
Barča
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1736
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Tipuju,ze se ti ohla, nebo, že vypadla vidlička zpátečky. Ten první obrázek ji ukazuje pod číslem 33. Zpateckova hřídel je dutá a chodí na hřídeli uložený v obalu převodovky. Vidlička je na cepu, kterej je taky obale převodovky, vidličku na čepu zajišťuje perova závlačka...Do cidla stoucha vidlička od 5kvaltu, tam ale problém nebude....takže řekl bych skříň ven a rozebrat....

Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 346
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Tak jsem vyměnil převodovku. Bohužel mi teď ale nevypíná spojka. Vůle, než se spojkové ložisko opře o přírlačák, je. Takže vidlička s ložiskem chodí.buž jsem měl páku úplně na doraz, ale prostě při zmáčknutí spojky se neodpojí. Takže zase celé dolů
a mrknout co se děje.

Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2282
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
To je pech, neni to tim ze ta prevdovka dlouho nekde lezela a je to prirezle?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 346
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Převodovkou to nebude, ta řadí. Když mám kola v luftu, dám tam kvalt a nastartuji, tak se kola točí. I dozadu. Jen při zmáčknutí spojky se točí i v neutrálu dál a nic nezařadím. Po vymontování startéru jsem na to koukal kamerkou, ložisko spojky chodí, i přítlačák zatlačí, ale spojka se prostě neodpojí. Myslím si, že když jsem tam cpal 2x převodovku křivo (a pak po obvodu dotahoval šrouby, aby to sedlo, a ono nic...na jedné straně se to dost rozevíralo), že jsem nějak poškodil lamelu s tisícihranem, a ta je prostě rozepřená pořád, i když přítlačák zabere.....můj názor.
EDIT: na převodovce se mi akorát z pozic 1 a 2 nevrací šajtr páka do neutrálu. To už jsem věděl, když jsem na převodovce venku zkoušel páky řazení, kam se připojují táhla.
EDIT: na převodovce se mi akorát z pozic 1 a 2 nevrací šajtr páka do neutrálu. To už jsem věděl, když jsem na převodovce venku zkoušel páky řazení, kam se připojují táhla.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1736
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Že se točí kola i při neutralu je úplně normální (když jsou ve vzduchu diferenciál je unasenej)..... Převodovka se neustále uvnitř točí. Spojka se rozpojuje jen kuli řazení, když je zařazen neutrál, tak se hřídele normálně točí, protože běží motor...... a když běží motor je jasný, že se točí i mrkev, protože když je spojka odslapla, tak je normálně spojená lamela s přítlacakem a setrvačníkem.
Pokud se ti točí kola při sešláplé spojce, tak si zkřížil lamelu mrkví, prostě ji mrkev váhou převodovky nebo motoru ohla.....pritlacak funguje,ale nevystavi, protože lamela hází s škrtá jak o pritlacak, tak o setrvak. Takže dolů a srovnat....je lepší mít vyndanej i motor, mně se tohle stalo taky a od ty doby vyndavam komplet a spojuji to mimo auto.
Pokud se ti točí kola při sešláplé spojce, tak si zkřížil lamelu mrkví, prostě ji mrkev váhou převodovky nebo motoru ohla.....pritlacak funguje,ale nevystavi, protože lamela hází s škrtá jak o pritlacak, tak o setrvak. Takže dolů a srovnat....je lepší mít vyndanej i motor, mně se tohle stalo taky a od ty doby vyndavam komplet a spojuji to mimo auto.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 346
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Jo, to že se točí kola i v neutrálu jsem tu kdysi řešil, to už vím 
Tak jsem to celé sundal, lamela nevypadala nijak křivě, ale zjistil jsem, že nešla vůbec volně nastrčit na mrkev. Tak jsem to celé opucoval, pilníčkem projel drážky (přitom na starou šla nastrčit krásně) a jal jsem se to nasazovat znovu.
Po dřívějších zkušenostech to dělávám tak, že motor nechám, převodovku uvážu na kladku, která visí na koze, co mám nad dírou nad motorem a motor si přizvedávám dle potřeby heverem. Navíc nechám přítlačák povolený, aby tam lamela měla fóra chodit, a pak jej přes díru po startéru dotáhnu.
Po Xté montáži a demontáži jsem to dnes dal celé, včetně držáků za cca 3hod.
Jo, a už teda fungujeme korektně. Ještě jsem vytáhnul a nahradil kdysi zalomený šroub na přítlačáku, opravil selenoid 4WD, kde se mi podařilo ulomit konec, na kterým je navlíknutá hadička podtlaku, co končí v parozích sání. Vložil jsem dovnitř konec tuhy z propisky (musela se zvenku trošku osmirkovat), zvenku na zlom kápl vteřiňák a natlačil do dírky, takže vnitřek zůstal dutý a zvenku se původní zlom spojil (a tím plastem uvnitř to získalo ještě pevnost). Jak bude čas, tak převodovku rozdělám a zkombinuji s tou, co mám vyletěnej ten zadní diferák. To bude asi ale za nějaký čas, pořád nestíhám...

