Motorovy olej - znaceni

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Motorovy olej - znaceni

Příspěvek od covex »

Pro nekoho mozna samozrejmost, pro me uzitecny prehled:
motorove oleje a jejich znaceni

Spousta clanku o mazivech
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Motorovy olej - znaceni

Příspěvek od dědek »

Už je to více jak pět let, co sem covex umístil tohle téma. Věřím, že řada uživatelů se tu "otočila" ,když hledali , co do svého Libera nalít. Právě včera jsem já řešil problémek, čím dolít stávající olej v Liberu, který byl vyměněn sice už v říjnu 2010 před STK, ale teď se mi ho měnit ještě nechce a čeká mě několik delších jízd. Před zákazníky po pěti letech nastalo docelka dilema co do Libera nalít? Tak nejprve jsem vyřešil otázku , že to bude "patnáctka" a pak rozhodovala cena za litr. Ta je u nás od 85,- za 6MAD do historických vozidel po 499,- pro vysokoobrátkové namáhané motory s přeplňováním. Tak co na dolití ( tak na dva měsíce?) Nakonec jsem koupil MADIT za 149,- a nalil do motoru asi půlitr. Nemělo by se nic dít. Až na jeden postřeh. Všimli jste si, že Libero se hlásí o doplnění oleje samo? Zjistil jsem totiž, že Libero po zapnutí klíčku rozsvítilo a vzápětí zhaslo . Když jsem však dolil olej ,kontrolka už svítí permenetně dokud motor neběží. Je opravdu tak chytře vymyšlené od japonců, nebo jen náhoda? Staré Libero mi kdysi nesvítílo vůbec (špatné čidlo) a novější červené zpočátku svítilo, jak jsem popsal, ale pak stále zhasínalo, i když prokazatelně oleje bylo dost. Tak nevím. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorovy olej - znaceni

Příspěvek od covex »

Od jiste doby leju do motoru OMV Bixxol Extra 10W40 http://www.olejservis.cz/omv-control-li ... a/d-70660/. Z eshopu koupim 4+ litru za nejakych 180Kc/l takze neni moc co resit. Cena toho Maditu tamtez te zjiste mile prekvapi - tedy za 149Kc/li uz si doufam nikdy nekoupis.

Co se tyce kontrolky tak na mem voze jsem ji nikdy svitit nevidel. Co ti ukazuje olejova merka?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorovy olej - znaceni

Příspěvek od vojta »

u mě byla kontrolka na olej dosti vytrénovaná :) ..při zapnutí problikávala stejně jako ostatní..když už bylo oleje opravdu málo tak uměla probliknout při velkém náklonu v zatáčce..a máš pravdu že když bylo potřeba dolít tak svítila i když motor ještě neběžel...ten minulý čas protože doufám že po GO už tolik blikat nebude :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Motorovy olej - znaceni

Příspěvek od dědek »

Samozřejmě, že nekoupím. Na Slovensku stojí asi 3,50 eura a tady za něj chtějí majlant. Jinak doma mám většinou něco na dolití, ale teď jsem už všechny zbytky v létě dolil do octávky a Jimny. Hlavní důvod , proč jsem to psal , je to "nevyzpytatelné" chování kontrolky mazání.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Motorovy olej - znaceni

Příspěvek od Mis.us »

Libero si neřiká o olej timhle způsobem,když je oleje málo,tak neni ani tlak v čerpadle,potom kontrolka svítí pořád i když motor běží.Jestli ti kontrolka svítila a hned zhasla než si motor nahodil,je buď nějakej drátek drblej,nebo je špatný čidlo tlaku,tak jak píšeš se to chovat nemá.

a co se tejče tvýho bejvalího libera a rozsvědcení kontrolky,tak to bylo olejovym čerpadlem kontrolka svítila kdy se jí zachtělo,po přestružení díry na 12,5mm a výměny hřídelky i s hvězdicí je vše vpořádku.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět