Stránka 3 z 6

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned led 11, 2015 10:55 pm
od covex
Jne pro zajimavost - tady nejaky borec nahrazoval ty puvodni kulaky v ramenech:
https://www.youtube.com/watch?v=NXB4qcq0LHQ

Re: Subaru Vivio

Napsal: sob led 17, 2015 11:31 pm
od covex
A tady mame vypis jedne spotreby Vivia:
http://www.ceskybenzin.cz/index.php?akc ... to&id=1787

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned led 18, 2015 12:00 am
od Mis.us
otec teď jezdil s mym starym liberem, pač na smíchově mu na zrenovovanym autě vzala celej levej bok převoz krve (škoda cca 45t bez práce) a udělal v průměru spotřebu 5,8l / 100km - :-) což bych řekl je supr- na zimu. Řekl bych, že to vivio je schopný jezdit za míň, sice ho nemám ,ale přeci jenom je to sedmistovka :D

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned led 18, 2015 11:17 am
od covex
To musi tankovat u nejaky cerpaci stanice kde nemaji ekobenzin.. jinak to neni mozny. :) Ja mam aktualne na viviu asi 6.3l. Ale je to prevazne mesto. Nejmin jsem mel asi 5.5l/100km.

Re: Subaru Vivio

Napsal: sob úno 07, 2015 8:36 pm
od covex
Konstrukcni zajimavost k Viviu. Evropska a vubec zakladni verze Vivia se delala bez predniho stabilizatoru (kvuli hmotnosti, cene?). Povedlo se mi ale najit fotku Vivio Bistro nejake novejsi verze, kde je stabilizator zachycen - delal se zrejme primarne u verzi s turbem. Nova ramena na Vivio se totiz jiz nedaji bez der na stabilizator ani koupit. Nahore Vivio bez torzniho stabilizatoru, dole se stabilizatorem.

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned úno 15, 2015 10:17 am
od covex
Kdyby mel nekdo zajem tak Prazske AAA Auto prave nabizi Vivio (4WD)
http://otomoto.cz/osobni-vozy/znacka-su ... 32750.aspx
Ten najezd kilometru je samozrejme nesmyslny (coz svedci o dukladne 107 bodove kontrole AAA) a podstatne fotky chybi, nicmene na prvni pohled to nevypada zle.

Re: Subaru Vivio

Napsal: ned dub 12, 2015 5:45 pm
od covex
Dneska jsem dodelal jeste indikaci zapnutych svetel podle viewtopic.php?f=2&t=2126&p=23271&hilit= ... tel#p23268 protoze u vivia se nevypaji ani hlavni svetlomety po vyndani klicku.

Nemusel jsem sahnout na jediny puvodni kabel, coz povazuji za plus, protoze jsem opet pouzil signaly z redukce k autoradiu (coz me driv vubec nenapadlo) a tak jsem tam vzal ACC (+12V po otoceni zapalovani), podsvetleni (ktere indikuje zapnuta svetla), GND. Signal otevrenych dveri je z konektoru R23 ke stropnimu svetlu, kam jsem vlozil spojku. Jen me teda dostalo, ze fastony na Viviou (i Liberu) maji tlustsi plech nez co se dneska prodava, takze samecek v samicce nedrzi a obracene je to pekne na tesno. To ze stare 3,5mm audio jacky nejdou nacpat do dnesnich zdirek, protoze 3,5mm jacky se dnes delaji mensi uz jsem si vyzkousel, ale ze i fastony...

Re: Subaru Vivio

Napsal: pon dub 27, 2015 9:30 pm
od covex
Jedno Vivio RX-R full time 4WD z Recka - rizeni vlevo, nakonci jsou i zabery podvozku, vzadu zrejme mezinapravovy diferak, vpredu torzni stabilizator
https://www.youtube.com/watch?v=QWC9t9SOqdE

Re: Subaru Vivio

Napsal: pon dub 27, 2015 9:44 pm
od Tuti
Mezinápravový diferenciál nemůže být vzadu - to by musel mít dva kardany :D

Re: Subaru Vivio

Napsal: pon dub 27, 2015 10:31 pm
od Mis.us
Tuti, covex to myslí vážně, je to tak řešený skoro u každýho. Mezinápravák vzadu, uprostřed auta uložení kardanu (ložisko se silentblokem) s rozdělenim na dva kardany. Já u svýho Leona mám taky dva kardany a to je auto bez mezinápravovýho diferáku (ne každý subaru je jako libero :) ) mihajl

Re: Subaru Vivio

Napsal: úte dub 28, 2015 8:27 am
od Tuti
No člověk se pořád učí ... ale koukal jsem na to ještě jednou a dva kardany jsem tam neviděl. Ano, je tam kardan rozdělený na dva díly, ale pořád je to funkčně jeden kardan. Leda že by ten druhej byl uvnitř toho prvního (koaxiálně), ale na to to podle kloubů taky nevypadá.
Nemluvě o tom, že hnát výkon nejdřív všechen dozadu a pak půlku zase zpátky dopředu mi přijde jako konstrukční hovadina.

Re: Subaru Vivio

Napsal: úte dub 28, 2015 9:17 am
od covex
Tuti, dva kardany tam urcite nejsou, jen kardan je deleny na dve casti (proc to nevim, mozna proto ze zadni dil kardanu muze byt ruzny podle toho jestli tam je mezinapravovy diferencial nebo ne).

V predu je normalni prevodovka s diferencialem, vzadu je uplne stejny diferencial jako na liberu a pred nej je predrazeno to, co jsem nazaval mezinapravovy diferencial, ale zrejme to bude diferencial a viskozni spojka. Zrejme neco jako je tady
http://www.subaruclub.cz/clanek/prenos- ... 0-s-5mt-75
na druhem obrazku. Je to zohrazeno schematicky i tady na obr.2
http://www.subaruclub.cz/clanek/trvaly- ... ech-kol-82

Re: Subaru Vivio

Napsal: úte dub 28, 2015 9:28 am
od Mis.us
Jo tuti je to jeden kardan na dvě části, ale to jsou po rozebrání pořád dva :-D Rozdělený na dva jsou kvůli pnutí a otřesům (mezi nima je ložisko a silentblok) (pořád je to jedna trubka) Funkci mezinápraváku jistě znáte- vyrovnává neshodu otácěk mezi přední a zadní nápravou :-)

ten mez. diferák vypadá takhle: http://classicsubarujusty.proboards.com ... fferential

je to chroust ale svj učel plní ;-)


jedno vivio s mezinápravovym difem je v Boleslavy....a je na prodej. Mihajl

Re: Subaru Vivio

Napsal: úte dub 28, 2015 4:07 pm
od covex
Cele video kde taky zkoumaji ten 4wd pohon: https://www.youtube.com/watch?v=8b7ghYZ32Lg

Re: Subaru Vivio

Napsal: úte dub 28, 2015 9:48 pm
od Tuti
Bohužel z tohoto videa našinec moc nepochytí :lol:
Nicméně ... doufám, že jsme všichni zajedno v tom, co nazýváme diferenciálem: Je to převodový prvek, který otáčky vstupního hřídele rozděluje do dvou hřídelů výstupních, přičemž umožňuje proměnný vzájemný poměr otáček výstupních hřídelů. Vždy ale součet otáček obou výstupních hřídelů je v konstantní přímé úměře k otáčkám hřídele vstupního. Polopaticky řečeno když při konstantních otáčkách na vstupu jeden výstupní hřídel zpomalíme, druhý se zrychlí.
Jak bylo řečeno, diferenciál má jeden vstupní a dva výstupní hřídele ... v případě mezinápravového diferenciálu ten vstupní vede z převodovky, výstupní pak jeden do předního a druhý do zadního nápravového diferenciálu.
schema4WD_m.jpg
schema4WD_m.jpg (44.71 KiB) Zobrazeno 22129 x
Na obrázku vidíme tři schematická znázornění pohonu 4x4 s mezinápravovým diferenciálem (předek auta je dole).
Vlevo je principielní nákres pořadí jednotlivých skupin (motor :arrow: převodovka :arrow: mezinápravový diferenciál :arrow: :arrow: nápravové diferenciály :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: kola). V podstatě tak jak je to na tomto schematu to mají i fyzicky rozdělené "pracovní" offroady s tuhou přední nápravou.

U osobáků s mezinápravovým diferenciálem se prakticky vždy převodovka s mezinápravovým a jedním nápravovým diferenciálem slučují do jedné společné skříně, jak znázorňuje prostřední schema. Tak to mají i "velká" SUBARU, což je dobře vidno i na odkazu z Covexova příspěvku.

Na pravém schémátku vidíme, jak by to vypadalo, kdybychom mezinápravový diferenciál vystrčili dozadu. Pod autem by pak musely vést dva kardany - jeden od převodovky k mezinápravovému diferenciálu a druhý pak zpátky k přední nápravě. K takové komplikované konstrukci by sotva někdo měl důvod - snad jen u dodatečné zástavby 4x4 do auta s původně zadním náhonem, když se nikde blíž za převodovkou nenajde místo.
Samozřejmě to tak nemá ani Vivio na videu, skříňka na konci kardanu je s největší pravděpodobností jen samostatná viskózní spojka (buď pasivní nebo elektronicky ovládaná) která "prokluzem" umožní nějaký malý rozdíl otáček, ale při větším začne přenášet krouticí moment. Tím do jisté míry supluje funkci mezinápravového diferenciálu, který toto Vivio nemá.

Re: Subaru Vivio

Napsal: úte dub 28, 2015 9:55 pm
od Mis.us
Tuti hotová diplomka, ale zklamu tě, mezinápravák to je:-D Je to mezinápravák se svorností (LSD) nahoře máš odkaz jak to vypadá :shock:

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř dub 29, 2015 8:38 am
od Tuti
Mišusi, nerad tě zdržuju od užitečné práce (léčení Liber :D), ale stále jsem přesvědčen, že ta diskutovaná krabice není skutečný mezinápravový diferenciál. Třeba nemám pravdu, ale v takovém případě bych si to moc rád nechal vysvětlit.
Jestli tím „nahoře“ myslíš http://classicsubarujusty.proboards.com ... fferential, z toho taky moc nepoznám - je tam celkem neurčitá fotka a hlavně spousta čísel a zkratek, jediné celistvé slovo je „přední“. Kdybych měl hádat, nejspíš bych to tipoval na samosvornou klec do předního diferáku (jako náhrada za původní sestavu obyčejných koleček). A nebo to může být to, o čem je řeč, ale pokud z toho vedou jen dva hřídele (z té fotky se to na 100% nepozná), není to v pravém smyslu slova diferenciál, byť tomu třeba na tuningovém fóru tak můžou říkat. Funkčně je to pořád jenom spojka s prokluzem při malém rozdílu otáček.

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř dub 29, 2015 9:00 am
od covex
Tuti, diky za vyslvetleni, asi by se tomu spravne nemelo rikat diferencial v pravem slova smyslu, nicmene pokud to chapu tak, ze to proste umoznuje diferenci mezi otackami predni a zadni napravy, tak to neco takoveho je.
Obecne to vypada ze se pouziva skutecne nazev LSD - limited slip differential. Podle vyrobce to vypada takto:
4996338018052.jpg
4996338018052.jpg (80.22 KiB) Zobrazeno 22118 x
Jestli je to skutecne to, co je na tom Viviu to nevim, to co odkazoval Misus zrejme prdavaji jako doplnek/nahradu.

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř dub 29, 2015 9:51 am
od Tuti
To "LSD" na obrázku ale zvenčí na autě nikdo neuvidí, je to určeno k zástavbě do skříně, kde to bude běhat v oleji. Při volné montáži pod autem bys to mohl zahodit po prvním dešti :mrgreen:
Mimochodem stále (teď na detailnějším obrázku dokonce ještě víc) to odhaduji na tu "upgrade" samosvornou klec, která se přírubou přišroubuje k talířovému kolu namísto původní.

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř dub 29, 2015 9:54 am
od covex
Tady je podle me to same ale ze subaru pleo
https://www.youtube.com/watch?v=C6GcpBnkFbE
maji to nazvane jako viskosni spojka. Co je uvnitr jsem ale zatim nenasel.