Stránka 1 z 3

Barča

Napsal: pát lis 11, 2016 8:50 pm
od Albedo
Ať nespamuju v jiných vláknech, napíšu sem.
Včera, po ujetí asi 20km přestávalo topit topení. Člověk cítí najednou takový studený "průvan". Po ujetí dalších cca 10km začala stoupat rafika teploměru... no jasné, rupla nejspíš trubička jak jasem tu kdesi prezentoval. Kouknu pod auto, a jo...nejtenčí hadička na prostřední trubce (k chladiči oleje?). Vozím s sebou půl garáže, tak jsem dolil vodu a fičel dál (10km?). Chvilku jsem pod to lehl (v dešti), a posunul hadici tak, aby zakryla dírku. Bohužel jsem koupil špatné hadicové spony (kovové eska pásky). Tyhle měli perforaci - závit šroubu jezdí v "dírkách" co jsou skrz. Bohužel toho moc tydle pásky nevydrží a při pokusu je dotáhnout prostě závit povolí. Nicméně zpět jsme dojeli bez vaření (teplota ukazovala normál) a topilo to (ke konci teda už moc ne, ale nebyla ani voda).

Dnes jsem to opravoval tak, aby mi to v pondělí vydrželo trasu Olomouc - Praha a zpět. Trochu jsem uklidil dílnu s montážní jámou po dědovi, a hned byl pěkný přístup. I olejový vypoušťák se pořádnými "glyckami" podařilo povolit, takže provedena i výměna oleje a filtru.

No napatlal jsem trubičku Chemoprénem Universal (tímto jsem již několikrát lepil různé hadice a trubky, a s pozitivní zkušeností), a hadici přetáhnul do ohybu trubky, až za dírku. Stáhl pořádnou novou eska páskou. Nalil pro jistotu "jen" vodu a ujel asi 15km. Teplo foukalo, a po příjezdu domů nevidět že by to tam teklo. Zítra naleju nemrznoučku a asi tam dám i "tekutý utěsňovač chladící soustavy". Snad to tu cestu vydrží. Teda nakoupil jsem i materiál na opravu (vyřezání rozbočky a propojení hadicí na Tspojku s redukcemi), ale to chci nechat na jaro, na kompletní výměnu trubkovodů.

Mimochodem, doufám že tím "vařením" (rafika byla na horní čárce asi tak 30 vteřin) se nic nestalo.
A předpokládám že nefunkční vodní pumpa se projeví tím, že nebude cirkulovat voda, tudíž motor vaří, a topení netopí, je tak?

Obrázek

Re: Barča

Napsal: ned lis 13, 2016 12:12 am
od Martinekk
Ten utesnovač tam nelej to je svinstvo čo narobí akurát škodu.
Trubkovody vymeniš úplne vpohode za medené, tak ako sa tu popisovalo viackrát. Také krátke prehriatie môže byť nebezpečné na pokrútenie hlavy a dostali na frak aj všetky tesnenia a guferá. Ak nezačne motor baštiť olej tak je to OK.

Re: Barča

Napsal: pon lis 14, 2016 11:21 pm
od Tuti
Když už s tím nutně musíš jezdit, tak by asi bylo lepší nechat povolené víčko, aby systém aspoň netlakoval. Ale při tomhle stavu určitě neradím čekat s výměnou do jara ... jakékoliv lepení nebo natírání rezaté trubky zvenčí je k ničemu, jednou ti to prdne a když voda vyteče naráz, během pár minut odepíšeš motor a teploměr tě ani nemusí varovat. Provizorně můžeš tenkou hadici k filtru zašpuntovat, trubku uříznout někde kde už bude zdravá a pospojovat to hadicema a topenářskou odbočkou. Nějakou chvíli s tím sice strávíš, ale rozhodně to stojí za to.

Re: Barča

Napsal: stř říj 11, 2017 8:50 pm
od Soptík Hřensko
Ta má trubka uhnila naštěstí při nasazování motoru a né někde při jízdě. Takže už řeším náhradu. Asi prozatím do mědi jen tenhle třícesťák a zbytek do mědi po zimě.
IMG_20171008_130507.jpg
IMG_20171008_130507.jpg (412.14 KiB) Zobrazeno 24793 x
IMG_20171011_190757.jpg
IMG_20171011_190757.jpg (343.75 KiB) Zobrazeno 24793 x

