NC
NC NC NC | GND ACC+ | R- L- NC

Nepouzite piny nejsou ani osazeny, takze neni moc co poplest.
http://ae64.com/Forester-pinout.htm

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 11, 2014 9:58 pm
od syfree
Tě pic chlape,a dorazíš s tím mazlem na sraz? :D

Re: Subaru Vivio

Napsal: pát zář 12, 2014 7:47 am
od covex
Bohuzel spis ne. Ma jeste par podstatnych vad (hlavne utrzenou manzetu, prasklou pruzinu kulaky) a vubec nevim jak bych to vsechno stihl.

Re: Subaru Vivio

Napsal: pát zář 12, 2014 10:05 am
od covex
Oprava calouneni dveri - jednak bylo take ponekud tematicky strakate a hlavne u ridice prodrene. Chtel jsem modrou v barve vozu, ale nemeli takovou auto potahovku (UV latka+3mm molitan+latka), takze jsem skoncil u sede neutralni.
subaru-vivio-oprava-calouneni.jpg
subaru-vivio-oprava-calouneni.jpg (73.61 KiB) Zobrazeno 24713 x

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř zář 17, 2014 2:56 pm
od covex
Toto auto si primo rika o otackomer, protoze proste otacky motoru litaji od 0-7000. V palubce Vivia je dokonce otvor na 52-56mm budik/prislusenstvi. Typicky se tam davaly hodiny, ale da se tam dat jakykoli doplnkovy budik s prumerem 52mm a hloukou tusim az 60mm. Koupil jsem Depo Racing CSM-W5293B (anglicky tachometer gauge coz je trochu zmatek), ktery je mozne pripojit na 2-8mi valcove motory (vychozi je 4valcovy) preputim maleho prepinace. Prodavaji se i ruzne jine, ale tenhle mel nejmene nesmyslu a jednoduche podsviceni.

Dokumentace sestava z jedne A5 mizernych nakresu, ale nakonec se mi povedla rozlustit a nebylo to ani tak hrozne.
Cerveny je ACC +12V
Cerny je GND (kostra)
Oranzovy je podsviceni (lightning) palubky
Zluty je baterie +12V
Zeleny je potreba pripojit na signal z ECU (RJ) ktery jde na zaporny pol (-) zapalovaci civky (ignition coil). Je to zluto-cerny drat z RJ.
subaru-vivio-otackomer-pripojeni-civky.jpg
subaru-vivio-otackomer-pripojeni-civky.jpg (110.24 KiB) Zobrazeno 24675 x
Krom pripojeni civky sem vse vytahl z redukce pro autoradio. Prestipnuti dratu od RJ k civce bylo nejmensi nutne zlo.

Vysledek vypada nejak takto:
subaru-vivio-otackomer.jpg
subaru-vivio-otackomer.jpg (86.43 KiB) Zobrazeno 24675 x
Ve Viviu (aspon tom mem) je nejaky problem s primym napetim z baterie (BAT+) do radia i jinam. Radia puvodne ve Viviu vubec nebyly. Nevim zda to je nejaky zasah (ale nevypada to) a zatim nemam schema zapojeni elektriky ve Viviu, nicmene je to i pricina problemu s autoradiem, ktery jsem popisoval drive. Ve Viviu jsou nejak podivne zapojeny hlavni svetlomety, ktere sice stejne jako u Libera jsou pres rele Mitsuba RC-2219, ale rele neni spinane az s otocenim klicku jako u Libera ale je tam natvrdo 12V, coz povazuji za nejaky renonc - svetlomety jdou zapnout i bez otoceneho klicku, v Liberu se zapnou jen parkovacky. Ty relatka jsou tam tim padem zbytecne. Z minus polu civky relatka RC-2219 pak jde "slabych 12V" na BAT+ drat k radiu a jakmile se pusti radio, tak se uzemni a sepne rele RC-2219, nicmene pokud nejsou zapnuta svetla na otocnem ovladaci nema to zadny vliv, jen radio na BAT+ proste nejde, pouze po otoceni klicku (ACC) nebo pri zapnutych svetlech. Zatim jsem to nerozlustil, protoze nemuzu najit kam nektere draty vedou.

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř zář 17, 2014 10:03 pm
od Mis.us

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 18, 2014 8:17 am
od covex
Jo na to si dela zalusk vic lidi, ale podle me to nema s papiry a dotazeni se nijak neblizi, takze je to hezky tak do vytriny. Ale ta Supercharged verze musi byt zajimava.

