Stránka 1 z 2

Já Libero

Napsal: čtv čer 28, 2007 7:52 pm
od covex
Německo jsem opustil 12.10.2005 a do Čech jsem přišel v říjnu 2005. 18.10.2005 mě zaregistroval můj dovozce p. Šelmecí z Varnsdorfu. Ať už se mnou byl zklamán nebo jeho záměry nebyly úplně průzračné, v prosinci téhož roku mne umístil do autobazaru Zahrádky u České Lípy. Tam mne během tuhé zimy roku 2005 objevil současný majitel, do té doby Liberem nepostižený. Autobazarem a prvním českým majitelem jsem byl deklarován jako ročník 99 s najetými 174000km. Skutečnost, kterou nový majitel zjistil byla taková, že jsem ročník 96 a na tachometru jsem měl 17400km. Co se se mnou dělo od roku 96 do konce roku 98 zatím nikdo neví. Jak se zjistilo později, do Německa jsem připlul do přístavu Flensburg 3.11.1998 a 28.11.1998 jsem se přesunul do zastoupení Subaru Deutschland ve Friedbergu - Hessensko poblíže Frankfurtu nad Mohanem. I podle oficiálního zastoupeni Subaru, jsem byl prodán 7.1.1999 a to firmě Waretex http://www.waretex.de/ do Berlína (Proč tak daleko?), kde jsem sloužil až do roku 2005. Po této službě mám do dnes na své kapotě (za dobrých světelných podmínek) vidět logo firmy a telefon. Prádlo ale šrámů moc nenadělá, takže karoserii a interier jsem měl zachovalé, s motorem to bylo horší, protože jsem se za ta léta asi pěkně naběhal. Dnes sloužím hlavně jako pracant a přiležitostný výletník... a ze všeho nejraději pracuji se dřevem.:)
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Já Libero

Napsal: pon srp 03, 2009 12:49 pm
od covex
Při létu to chce trochu parády
Obrázek
Obrázek

Bylo s tím ale trápení.... nakonec mi z bryndy pomohl Mr. Peple a tak je jeho rukopis na díle dobře čitelný. :)

Re: Já Libero

Napsal: stř kvě 25, 2011 9:21 pm
od covex
Mame za sebou (tedy ja + 1 a Libero) 2500km do Francie a zpet. Nastesti bez nehod (az na rozbite celni sklo) a zavad. Spotreba min/avr/max 6.64/7.54/8.57l na 100km. Nejvetsi spotreba na palivo od Benziny v Plzni (o litr/100)- nevim zda to je nahoda ci neni, zbytek povetsinou Shell (V-Power - v Nemecku se nic jineho nez Super V-Power neprodava, nevim zda to je obdoba ceskeho znaceni).

Ve Francii je potreba si davat pozor, na chvili zastavite na parkovisti a prijde francouz a udela si z vas podlozku pod nohy:
subaru-libero-guliver.jpg
subaru-libero-guliver.jpg (328 KiB) Zobrazeno 10804 x


Snaha v kempu, dohnat velikosti ostatni obytne vozy, bohuzel bez uspechu, nafouknuti se nezdarilo. I tak ale opet bylo Libero v jemne kempingove uprave atrakci pro nemecke duchodce:
subaru-libero-nafukovaci.jpg
subaru-libero-nafukovaci.jpg (293.61 KiB) Zobrazeno 10804 x

Re: Já Libero

Napsal: čtv bře 19, 2015 2:34 pm
od covex
Vysledek letosni zimy nepotesi. Auto kvete na vsech stranach a dneska jsem koukal, ze mam sul "prosaklou" u leveho zadniho drzaku pasu az do kufru... :(
Na to se da rict jen doprd....... :cry:

Re: Já Libero

Napsal: čtv bře 19, 2015 10:44 pm
od Lubomír
u mne na zelenom - taky tak, tak se nebudeme sa cítiť jako jediný...
no, na červenom som kedysi zabral za pás a nad kolesom díra...spravil to obdĺžnik 2 mm plechu (asi tak A4 napoly na výšku), nitovacie kliešte a hrst nitov, je predsa len pevnostný diel, a matica zospodu s velkou podložkou, napatláno bodenšucom a je s tým miestom pokoj, obojstranne...a čaká ma to znova, ale hodlám to riešiť "nehrdzaštéélom", bude to nadosmrti Liberka fixfertig!

Re: Já Libero

Napsal: pát bře 20, 2015 8:52 am
od covex
Jo Lubomire, to urcite jde, ale musi ty nyty byt jeste za co chytit, coz je ten problem, protoze ten levy zadni roh, ktery je vyrazne tepelne namahany od vyfuku, proste trpi cely. Je to hezky videt na vsech tech misusovych opravach: http://misuss.rajce.idnes.cz/klempirina_4/

Re: Já Libero

Napsal: pát bře 20, 2015 11:24 am
od Mis.us
Lubomíre, když by se opravdu stala ta věc, že by se pás zasekl při bouračce třeba tak v 60km/h, tak věř tomu, že ten člověk zezadu přiletí až k tobě dopředu, nejty se ti okamžitě vytrhnou, je to nápor jako kráva. Neodsuzuju nejtování jako špatnou technologii naopak, ale v tomhle místě je určitě dobrý to celý svařit.

Re: Já Libero

Napsal: sob bře 21, 2015 9:33 pm
od Lubomír
no, ja ten plech vždy zakladám aj zhora ale aj zdola otvoru, takže si myslím, že by sa dal iba ťažko prevliecť cez menší otvor, ale je fakt, že nitovanie sa nedá porovnať s poctivým zvarom, zváračku ale mám iba malú na obalované elektródy, takže s tým nehodlám ubližovať Liberku, (zváranie v polohách skoro nemožné) a ani triodynka u rodičov sa neosvedčila, plechy na Liberku sú tak tenké, že to fakt nehrozí, ostáva nitovacia technológia alebo nákup nejakého predraženého amatérskeho prístroja. Ale moje nitované plechy z môjho prvého zlaťáka dodnes slúžia pri opravách Vladinovho tátoša, čas im neublížil, po odvrtaní zo zlaťáka sa presne hodili na inú karosériu, hih...niektoré boli už aj nerezové, takže ich čaká možno dlhý život. Ale toto je dúfam akceptovateľné:

Re: Já Libero

Napsal: ned bře 22, 2015 3:12 pm
od Mis.us
Lubomíre, je každýho věc jak to dělá. Vyvařuju kvůli funkčnosti co se tejče pevnosti i v tomhle místě na fotce je důležitá pevnost (boční náraz- tuhle si to zkusil otec na vlastní kůži, když by to bylo nejtovaný tak to celý upadne). Ale hlavně estetika- na ty nejty se musí nakydat tuna tmelu aby to nebylo vidět, na plech dáš minimum. Hlavně sváry uvnitř karoserie u libera a nejen u něj ošetříš snadno- všude jsou díry na vystříkání dutin.

Re: Já Libero

Napsal: úte bře 24, 2015 9:46 am
od Tuti
Ono to s tou ochranou dutin po vaření není zas tak růžový - zkušenosti potvrzují, že vyvařovaná auta po nějakých třech letech pravidelně opět kvetou. Základní průšvih je v tom, že jak materiál prohřeješ, původní barva v okolí svaru se spálí, nadělají se puchýře a přes ně se k plechu už žádný nástřik nedostane, kdežto vlhkost naprosto bez problému. Asi by pomohlo tu barvu uvnitř dutiny v blízkosti svaru pečlivě odstranit (nevím, jestli to třeba neděláš), ale stejně i po vaření v atmosféře je plech očouzený a mastný, což není ideální podklad pro nástřik. A hlavně ten nástřik hadičkou v dutině kam nevidíš je spíš loterie, někde je barvy moc a jinde nic.
Samozřejmě v pevnostně exponovaných místech s trhacími nýty moc nepořídíš, ale u drobnějších oprav má nýtování lepší perspektivu životnosti.

Re: Já Libero

Napsal: úte lis 24, 2015 10:44 am
od covex
Stav rezavosti meho vozu dostoupil ponekud neunostneho stupne:
subaru-libero-uchyt-zadni-pas-rez.jpg
subaru-libero-uchyt-zadni-pas-rez.jpg (310.07 KiB) Zobrazeno 6368 x

subaru-libero-blatnik-nadrz.jpg
subaru-libero-blatnik-nadrz.jpg (272.16 KiB) Zobrazeno 6368 x


opravil jsem pripadne nechal opravit co se dalo. Krasu odval cas, ale snad to zase 2 roky vydrzi.