Re: Barča

Napsal: sob črc 07, 2018 10:22 pm
od Albedo
Dnes, při návratu z 250km výletu asi 15km od domova, jsem při jízdě z kopce podřadil (kvůli brždění motorem, v tom místě tam vždy dám 4, je to kousíček pod horizontem směrem dolů, tak než to začne nabírat rychlost). Měl jsem pocit že to trošku střelilo do výfuku, to se mi někdy stává že trošku poblafkává při jízdě bez plynu s kvaltem. Nu dole pod kopcem, stále bez plynu se mi jízda jevila tak nějak trhaná..takové malé záškuby. Kouknu na palubovku a tam na mě září rudý obávaný nápis "CHECK ENGINE". Vyřadil jsem do neutrálu, samozřejmě motor neběžel. Setrvačností jsem dojel ještě pár kilometrů dolů do dědiny. Zastavil jsem mimo silnici, zkouším startovat a nic. Motor má jiný zvuk, nechytá. Napadá mě okamžitě rozvodový řemen. Tak jsem rozebral kryt rozvoďáku, ten tam je, a vypadá že neroztrhnutý. Zkouším jeho napnutí z vrchu šroubovákem, vypadá to, že napnutý je. Kouknu pod auto, a tam se válí gumové zoubky z rozvodového řemene. Pravda, byl již asi hodně starý, při koupi Liberka jsem na jeho výměnu nakašlal. Sice s sebou vozím nový, náhradní, ale na výměnu už není moc času, šeří se. No nic, výměna zítra za světla. Doufám že nic jiného nebude v háji.

Re: Barča

Napsal: ned črc 08, 2018 8:58 pm
od Albedo
Tak řemen vyměněn. Dolů šlo pravé zadní kolo, svíčky a startér. Skrze startér jsem velkým plochým šroubovákem zablokoval setrvačník, aby se mi netočila řemenice při povolování. Pak šla celkem snadno povolit. Bez kola je z boku celkem dobrý přístup. Po vytažení svíček šlo s klikovkou celkem dobře otáčet. Nastavil jsem kolečka na značky, nasadil řemen a dotáhl napínací kladku. Vše poskládal, a už zase brčíme. Přikládám foto bezzubého řemenu.
2018-07-08 20.24.04_s.jpg
2018-07-08 20.24.04_s.jpg (405.43 KiB) Zobrazeno 23574 x

Re: Barča

Napsal: ned říj 21, 2018 8:31 pm
od Albedo
Tak jsem dnes vyměnil termostat. Tuhle zkrouceninu jsem tam našel. Původní majitel tam dal (nechal dát) "dlouhý" termostat, který se takto ohnul o spodek komory, a zůstal tak otevřený. Teď to topí parádně. Zatím tedy zkoušeno po městě, ale doufám že to tak vydrží. Dal jsem tam Magneti Marelli na 88°C
20181021_154857_1024.jpg
20181021_154857_1024.jpg (294.88 KiB) Zobrazeno 22212 x

Re: Barča

Napsal: stř led 02, 2019 5:31 pm
od Albedo
Tak tu máme zase nový problém :)
Mezi svátky, při cestě z lesů a hájů, se začala v autě nezdravě mlžit okénka. Jelikož jsme byli durch promáčení, nevěnoval jsem tomu pozornost. Po včerejším návratu ze silvestra jsem zjistil, že koberec u spolujezdce je durch, i když bylo sucho. Říkal jsem si po cestě, že neustále cítím fridex. Okénka pořád neskutečně zamlžená.
Dnes na to koukám a spodní část předního topení plná vody. Při puštění větráku to vyšplíchne hrnek vody ven. Předpokládám, že bude dírka někde v radiátoru. Nebo možná jen někde naprasklá hadice... no uvídím. Musím to rozdělat.

Re: Barča

Napsal: ned čer 16, 2019 12:00 am
od Albedo
Tak jsem si dnes trošku hrál a podsvětlil si ze srandy kolečko nastavení výšky svícení. Takhle člověk alespoň lépe nachmatá spínač mlhovky :D Mimochodem, z pozice 2 na 1 mi to nic nedělá, stejně tak z 0 na 1. Je to normální, nebo mám v háji nevím co na pozici 1?
20190615_161238.jpg
20190615_161238.jpg (2.47 MiB) Zobrazeno 20233 x

Re: Barča

Napsal: ned čer 16, 2019 6:58 am
od kraxna
Normální to není. Mi fungujou všechny :)

Re: Barča

Napsal: ned čer 16, 2019 7:51 am
od Albedo
Tak bude někde po cestě přerušenej drát. Voličem to není, ten jsem druhý zkoušel. Budu muset mrknout do schémat, kam to vlastně vede.... Každopádně díky za informaci, mě se to zdálo nějaký divný. :)

Re: Barča

Napsal: pon srp 05, 2019 9:14 pm
od Albedo
Jen takový skromný dotaz, potřebuji se dostat na horní uložení tyče volantu. Chtěl jsem tedy sundat volant, odšrouboval matku ve středu volantu a chtěl jej následně stáhnout z tisícihranu. Nešlo to. Až po dlouhém zápasení jsem zjistil, že je ZESPOD přivařenej volant k tyči. A teď konečné dotaz, je to normální, nebo na tom úřadoval inženýr čuně? I konzole páček je přivařená.....

Re: Barča

Napsal: úte srp 06, 2019 1:02 pm
od Mis.us
Konzole pacek je přivařena na futro týče volantu, ale volant opravdu privarenej není, to Japonci opravdu takový curaci nejsou.

Re: Barča

Napsal: čtv srp 08, 2019 3:54 pm
od covex
Prepinac naklapeni svetel je popsany v zapojeni (Verdrahtungsdiagramme) pokud ho nemas dej vedet. Vsechny draty vedou rovnou do motoru svetla. Barvy jsou stejny u prepinace jako u motoru, takze staci propipat. Na 90% to bude konektor F19, nebo kabely pres nej protoze tam vedou draty pro 0,1,2.
3 vede pres jiny konektor (drat GB - Grun, Swarz - zeleno cerny).

Re: Barča

Napsal: stř lis 13, 2019 4:10 pm
od Albedo
Tak opět problém ze soudku s jménem převodovka. Sednul jsem do auta, zařadím zpátečku, zpátečková světla se rozsvítí, ale nejede to. Ani ťuk, ani zuby nedrhnou, prostě nic. Ostatní kvalty úplně normálně fungují. Nějaké nápady, kde je zakopaný pes? Děkuji předem za nakopnutí.

Re: Barča

Napsal: stř lis 13, 2019 6:02 pm
od covex
Zkontroluj ze se ti paka na prevodovce skutecne posouva do polohy kterou ma mit, pripadne ji zkus dotlacit.

Re: Barča

Napsal: stř lis 13, 2019 7:04 pm
od Albedo
To předpokládám že přesouvá, když to rozsvítí zpátečková světla. Ty jsou přeci na skříni převodovky spínány čidlem, které se aktivuje vnitřním posunutím mechanismu, ne? Samozřejmě to zkontroluji, ale mám obavu, že jsem spíš dokurv*l nějaký ze zajišťovacích červíků číslo 8. na ovládání vidliček. Přeci jen díky mé necitlivosti nohou kolikrát stojím blbě na spojce tak, že je nedomáčklá a pak vytahuju rychlost částečně v záběru. Hlavně teda u zpátečky, kdy stojím na spojce delší čas a noha mi sjede. Musím si ten spojkový pedál trochuy poupravit, abych spojku spolehlivě sešlápnul a noha nesjížděla.
reverse.JPG
reverse.JPG (131.44 KiB) Zobrazeno 18492 x

Re: Barča

Napsal: stř lis 13, 2019 8:14 pm
od covex
Hm, no pokud by to bylo pakama, tak jestli jsem to dobre pochopil, tak by nesla zpatecka a 5ka.. Z obrazku ale nepoznam co spina ten spinac zpatecky na prevodovce, ale kdyby ti upadl cervik, prijde mi ze by se to spis nespinalo, zkuenost s tim ale nemam.

PS: Kde si vzal tak ostry obrazek ze servisniho manualu, ten co mam ja je podstane rozmazanejsi.:)

Re: Barča

Napsal: stř lis 13, 2019 8:49 pm
od Albedo
No já si právě myslím, že tam upadlo něco tak, že třeba táhlo uvnitř chodí tak, že sepne spínač čidla, ale nechodí třeba vidlička, co tam šoupne kolečko, nebo tak něco. Také nevím, čím je mačkáno čidlo, ale kvalty 1 až 5 jdou absolutně v pohodě a při zařazení zpátečky drží šajtrpáka pěkně pozici na svém místě a zpátečková světla svítí.
Obrázky jsou z anglického servisního manuálu.
reverse2.JPG
reverse2.JPG (127.26 KiB) Zobrazeno 18488 x
gear.JPG
gear.JPG (23.3 KiB) Zobrazeno 18488 x

Re: Barča

Napsal: čtv lis 14, 2019 10:50 am
od covex
No at tak ci tak, pokud to neni pakama tak to asi zvenku opravit nepujde.. zkus jeste zavolat Misusovi, pokud se tu neozve, ja nikdy prevodovku rozebranou nemel, resil jsem jen zatuhly paky a prokluzujici spojku.