Barča

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Barča

Příspěvek od Albedo »

Ať nespamuju v jiných vláknech, napíšu sem.
Včera, po ujetí asi 20km přestávalo topit topení. Člověk cítí najednou takový studený "průvan". Po ujetí dalších cca 10km začala stoupat rafika teploměru... no jasné, rupla nejspíš trubička jak jasem tu kdesi prezentoval. Kouknu pod auto, a jo...nejtenčí hadička na prostřední trubce (k chladiči oleje?). Vozím s sebou půl garáže, tak jsem dolil vodu a fičel dál (10km?). Chvilku jsem pod to lehl (v dešti), a posunul hadici tak, aby zakryla dírku. Bohužel jsem koupil špatné hadicové spony (kovové eska pásky). Tyhle měli perforaci - závit šroubu jezdí v "dírkách" co jsou skrz. Bohužel toho moc tydle pásky nevydrží a při pokusu je dotáhnout prostě závit povolí. Nicméně zpět jsme dojeli bez vaření (teplota ukazovala normál) a topilo to (ke konci teda už moc ne, ale nebyla ani voda).

Dnes jsem to opravoval tak, aby mi to v pondělí vydrželo trasu Olomouc - Praha a zpět. Trochu jsem uklidil dílnu s montážní jámou po dědovi, a hned byl pěkný přístup. I olejový vypoušťák se pořádnými "glyckami" podařilo povolit, takže provedena i výměna oleje a filtru.

No napatlal jsem trubičku Chemoprénem Universal (tímto jsem již několikrát lepil různé hadice a trubky, a s pozitivní zkušeností), a hadici přetáhnul do ohybu trubky, až za dírku. Stáhl pořádnou novou eska páskou. Nalil pro jistotu "jen" vodu a ujel asi 15km. Teplo foukalo, a po příjezdu domů nevidět že by to tam teklo. Zítra naleju nemrznoučku a asi tam dám i "tekutý utěsňovač chladící soustavy". Snad to tu cestu vydrží. Teda nakoupil jsem i materiál na opravu (vyřezání rozbočky a propojení hadicí na Tspojku s redukcemi), ale to chci nechat na jaro, na kompletní výměnu trubkovodů.

Mimochodem, doufám že tím "vařením" (rafika byla na horní čárce asi tak 30 vteřin) se nic nestalo.
A předpokládám že nefunkční vodní pumpa se projeví tím, že nebude cirkulovat voda, tudíž motor vaří, a topení netopí, je tak?

Obrázek
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Martinekk »

Ten utesnovač tam nelej to je svinstvo čo narobí akurát škodu.
Trubkovody vymeniš úplne vpohode za medené, tak ako sa tu popisovalo viackrát. Také krátke prehriatie môže byť nebezpečné na pokrútenie hlavy a dostali na frak aj všetky tesnenia a guferá. Ak nezačne motor baštiť olej tak je to OK.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Tuti »

Když už s tím nutně musíš jezdit, tak by asi bylo lepší nechat povolené víčko, aby systém aspoň netlakoval. Ale při tomhle stavu určitě neradím čekat s výměnou do jara ... jakékoliv lepení nebo natírání rezaté trubky zvenčí je k ničemu, jednou ti to prdne a když voda vyteče naráz, během pár minut odepíšeš motor a teploměr tě ani nemusí varovat. Provizorně můžeš tenkou hadici k filtru zašpuntovat, trubku uříznout někde kde už bude zdravá a pospojovat to hadicema a topenářskou odbočkou. Nějakou chvíli s tím sice strávíš, ale rozhodně to stojí za to.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Barča

