Stránka 1 z 2

Olejová vana - tip na opravu

Napsal: sob bře 04, 2006 11:24 pm
od Lubomír
Vidím tu dosť dopytov na olejovú vaňu, fakt je na takom mieste, kde od kolies dostáva aj dávky blata s kamienkami, takže prehrdzavie zvonku. Mal som tento problém dávnejšie:
Zamastená olejová vana sa ukázala byť prehrdzavená , pod kartáčom sa zasvietilo na 4 miestach. Zohnať novú=beznádejná nechytačka. Takže:
-zvonku očistiť až na lesklý kov, asi sa objavia ďalšie prehrdzavené miesta.
-natrieť reaktívnou základovkou, diery ostávajú natretými dierami, ale nepokračujú v korózii
-po vzoru drotárov pripraviť cez celú postihnutú oblasť obdĺžnik plechu, ideálny je nerez 0,5-0,8 mm, je tvárny a naveky, ale stačí aj pozink 0,6-0,8mm.
-priložiť "záplatu" s naneseným olejuodolným tmelom-vykryje aj prelisy v originál plechu
-prevrtať a znitovať jadnostrannými trhacími nitmi po obvode
-prstom zotreť vytlačený tmel, nechať zaschnúť, pretreť znovu reaktívnou základovkou a potom syntetickým emailom.
Akcia v lete tak na sobotu, aby tie farby na slniečku rýchlo tvrdli.
Úspora jasná, oprava už drží 5 rokov.

Napsal: pon bře 06, 2006 12:37 pm
od covex
Pro nas blbe - dela se ta zaplata zevnitr nebo z venku?

Napsal: pon bře 06, 2006 12:57 pm
od Karel
Urcite zvenku nechtel bych videt ten problem kdyby se ta barva v horkem oleji zacala rozpoustet :evil:
K.
:roll:

olej. vana

Napsal: úte bře 07, 2006 6:32 am
od dědek
Myslím, že bych měl docela strach něčím "lepit" plechovou vanu. To mám zasebou, když jsem se snažil "opravit" plech. vanu u škodovky, ale tenkrát nebyly ty možnosti (a tmely) jako dneska. Nakonec pomohlo docela jednoduché řešení. V místě prorezavělé dírky jsem vrtačkou provrtal dírku větší na měděný nýtek a ten rozklepal na žabce na naklepávání kos. A problém byl vyřešený. U mojeho miláčka by to chtělo ovšem vyměnit těsnění, neboť olej prolíná v místě přišroubovaní. Taky mě to vadí, když kam přijedu a postavím se na pár minut , zanechám po sobě loužičku, jako se starým embéčkem. To se na to, ale tenkrát tak nekoukalo. Dědek

Napsal: úte bře 07, 2006 9:11 am
od covex
To testneni stoji 230Kc, krom te prace s vypoustenim oleje to neni tak hrozne.

Napsal: úte bře 07, 2006 11:20 am
od Petr+Barča
Sundat vanu na liberu . Tak to přeju příjemnou zábavu.
P+B.

Napsal: úte bře 07, 2006 11:32 am
od Karel
Kdysi jsem se na to dival zespoda a zrovna sem si rikal ze se asi bude muset odmontovat to kulaty dlouhy o kterym zkusenejsi rikaji ze je to poloosa nebo co, a nebo na to je figl ktery jsem nepostreh :?:
K. :x :cry: :D

k oprave vane:

Napsal: pát bře 10, 2006 8:20 pm
od Lubomír
To dlouhý, kulatý-poloosa sa demontuje absolútne jednoducho: natočí sa tak, aby sa objavil v tej zosilnenej časti pri prevodovke taký otvor, v ktorom je obyčajný pružný kolík, má priemer asi 5 mm a ide jednoducho vyraziť-vysunúť von. Stačí na to tvrdší materál - použil som tyčku z vratidla k vrtačkovej hlavičke, môže byť aj tupý koniec vrtáka - a ťuknúť kladivom. Potom ide celý kĺb vysunúť z hriadaľa prevodovky , vykloniť a prístup k vani je voľný. Montáž naspäť v opačnom poradí.
Záplata z ľubovoľnej strany, tie tmely držia dobre. Ja som dal zvonku, lebo dostáva blato a kamienky aj naďalej, tak nech vydrží.

Napsal: sob bře 11, 2006 8:45 pm
od Martin H.
Někdy nejde ten pérový kolík tak snadno vyrazit ven a dojde oři demontáži k jeho devastaci, takže už pak nejde použít. Klidně se tam může dát úplně obyčejná závlačka o stejném průměru. Mám to vyzkoušené, jezdil jsem s tím devět let, netřeba se bát. Při demontáži si pak vystačíš s kombinačkami a nemusíš zvedat auto bůhvíjak vysoko. Jo a ještě jedna věc. Ta poloosa, je tam - co se týká axiální vůle - dost na knap. Občas je třeba odtlačit silou převodovku bokem, takže ve dvou se to dělá líp.

Martin

k oprave vane

Napsal: sob bře 11, 2006 10:58 pm
od Lubomír
"Někdy nejde ten pérový kolík tak snadno vyrazit ven a dojde oři demontáži k jeho devastaci, takže už pak nejde použít. Klidně se tam může dát úplně obyčejná závlačka o stejném průměru" - plne súhlasím, je to iba poistka proti vysunutiu, krútiaci moment prenáša drážkovaný hriadeľ. So závlačkou sa dá jazdiť, ale môže sa stať, že zachytí a namotá na seba nejakú trávu, špagát alebo drát, už som našiel aj rybársky vlasec na náprave. Jazdím dosť mimo asfaltu...

Napsal: ned bře 12, 2006 6:13 pm
od Petr+Barča
Já to montoval přes tu polosu , měl jsem strach to odpojovat aby se to potom nevrklalo . Byla to strašná práce.
P+B.

foto opravenej olejovej vane

Napsal: ned dub 16, 2006 8:38 pm
od Lubomír
pripájam foto opravenej olejovej vane, je z demontovaného motora po pár rokoch nemilosrdnej dennej prevádzky... oprava vydržala dodnes
zaplata_karteru.jpg
zaplata_karteru.jpg (68.1 KiB) Zobrazeno 27106 x

Napsal: ned srp 27, 2006 10:54 am
od SunRiver
Fotki z akcji Uszczelka Misy olejowej - czas ok 4h - wykonane uszczelki 2szt :)

Obrázek

Widok na miske olejowa od mojego Nosorozca

Obrázek

Uszczelka w/g katalogu nie pasuje za cholere - nie kupowac do silnika w wersji 1200 :(

Obrázek

Teraz trzeba ładnie odrysowac miske z otworkami - po dokladnym oczyszczeniu miski (mi jeszcze troche olejo podcieklo)

Obrázek

Ładnie odrysowana na arkuszu z korka grubość 3mm.

Obrázek

Mozolna praca - wybijanie otworków i wycinanie (uwaga zeby nie uszkodzić)

Obrázek

Wycięta i gotowa do założenia nowa fabryczna uszczelka do EF12 wykonana przezemnie :) (w tle widac drugi szablon na druga uszczelke)

Obrázek

przymiarka i.... pasuje jak ulal mozna skrecac autko :)



Tak to wygladalo i nie cieknie na razie ) jak by byla potrzeba taka to pisac dorobie uszczelke

Napsal: ned srp 27, 2006 8:42 pm
od Martin H.
Moje letitá zkušenost s utěsněním vany. Žádný korek, žádná guma, kov na kov a mezi to tmel (kvalitní).

Martin

Napsal: ned srp 27, 2006 10:05 pm
od SunRiver
No niewiem , niewiem czy to dobre rozwiazanie . Ja zrobilem z korka i narazie nie cieknie, a w katalogach jest zła uszczelka

pozdrawiam

Translated
Ne noneternal noneternal is ono zboží rozwiazanie. Mne délání ex vývrtka rovněž, také asociace ne běhoun , a dále být uveden v katalogu is ne nesprávný cesta balení barevný pruh zdravi


P.S
Jakoś mi to translated nie pasuje :(

Re: Olejová vana - tip na opravu

Napsal: čtv říj 29, 2009 4:30 pm
od covex
Dneska jsem se pokousel najit ten kolicek na polose, abych mohl vymenit vanu, ale po hodine postrkavani auta, zvedani a drhnuti ocelovym kartacem jsem to vzdal. Ten kolicek se bez zvednuti celeho auta fakt blbe hleda, protoze este kdyz stojite na kopci, auto musite pokazde zvednout aspon o 20cm jinak se tam neda vlezt, tak nemuzete jen tak otacet kolem/poloosou a hledat kolicek. To sem teda dopad.. :roll:

Re: Olejová vana - tip na opravu

Napsal: čtv říj 29, 2009 5:04 pm
od michael
Ahoj, na tvém novějším budeš pérový kolík hledat marně, toto řešení je použito na starším typu. Karel takhle popsal demontáž

- poloosa se musí odpáčit od převodovky použij 50ku stranový klíč jako podložku pod montpáku abys napromáčkl jednobodovým zatížením obal převodovky a odpáčit :arrow: poměrně značnou silou :!:
Nepůjde-li to po dobrém, skus fintu :arrow: místo páčení montpákou použij klín/dá se použít kladívko/ a klínem ji odraž. Může to ze začátku vypadat beznadějně ale de to...
K.

Re: Olejová vana - tip na opravu

Napsal: čtv říj 29, 2009 9:13 pm
od Lubomír
totálne súhlasím, pri demontáži poloosí v Liberci pri likvidácii Liberka som takisto nenašiel žiadny kolíček ako na staršom, nepochodil som ani údermi kladivom(!) na tu velkú valcovú časť, tak som zo zúfalstva po polhodine jednoducho a barbarsky poloos prepiloval karboškou. Doma som ten zvyšok poloosi vcelku velkou silou vypáčil najvačším šroubovákom aký som našiel (- je taký velký, že sa mi nevojde do cajkrámu, tak ho nechávam doma, a to mi chýbalo v Liberci) - no, novšie ma ešte dokáže prekvapiť svojimi technickými fintami ...

Re: Olejová vana - tip na opravu

Napsal: pát čer 04, 2010 8:56 am
od ulus
Jen ze zvědavosti, až budu mít čas, když poloosu jen odpáčím, pak jí zpátky jen jednoduše nasadím? Nějak se mi tomu nechce věřit.

Re: Olejová vana - tip na opravu

Napsal: pát čer 04, 2010 1:54 pm
od Karel
ulus píše: když poloosu jen odpáčím...
Jako zcela nejlepší způsob jak demontovat poloosu z převodovky bude takovýto nějakýto přípravek.
Dá se to snad i koupit.Použít by se dala i upravená upínka ke stolu frézky nebo vrtačky.
Vyražeč.jpg
Vyražeč.jpg (12.04 KiB) Zobrazeno 32444 x
K.
:D