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 18, 2014 4:54 pm
od covex
Mozna by bylo jednodussi nechat si dopravit toto RX-R z Filipin - za 4000Eur (+ asi doprava) :)
http://www.philmotors.com/Subaru-Vivio- ... 24963.html

Ziram jestli to je original levostrane, myslel jsem, ze se nikdy nedelaly... ten motor je tam podle me nesmysl 1.3 i kdyz kdo vi.

Re: Subaru Vivio

Napsal: sob zář 27, 2014 8:13 pm
od covex
Konecne jsem nasel rele pro spinani cyklovace steracu - wiper control Mitsuba IS-4208. Katalog dilu je trochu zavadejici, vypada to jako kdyz je pod palubkou u steracu, ale je potvora pod volantem. Tak ted jeste zjistit cim to, ze se cyklus vedeni steracu nahoru prerusuje. Vypada to na v podstate casovac s relatkem.

Re: Subaru Vivio

Napsal: sob zář 27, 2014 9:44 pm
od covex
Jeste jsem dneska docasne opravil manzetu vnejsiho homokinetaku u leveho predniho kola, protoze z jezdeni s tou totalne utrzenou clovek nema dobry pocit.

Koupil jsem pretahovaci manzetu Bailcast DBC800 (60/22mm prumery, 94mm delka). Je to velmi podobne tomu, co tady kdysi ukazoval Peple
viewtopic.php?f=2&t=329&p=15211&hilit=manzeta#p15211

Tvarove ani rozmerove to ale ma k idealu daleko. Prumer hridele je ve ztencenem miste totiz 19mm a pouzdro homokinetaku je 65mm, delka tusim 82mm. (Manzeta by mela byt stejna jako na Libero.) Ten velky prumer problem neni, ale ten maly samozrejme nesedi na poloosu, takze stahnout ten pasek byla nepekna prace. Nicmene je to lepsi nez, aby do homokinetaku sel binec a pak clovek kupoval novou poloosu ze.

Trik pro pretazeni manzety bez nejruznejsich pomucek - manzeta se nastrika z vnejsku nejakym mazivem (vzal jsem silikonovy olej), konec poloosy se obali tvrdym idelitem, manzeta se otoci naruby a vetsim koncem pocinaje pretahne pres homokinetak. Zadne pneumaticke roztahovaky nejsou potreba. Je to raz dva. Jen kdybych cele dopoledne neposkavoval po garazi s autem pri povolovani matice na poloose. :)

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned zář 28, 2014 9:27 am
od Mis.us
covex píše:Konecne jsem nasel rele pro spinani cyklovace steracu - wiper control Mitsuba IS-4208. Katalog dilu je trochu zavadejici, vypada to jako kdyz je pod palubkou u steracu, ale je potvora pod volantem. Tak ted jeste zjistit cim to, ze se cyklus vedeni steracu nahoru prerusuje. Vypada to na v podstate casovac s relatkem.

to vedle cyklovače je přerušovač blinkrů.

co cyklovač z libera?

Re: Subaru Vivio

Napsal: pon zář 29, 2014 9:01 am
od covex
Je jiny, sice by se asi dal nasadit na konektor, ale aspon ten co mam ma jine oznaceni a bohuzel se neda zase tak snadno otevrit (Mitsuba IS-2216), abych je mohl porovnat, navic mu chybi jeden - a to ten nejdulezitejsi pin. Takze se obavam ze z Libera pouzit nepujde.

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv říj 02, 2014 7:47 pm
od covex
Jak jsem dopadl s cyklovacem

Jednoznacne jsem podezrival elektroniku cyklovace, protoze normalni chod steracu zadne patologie nevykazoval, pouze pokud se do toho vlozil cyklovac, tak se sterac cestou nahoru zastavoval.

Najcastejsi chyba byva v kondenzatorech, zvlaste elektrolyty maji tendence vysychat ci nabobtnat a zmenit svou kapacitu. Vymenil jsem tedy vsechny 4 kapacitory
C1 33uF 35V, C2 33uF 16V, C3 220uF 10V, C4 22uF 16V
bez vysledku, vsechny kondenzatory byly navic v poradku.