Tak jsem to celé sundal, lamela nevypadala nijak křivě, ale zjistil jsem, že nešla vůbec volně nastrčit na mrkev. Tak jsem to celé opucoval, pilníčkem projel drážky (přitom na starou šla nastrčit krásně) a jal jsem se to nasazovat znovu.
Po dřívějších zkušenostech to dělávám tak, že motor nechám, převodovku uvážu na kladku, která visí na koze, co mám nad dírou nad motorem a motor si přizvedávám dle potřeby heverem. Navíc nechám přítlačák povolený, aby tam lamela měla fóra chodit, a pak jej přes díru po startéru dotáhnu.
Po Xté montáži a demontáži jsem to dnes dal celé, včetně držáků za cca 3hod.

Jo, a už teda fungujeme korektně. Ještě jsem vytáhnul a nahradil kdysi zalomený šroub na přítlačáku, opravil selenoid 4WD, kde se mi podařilo ulomit konec, na kterým je navlíknutá hadička podtlaku, co končí v parozích sání. Vložil jsem dovnitř konec tuhy z propisky (musela se zvenku trošku osmirkovat), zvenku na zlom kápl vteřiňák a natlačil do dírky, takže vnitřek zůstal dutý a zvenku se původní zlom spojil (a tím plastem uvnitř to získalo ještě pevnost). Jak bude čas, tak převodovku rozdělám a zkombinuji s tou, co mám vyletěnej ten zadní diferák. To bude asi ale za nějaký čas, pořád nestíhám...
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1736
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Ajajaj... To je základní věc
no jo každej si to nějak komplikujeme 


Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 346
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Tak jsem dnes zase zjistil, že bude prácička. Prosakuje někde chladič. Zatím nic moc, po utření kapky na uchycení ramene levého předního kola se nová udělá tak za 30minut nová, do ukápnutí pak ještě cirka dalších 15minut. V týdnu jsem zjistil, že mi netopí topení, bylo tam málo vody, po dolití asi 1.5l to topí a okruh je plný. Otázka je, zda-li tam nalít (nasypat) utěsňovač chladičů, nebo to vyměnit. V dárci druhý je, nevím ale v jakém stavu. Na stávajícím jsou voštiny poněkud vypadané. A obávám se, že jej bez sundání kastle nevyměním co?
Naposledy upravil(a) Albedo dne sob říj 03, 2020 7:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2282
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Jestli je to na levym rameni tak to nemusi byt chladic ale zadni topeni, nejdriv bych prosel hadice a spony, odmotnuj mrizku v interieru, pokud jeste na necem drzi, a jukni dovnitr do topeni, jestli neni vyrezly vymenik.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 106
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
Re: Barča
já jsem to nějak extra neřešil, nasypal jsem víčko, to nestačilo tak jsem sypnul druhé a je to v pohodě... kapalo mi to ale vzadu ve spoji té dlouhé trubky. Nebyl čas lehat pod auto. A navíc mám toho utěsňovače asi tak na celý život 

Zpomal a užij si to. 

- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 346
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Covexi, ten chladič je v dolním levém rohu "mokrý". tak do 10cm nad vypoušťákem, tak předpokládám, že to bude ono. Na to zadní topení se radši ani nechci koukat, tam vybafne čert.... 
Kraxna, a jaké máš s utěsňovačem zkušenosti? Nezacpalo to třeba i tu malou dírku v termostatu? Já tam kdysi utěsňovač nalil a pak jsem měl pěkně zabordelenej přední radiátor. A to nechci vidět, jak to vypadá v motoru...

Kraxna, a jaké máš s utěsňovačem zkušenosti? Nezacpalo to třeba i tu malou dírku v termostatu? Já tam kdysi utěsňovač nalil a pak jsem měl pěkně zabordelenej přední radiátor. A to nechci vidět, jak to vypadá v motoru...
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1736
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Ahoj. Zpátečka nemá syncronizaci, takze vidlicka není taková jako na 1. až 5. kvaltu. Na obrázku nahoře je vidět vidlička zpátečky dobře. Je to číslo 33. Do čidla najíždí hřídel číslo 11 s vidličkou od 5. kvaltu, takže když se rozsvítí světla zpátečky, neznamená to, že je zpátečka zařazená . Buď se stalo něco přímo u vidličky, nebo u mechanismu presuvniku. Naposled jsem dělal převodovku Lubošovi, to je naposled co jsem mel převodovku od libera rozdělanou a už je to taky docela dlouho. Člověku vypadne z hlavy jak to tam je poskládaný.
Je možný že vypadla závlačka s čepem co vidličku zpátečky drží, těžko říct
(40, 34)
Je možný že vypadla závlačka s čepem co vidličku zpátečky drží, těžko říct

Naposledy upravil(a) Mis.us dne pon říj 05, 2020 9:12 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1736
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barča
Covexi, ten chladič je v dolním levém rohu "mokrý". tak do 10cm nad vypoušťákem, tak předpokládám, že to bude ono. Na to zadní topení se radši ani nechci koukat, tam vybafne čert....
Kraxna, a jaké máš s utěsňovačem zkušenosti? Nezacpalo to třeba i tu malou dírku v termostatu? Já tam kdysi utěsňovač nalil a pak jsem měl pěkně zabordelenej přední radiátor. A to nechci vidět, jak to vypadá v motoru...
Chladič jde vyndat bez sundání kastle. Kardan ven, pak musíš svěsit přední nápravu, aby si mohl vycuknout poloosy z diferenciálu, (svislej a rejdovej čep) vyndat diferenciál a pak může chladič ven. Není to ale procházka růžovou zahradou ta práce, označuju ji za tu nejhorší na liberu. Jestli ti chcije nad vypustí tutove se odlepil držák (povolilo letování), kterým chladič drží na kastlíku baterie a jak se tělo chladiče o ten držák furt klepe, proklepalo se. Je to častá příčina deravyho chladiče, ale může to být něco jinýho.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 106
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
Re: Barča
Nepitval jsem to potom, ale všechno funguje jak má. Nic není špatně, topí, chladí. Jenom co jsem prošpáral tak byla ta asi odzvdušňovací trubička co je u víčka.. nebo nevím co to je. vede to zespod a říkal jsem si, že by to mohlo být průchodné, tak jsem to vzal tyčinkou z WDčka. Ono se to do toho libera blbě sype. S tímhle ještě moc zkušeností nemám, ale od té doby co jsem nasypal... dvě víčka... tak jezdím a bez ztraty vody. Zkušenosti mám s vajíčkem do teplého okruhu, to tehdy felda v zimě těsnila do doby než skončila na vrakáči. Takže toho vajca bych se asi taky nebál jako nouzového řešení někde v divočině 

Zpomal a užij si to. 

Zpět na „Naše vozy, vozítka...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti