Stránka 2 z 2

Re: Canister purge solenoid

Napsal: úte pro 14, 2010 12:35 pm
od artvandal
Mis.us píše:spoj černý konektory jak ty řikáš..."paměťový svazek"-pamětový svazek to je,ale chyby se ukládají jen na dobu určitou!cca 5 až 10 minut,potom co si zhasnul motor,když začal při jízdě svítit check,po 10ti minutách check bliká nepřetržitě a ne závadu!
no nevim jak to mas ty, ale me tam ty kody zustavaji proste dokud je nevymazu. preci kdyz se ti neco podela nekde cestou, tak nemusis vyblikavat zavady do 10 minut, to by bylo naprosto k nicemu.
abychom si teda rozumneli, pri normalnim provozu check engine po oprave samozrejme svitit nebude, ale kdyz zacnes snovu vyblikavat pamet, mel by tam ten kdo byt stale, pokud si ho nevymazal.
Mis.us píše:Hlavně v tý příručce co posílal artvandal odkazem je napsáno,že se startovat nesmí,pokud jsou konektory spojeny!
tohle jsem nejak minul, kde konkretne je to napsany?

co tam je v sekci test modes:
With neither test connector connected and the key ON(not running), the codes will display codes related to starting and driving. -> zadny konektor spojen (melo by ukazovat kody spojene se startovanim a rizenim? to mi trochu unika...)
With only the "Read Memory" connector connected, historic codes will be displayed. -> spojene cerne konektory ukazuji historicke kody z pameti
With only the "Test Mode" connector connected, a technician can perform dynamic tests. -> spojene zelene konektory jsou rpo zobrazeni aktualni zavady (dynamicky test)
The last mode is for clearing codes.(See Clearing Codes) -> posledni moznost, spojit oba konektory, tim se vymazava pamet historickych kodu

clearing codes:
Codes will only clear when the faulty system or circuit has been repaired. After making the repairs, codes can be cleared by connecting 2 pairs of connectors, the "Self-diagnostic" connectors and the "Read Memory" connectors that are usually to the right of the diagnostic connectors. -> Kody z pameti mohou byt vymazany jen kdyz je zavada odstranena. Po oprave, kody mohou byt vymazany spojenim dvou paru konektoru (chapu to tak ze zelene a cerne) . posutp je hned pod tim:

1 Start with a warmed up engine -> zahrat motor
2 Turn off the engine -> vypnout motor
3 Connect both pairs of connectors-> spojit oba konektory
4 Fianlly start the engine -> nastartovat
5 This should clear the codes. ->kody by mely byt vymazany

Re: Canister purge solenoid

Napsal: úte pro 14, 2010 1:11 pm
od Mis.us
po tom co zapneš klíček do polohy "ON" a nastartuješ,tak se chyba automaticky maže!(nebude se spínat check při jízdě),je sice v paměti,ale z tý se vymaže sama!
na co by byla uložená nafurt??,když jí motor znova vyvolá chybnou součástkou!

a každý libero má stejnou řídící jednotku,takže to bude mít každej stejný.

Co se týká stránky s tabulkama závad,tak k ní byla ještě jedna stránka,kde byl popis mnohem srozumitelnější,at to hledám jak chci,najít to nemůžu,takže na stránce nastaly nejspíš změny...

Re: Canister purge solenoid

Napsal: úte pro 14, 2010 10:05 pm
od covex
Ano, je tam napsano, ze se startovat nema, ale ledaskdo to zkousel a nic se nestalo. I ja jsem zkousel vyblikavani chyb pri nejake vymene ventilu (mozna dokonce tohohle) a skutecne se pamet mazala "sama". Otazka je, zda se do pameti neukladaji treba jen nektere typy chyb.

Re: Canister purge solenoid

Napsal: stř pro 15, 2010 10:04 am
od Mis.us
To mi kamarád(automechanik) řikal taky,že se někdy vymažou,někdy ne,ale já jsem přesvědčenej,že u LIBERA se mažou samy,zatim všechny chyby,co se na autě objevily (54,26,35,21) se mi vymazaly samy.

Re: Canister purge solenoid

Napsal: stř pro 15, 2010 11:26 am
od artvandal
nevim, nechci se tu hadat. me tam 21 a 26 zustala nekolik dni, musel sem ji vymazat

Re: Canister purge solenoid

Napsal: ned pro 19, 2010 9:02 pm
od Mis.us
artvandale,dnes jsem vyvolal chybu/y č.26 a 21 jsou uloženy v řídící jednotce,potřebuju vědět,jestli jsi s autem jezdil,nebo jen tak stálo zaparkované.

psal si,že si chybu/y č.21 a 26 měl uložené v ŘJ několik dní,byli tam předpokládám spolu dohromady,Check engine blikal nejdřív chybu č.21 a pak č.26.,jestli auto jezdilo nebo ne,mne zajímá proto,že když auto nejezdí,tak tam chyba zůstane uložená,jak dlouho,to nevím,ale když jsem poprvé vyvolal chybu č.26 a auto stálo zaparkované před domem ,tak v ŘJ byla uložená dva dny,ale jakmile se s autem vyjelo,ohřálo se (do provozní teploty) a přijelo zpět,tak už chyba neblikala.Nevím jak se to chová,když jsou tam chyby dvě,nebo tři,proto to zkouším,jestli se smažou samy,ale zatim mi vyšlo najevo,tim co si sem psal,že se nemažou.

!JEDNA CHYBA V ŘJ(jakákoliv)-PAMĚT SE MAŽE SAMA!

jo a ještě bych potřeboval vědět,jak vyblikáváš chybu z řídící jednotky ZELENEJMA KONEKTORAMA.Když mi za chodu motoru svítí check engine a spojim ZELENÝ KONEKTORY,tak to nebliká jen tu chybu(bavíme se o č.26),kterou jsem vyvolal,ale i 4 uplně jiný chyby(62,63,34,43,),vypnu motor a spojim ZELENÝ KONEKTORY,ale už žádný chyby neblikají,check bliká pouze 4x krátce,mezera a takhle dokola,plus cvaká magnetickej ventil pro volnoběžné otáčky.

62 : Fuel temperature sensor (Impreza)/Electric load signal (Justy)
63 : Fuel tank pressure sensor (Impreza)/Blower fan switch (Justy)
34 : EGR solenoid valve
43 : Throttle switch (Justy)

auto jezdí dobře,check engine se za jízdy nerosvěcí,tak mne napadá jen,že tyhle chyby jsou vyvolané odpojením čidla teploty nasávaného vzduchu...č.26

vim že Lubomír psal v tématu Check engine ,že když měl odpojenej tachometr,tak mu to vyvolávalo i jiný chyby...jakejma konektorama vyblikával, to nevim

Re: Canister purge solenoid

Napsal: pon pro 20, 2010 9:24 am
od artvandal
kdyz sme vyblikavali (21 a 26 spolecne), auto bylo zaparkovane, jen se obcas nastartovalo. pak se s nim chvili jezdilo, ale zavada nebyla stale odstranena. Sice obcas (jak se hejblo s tim vadnym svazkem) motor bezel v pohode, ale chyby zustavaly v pameti. sice check engine uz nesvitil, ale po vymazani pameti se ty chyby objevily znova, (check engine v te dobe zacal svitit jen nekdy za jizdy)...je mozny ze se ty chyby samy mazaly a zase se tam objevovaly znova, nevim. u svadlenky se to napojilo na monitor, zavada se odstranila a pak se to mozna smazalo samo (nebo to vymaze ten monitor?), ja to nenuloval, kazdopadne tam nejsou.

co se tyka zelenejch konektoru, uz si to moc nepamatuju, ale mam pocit ze se mi nepodarilo vyblikat nic, pri vypnutym motoru to cvakalo jak si popsal a pri zapnutym motoru to neblikalo nic. vyblikaval sem tenkrat poprvy, takze sem to nezkoumal a byl rad ze sem vycetl aspon neco z pameti...

