Predni blinkry a obrysovky

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Predni blinkry a obrysovky

Příspěvek od covex »

Jako vzdy s prichodem zimy zacinaji odchazet zarovky. Je to takova naschval kdyz zacne mrznout. Vymena zarovek v blinkrech a obrysovkach sice neni zadny velky problem, kdyz vite jak, ale kdyz nevite, saskujete u toho jako ja hodinu. Tak to tady i pro uchovani sve pameti popisu.

V manualu je, ze staci vysroubovat 2 sroubky z vnejsku a svetlo vyndat. Jenze sroubky odstrubujete a svetlo ven nejde. Vysi na zacvakavacim bazmeku - kovovy trn v plastovem lozi. Trn je bohuzel u aut naseho veku znacne rezaty, takze pokud nevite, ze je tam trn, ze ktereho svetlo musit vyrvat, hledate kde a jak se to vlastne vyndava. Pokud svetlo vemete zboku riskujete ulomeni limce prilehajiciho k hlavnimu reflektoru. Funguje zapacit drivkem odzhora a to tak az se nadzvedava rohovy dil karoserie a svetlo se prohyba. Tim vyleze trn z pouzdra a svetlo je konecne venku.

Problem nastane az pri pokusu svetlo vratit - pokud totiz jako u me ten kdo vymenoval zarovku pred vami nevedel jak to spravne slozit, proste to tam nacpal a prisrouboval, coz je spatne. Konektor k zarovickam se musi nasunout na plechove Tcko mezi oba bajonety na zarovicky a po tom, co do konektoru zacvaknete protikus vycnivajici z karoserie, musite privodni drat naohybat to mezery v karoserii, jinak blinkr odstava a pruzi.

Zarovicky jsou podle poznamek na plastu W5W 12W (viz zarovky viewtopic.php?f=3&t=178&p=16631). Oznaceni E1, E6, E8 atd. neudava typ zarovky, ale zemi puvodni vyroby/certifikace zarovky.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Predni blinkry a obrysovky

Příspěvek od Mis.us »

v nějaké jednoduché věci,jako např v pozičnim světlu člověk hledá složitost,neni ale proč...


když jsem se s liberem rozbil do zdi,tak jsem pak měnil pozičku,bylo rozbité i světlo,ale jen uložení toho kulovýho čepípu(na parkovačce je cěp s kuličkou na konci,kterej se vráží do světla,kde je uložení kuličky - je to stejnej princip jako klasickej kulák na rameni,nebo řízení),světlo jsem nechal původní a sešroubaval jsem ho dohromady s kombinovanou parkovačkou,fungovalo to tak,že kdyby se mi zničila žárovka v pozičce,tak bych musel vyndavat celé světlo i s parkovačkou,to byla teprve sranda,po čase jsem koupil světlo z vrakáče(s ručním naklápěním,el. nemám),které nebylo nějak požkozené a do parkovačky vrátil trn zpět.:-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni blinkry a obrysovky

Příspěvek od covex »

A jak funguje to rucni naklapeni? To vzdycky stelujes klicem, nebo je na to nejaky tahlo? Ja sem zatim videl jen elektricky.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Predni blinkry a obrysovky

Příspěvek od Mis.us »

když máš elektrický naklápění,tak je na šroubu s 8mm hlavou motorek,kterej se šroubem točí potom,co přepínač posuneš do polohy,kterou potřebuješ,bez elektrickýho naklápění je to stejný,akorát,když potřebuješ manipulovat se světlometem,bud nahoru nebo dolu,tak to musíš udělat ručně 8mm klíčem ,každopádně když el.naklápění nemáš neni problém to doplnit,stačej akorát ty dva motorky a přepínač na palubní desku-všechny konektory tam jsou připravený,potom se musejí vyměnit i obě svěla,protože šroub,co se připojuje na el.motorek je jinačí,než u světla bez el.naklápění,ale to neni takovej problém:-)-libero bez el. naklápění,je standartní verze,co se dovážela do švýcarska,skoro každé švýcarské auto(libero)naklápění nemá,kdo ho chtěl,musel si o něj výrobci říci. :)


edit: konektory na naklápění světel- k motorkům u liber bez naklápění chyběj. musí se vyměnit světlomet i elektorinstalace v přední části vozu. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět