paroh

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

paroh

Příspěvek od vojta »

ahojte,
scháním paroh výfuku na nové, ten můj byl už evidentně vícekrát vařený - teď někde fouká a člověk který sem myslel že mi to zavaří, říká že to bylo vařeno více materiály a že má strach se do toho pustit, že by se to mohlo zdeformovat či prasknout. Ve svařování se nevyznám, říkám si že kdybych to odbrousil tak by to snad mohlo pak jít, ale k lepšímu parohu bych měl větší důvěru :) Budu rád za nabídku i za radu.

díky Vojta
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: paroh

Příspěvek od ulus »

zkus fakt nějaký profesionály na výfuky. kdyby jsi se občas pohyboval v Brně, zkus http://www.pavlicekmotordily.cz
sice pán na příjmu všechno zná a všemu rozumí, je s ním těžká domluva, nebere telefony, nedrží termíny, ale sváry byly super a i se zabroušením dosedacích ploch mi to udělali za 1000,-
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: paroh

Příspěvek od Mis.us »

nové stojí něco kolem 3300,když si ještě uděláš kryt máš na hodně dlouhou dobu pokoj cca 10 let!,když ti to svaří i ten největší profík,kterej si tu litinu nahřeje ve výhni nebo autogenem,stejně ti po čase praskonou,dal bych tomu dva až tři roky,je opravdu lepší koupit nové.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne čtv lis 18, 2010 1:43 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: paroh

Příspěvek od vojta »

tak Vám červení kolegové děkuji za reakce :)

do brna je to pro mě dost z ruky, ještě když jsem teď nepojízdný :cry:

koupi nových ještě zvážím, faktem je, že u mě by potřeboval generálku celý motor, né-li někde sehnat jiný (žere olej). Momentálně jsem dost bez peněz, měl jsem v plánu s ním přežít zimu a našetřit mu na nějaký komplexnější servisní pobyt...

auto jsem koupil bez krytu na paroh, což mu taky nepomohlo, na kryt mám nerez z nějaké myčky, tak když je to dole, tak aspoň tohle se mi bude lépe tvarovat :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: paroh

Příspěvek od Mis.us »

Z vlastní zkušenosti vím,že je lepší koupit nový,ale je to na tobě jak se rozhodněš a jestli Tě to uklidní ,tak:"s tim motorem nejsi první ani poslední". ;-)

parohy:nerez kryt je ideální, to uzná každej.Rozhodně bych se ispiroval v tématu "polévání živou vodou"kde má Martin H. fotky clon vejfuku a parohů z nerezu,mně připadá že kryt parohů Martin vařil nerezovou elektrodou a pak zdbrousil do hladka ,resp.,tak by to šlo udělat,"aby to nerezlo" i když je to vařený.Spíš je dobrý na toto použít spíš nejty s trnem ,
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 10:04 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: paroh

Příspěvek od Lubomír »

I parohy výfuku po "několikátém" svařování - (řádově 4 až 5) začnou být klidné zas na 20 let... Vyzkoušeno. (foto v příslušné sekci o parohách)
- Fyzikálně je relativně tenkostěnný odlitek z ocelolitiny namáhán přetlakem a dopován na povrchu uhlíkem ze spalin, až nauhličená (nepevná) vrstva přesáhne tloušťku materiálu a vypadne kus potrubí
- typickej obrázej parohu je dvé trhliny - z každé strany středního kanálu
- Puvodní ocelolitina (je hodně nauhličená), svářeči prská, ubývá pod elektrodou, ale to je vlastnost nauhličené litiny (danej obsahem uhlíku + nauhličení ze spalin), slušnej svářeč to umí, jak na to - tomu tvému se do toho asi jednoduše nechce...
- Zavařit trhlinu umí leckdo, ale ona praskne znovu, umění je zavařit to tak, aby deformace litiny netrhly nový svár, - vydrážkovat, široký svár, dost broušení, dost vrstvení, ale výsledek je : parohy? - drží, žádnej problém...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: paroh

Příspěvek od Mis.us »

svařuju si sám, mám se ještě co učit,to pnutí,když se to 200 a mnohem více krát ohřeje a zase schladí,tak to prostě časem prdne,ale rozhodně ne za 20 let když jsou parohy vařený ;-)

a to vaření je pracnější než si zajet pro nový do subaru a cenově je to skoro stejný a jestě nemáš jistotu,jestli to pukne nebo jo.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 9:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: paroh

Příspěvek od ulus »

Mis.us píše: cca 10 let!
dík moc, tohle mi fakt vykouzlilo úsměv na tváři. opravdu a myslím to v dobrým.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: paroh

Příspěvek od vojta »

..tak jsem potkal kamaráda a vypadá to že se na to ze známosti koukne odborník a předvede co umí, tak mu to předbrousím a koupi nových parohů mám stále v záloze...nafotím a pověsím sem, takže zatím všem díky
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: paroh

Příspěvek od Martin H. »

Vojto, nic nepředbrušuj. Pokud je to opravdu odborník, tak si to broušení nejlíp udělá podle sebe.

