Zapojení elektriky

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

V zadnem pripade nechci zpochybnovat neci nazor na vec.Ale...Pokud je vozidlo vybaveno kat.rizenym tak rizeni teploty coz je castecny dusledek bohatosti smesi si resi lambda/lambdy/dle konstr. a u neriz katu se muze jednat o kontrolku prehrati nerizeneho katu a musi se upravit jizdni rezim aby nedoslo k prehrati a naslednemu zniceni nerizeneho katalyzatoru.A myslim si ze kontrolka u Libera st. model jen signalizuje zvyseni teploty vyfuku nebo jeho nejblisim okoli.U noveho typu je zespodu na podlaze nad vyfukem cidlo ktere sepne ventilator ve vyfukovem prostoru.
K.
:D :D :D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

kontrolka

Příspěvek od dědek »

Karle, máš pravdu. Já jsem opravdu našel u výfuku jakýsi váleček, který vypadá, že by to mohl být termistor a jeho ohřátí způsobuje rozsvícení té zmiňované červené kontrolky. Bylo by mi velmi líto, kdybych "mazlíčkovi"ublížil vlastní blbostí. U souseda je rozbouraná Justina a tak zkusím demontovat ty kolečka na náhon tachometru.
Díky za radu Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Tak nejak to bude-ja osobne bych ten valecek v konektoru odpojil a konektor uzemnil a kdyz se rosviti kontrolka,tak mas jistotu :!: ze si nepatral zbytecne!
K.
:D :D :D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

elektrika v liberu

Příspěvek od dědek »

Tak jsem včera (snad úspěšně) namontoval autozásuvku (zapalovač) do čalounění v zadním prostoru napojenou mimo klíček a po sundání čalounění ve stěně ,kde je ostřikovač zadního skla ,jsem našel jakousi hadici-husí krk asi něco od topení. Hledal jsem kam to vede - nějaký výdechy, ale buď jsem hledal špatně nebo je to nějaká finta. Docela se mi zamlžuje zadní sklo a pokud by na něj něco "dýchalo" byla by to paráda. Máte někdo s tímto zkušenosti? Díky Dědek
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Ty hadice na levé straně pod čalouněním vzadu v kufru vedou do sloupku šoupaček . Je to letní sání vzduchu karburátoru . Odtamtud to vede pod autem až k vzduchovému filtru . Před vzduch. filtrem ještě bývá rozbočka pro zimní sání a to je napojené na plášť výfuku .
P+B.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

hadice pod čalouněním

Příspěvek od dědek »

Děkuji za informaci. Já myslel, že to je jakási součást topení . No se vzduchem to má co společného. Ještě bych prosil, kdo má k Liberu dokumentaci, jaký by měly být volnoběžné otáčky E12 motoru. Myslím, že je mám zbytečně vysoké. Seznámil jsem se s funkcí automat. sytiče, který funguje, ale i po ohřátí se to nějak moc točí. Možná, že má, já nevím, ale pocit je takový, že bych volnoběh ubral. Díky Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Kdyz jsem vracel do zivota auto a to je popsano v prvnich clancich pod nazvem kostry tak jsem cvicne serizoval hodnoty pro STK pro mereni emisi
a pouzili jsme hodnotu 700ot.Pravidlo je ze cim nizsi volnobeh tak se lip radi,vyssi nechcipa to neklepe se motor lepe akceleruje ale vysi spotreba.Zustal jsem u "asi"700 pri teplem motoru.
K.
:D :D :D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

Otáčky

Příspěvek od Honza »

AHOJ

VOLNOBEH

LIBERO 1.0 800 +- 50 OTACEK
LIBERO 1.2 850 +- 50 OTACEK

JA TO MAM NAPSANE I NA SAMOLEPCE V KUFRU PO LEVE STRANE
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Ano,to souhlasi my jsme bez napovedy hledali opimum jen podle pristroju
proto ta hodnota.
K.
:D :o :o
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

mám elektroschemu

Příspěvek od Lubomír »

mám elektroschemu, rád zašlem kópiu, pokusím sa vyhotovit scan a .jpg, aby sa to dalo poslat aj e-mailom :D
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Tak to bude super Obrázek
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

schema elektriky

Příspěvek od dědek »

To jsem potřeboval.Jakmile bude k dispozici hned se hlásím díky Dědek
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza »

Ahoj,

pošli to prosim i na subarulibero@centrum.cz a ja to zveřejním na fóru aby z toho meli uzitek vsichni
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Elektroschémata

Příspěvek od Lubomír »

Tak díky za zverejnenie zaslaných schém, dúfam, že pomôžu. Sú v oddelení DOKUMENTACE.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět