Závada
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Závada
Volně navážu na toto " Tu na fóre riešiť nepojazdný stroj je drobátko pozde...
Hovorme o tom, čo nás spojuje!"
Na jednom Liberu se objevila tato závada: na stojícím autě s vypnutým motorem se při zapnutí levého nebo pravého blikače ozve pod palubkou bzučení, po 1 až 2-3 vteřinách zmizí, a blinkry začnou normálně blikat, tak jak mají.Natočí-li se motor, toto bzučení se objeví jen někdy, spíš už ne.
Co si o tom myslíte je to normální, je to závada, a čeho
Později napíšu řešení a foto .
K.
Hovorme o tom, čo nás spojuje!"
Na jednom Liberu se objevila tato závada: na stojícím autě s vypnutým motorem se při zapnutí levého nebo pravého blikače ozve pod palubkou bzučení, po 1 až 2-3 vteřinách zmizí, a blinkry začnou normálně blikat, tak jak mají.Natočí-li se motor, toto bzučení se objeví jen někdy, spíš už ne.
Co si o tom myslíte je to normální, je to závada, a čeho
Později napíšu řešení a foto .
K.
Nikdo není dokonalej.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada
Asi rozčílená vosa co ji vzbudil přerušovač blinkru
Nevím - nejsem elektrickej ale mechanickej...
Nevím - nejsem elektrickej ale mechanickej...
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada
Tipujem to na špatný kontakt kostry niekde pod palubovkou. Na ľavej strane sú konektory. Momentálne mi robí liberko niečo veľmi podobné.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2471
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada
Taky bych typl na nedostatecne napajeni prerusovace. Po nastartovani by v okruhu mohlo byt od alternatoru vyssi napeti a uz by to nezlobilo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Závada
Kostra to nebyla...Martinekk píše:Tipujem to na špatný kontakt kostry niekde pod palubovkou.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Závada
Toto je dobrrréé....covex píše:Taky bych typl na nedostatecne napajeni prerusovace. Po nastartovani by v okruhu mohlo byt od alternatoru vyssi napeti a uz by to nezlobilo.
Ale ještě počkám na další.
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Závada
Já si typuji na relé , které " nějak zpětnovazebně" se spíná a odpadá. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Závada
Jo, to by i mohlo být, když se z relátka s rozpínacím kontaktem stane principem zvonek. Tak co by to mohlo být jiného Případně které relátko je okolo blinkrůdědek píše:Já si typuji na relé
Relátko /relátkem/ to nebylo.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada
Dnes som odstraňoval závadu a bola takáto: Jedného pekného dňa som išiel zo školy, naštartoval som, vychádzam z parkoviska, zapínam svetlá. Polohovky OK, ale dal som stretávačky, a spod palubovky sa ozvalo niečo ako ten zvonček, ale blbo nastavený. Iba vrčanie. Tak som zabočil do vedľajšej ulice, zapnem blinker, a nič. Keď som zapol stretávačky, tak na B stĺpikoch blinkre svietili, ale tak mihotavo. Hm, pekne... Blinkre nefungovali ani po vypnutí stretávačiek. Nuž, tak som zastal, že sa mu pozriem na zúbok. Najskôr som skontroloval konektory, či nevypadli z relátok na svetlá. Tie boli vporiadku. Rádio nešlo tiež, z toho som usúdil, že chyba je ešte pred napojením rádia na napätie. Stopoval som kábel z rádia, došiel som ku konektorom pod palubovkou, naľavo. Ja tam mám 3 veľké, kto má 4WD má 3 veľké a jeden menší. (pozor, zapojenia veľkých konektorov, aj keď do seba pasujuú z 4WD a 2WD je odlišné!!!) Hneď ako som sa dotkol týchto konektorov, porucha sa sama odstránila. Takže zlý kontakt. Dnes som napružil fastony v konektoroch, uvidím či budem mať pokoj, hádam hej.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Závada
Dobrý postupMartinekk píše: spod palubovky sa ozvalo niečo ako ten zvonček, ale blbo nastavený. Iba vrčanie. Takže zlý kontakt. Dnes som...
K.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Závada
Tak je to přes týden, kdy jsem začal se závadou blinkrů.
Je jen škoda, že tento problém zajímá jen málo majitelů Liber.
Možná si myslí, že je to nemůže potkat, nebo to za ně vyřeší někdo jiný.
Jen chci upozornit na skutečnost, že v značkovém servisu by zaplatili od
1000,- vejš, to ale za předpokladu, že auto vůbec přijmou.
Takže už zbývá jen já, a auto.
Na Liberu je tažné zařízení. A dozvěděl jsem se od kolegy, co opravoval auta v Německu, že tam mají předpis, že pro tažení obytného přívěsu musí být tažné vozidlo vybaveno kontrolou funkčnosti blinkrů vleku.
Můžeme o tom diskutovat, ale to je tak asi všecko.
V rámečku palubní desky je dodatečně namontovaná kontrolka proudového snímače napájení blinkrů. Jeho funkce je tato. Porovnává proud, který prochází přerušovačem se zatížením 2x 21W+5W+2W a navíc 21W+ něco dalšího na vleku.
O to se stará snímač. Ve skutečnosti obsahuje jazýčkové relé/jako u magnetických čidel třeba dveří u domácího alarmu/. Okolo vlastního relátka je navinutý vodič který průchodem předem definované velikosti proudu vytvoří magnetické pole a relátko sepne. Nic nového pod sluncem.Toto měl již běžně mladší typ Wartburgu s kotoučovkama.Funkce je tato: se standardním zatížením jen jednou problikne, protože odpor studených vláken žárovek blinků je malý, a protékající proud stačí k sepnutí relátka.
A při druhém sepnutí blinkrů se odpor teplých vláken zvětší, poklesne procházející proud a snímač nereaguje. Připojí-li se vlek, proud procházející snímačem vzroste a přidaná kontrolka blikne při každém impulsu blinkrů.
Celý problém byl v úrovni dílenského zapojení.Zkrátka to odflinkli!
Rychlospojky zásadně nepoužívám a taky je plně, a bez výjimek nenávidím. Jimi provedený spoj je nedokonalý. A závada se hledá velmi obtížně. Je lepší a rychlejší vše dodatečně namontované okolo konkrétního problému uvést do původního stavu a pak hledat a opravovat.
A zde je jádro pudla.Svorka/ky/ kde je zapojeno ono čidlo do přívodu proudu pro blinkry. Přechodový odpor, a je patrno, že i pěkně hřál a zde vznikal onen vzpomínaný úbytek napětí, a měnil se v teplo. U takto dodatečně namontovaného spotřebiče, který je připojen delší dobu,jako např. přídavná světla, nebo mlhovky může dojít i k tomu,že se kabel v okolí rychlospojky ohřeje natolik,že se roztaví plastová izolace a je tu problém. Nikomu nepřeji. Ani ze srandy. Takže, covex, jako jediný řešení našel.
K.
Je jen škoda, že tento problém zajímá jen málo majitelů Liber.
Možná si myslí, že je to nemůže potkat, nebo to za ně vyřeší někdo jiný.
Jen chci upozornit na skutečnost, že v značkovém servisu by zaplatili od
1000,- vejš, to ale za předpokladu, že auto vůbec přijmou.
Takže už zbývá jen já, a auto.
Na Liberu je tažné zařízení. A dozvěděl jsem se od kolegy, co opravoval auta v Německu, že tam mají předpis, že pro tažení obytného přívěsu musí být tažné vozidlo vybaveno kontrolou funkčnosti blinkrů vleku.
Můžeme o tom diskutovat, ale to je tak asi všecko.
V rámečku palubní desky je dodatečně namontovaná kontrolka proudového snímače napájení blinkrů. Jeho funkce je tato. Porovnává proud, který prochází přerušovačem se zatížením 2x 21W+5W+2W a navíc 21W+ něco dalšího na vleku.