Re: Já Libero

Napsal: úte lis 24, 2015 8:19 pm
od Tuti
Na jaře jsi psal jak ti to kvete, ted' už to vypadá skoro přezrálý.
Taky jsem řešil nějaký bebíčka, byla mi doporučena polyuretanová základovka, takže jsem použil http://www.detecha.cz/festprimer.html
Podle popisu to umí skoro zázraky, realitu budu moct posuzovat až za čas, ale prý by to mělo být podstatně lepší, než třeba Alkyton. Koupil jsem ji v Colorcentru na Horákové.

Re: Já Libero

Napsal: úte lis 24, 2015 10:05 pm
od covex
Jo, trochu to prezralo, ale v podstate to nebylo videt dokud se to toho neprastilo nebo to clovek neprejel flexou.

Neco jsem udelal sam - obrousit, body 969 a na to cernou body 950, male dily jsem zkusil jen prilepit, uvidim, zda to bude lepsi nez vareni, zadne zazraky jsem nevymyslel. Mam tu z drivejsich pokusu taky nejake polyuretany, ale strasne spatne se to nanasi. Jinak se mi ozval nakonec klempir Kyncl, ze ma volno, tak udelal ten zadni pas a oba zadni blatniky, povrchovka jen plastidip a barva, neni to zadna krasa, ale aspon tam nejsou diry skrz.
subaru-libero-blatnik-pavy-rez.jpg
subaru-libero-blatnik-pavy-rez.jpg (213.69 KiB) Zobrazeno 6342 x

Tady je videt co je pod tou kolejnici od soupacek (obe strany v podstate stejne) - moc nechapu jaktoze to zrovna tady tak rezne. Pak samozrejme rohy od soupacek... tam je videt moje "technologie".

Re: Já Libero

Napsal: stř lis 25, 2015 11:28 am
od Mis.us
nějak po zimě to budeš řešit?

Re: Já Libero

Napsal: čtv lis 26, 2015 10:30 am
od covex
No ted je to vsechno opraveny. Doufam ze to vydrzi aspon dva zimy. :)

Re: Já Libero

Napsal: čtv lis 26, 2015 4:23 pm
od dědek
Zavařeno nebo slepeno a snýtováno? Dědek

Re: Já Libero

Napsal: čtv lis 26, 2015 4:43 pm
od covex
Cast tak a cast tak - ted se uvidi co vydrzi dyl.:)

Re: Já Libero

Napsal: čtv lis 26, 2015 4:51 pm
od Mis.us
Ty plechy co si dělal vydržej, pochybuju totiž, že si to udělal z černýcho plechu. Ale problém je, že Ti shnije ten zbytek :-) nejtování vydrží dýl. Pokud si to fakt lepil, tak počítej, že za dva roky se to odlepí, ale zase podle toho, co si použil za lepidlo :shock:

Re: Já Libero

Napsal: sob lis 28, 2015 3:49 pm
od covex
Prave - myslim si taky, ze uhnije plech okolo. Zaplaty jsem delal z nerezu, protoze jsem ho tu nejake zbytky mel. :)

S tim lepenim podle me je problem hlavne s pripravou podkladu, resp. nasledna barva na to, ktera to odlepi... lepil jsem to karosarskym polyuretanem, protoze byl po ruce.. nedelam si iluze o teto technologii.

Re: Já Libero

Napsal: ned lis 29, 2015 9:33 am
od dědek
Škodovky MB 1000 a pak i stovky a 120 jsem opravoval EPROSINEM a bavlněnýma teplákama. Vydrželo to vždycky až do prodeje nebo šrotu. Jediná věc tam byla nebezpečná, protože nejvíc se lepila podlaha a podšlapy pod pedálam a pak stačil malý skok na přejezdu a všechno se utrhlo.Poznalo se to tím, že nešly otevřít dveře u řidiče. Hrozilo i nebezpečí, že se auto zláme. Ani nevím, jestli se EPROSIN ještě prodává. Další auta jsem potom laminoval soupravou, když ji nevykoupily skifaři a pramičkáři. Dědek