Nasledne jsem nahradil transistory
T1 C1214 a T2 603-25F
oba se daji nahradit NPN BC639 v japonskem razeni ECB. Opet bez vysledku. I puvodni transistory zrejme byly v poradku.

Takze jsem si nakonec nakreslil schema celeho obvodu:
subaru-vivio-mitsuba-is-4208-scheme.jpg
subaru-vivio-mitsuba-is-4208-scheme.jpg (83.31 KiB) Zobrazeno 24524 x
a zacal merit prubehy... no..

..a kdyz uz jsem fakt nevedel, tak jsem se rozhodl rozdelat motorek, resp. kontakty k motorku vcetne toho podivneho velikeho ozubeneho kola pro dopredny a zpetny chod motorku. Tam jsem tez nenasel nic, ovsem po slozeni cyklovac zda se funguje normalne. Podeziram tedy zemnici svorku, motorku, ktera je mimo kabelovy svazek pridelana primo pod kryt ozubeneho kola, pod sroub.

Ted samozrejme jako na potvoru neprsi, takze jestli to tim skutecne bylo, vyzkousim az zase zacne...

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv říj 16, 2014 8:01 am
od covex
Jen pro "pobaveni". Stale se snazim sehnat servisni manual a predevsi schema zapojeni Vivia.

Auto je puvodne Svycarske, takze jsem nejdrive psal na svycarskou centralu Subaru. Behem dvou dnu mi prisla odpoved, s podekovanim, ze jsem se na ne obratil, ale ze bohuzel jiz zadnou (ani tistenou) dokumentaci k Viviu nemaji a mam se zkusit obratit na nejakeho obchodnika/servis. Psal jsem tedy do http://dreispitzgarage.ch/ kde auto 19 let servisovali, odpoved jsem nedostal. Na evropskem zastoupeni Subaru v Belgii jsem zatim zjistoval zda je dokumentace dostupna v Subaru TIS - behem 5 dnu mi prisla odpoved (s podekovanim ze se zajimam o Subaru), ze v TISu jsou bohuzel pouze servisni informace pro auta od 2010MY, na centrale zadna dokumentace pro Vivio uz neni a ze se mam zkusit obratit na ceske zastoupeni Subaru. Tam jsem psal a odpoved jsem, kupodivu nedostal ani behem 14 dni...

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv říj 16, 2014 2:04 pm
od Mis.us
zeptám se Ti, zatim jsem na všechny auta co jsem potřeboval uspěl ;-) nebude to ale hned :-) cestu do stodůlek budu mít možná zejtra, uvidim :mrgreen:

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned lis 30, 2014 8:58 pm
od covex
Vivio bylo "Music" edice, takze jsem konecne nasel vhodne vyuziti pro prihradku spolujezdce:
subaru-vivio-woofer.jpg
subaru-vivio-woofer.jpg (258.51 KiB) Zobrazeno 24175 x
Za ni se jeste vesel nejmensi zesilovac blaupunkt, protoze primo na radio to samozrejme nehraje.
...takze ma auto slusny zvuk a dela cest sve "edici".

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned lis 30, 2014 9:07 pm
od Martinekk
Hm, to yvzerá ako ARN5614 :D

Re: Subaru Vivio

Napsal: pon pro 01, 2014 8:36 am
od covex
Tesne vedle - je to o neco vykonnejsi bracha TVM ARN-165-01/4

Re: Subaru Vivio

Napsal: sob led 10, 2015 8:07 pm
od covex
Na prvni stranku jsem k dokumentaci pridal schema zapojeni v nemcine, ktere jsem dostal od Ceskeho Subaru zastoupeni a naskenoval. Timto jim dekuji za vstricnost.

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned led 11, 2015 12:20 pm
od covex
Ad problem s radiem:
Opravdu je v evropske verzi zapojeni trvaleho napajeni radia z kontrolky svetel, ktera se samozrejme spina az po sepnuti svetel. Je tam i druhe (andere) zapojeni, kde jsou vsechny tyhle nesmysly vcetne relatek eliminovane. Vubec nechapu k cemu to melo byt - napeti od obou svetel je navic privedeno do ridici jednotky - nevim co s tim meli za umysly. Jestli nejakou detekci ci denni sviceni, tak se to teda nejak nepovedlo. Takze jedine spravne reseni je pro radio privest napajeni odjinud, coz jsem taky nakonec udelal.