Lubomírov autopark

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od covex »

To si muzes nechat zaplatit novy vyfuk z povinneho ruceni toho nesiky s fordem...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

"už asi 10 tisíc km úspěšně slouží těsnění Ajusa za nějakých 60 Kč.."
to uplne stačí, aj Ajusa vyhovuje, ale už som písal, že som skúšal od hliníkových cez medené a azbestovo-klingeritové kombinácie ale nedarilo sa mi vy...t s tým večne deravým prípojom výfukového kolena k parohom, furt sa to prehýbalo tá príruba a tak som to nakonec barbarsky zvaril a bolo po vtákoch, nepotrebovalo to už nikdy tesnenie až do konca svojho života ten zvarený spoj... :P a ostatné spoje na kaťáku držali dobre - asi tam už je menšia teplota a hlavne pulzácie tlaku...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

Takže odniesol si to predsa len vlnovec:
bozkavackasfordom3.jpg
bozkavackasfordom3.jpg (21.82 KiB) Zobrazeno 20541 x
Ale oprava dopadla takto - dobre
Opravene_po_buracke1.jpg
Opravene_po_buracke1.jpg (24.17 KiB) Zobrazeno 20541 x
Opravene_po_buracke2.jpg
Opravene_po_buracke2.jpg (17.16 KiB) Zobrazeno 20541 x
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned říj 18, 2015 7:54 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od covex »

Lubomire, jak se meni podtlak na volnobeh u studeneho a zahrateho motoru? Je na studenem vetsi nebo mensi nez na zahratem?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
jenýček
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 153
Registrován: ned dub 12, 2009 7:29 pm
Bydliště: dobruška

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od jenýček »

Podle mě je to stejný,jestli myslíš podtlak v sacím potrubí.Teda při stejnejch otáčkách.Je pravděpodobny že studenej motor poběží na sytičovej okruh,teda rychlejc,ale všechno co je na podtlak napojený by mělo makat pořád stejně.To jsem ti teda pomohl.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

Tak predtým než sa mi to podarilo rozhasiť tou výmenou výfuku bol podtlak v saní podla toho môjho podtlakomeru furt rovnaký - trochu ma to upokojovalo, keď po štarte vybehla ručička na správne miesto, všetko OK - a držalo sa to aj pri zvýšených otáčkach po štarte aj na zohriatom motore na volnobehu na semaforoch.
Teraz - "s poruchou" - je ta ručička vyššie, tak na 70kPa...a máličko sa pohybuje sa s kolísavým voľnobehom.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

Dnes znova šok - ráno po naštartovaní sa ozýval klepot od motora - no a poobede som nedošiel z práce až domov - Martinekk ma dotiahol asi tak posledný kilometer na lane, no hanba.... Doteraz vzorne koróziou tak zvarený rozdelovač, že som sa nikdy nepokúšal pootočiť ním - spoj pokrytý bielym sajrajtom, šroub tiež zapečený, že nešlo ani klúč nasadiť, všetko skrátka zakorodované jak naveky - a teraz som našiel rozdelovač povytiahnutý, takže už nerozdeľoval nič, dobre, že tie káble tak dobre držia... skrátka šroubek som stratil, a rozdelovač vycestoval mimo záberu. Oprava s novým šroubom bola rýchlo, ešte to strobákom preverím, ale štartuje dobre. Čo má pre mňa ešte nachystané, jaké prekvápko? - toto mi teda staršie nevyviedlo za 15 rokov ani raz! teraz ma napadá - že by sa vonku na parkovisku niekto pokúsil zmeniť majiteľa rozdelovača a dostal von ten šroub sa nepokúčam pomyslieť - Novších Liberiek na Slovensku jazdí ozaj len pár...no, šoky.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne úte kvě 13, 2014 7:06 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