Martin.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: paroh

Příspěvek od Martin H. »

Ještě k těm parohům. Kdysi jsem na starší model kupoval u Subaru fungl nové. Po pěti letech byly na odpis. Na Liberu je pro celý výfukový systém vražedná kombinace - solanka a umístění. Věřím, že kdybychom jezdili jen mimo zimu, tak je po problému.

Co se týká svařování těch krycích plechů, tak elektrodou to nejde - pokud tloušťka plechu není aspoň 1mm. Určitě je lepší pro většinu liberobláznů to snýtovat trhacími nerez nýty.

Martin.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: paroh

Příspěvek od Mis.us »

no vidiš,ja mam auto starý necelejch 12 let (98) a ještě se parohy neměnily!a to jezdí léto zima,musí tam bejt kryt ,necáká na ně voda,když cáka,prasknou. ;-) At si s nima vojta dělá co chce,to je jeho věc.Ja dal radu,kterou bych sám uskutečnil.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 9:59 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: paroh

Příspěvek od Tuti »

Souhlasím s tím, že sůl parohům nevadí tak jako teplotní šoky. Když si člověk jen tak ze srandy projede brod, měl by myslet na to, že ho ta sranda taky může stát nové parohy.
Kromě toho je pro životnost celého výfuku důležité, aby byl dobře spasovaný a nešponoval se. Pnutí se pak sčítá se silami způsobenými tlakem a protože se jedná o cyklické namáhání, skončí to únavovou trhlinou.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: paroh

Příspěvek od vojta »

tak paroh už je na svém místě, s krytem sem se docela porval a je to na něm vidět :) ..ale myslim že svůj učel splní, udělal jsem ho z jednoho kusu plechu, tak nebylo třeba nic nýtovat ani svářet...
kryt paroh_web.jpg
kryt paroh_web.jpg (71.95 KiB) Zobrazeno 20262 x
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: paroh

Příspěvek od Tuti »

vojta píše: s krytem sem se docela porval ...
Řekl bych, že jsi nad ním s velkou převahou vyhrál :D , vypadá dobře. Není jednoduchý chytit správně tvar, aby se kryt parohů vešel vedle krytu vlnovce a taky aby nevadil otvírání nárazníku.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: paroh

Příspěvek od Mis.us »

Plech se ti moc povedl,pokud ničemu jak tuti psal nevadí.Každopádně po čase Ti začne drnčet.Ta spára by se měla snejtovat ;-) -zkušenost :-)

a to těsnění budeš muset upravit,mam dojem že je na justy... :|
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 10:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: paroh

Příspěvek od vojta »

díky...od nápravy a od nárazníku místo mám, krycí plech na vlnovec na autě nebyl, na ten se teprve vrhnu - mám od pepleho půjčené jeho staré tepelné clony jako předlohu, kryt na paroh měl v pohodě, takže k němu předloha nebyla...

těsnění potřeba upravit je ačkoliv jej prodávaj jako liberácký, to moje původní bylo podobné a ze stejného důvodu naohýbané, to nové se jevilo pevnější a tak jsem nakonec trošku odřezal fričkou...

jinak v tom přehybu se to jeví dost pevně, ale jestli se to časem rozezvoví tak to klidně snýtuju :D
Naposledy upravil(a) vojta dne pon lis 22, 2010 7:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: paroh

Příspěvek od covex »

Vysledek mas lepsi nez ja, akorat ja tam nacpal este vrstvu sibralu a druhou vrstvu plechu. Kazdopadne ale mas podle me u tech vrchnich prednich sroubu moc velky presah - mozna mas plech mezi parohama a telem motoru uz taky v panu, ale pokud tam das novej, tak se ti tam tenhle okraj nevejde protoze je na nem takovy lem - reseni ale bude jednoduche, staci trochu zastrihnout podelce.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět