indukční cívka

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

indukční cívka

Příspěvek od škatulka »

Ze staré škatulky mi zbyla indukční cívka podobná hroudě rzi. Chtěl jsem ji očistit rotačním drátěným kotoučem a když jsem
byl téměř ve finále, začal mi pláštěm prosakovat řídký olej. Zatím jsem indučku položil průsakem do nejvyššího bodu a přemýšlím
o způsobu opravy. Má někdo z vás zkušenost nebo nápad? Bohouš.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: indukční cívka

Příspěvek od Martinekk »

Zaletovať cínom.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: indukční cívka

Příspěvek od Karel »

škatulka píše: řídký olej....
Ahoj.
Nic neletuj. To co vyteklo je izolační olej něco jako v distribučním trafu.
Cokoli uděláš na pomyslnou záchranu cívky je na úkor životnosti, a spolehlivosti.
Toť má skušenost. Cívku zahoď, nejlépe ekologicky zlikvidovat /třeba v popelnici/.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: indukční cívka

Příspěvek od škatulka »

Zatím vytekly asi 2 kapky takže žádná ztráta. Letovat cínem to nejde protože při zahřátí vzlíná olej a brání přichycení cínu.
Spíš mne napadlo opatrně odmastit, překrýt vrstvou silikonu a obalit izolační folií. Nebo vyhodit.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Mis.us »

ahoj

jestli ji chceš mermomocí zachránit,tak odmastit a použít na zalepení epoxid,klasickej dvousložkovej,potom natřít barvou.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: indukční cívka

Příspěvek od dědek »

Já bych ji "obalil"takovou tou gumovou páskou na kabely (konce u konektoru) je to výborná izolace pro povětrnostní jevy a jako radioamatéři ji používáme u anténních spojů, konektorů na koaxiálních svodech atd. A aby jsi měl klid, tak ji nabídní na srazu v tombole a uvidíš kolik zájemců se najde.(málokdo má indučku v ND doma v garáži, natož, aby ji vozil sebou v Liberu.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
somi
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 01, 2014 7:45 am
Typ Libera: novější Libero
Bydliště: pakistan

Re: indukční cívka

Příspěvek od somi »

Já, když jsem měl starší, tak jsem byl rád, že je vevnitř, je čistá a nerezaví. U novějšího jsem naštvaný, že je venku. Holt, co člověk, to názor.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Mis.us »

ind. cívka je u starýho libera v motorovym prostoru, tzn. venku a hnije jako jabka spadaný pod stromem, u novýho libera je taky v motorovym prostoru a hnije uplně stejně jako na starym, jedninej rozdíl je v umístění. Starý ji má vedle rozvodů a nový nad katalyzárorem, ale ono když se o věci staráš, tak ti jen tak neshnijou :-D hlavně u novýho libera je skoro celá z plastu :idea:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Zdravím všechny Liberem praštěné, mezi které se již také mohu hrdě hlásit. Nicméně hned bych potřeboval řešit problém s indučkou a to, že se mi "škvaří", odkapává z ní černý plast. Nevím jestli je to plast z nějakého dodělávaného izolování před vlhkem, anebo jestli kape plast samotné cívky. Cívka i rozdělovač funguje, jiskru hází všechny tři svíčky. Tepelné clony výfuku i svodů chycené, ale né děravé, takže od žáru výfuku si nemyslím, že by to bylo. Věděl by někdo příčinu? Díky Soptík
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: indukční cívka

Příspěvek od covex »

To by asi bylo zahodno zjistit jestli na to jen nekdo nenastrikal asfalt nebo nejaky body na ochranu podvozku.. a civka je original?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak indučka je podle mého originál a to, co z ní teče je její plastový kryt. A jelikož cívka samotná je nepoškozená, tak to znamená, že to teče kvůli žáru od výfuku. Takže budu muset začít clonou a asi raději rovnou celým svodem a potrubím. Poslední díl tam je neoriginál, ale sedí tam jak p*del na hrnec, horší je katík a ty kolena od parohu... Ale vrátím se k indučce - nevíte náhodou jaký průběh má napětí na tom konektoru co jí napájí? Nechce se mě do toho marastu venku tahat osciloskop. Řekl bych, že to bude nějaká kladná půlvlna nebo pila... odebíral bych tam signál pro otáčkoměr.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: indukční cívka

Příspěvek od Tuti »

Je mi divné, že by v zimě žár od výfuku za normálního stavu tavil kryt cívky - zvlášť když štíty na výfuku jsou. Jestli náhodou katalyzátor extrémně nehřeje kvůli vysokému obsahu nespáleného benzinu ve výfuku. Nežere to nad míru? Kontrolka motoru se nerozsvěcí? Startuje to dobře?
Co se týče pulzů do cívky - někde to tady kdysi psal Karel, tuším v souvislosti s úvahami o náhradě cívky staré - nové. Třeba se ti to podaří najít .. jinak jestli ti to pomůže, zdrojem pulzů je hallova sonda..
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Soptík Hřensko »