Tak najnovšia story o spolahlivom Liberku potvrdila životnosť remeňa pohonu ventilov:
Liberkový motor odmietol vlastný pohon na tom najužšom mieste cesty , v stúpaní, v zátačke pred mostom, to sa dá prežiť s blikačkami iba chvílu, každé tretie auto si to mierilo pod plynom priamo na mňa, niektorí to zvládali iba o chlp vyhnúť sa mi, tak toto nebude miesto čakania na odťah,alebo opravu. (Diagnóza roztrhnutý remeň sa dá poznať podľa neprirodzene vysokých otáčok na štartér - chýbajúci odpor pohonu vačiek - a tiež podľa klokotavého zvuku od pootvoreného ventilu a diagóza je jasná). Dobrá, mám predsa sebou náhradný remeň, je to prácička na pol hodiny. Tak som sa spustil do priestoru medzi semafor a hranicu križovatky a po jemnom upozornení polície na trojuholník a vestu (díky hoši, opravdu pomáhat a chránit tentokrát) som odmontoval remenicu a dekel remeňa, pootočil všetko do správnej polohy a ejhle - ten náhradný remeň (od Matejíčka) má nejak hranaté zuby, ten roztrhnutý oblé zuby, dĺžka iná. A tak som sa rozlúčil s možnosťou samoopravy na ceste, odťah nutný. Na klidnom asfalte som už ani nekontroloval polohu kliky, namontoval remeň a motor naskočil. Ale ouha. Odmieta sa rozbiehať, striela do výfuku. Tak ešte raz všetko dolu a pozorne nastaviť, ona sa pri odťahu asi pootočila klikovka a na prvý pokus som to zmontoval blbo, o jeden zub inak. No, zborka - rozborka, to sa trénovalo na vojne aj na tanku...
A ešte prečo sa to stalo: je to motor z Liberca, mal natočené na tom remeni už nejaké neznáme kilometre, ja som ho nechal na dojazd, a on si výmenu remeňa vypýtal (normálne každých 50 000km je predpísaná, u mňa vydržal cez 80 tisíc už druhýkrát, ale nedoporučujem to preverovať, odťahy sú vždy nepríjemné)
Poučenie: je dobré voziť sebou správny rozvoďák, inak pomôže "přítel na telefonu", ale lepšie je mať predstavu o živote remeňa, ono to zas taká slasť nie je výmena rozvoďáku na ceste, ale zase - kým to šlape, nešahat na to, že?...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

Ešte novšia story:
Kontrola stavu vzduchového filtra ukázala zahnojenie s kúskami trávy, korózne úlomky, a iné blato, tak to teda musí byť niekde fakt "ďúra".
No, prvé podozrivé miesto bude tam, kde sa zlomilo to Liberko z Liberce, to bude kritické. Aj bolo: nosník rámu pred ľavým zadným kolesom bol zhora deravý - otvor tak 4x1 cm! Predtým tam musel byť držák nejakého krytu v podblatníku, korózia ho vzala a pod ním pracovala kým bolo čo chrúmať. Tak sa ide do toho, ešte si špárnem aj do podbehu - je tam taký nosník karosérie, (ten, v ktorom je aj palubná jednotka) a ouha, autí je zasa "prepichové", tak ven s tým, hnilé kúty to je moje, na to mám technológiu typu "nautilus" vyvinutú ( nitovanie trhacími nitmi a nerezovým plechom utopené vo farbe a bodenšuci drží a zastavuje koróziu). A okrem toho dopustiť dávky brečky z cesty do priestoru pre palubnú jednotku sa nezhoduje s etickým kódexom Liberátora. Tak flexa, rezací kotúč, plech, farba, všetko potrebné sebou a predĺžený víkend na chate, to mi stačí. Chybový faktor bol v podobe ovada, ktorému sa uráčilo ma bodnúť pod lopatku na chrbte zrovna ako som flexou otváral vnútri auta ten nosník až po zdravý plech. Tak flexa z rezu von, vypínam, a snažím sa volnou rukou odohnať hmyz, ale protipohybom som si flexu zaboril do stehna. A tak som si videl všelijaké hadičky a tiahla a bowdeny a drátiky pod svalom, lebo napnutý narezaný sval sa roztvoril. Uff, kvôli slabším povahám to radšej nebudem opisovať, ďalej to šlo rýchlo: cesta do Zlatých Moraviec (...máme tu chlapíka po nehode, tečie z neho viac krvi, choďte do Nitry...), v Nitre to lekár zoštopkal vnútri a zvonku tiež, a tak mám prvý Liberoúraz za sebou, hlásim rekord v počte viditeľných Liberoštichov: 8. má niekto viac? - už je to zahojené, spomienky a jazvy ostávajú.
(A opravu som dokončil o dva dni s vystretou nohou pod autom, Liberko vyčistené, zas behá...)
Poučenie1: Lesný servis má iste svoje prednosti (momentálne si neviem na žiadnu spomenúť), ale flexa je zbraň, chlapi, pozor na to. Asi to raz muselo prísť. Na opravy sú predsa len vymyslené garáže a dielne.
Poučenie 2: Hodnota podtlaku v sacom potrubí sa už teraz nemení, volnobeh - pridaný plyn, drží sa na jednej hodnote. Malo ma dávno napadnúť, že to musí byť problém pracovať s dvomi tlakmi pre palubnú jednotku, aj v manuáli je iba jeden podtlak, kedysi boli v škodivkových manuáloch priebehy podtlaku na otáčkach a charakteristiky regulácie predstihu, to ma splietlo. Nepoznám nikoho, kto by hodnotu podtlaku v sacom potrubí overoval za cenu preliatia vlastnej krvi, ale čo už neurobí správny Liberátor z lásky k Liberku, nie?
...a mám ešte jednu sloku k Niagáře: :D

Na brehu Niagáry, stojí Liberátor starý,
na svuj první ouraz spomína,
jak říznul do podběhu, nařezal si nohu
a nemoh´ jít dom do Trenčína....
Teskně hučí Niagára...
:P :P :P
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pát led 17, 2014 2:07 pm, celkem upraveno 2 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Martin H. »

Nazdar, Lubomíre. Každý profesionální zámečník, který ke své práci používá ruční rozbrušovací pilu, má mít od této požehnání. Například já, jich mám už několik. Naštěstí na mě byly hodné a nikdy jsem zatím v nemocnici neskončil a pomohla samoléčba - dezinfekce, motýlky a dezinfekce vnitřní. Pravda je, že po jednom zásahu fričkou do předloktí, jsem požádal kolegu, aby mi nalepil motýlky a já, že si u sebe podržím to rozšklebené maso. No a on se sesul k zemi úplně tuhý, takže jsem musel nejdřív křísit jeho a potom najít jiného felčara. Když jsem se ho potom ptal, proč je takový chabrus, tak mi řekl, že až tak chabrus není, jenom se mu nějak udělalo mdlo z toho, jak jsem si do rány strkal zpět ty cáry vyrženého podkožního tuku. Kolega byl větší frajer a 230kou si zajel nad kolenem až do kosti. No, zkrátka, jak kdysi někdo chytrý prohlásil, každá taková mašina je dobrá, ale každá chce krev a každá ji dostane. Takže chlapi bacha a připijte na anděla strážného, někdy to má s náma těžké. angel8.gif

Martin.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Tuti »

No fuj ... hotový Trenčanský masakr úhlovou bruskou :evil: :twisted:
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

Tuti, bolo to 100 km od Trenčína, v katastri obce Jelenec, ale pamatovat sa to bude...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od covex »

Hlavne ze uz je dobre.. holt mas ted co ukazovat :).
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

Hm, ukazovat niečo - toš nedávám pred mnohými lidmi nohavice dolu, takže "ukazování" sa nekoná, maximálne tak na kúpalisku cez leto. ale vyloženie podbehov nejakým plastom - jo, to by bolo k ukazování...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Mis.us »

už jsem nad tim taky dumal,ale nakonec podběhy jenom vystříkávám olejem.Totiž na levý straně u novějšího modelu mohl přece bejt kryt stejně jako na pravý,ale Japončíci ho tam nedali kvůli vejfuku,ono když se to zacloní tak se to všechni špatně chladí.(To je jen takový moudro do Pranice :-) ) Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od vojta »

jojo, našel jsem dva plastové podběhy z čehosi a čekají v garáži jestli se to rozlouskne :D Je jasné že tam je dost teplo, ale na druhou stranu když se to v zimě celé plní sněhem tak z toho taky nemám dobrý pocit (a vyndavací podběh jen na zimu asi nevymyslim :) ). Na druhou stranu už většina liberek nemá kryt před tlumičem výfuku ( mě tam stejně nepasuje kvůli držáku už kulatého výfuku ) tak by se to mohlo trochu chladit tudy. No uvidím, možná budu rád že stihnu julii aspoň naolejovat :roll:
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Tuti »

On by takový plastový podběh taky mohl mít přesně opačný efekt, než bychom si přáli. Težko by se dalo zabránit tomu, aby se za něj dostával aerosol vody se solí a hlínou a vznikla by jen další kapsa na bláto. Nakonec i ono inkriminované místo na rámu rezne proto, že se tam nahromadí hlína, která drží vlhkost a vytváří ideální korozní prostředí.
Takže plast by určitě musel být snadno vyndavací, aby se za ním dala provést očista ... a možná jak píše Vojta dávat ho jen na zimu. Jinak je snad lepší nechat podběhy volné, řádně je ošetřit a občas vzít vapkou.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Lubomír »

Hlásím, že v autoparku v Trenčíne nastaly zmeny:
Martinekkovo starší Liberko (krhlička strieborná) vzalo smer Bratislava, takže červené novší na pár dní osamelo. Aby mu nebolo tak smutno, dostalo novšího brášku - pomerne zachovalý kúsok v prevedení tmavozelená metalika asi, rok výroby 1999, drobná vada motoru v podobe klepotu, a nejak divný tvrdý pojazd na vymenených pružinách vpredu bude predmetom riešenia..
Takže autopark je zasa o dvoch Liberkách pred domom na chvílu (červené sa bude musieť tešiť na nových dobrých majiteľov)...
Pevne verím, že do zimného zrazu už bude v plnej paráde a prídem ho predviesť...alebo rozlúčiť sa s červeným?
Takže otázka čo po Liberku, je načas vyriešená.Liberko.
Fotky pripojím, len čo sa bude dať fotiť vonku.
Jo, a dostalo meno: Mentolka. (vypadá jak mentolkový cukrík).
Naposledy upravil(a) Lubomír dne úte kvě 13, 2014 7:13 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Mis.us »

gratuluju, zase kopa srandy doma, co? :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lubomírov autopark

Příspěvek od Tuti »

Připojuji se ke gratulaci ... a už jsem na něj zvědavý, určitě to bude parádní kousek, má-li to být kvalitativně lepší nástupce červeného :D
Není to náhodou to co nabízel vodkos?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět