Stránka 1 z 2

indukční cívka

Napsal: stř říj 31, 2012 10:32 pm
od škatulka
Ze staré škatulky mi zbyla indukční cívka podobná hroudě rzi. Chtěl jsem ji očistit rotačním drátěným kotoučem a když jsem
byl téměř ve finále, začal mi pláštěm prosakovat řídký olej. Zatím jsem indučku položil průsakem do nejvyššího bodu a přemýšlím
o způsobu opravy. Má někdo z vás zkušenost nebo nápad? Bohouš.

Re: indukční cívka

Napsal: čtv lis 01, 2012 12:37 am
od Martinekk
Zaletovať cínom.

Re: indukční cívka

Napsal: čtv lis 01, 2012 7:46 pm
od Karel
řídký olej....
Ahoj.
Nic neletuj. To co vyteklo je izolační olej něco jako v distribučním trafu.
Cokoli uděláš na pomyslnou záchranu cívky je na úkor životnosti, a spolehlivosti.
Toť má skušenost. Cívku zahoď, nejlépe ekologicky zlikvidovat /třeba v popelnici/.
K.
:D

Re: indukční cívka

Napsal: čtv lis 01, 2012 11:32 pm
od škatulka
Zatím vytekly asi 2 kapky takže žádná ztráta. Letovat cínem to nejde protože při zahřátí vzlíná olej a brání přichycení cínu.
Spíš mne napadlo opatrně odmastit, překrýt vrstvou silikonu a obalit izolační folií. Nebo vyhodit.

Re: indukční cívka

Napsal: čtv lis 01, 2012 11:44 pm
od Mis.us
ahoj

jestli ji chceš mermomocí zachránit,tak odmastit a použít na zalepení epoxid,klasickej dvousložkovej,potom natřít barvou.Mišus

Re: indukční cívka

Napsal: pát lis 02, 2012 7:24 am
od dědek
Já bych ji "obalil"takovou tou gumovou páskou na kabely (konce u konektoru) je to výborná izolace pro povětrnostní jevy a jako radioamatéři ji používáme u anténních spojů, konektorů na koaxiálních svodech atd. A aby jsi měl klid, tak ji nabídní na srazu v tombole a uvidíš kolik zájemců se najde.(málokdo má indučku v ND doma v garáži, natož, aby ji vozil sebou v Liberu.Dědek

Re: indukční cívka

Napsal: pon zář 01, 2014 8:51 am
od somi
Já, když jsem měl starší, tak jsem byl rád, že je vevnitř, je čistá a nerezaví. U novějšího jsem naštvaný, že je venku. Holt, co člověk, to názor.

Re: indukční cívka

Napsal: pon zář 01, 2014 8:05 pm
od Mis.us
ind. cívka je u starýho libera v motorovym prostoru, tzn. venku a hnije jako jabka spadaný pod stromem, u novýho libera je taky v motorovym prostoru a hnije uplně stejně jako na starym, jedninej rozdíl je v umístění. Starý ji má vedle rozvodů a nový nad katalyzárorem, ale ono když se o věci staráš, tak ti jen tak neshnijou :-D hlavně u novýho libera je skoro celá z plastu :idea:

Re: indukční cívka

Napsal: pát led 20, 2017 3:34 pm
od Soptík Hřensko
Zdravím všechny Liberem praštěné, mezi které se již také mohu hrdě hlásit. Nicméně hned bych potřeboval řešit problém s indučkou a to, že se mi "škvaří", odkapává z ní černý plast. Nevím jestli je to plast z nějakého dodělávaného izolování před vlhkem, anebo jestli kape plast samotné cívky. Cívka i rozdělovač funguje, jiskru hází všechny tři svíčky. Tepelné clony výfuku i svodů chycené, ale né děravé, takže od žáru výfuku si nemyslím, že by to bylo. Věděl by někdo příčinu? Díky Soptík

Re: indukční cívka

Napsal: pát led 20, 2017 5:56 pm
od covex
To by asi bylo zahodno zjistit jestli na to jen nekdo nenastrikal asfalt nebo nejaky body na ochranu podvozku.. a civka je original?

Re: indukční cívka

Napsal: sob led 21, 2017 5:52 pm
od Soptík Hřensko
Tak indučka je podle mého originál a to, co z ní teče je její plastový kryt. A jelikož cívka samotná je nepoškozená, tak to znamená, že to teče kvůli žáru od výfuku. Takže budu muset začít clonou a asi raději rovnou celým svodem a potrubím. Poslední díl tam je neoriginál, ale sedí tam jak p*del na hrnec, horší je katík a ty kolena od parohu... Ale vrátím se k indučce - nevíte náhodou jaký průběh má napětí na tom konektoru co jí napájí? Nechce se mě do toho marastu venku tahat osciloskop. Řekl bych, že to bude nějaká kladná půlvlna nebo pila... odebíral bych tam signál pro otáčkoměr.

Re: indukční cívka

Napsal: sob led 21, 2017 7:10 pm
od Tuti
Je mi divné, že by v zimě žár od výfuku za normálního stavu tavil kryt cívky - zvlášť když štíty na výfuku jsou. Jestli náhodou katalyzátor extrémně nehřeje kvůli vysokému obsahu nespáleného benzinu ve výfuku. Nežere to nad míru? Kontrolka motoru se nerozsvěcí? Startuje to dobře?
Co se týče pulzů do cívky - někde to tady kdysi psal Karel, tuším v souvislosti s úvahami o náhradě cívky staré - nové. Třeba se ti to podaří najít .. jinak jestli ti to pomůže, zdrojem pulzů je hallova sonda..

