Jak dovést bez potíží LIbero Na Slovensko k přepsání l

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Jak dovést bez potíží LIbero Na Slovensko k přepsání l

Příspěvek od dědek »

Jak na to , když prodáváte auto na Slovensko? Čerstvá zkušenost může být užitečná pro prodávající i kupující . Na každém "Uřadě" kde registrují vozidla visí asi na každé nástěnce : Jak je to s dovezenými vozidly, co je třeba při změnách majitele , technických specifikací (změna barvy, tažné zařízení atd), ale asi nikde se nedočtete co udělat, když chcete auto prodat do jiné země EU, potažmo na Slovensko. Tady totiž hrozí velké riziko. Existuje cesta velmi jednoduchá - do formuláře o změnách zapsat adresu a jméno nového (zahraničního) majitele a poslat mu TP, kde je uvedené jeho jméno a vás to nestojí ani korunu. Nový majitel , ale auto s"tímhle" ve své vlasti už na sebe nepřehlásí (Stejná analogie při kupování auta třeba v Rakousku nebo SRN pro Čechy -tak bacha na to !)
V ČR, kde je auto zaregistrováno, je nutné vyplnit zvláštní formulář , k němu přiložit doklad o pojištění (stačí jeden měsíc) pro případ způsobené nehody při cestě, než má nové RZ dané země a vozidlo dostane zvláštní (dočasné) značky ( jsou s plechu) do doby registrace v zemi určení. Protože se nikdo na "Úřadě" nehodlá jít podívat , že opravdu se jedná o ono konkrétní vozidlo, chtějí úřednici předložit protokol o provedené Evidenční kontrole, ne starší týdne, čeká vás i tohle absolvovat. Nakonec žadatel o vyvezení vozidla (nový majitel) musí zaplatit českému "Uřadu" za tuhle transakci 800,- českých korun. Možná jste si tohle všechno už někde zjistili a víte to. Věřím, že však i další Libera se budou "stěhovat" natrvalo na Slovensko a tyhle řádky padnou na úrodnou půdu. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Jak dovést bez potíží LIbero Na Slovensko k přepsání l

Příspěvek od Lubomír »

Svatá pravda.
Pokračovanie na Slovensku :
1. Evidenčná kontrola z Českých krajín stará do 10 dní pri zápise na Slovensku nikoho nezaujíma.
2. Od 2008 platí, že vozidlo musí najprv absolvovať "Kontrolu originality". Znamená to priviesť novodovezené vozidielko pred stanicu kontroly originality (Nie je to STK!),odovzdať klúče, techničák a zmluvu o kúpi auta a ešte 3500.- bubáčikov slovenských a počkať niekde dve hodiny na výsledok.
Možnosti sú dve: ak potrebné poznávacie znaky technici-odborníci nájdu podľa softwaru z francúzska, nalepia na okno nálepku "KO" s dátumom.
ak potrebné poznávacie znaky nenájdu, lebo ten softwér žiadne Liberko nepozná, tak zavolajú majitelovi, kde že to majú tie čísla hladať. Ak im to povie a čísla sú zhodné, je všetko dobré, ak ich predtým náhodou nečistil napríklad šmirglom. Ak nájdu stopy po čistení čísla šmirglom alebo ocelovou kefou, zapíšu do protokolu o kontrole originality, že číslo bolo poškriabané - takže : nečistiť predom!
Ak nenájdu dostatok znakov a čísel, je to vcelku prúser, lebo zavolajú policajtov, tí zo zákona zabavia auto pre podozrenie z trestného činu pozmeňovania identifikačných znakov vozidla až do vyjasnenia prípadu odsúdením, zaplatením pokuty a prepadnutím veci.
3. S protokolom o vykonanej "KO" techničákom a zmluvou sa dá už ísť na miestny úrad požiadať o schválenie vozidla pre použitie na pozemných komunnikáciách. Ak máme protokoly z STK a EK, máme vcelku šťastie, lebo tie sa uznávajú, a úrad stanoví, dokedy budú uvedené kontroly platné. Treba zaplatiť stanovené platby a príspevok do recyklačného fondu (2000.- bubáčikov). Potom treba maximálne mesiac čakať na vyjadrenie o schválení žiadosti.
4. S odpoveďou z úradu, kúpnou zmluvou a techničákom sa vydáme na dopravný inšpektorát na vydanie značky.
5. Už na značkách sa vydáme na stanicu STK pre "administratívnu " STK a EK a pridelenie nálepky a malých osvedčení.
Až potom sa môžeme tešiť z nepolapiteľnosti najbližšou cestnou kontrolou.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak dovést bez potíží LIbero Na Slovensko k přepsání l

Příspěvek od Martinekk »

Evidenčka v ČR je bez problémov, je to len skontrolovanie, či papiere sedia s autom. Záležitosť slabej polhodinky.
Potom nasleduje odhlásenie v ČR, vyfasovanie dočasných ŠPZ a dočasnej poistky, takto je treba ísť na KO.
Kontrola originality sa dá objednať a zistiť aj cena na http://www.ko.sk ja som našiel stanicu kontroly originality, kde mi ju vykonali za 2000Sk plus 100sk za nálepky. V inej stanici chceli spomínaných 3500 :!: :!:
Číslo na ráme som mal vyhrdzavené, ako inak... Tak sa s tým mordovali, so šmirgľom a pilníkom v ruke, našli nejakých pár čísel, a chvalabohu skonštatovali "je to ono, sedí"... Samozrejme libero v ich softvéri nieje, museli sa ma pýtať, kde sa tomu otvára kapota vpredu :lol: ja na to, že reku žiadnu kapotu to nemá. Oni že chcú vidieť motor, kde je pod prednými sedačkami? Ja na to že nie... Že vzadu predsa, oni mali oči ako pingpongové loptičky, asi takto: :shock: Číslo motora už potom asi našli, mňa totiž poslali preč, podľa zákona, že... Takže ich softvér z francúzska s maďarskou databázou im je na dve veci...
Protokoly z STK a EK je treba mať, potom sa absolvuje administratívna STKa EK. Platnosť je tuším taká, ako je platnosť pôvodnej STK. Ďaľšie behanie po úradoch som nechal na firme http://www.autoprepis.sk sám som si vybavil len poistku a KO.
Provízie nemajú nijak vysoké, oveľa nižšiu cenu mi povedali ako rôzni súkromníci-jednotlivci v inzerátoch v novinách. Pracujú rýchlo, zatiaľ je s nimi spokojnosť... Tož, takto to chodí.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Odpovědět