Barča

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 237
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Barča

Příspěvekod Albedo » pát lis 11, 2016 8:50 pm

Ať nespamuju v jiných vláknech, napíšu sem.
Včera, po ujetí asi 20km přestávalo topit topení. Člověk cítí najednou takový studený "průvan". Po ujetí dalších cca 10km začala stoupat rafika teploměru... no jasné, rupla nejspíš trubička jak jasem tu kdesi prezentoval. Kouknu pod auto, a jo...nejtenčí hadička na prostřední trubce (k chladiči oleje?). Vozím s sebou půl garáže, tak jsem dolil vodu a fičel dál (10km?). Chvilku jsem pod to lehl (v dešti), a posunul hadici tak, aby zakryla dírku. Bohužel jsem koupil špatné hadicové spony (kovové eska pásky). Tyhle měli perforaci - závit šroubu jezdí v "dírkách" co jsou skrz. Bohužel toho moc tydle pásky nevydrží a při pokusu je dotáhnout prostě závit povolí. Nicméně zpět jsme dojeli bez vaření (teplota ukazovala normál) a topilo to (ke konci teda už moc ne, ale nebyla ani voda).

Dnes jsem to opravoval tak, aby mi to v pondělí vydrželo trasu Olomouc - Praha a zpět. Trochu jsem uklidil dílnu s montážní jámou po dědovi, a hned byl pěkný přístup. I olejový vypoušťák se pořádnými "glyckami" podařilo povolit, takže provedena i výměna oleje a filtru.

No napatlal jsem trubičku Chemoprénem Universal (tímto jsem již několikrát lepil různé hadice a trubky, a s pozitivní zkušeností), a hadici přetáhnul do ohybu trubky, až za dírku. Stáhl pořádnou novou eska páskou. Nalil pro jistotu "jen" vodu a ujel asi 15km. Teplo foukalo, a po příjezdu domů nevidět že by to tam teklo. Zítra naleju nemrznoučku a asi tam dám i "tekutý utěsňovač chladící soustavy". Snad to tu cestu vydrží. Teda nakoupil jsem i materiál na opravu (vyřezání rozbočky a propojení hadicí na Tspojku s redukcemi), ale to chci nechat na jaro, na kompletní výměnu trubkovodů.

Mimochodem, doufám že tím "vařením" (rafika byla na horní čárce asi tak 30 vteřin) se nic nestalo.
A předpokládám že nefunkční vodní pumpa se projeví tím, že nebude cirkulovat voda, tudíž motor vaří, a topení netopí, je tak?

Obrázek
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 838
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvekod Martinekk » ned lis 13, 2016 12:12 am

Ten utesnovač tam nelej to je svinstvo čo narobí akurát škodu.
Trubkovody vymeniš úplne vpohode za medené, tak ako sa tu popisovalo viackrát. Také krátke prehriatie môže byť nebezpečné na pokrútenie hlavy a dostali na frak aj všetky tesnenia a guferá. Ak nezačne motor baštiť olej tak je to OK.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1356
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvekod Tuti » pon lis 14, 2016 11:21 pm

Když už s tím nutně musíš jezdit, tak by asi bylo lepší nechat povolené víčko, aby systém aspoň netlakoval. Ale při tomhle stavu určitě neradím čekat s výměnou do jara ... jakékoliv lepení nebo natírání rezaté trubky zvenčí je k ničemu, jednou ti to prdne a když voda vyteče naráz, během pár minut odepíšeš motor a teploměr tě ani nemusí varovat. Provizorně můžeš tenkou hadici k filtru zašpuntovat, trubku uříznout někde kde už bude zdravá a pospojovat to hadicema a topenářskou odbočkou. Nějakou chvíli s tím sice strávíš, ale rozhodně to stojí za to.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 120
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Bydliště: Hřensko

Re: Barča

Příspěvekod Soptík Hřensko » stř říj 11, 2017 8:50 pm

Ta má trubka uhnila naštěstí při nasazování motoru a né někde při jízdě. Takže už řeším náhradu. Asi prozatím do mědi jen tenhle třícesťák a zbytek do mědi po zimě.
IMG_20171008_130507.jpg
IMG_20171008_130507.jpg (412.14 KiB) Zobrazeno 3019 x
IMG_20171011_190757.jpg
IMG_20171011_190757.jpg (343.75 KiB) Zobrazeno 3019 x
Subaru Libero E12 - MIMIAUTO
Kia Ceed SW 2014 - MAMYAUTO

Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 237
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvekod Albedo » sob črc 07, 2018 10:22 pm

Dnes, při návratu z 250km výletu asi 15km od domova, jsem při jízdě z kopce podřadil (kvůli brždění motorem, v tom místě tam vždy dám 4, je to kousíček pod horizontem směrem dolů, tak než to začne nabírat rychlost). Měl jsem pocit že to trošku střelilo do výfuku, to se mi někdy stává že trošku poblafkává při jízdě bez plynu s kvaltem. Nu dole pod kopcem, stále bez plynu se mi jízda jevila tak nějak trhaná..takové malé záškuby. Kouknu na palubovku a tam na mě září rudý obávaný nápis "CHECK ENGINE". Vyřadil jsem do neutrálu, samozřejmě motor neběžel. Setrvačností jsem dojel ještě pár kilometrů dolů do dědiny. Zastavil jsem mimo silnici, zkouším startovat a nic. Motor má jiný zvuk, nechytá. Napadá mě okamžitě rozvodový řemen. Tak jsem rozebral kryt rozvoďáku, ten tam je, a vypadá že neroztrhnutý. Zkouším jeho napnutí z vrchu šroubovákem, vypadá to, že napnutý je. Kouknu pod auto, a tam se válí gumové zoubky z rozvodového řemene. Pravda, byl již asi hodně starý, při koupi Liberka jsem na jeho výměnu nakašlal. Sice s sebou vozím nový, náhradní, ale na výměnu už není moc času, šeří se. No nic, výměna zítra za světla. Doufám že nic jiného nebude v háji.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996

Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 237
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvekod Albedo » ned črc 08, 2018 8:58 pm

Tak řemen vyměněn. Dolů šlo pravé zadní kolo, svíčky a startér. Skrze startér jsem velkým plochým šroubovákem zablokoval setrvačník, aby se mi netočila řemenice při povolování. Pak šla celkem snadno povolit. Bez kola je z boku celkem dobrý přístup. Po vytažení svíček šlo s klikovkou celkem dobře otáčet. Nastavil jsem kolečka na značky, nasadil řemen a dotáhl napínací kladku. Vše poskládal, a už zase brčíme. Přikládám foto bezzubého řemenu.
2018-07-08 20.24.04_s.jpg
2018-07-08 20.24.04_s.jpg (405.43 KiB) Zobrazeno 1800 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996

Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 237
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvekod Albedo » ned říj 21, 2018 8:31 pm

Tak jsem dnes vyměnil termostat. Tuhle zkrouceninu jsem tam našel. Původní majitel tam dal (nechal dát) "dlouhý" termostat, který se takto ohnul o spodek komory, a zůstal tak otevřený. Teď to topí parádně. Zatím tedy zkoušeno po městě, ale doufám že to tak vydrží. Dal jsem tam Magneti Marelli na 88°C
20181021_154857_1024.jpg
20181021_154857_1024.jpg (294.88 KiB) Zobrazeno 438 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996


Zpět na „Naše vozy, vozítka...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host