Re: indukční cívka

Napsal: ned led 22, 2017 2:59 pm
od Soptík Hřensko
No tak to bude tím... znamená to tedy, že katík tam je a funguje a tím, že to jede jen na dva válce, tak se nespálené palivo dopaluje v katíku a ten tak topí víc, než je zdrávo. Jinak cívka bude asi originál a clony tam sice jsou, ale bystřejším pohledem již opravované a ta co je nad katíkem, tak ta je tak přepálená, že to je jak překryté alobalem. Takže nejdřív válec, pak výfuk a pak zbytek... Kontrolka motoru se během provozu nerozsvěcí, ale žere to dost (cca 13/100) a startuje to 10x bídně a jednou jak po másle, takže ventil, nebo kroužky. Lamba je tím pádem taky v pořádku, když ukazuje zvýšené hodnoty. Z hallovo čidla by odebírat signál určitě šlo, jen by to chtělo el. schéma. Mohl by mě prosím někdo nakopnout správným směrem? V dokumentaci tady na fóru jsem na nové Libero nenašel...
engine.jpg
motorový prostor
engine.jpg (443.14 KiB) Zobrazeno 3939 x
coil.jpg
cívka
coil.jpg (476.8 KiB) Zobrazeno 3939 x

Re: indukční cívka

Napsal: ned led 22, 2017 10:54 pm
od Mis.us
hallovka dává pouze signály indukční cívce. Teda v rozdělovači je hřídel, na který jsou 3 růžky, když růžek projede pod magnetem, dá hallovka puls pro ind. cívku a ta dá jiskru do rozdělovače, teda před horní úvratí dannýho válce. Do rozdělovače vedou dva dráty, tak na ty se napíchni, ale lepší je si sundat víčko a pozorovat čistě mechanicky jestli před horní úvratí válce č. 1 dá cívka jiskru. Další věc, kterou bych udělal, je ten katík, ten bude v hajzlu. Minimálně bych ho vyndal a podival se jestli neni zapečenej. A co se tejče toho motoru, tak 90% liber má naprd motory a téměř vždycky se jedná o špatný střeva..... ;-)

Re: indukční cívka

Napsal: pon led 23, 2017 4:07 pm
od Soptík Hřensko
Tajně doufám, že až sundám hlavu, tak to budou jen ty kroužky. Vstřik to není, podle osciloskopu dává stejné pulsy jako ty zbylé dva válce. Děkuji za radu, kam se připojit pro signály otáček. Ono by to teoreticky mohlo jít vzít i z ŘJ, jen to nebude vyvedené na žádný konektor, ale určitě tuto informaci ŘJ bude mít, byť již převedenou na napěťové úrovně.

Re: indukční cívka

Napsal: pon led 23, 2017 6:47 pm
od Tuti
Jestli to nebudeš otevírat hned, zkus na postiženém válci vyměnit svíčku, dost možná se chytí ... na nějaký čas, než se zase zahnojí olejem. A určitě s sebou voz kanystr oleje na dolévání.
Ještě k té otavené cívce - víš jistě, že se ti to stalo čerstvě a už jsi to takhle nekoupil? Je tady totiž ještě jedna možnost - Libera občas nechtějí startovat kvůli navlhlým VN kabelům a někdo to pak řeší nahříváním horkovzduškou. A jestli u toho někomu "ujela ruka", mohlo to dopadnout takhle.

Re: indukční cívka

Napsal: pon led 23, 2017 7:12 pm
od covex
Ano, otacky jdou napichnout u RJ, ale musis prerusit drat. Nedelal jsem to na Liberu ale na Viviu stejneho rocniku. Jde to privest ronvou na otackomer, ale je to analogovy vstup, takze je to +- autobus podle toho jak dobry "dekoder" v tom otackomeru je.

Re: indukční cívka

Napsal: sob led 28, 2017 10:23 am
od Machy_CZ
S tím otáčkoměrem mě to taky zajímá, koupil jsem tento

http://www.ebay.co.uk/itm/201703145743

Protože jako jeden z mála má přepínač i na tří válec, takže jak se oteplí, tak zkusím...

Re: indukční cívka

Napsal: ned led 29, 2017 11:46 am
od Soptík Hřensko
Tak jsem demontoval katalyzátor a tlumič. Než udělám ty kroužky, tak katík "vymlácen" doufaje, že se ten olej a benzín z prostředního válce nebude pálit v něm, ale projde ven. Bohužel to byl originál subaru katík, ale ve stavu žalostném. Přikládám videa chodu motoru bez soustavy. Ty clony budu muset udělat komplet...

https://youtu.be/2k0V_2mcRZs
https://youtu.be/uq7Pmu33Mak

Re: indukční cívka

Napsal: ned led 29, 2017 7:57 pm
od Mis.us
při startování je slyšet nepravidelnej chod, to znamená, že je kompreze jen na dvou válcích a to nepotřebuju měřák. Spíš než zapečený, nebo puklý kroužky je podpálenej, nebo prasklej vejfukovej ventil, teda spíš jsem si tim jistej :? a jak už jsem mockrát řekl, dělat lokální opravy motoru kterej je špatnej je blbost, udělej ho celej.