Re: Canister purge solenoid

Napsal: pon pro 20, 2010 10:54 am
od Mis.us
když je jedna chyba v ŘJ,tak se tutově maže sama,to už se opakuju asi potřetí,ted zkoušim,když jsou tam "dvě" chyby....potom zkusim ještě "tři"

monitorem (select monitor) se mažou chyby.
Pro upřesnení,jen zhruba co selekt monitor umí,resp ukazuje na displayi:dávkování paliva,kolik dobíjí alternátor,teplotu vody,otáčky motoru bohužel vše si nepamatuju,select monitor doma ani nemám,protože ta mašinka je sakra drahá,daly by se za to,kolik stojí koupit alespoň tři libera:-)

osobně řikám,že vyblikávat závadu je lepší ČERNEJMA KONEKTORAMA,protože,jak už jsem psal,když jsem vyvolal v ŘJ chybu č.26,tak blikaly po spojení ZELENEJCH KONEKTORŮ za chodu motoru i chyby jiný,ale nejspíš jsou s tou chybou spojený,protože odpojený čidlo může asi ovlivňovat chod jinejch součástek,v tomhle případě jde o solenoidy.To mně napadá,jen kvůli tomu,že jich bliká víc,protože,proč by jinak blikaly?Když je auto vpořádku a simuloval jsem pouze chybu č.26....

Ještě doplnění:co bylo v tom svazku vadný? Když mně běžel větrák,stejně jako tobě,tak jsem měl špatnej el.kontakt u hlavního čidla na vodu (jeden drátek byl téměr odpadlej) ,konektor od čidla jsem rozebral,drátky zkrátil cca o 5 mm a oholený je napájel do těch měděnejch plošek.Vsunul je zpět do konektoru,po zapojení konektoru,větrák neběžel check engine nesvítil.Zhruba po dvou dnech chyba v ŘJ nebyla .

Jak jsem psal,že se chyba z ŘJ vymazavá cca po deseti minutách,tak to takhle bylo u chyby č.54,jenže tu jsem vyvolal vždy pouze jízdou a musel bejt zahřátej motor na provozní teplotu,ale je viditelný,že se z paměti ŘJ maže rychlejc,než ostatní.Zas ale nevim,čím to je.Řekl bych,že to ovlivňuje to,že se chyba spíná jen někdy a check engine nesvítí trvale,jako například,když máš upadlej drátek od čidla,takže bych to viděl tak,že chyby,který se vyvolají pouze jízdou (check nesvítí trvale) ,tak se mažou rychlejc,než když tam jsou chyby tzv."trvalé"(check svítí neustále)

co na to ostatní??

Re: Canister purge solenoid

Napsal: pon pro 20, 2010 2:35 pm
od ulus
podle mně se chyby mažou z ŘJ pokud se neobjeví x (fakt nevím :D ) cyklů (strojových průběhů) v ŘJ. protože pokud se chyba odstraní, sama po čase zmizí, jak píše mir.us (54 z hlavy určitě).

Re: Canister purge solenoid

Napsal: úte pro 28, 2010 4:00 pm
od Mis.us
Je tomu necelejch 10 dní od vyvolání chyb č.21 a č.26(čidlo teploty vody,čidlo teploty nasávanýho vzduchu),ŘJ je prázdná,takže je to samočistící,vymazat to lze,jak je popsáno v tabulkách kódů(spojej se černý a zelený konektory a nastartuje se).Ale to slouží akorád k urychlení,nic jinýho mně nenapadá. :)Takže mazat se to nemusí,pokud je chyba/vada opravena .

v tabulkách je napsáno,že se nemá startovat,ale to je jen pro upozornění,že se chyby vymažou.Ale tim bych se netrápil,když už tam jednou chyby jsou a neodstraněj se opravou,tak se objevěj znova

1)Chyby trvalý -check engine svítí nepřetržitě při jízdě

2)Chyby trvalé "náhlé" -check engine začne svítit za jízdy,po chvilce zhasne a když nezhasne,tak stačí vypnout klíček a po nastartování check už nesvítí,ale zase se v blízký době objeví