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Ta má trubka uhnila naštěstí při nasazování motoru a né někde při jízdě. Takže už řeším náhradu. Asi prozatím do mědi jen tenhle třícesťák a zbytek do mědi po zimě.
IMG_20171008_130507.jpg
IMG_20171008_130507.jpg (412.14 KiB) Zobrazeno 24772 x
IMG_20171011_190757.jpg
IMG_20171011_190757.jpg (343.75 KiB) Zobrazeno 24772 x
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Dnes, při návratu z 250km výletu asi 15km od domova, jsem při jízdě z kopce podřadil (kvůli brždění motorem, v tom místě tam vždy dám 4, je to kousíček pod horizontem směrem dolů, tak než to začne nabírat rychlost). Měl jsem pocit že to trošku střelilo do výfuku, to se mi někdy stává že trošku poblafkává při jízdě bez plynu s kvaltem. Nu dole pod kopcem, stále bez plynu se mi jízda jevila tak nějak trhaná..takové malé záškuby. Kouknu na palubovku a tam na mě září rudý obávaný nápis "CHECK ENGINE". Vyřadil jsem do neutrálu, samozřejmě motor neběžel. Setrvačností jsem dojel ještě pár kilometrů dolů do dědiny. Zastavil jsem mimo silnici, zkouším startovat a nic. Motor má jiný zvuk, nechytá. Napadá mě okamžitě rozvodový řemen. Tak jsem rozebral kryt rozvoďáku, ten tam je, a vypadá že neroztrhnutý. Zkouším jeho napnutí z vrchu šroubovákem, vypadá to, že napnutý je. Kouknu pod auto, a tam se válí gumové zoubky z rozvodového řemene. Pravda, byl již asi hodně starý, při koupi Liberka jsem na jeho výměnu nakašlal. Sice s sebou vozím nový, náhradní, ale na výměnu už není moc času, šeří se. No nic, výměna zítra za světla. Doufám že nic jiného nebude v háji.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak řemen vyměněn. Dolů šlo pravé zadní kolo, svíčky a startér. Skrze startér jsem velkým plochým šroubovákem zablokoval setrvačník, aby se mi netočila řemenice při povolování. Pak šla celkem snadno povolit. Bez kola je z boku celkem dobrý přístup. Po vytažení svíček šlo s klikovkou celkem dobře otáčet. Nastavil jsem kolečka na značky, nasadil řemen a dotáhl napínací kladku. Vše poskládal, a už zase brčíme. Přikládám foto bezzubého řemenu.
2018-07-08 20.24.04_s.jpg
2018-07-08 20.24.04_s.jpg (405.43 KiB) Zobrazeno 23553 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak jsem dnes vyměnil termostat. Tuhle zkrouceninu jsem tam našel. Původní majitel tam dal (nechal dát) "dlouhý" termostat, který se takto ohnul o spodek komory, a zůstal tak otevřený. Teď to topí parádně. Zatím tedy zkoušeno po městě, ale doufám že to tak vydrží. Dal jsem tam Magneti Marelli na 88°C
20181021_154857_1024.jpg
20181021_154857_1024.jpg (294.88 KiB) Zobrazeno 22191 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak tu máme zase nový problém :)
Mezi svátky, při cestě z lesů a hájů, se začala v autě nezdravě mlžit okénka. Jelikož jsme byli durch promáčení, nevěnoval jsem tomu pozornost. Po včerejším návratu ze silvestra jsem zjistil, že koberec u spolujezdce je durch, i když bylo sucho. Říkal jsem si po cestě, že neustále cítím fridex. Okénka pořád neskutečně zamlžená.
Dnes na to koukám a spodní část předního topení plná vody. Při puštění větráku to vyšplíchne hrnek vody ven. Předpokládám, že bude dírka někde v radiátoru. Nebo možná jen někde naprasklá hadice... no uvídím. Musím to rozdělat.
Přílohy
20190102_153407_x.jpg
20190102_153407_x.jpg (238.2 KiB) Zobrazeno 21364 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak jsem si dnes trošku hrál a podsvětlil si ze srandy kolečko nastavení výšky svícení. Takhle člověk alespoň lépe nachmatá spínač mlhovky :D Mimochodem, z pozice 2 na 1 mi to nic nedělá, stejně tak z 0 na 1. Je to normální, nebo mám v háji nevím co na pozici 1?
20190615_161238.jpg
20190615_161238.jpg (2.47 MiB) Zobrazeno 20212 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od kraxna »