O to se stará snímač. Ve skutečnosti obsahuje jazýčkové relé/jako u magnetických čidel třeba dveří u domácího alarmu/. Okolo vlastního relátka je navinutý vodič který průchodem předem definované velikosti proudu vytvoří magnetické pole a relátko sepne. Nic nového pod sluncem.Toto měl již běžně mladší typ Wartburgu s kotoučovkama.Funkce je tato: se standardním zatížením jen jednou problikne, protože odpor studených vláken žárovek blinků je malý, a protékající proud stačí k sepnutí relátka.
A při druhém sepnutí blinkrů se odpor teplých vláken zvětší, poklesne procházející proud a snímač nereaguje. Připojí-li se vlek, proud procházející snímačem vzroste a přidaná kontrolka blikne při každém impulsu blinkrů.
Celý problém byl v úrovni dílenského zapojení.Zkrátka to odflinkli!
Rychlospojky zásadně nepoužívám a taky je plně, a bez výjimek nenávidím. Jimi provedený spoj je nedokonalý. A závada se hledá velmi obtížně. Je lepší a rychlejší vše dodatečně namontované okolo konkrétního problému uvést do původního stavu a pak hledat a opravovat.
A zde je jádro pudla.Svorka/ky/ kde je zapojeno ono čidlo do přívodu proudu pro blinkry. Přechodový odpor, a je patrno, že i pěkně hřál a zde vznikal onen vzpomínaný úbytek napětí, a měnil se v teplo. U takto dodatečně namontovaného spotřebiče, který je připojen delší dobu,jako např. přídavná světla, nebo mlhovky může dojít i k tomu,že se kabel v okolí rychlospojky ohřeje natolik,že se roztaví plastová izolace a je tu problém. Nikomu nepřeji. Ani ze srandy. Takže, covex, jako jediný řešení našel.
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne čtv bře 13, 2008 3:54 pm, celkem upraveno 2 x.
Nikdo není dokonalej.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada
No vida - jsi šikula
A já si říkal proč ta přidaná kontrolka blikne jenom jednou - a už to vím
A já si říkal proč ta přidaná kontrolka blikne jenom jednou - a už to vím
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Závada
Někdy skus připojit vlek, nebo připoj do zásuvky tažného žárovku 21W.peple píše:blikne jenom jednou
A měla by se rozsvěcet jak má.
K.
Nikdo není dokonalej.
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada
aha:) tak uz vim k cemu tam je;)
Re: Závada
Hmm.... Zajimave. Taky tam tu kontrolku mam, i kdyz mam pocit za moje Libero nikdy tazne nemelo. Zarovka visi volne na dratech a kdyz veleze zpod pristrojovky, tak se vzdycky leknu, ze neco hori. Tak ji zamotam a zasunu zpet.
Mel jsem moznost videt jednotku, co se dava do Audi. krome toho, ze ridi zasouvani kule ,tak kontroluje vsechny zarovky, nejen blinkr, a to oba stavy - praskla zarovka nebo pretizeni vystupu. Staci pripojit diagnostiku a vite ktera zarovka nesviti a ani nemusite vystoupit z auta. Celkem velka elektrarna.
Mira
Mel jsem moznost videt jednotku, co se dava do Audi. krome toho, ze ridi zasouvani kule ,tak kontroluje vsechny zarovky, nejen blinkr, a to oba stavy - praskla zarovka nebo pretizeni vystupu. Staci pripojit diagnostiku a vite ktera zarovka nesviti a ani nemusite vystoupit z auta. Celkem velka elektrarna.
Mira
tak už bez
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Závada
Nedlouho po koupi novějšího červeného jsem se někde zmiňoval o záhadné škatulce s několika dráty a dva byly opatřeny LEDkou. Kdo-si se zmiňoval o povinné "kontrole" připojeného vleku. Měl jsem to i na nějakém setkání. Auto bez toho jezdí a vídím, že , když jsem to "odebral ze systému" ušetřil si tak i překvapení. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010