No tak to bude tím... znamená to tedy, že katík tam je a funguje a tím, že to jede jen na dva válce, tak se nespálené palivo dopaluje v katíku a ten tak topí víc, než je zdrávo. Jinak cívka bude asi originál a clony tam sice jsou, ale bystřejším pohledem již opravované a ta co je nad katíkem, tak ta je tak přepálená, že to je jak překryté alobalem. Takže nejdřív válec, pak výfuk a pak zbytek... Kontrolka motoru se během provozu nerozsvěcí, ale žere to dost (cca 13/100) a startuje to 10x bídně a jednou jak po másle, takže ventil, nebo kroužky. Lamba je tím pádem taky v pořádku, když ukazuje zvýšené hodnoty. Z hallovo čidla by odebírat signál určitě šlo, jen by to chtělo el. schéma. Mohl by mě prosím někdo nakopnout správným směrem? V dokumentaci tady na fóru jsem na nové Libero nenašel...
motorový prostor
motorový prostor
engine.jpg (443.14 KiB) Zobrazeno 22643 x
cívka
cívka
coil.jpg (476.8 KiB) Zobrazeno 22643 x
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Mis.us »

hallovka dává pouze signály indukční cívce. Teda v rozdělovači je hřídel, na který jsou 3 růžky, když růžek projede pod magnetem, dá hallovka puls pro ind. cívku a ta dá jiskru do rozdělovače, teda před horní úvratí dannýho válce. Do rozdělovače vedou dva dráty, tak na ty se napíchni, ale lepší je si sundat víčko a pozorovat čistě mechanicky jestli před horní úvratí válce č. 1 dá cívka jiskru. Další věc, kterou bych udělal, je ten katík, ten bude v hajzlu. Minimálně bych ho vyndal a podival se jestli neni zapečenej. A co se tejče toho motoru, tak 90% liber má naprd motory a téměř vždycky se jedná o špatný střeva..... ;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tajně doufám, že až sundám hlavu, tak to budou jen ty kroužky. Vstřik to není, podle osciloskopu dává stejné pulsy jako ty zbylé dva válce. Děkuji za radu, kam se připojit pro signály otáček. Ono by to teoreticky mohlo jít vzít i z ŘJ, jen to nebude vyvedené na žádný konektor, ale určitě tuto informaci ŘJ bude mít, byť již převedenou na napěťové úrovně.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: indukční cívka

Příspěvek od Tuti »

Jestli to nebudeš otevírat hned, zkus na postiženém válci vyměnit svíčku, dost možná se chytí ... na nějaký čas, než se zase zahnojí olejem. A určitě s sebou voz kanystr oleje na dolévání.
Ještě k té otavené cívce - víš jistě, že se ti to stalo čerstvě a už jsi to takhle nekoupil? Je tady totiž ještě jedna možnost - Libera občas nechtějí startovat kvůli navlhlým VN kabelům a někdo to pak řeší nahříváním horkovzduškou. A jestli u toho někomu "ujela ruka", mohlo to dopadnout takhle.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: indukční cívka

Příspěvek od covex »

Ano, otacky jdou napichnout u RJ, ale musis prerusit drat. Nedelal jsem to na Liberu ale na Viviu stejneho rocniku. Jde to privest ronvou na otackomer, ale je to analogovy vstup, takze je to +- autobus podle toho jak dobry "dekoder" v tom otackomeru je.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: indukční cívka

Příspěvek od Machy_CZ »

S tím otáčkoměrem mě to taky zajímá, koupil jsem tento

http://www.ebay.co.uk/itm/201703145743

Protože jako jeden z mála má přepínač i na tří válec, takže jak se oteplí, tak zkusím...
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak jsem demontoval katalyzátor a tlumič. Než udělám ty kroužky, tak katík "vymlácen" doufaje, že se ten olej a benzín z prostředního válce nebude pálit v něm, ale projde ven. Bohužel to byl originál subaru katík, ale ve stavu žalostném. Přikládám videa chodu motoru bez soustavy. Ty clony budu muset udělat komplet...

https://youtu.be/2k0V_2mcRZs
https://youtu.be/uq7Pmu33Mak
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: indukční cívka

Příspěvek od Mis.us »

při startování je slyšet nepravidelnej chod, to znamená, že je kompreze jen na dvou válcích a to nepotřebuju měřák. Spíš než zapečený, nebo puklý kroužky je podpálenej, nebo prasklej vejfukovej ventil, teda spíš jsem si tim jistej :? a jak už jsem mockrát řekl, dělat lokální opravy motoru kterej je špatnej je blbost, udělej ho celej.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět