Barča

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
Albedo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 182
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Bydliště/Město: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Barča

Příspěvekod Albedo » pát lis 11, 2016 8:50 pm

Ať nespamuju v jiných vláknech, napíšu sem.
Včera, po ujetí asi 20km přestávalo topit topení. Člověk cítí najednou takový studený "průvan". Po ujetí dalších cca 10km začala stoupat rafika teploměru... no jasné, rupla nejspíš trubička jak jasem tu kdesi prezentoval. Kouknu pod auto, a jo...nejtenčí hadička na prostřední trubce (k chladiči oleje?). Vozím s sebou půl garáže, tak jsem dolil vodu a fičel dál (10km?). Chvilku jsem pod to lehl (v dešti), a posunul hadici tak, aby zakryla dírku. Bohužel jsem koupil špatné hadicové spony (kovové eska pásky). Tyhle měli perforaci - závit šroubu jezdí v "dírkách" co jsou skrz. Bohužel toho moc tydle pásky nevydrží a při pokusu je dotáhnout prostě závit povolí. Nicméně zpět jsme dojeli bez vaření (teplota ukazovala normál) a topilo to (ke konci teda už moc ne, ale nebyla ani voda).

Dnes jsem to opravoval tak, aby mi to v pondělí vydrželo trasu Olomouc - Praha a zpět. Trochu jsem uklidil dílnu s montážní jámou po dědovi, a hned byl pěkný přístup. I olejový vypoušťák se pořádnými "glyckami" podařilo povolit, takže provedena i výměna oleje a filtru.

No napatlal jsem trubičku Chemoprénem Universal (tímto jsem již několikrát lepil různé hadice a trubky, a s pozitivní zkušeností), a hadici přetáhnul do ohybu trubky, až za dírku. Stáhl pořádnou novou eska páskou. Nalil pro jistotu "jen" vodu a ujel asi 15km. Teplo foukalo, a po příjezdu domů nevidět že by to tam teklo. Zítra naleju nemrznoučku a asi tam dám i "tekutý utěsňovač chladící soustavy". Snad to tu cestu vydrží. Teda nakoupil jsem i materiál na opravu (vyřezání rozbočky a propojení hadicí na Tspojku s redukcemi), ale to chci nechat na jaro, na kompletní výměnu trubkovodů.

Mimochodem, doufám že tím "vařením" (rafika byla na horní čárce asi tak 30 vteřin) se nic nestalo.
A předpokládám že nefunkční vodní pumpa se projeví tím, že nebude cirkulovat voda, tudíž motor vaří, a topení netopí, je tak?

Obrázek
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 811
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvekod Martinekk » ned lis 13, 2016 12:12 am

Ten utesnovač tam nelej to je svinstvo čo narobí akurát škodu.
Trubkovody vymeniš úplne vpohode za medené, tak ako sa tu popisovalo viackrát. Také krátke prehriatie môže byť nebezpečné na pokrútenie hlavy a dostali na frak aj všetky tesnenia a guferá. Ak nezačne motor baštiť olej tak je to OK.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1278
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvekod Tuti » pon lis 14, 2016 11:21 pm

Když už s tím nutně musíš jezdit, tak by asi bylo lepší nechat povolené víčko, aby systém aspoň netlakoval. Ale při tomhle stavu určitě neradím čekat s výměnou do jara ... jakékoliv lepení nebo natírání rezaté trubky zvenčí je k ničemu, jednou ti to prdne a když voda vyteče naráz, během pár minut odepíšeš motor a teploměr tě ani nemusí varovat. Provizorně můžeš tenkou hadici k filtru zašpuntovat, trubku uříznout někde kde už bude zdravá a pospojovat to hadicema a topenářskou odbočkou. Nějakou chvíli s tím sice strávíš, ale rozhodně to stojí za to.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host