Normální to není. Mi fungujou všechny :)
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak bude někde po cestě přerušenej drát. Voličem to není, ten jsem druhý zkoušel. Budu muset mrknout do schémat, kam to vlastně vede.... Každopádně díky za informaci, mě se to zdálo nějaký divný. :)
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Jen takový skromný dotaz, potřebuji se dostat na horní uložení tyče volantu. Chtěl jsem tedy sundat volant, odšrouboval matku ve středu volantu a chtěl jej následně stáhnout z tisícihranu. Nešlo to. Až po dlouhém zápasení jsem zjistil, že je ZESPOD přivařenej volant k tyči. A teď konečné dotaz, je to normální, nebo na tom úřadoval inženýr čuně? I konzole páček je přivařená.....
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Barča

Příspěvek od Mis.us »

Konzole pacek je přivařena na futro týče volantu, ale volant opravdu privarenej není, to Japonci opravdu takový curaci nejsou.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od covex »

Prepinac naklapeni svetel je popsany v zapojeni (Verdrahtungsdiagramme) pokud ho nemas dej vedet. Vsechny draty vedou rovnou do motoru svetla. Barvy jsou stejny u prepinace jako u motoru, takze staci propipat. Na 90% to bude konektor F19, nebo kabely pres nej protoze tam vedou draty pro 0,1,2.
3 vede pres jiny konektor (drat GB - Grun, Swarz - zeleno cerny).
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak opět problém ze soudku s jménem převodovka. Sednul jsem do auta, zařadím zpátečku, zpátečková světla se rozsvítí, ale nejede to. Ani ťuk, ani zuby nedrhnou, prostě nic. Ostatní kvalty úplně normálně fungují. Nějaké nápady, kde je zakopaný pes? Děkuji předem za nakopnutí.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od covex »

Zkontroluj ze se ti paka na prevodovce skutecne posouva do polohy kterou ma mit, pripadne ji zkus dotlacit.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

To předpokládám že přesouvá, když to rozsvítí zpátečková světla. Ty jsou přeci na skříni převodovky spínány čidlem, které se aktivuje vnitřním posunutím mechanismu, ne? Samozřejmě to zkontroluji, ale mám obavu, že jsem spíš dokurv*l nějaký ze zajišťovacích červíků číslo 8. na ovládání vidliček. Přeci jen díky mé necitlivosti nohou kolikrát stojím blbě na spojce tak, že je nedomáčklá a pak vytahuju rychlost částečně v záběru. Hlavně teda u zpátečky, kdy stojím na spojce delší čas a noha mi sjede. Musím si ten spojkový pedál trochuy poupravit, abych spojku spolehlivě sešlápnul a noha nesjížděla.
reverse.JPG
reverse.JPG (131.44 KiB) Zobrazeno 18471 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od covex »

Hm, no pokud by to bylo pakama, tak jestli jsem to dobre pochopil, tak by nesla zpatecka a 5ka.. Z obrazku ale nepoznam co spina ten spinac zpatecky na prevodovce, ale kdyby ti upadl cervik, prijde mi ze by se to spis nespinalo, zkuenost s tim ale nemam.

PS: Kde si vzal tak ostry obrazek ze servisniho manualu, ten co mam ja je podstane rozmazanejsi.:)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

No já si právě myslím, že tam upadlo něco tak, že třeba táhlo uvnitř chodí tak, že sepne spínač čidla, ale nechodí třeba vidlička, co tam šoupne kolečko, nebo tak něco. Také nevím, čím je mačkáno čidlo, ale kvalty 1 až 5 jdou absolutně v pohodě a při zařazení zpátečky drží šajtrpáka pěkně pozici na svém místě a zpátečková světla svítí.
Obrázky jsou z anglického servisního manuálu.
reverse2.JPG
reverse2.JPG (127.26 KiB) Zobrazeno 18467 x
gear.JPG
gear.JPG (23.3 KiB) Zobrazeno 18467 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od covex »

No at tak ci tak, pokud to neni pakama tak to asi zvenku opravit nepujde.. zkus jeste zavolat Misusovi, pokud se tu neozve, ja nikdy prevodovku rozebranou nemel, resil jsem jen zatuhly paky a prokluzujici spojku.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět