Olejová vana - tip na opravu

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Olejová vana - tip na opravu

Příspěvekod Lubomír » sob bře 04, 2006 11:24 pm

Vidím tu dosť dopytov na olejovú vaňu, fakt je na takom mieste, kde od kolies dostáva aj dávky blata s kamienkami, takže prehrdzavie zvonku. Mal som tento problém dávnejšie:
Zamastená olejová vana sa ukázala byť prehrdzavená , pod kartáčom sa zasvietilo na 4 miestach. Zohnať novú=beznádejná nechytačka. Takže:
-zvonku očistiť až na lesklý kov, asi sa objavia ďalšie prehrdzavené miesta.
-natrieť reaktívnou základovkou, diery ostávajú natretými dierami, ale nepokračujú v korózii
-po vzoru drotárov pripraviť cez celú postihnutú oblasť obdĺžnik plechu, ideálny je nerez 0,5-0,8 mm, je tvárny a naveky, ale stačí aj pozink 0,6-0,8mm.
-priložiť "záplatu" s naneseným olejuodolným tmelom-vykryje aj prelisy v originál plechu
-prevrtať a znitovať jadnostrannými trhacími nitmi po obvode
-prstom zotreť vytlačený tmel, nechať zaschnúť, pretreť znovu reaktívnou základovkou a potom syntetickým emailom.
Akcia v lete tak na sobotu, aby tie farby na slniečku rýchlo tvrdli.
Úspora jasná, oprava už drží 5 rokov.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon úno 14, 2011 7:26 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod covex » pon bře 06, 2006 12:37 pm

Pro nas blbe - dela se ta zaplata zevnitr nebo z venku?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » pon bře 06, 2006 12:57 pm

Urcite zvenku nechtel bych videt ten problem kdyby se ta barva v horkem oleji zacala rozpoustet :evil:
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1707
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

olej. vana

Příspěvekod dědek » úte bře 07, 2006 6:32 am

Myslím, že bych měl docela strach něčím "lepit" plechovou vanu. To mám zasebou, když jsem se snažil "opravit" plech. vanu u škodovky, ale tenkrát nebyly ty možnosti (a tmely) jako dneska. Nakonec pomohlo docela jednoduché řešení. V místě prorezavělé dírky jsem vrtačkou provrtal dírku větší na měděný nýtek a ten rozklepal na žabce na naklepávání kos. A problém byl vyřešený. U mojeho miláčka by to chtělo ovšem vyměnit těsnění, neboť olej prolíná v místě přišroubovaní. Taky mě to vadí, když kam přijedu a postavím se na pár minut , zanechám po sobě loužičku, jako se starým embéčkem. To se na to, ale tenkrát tak nekoukalo. Dědek

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod covex » úte bře 07, 2006 9:11 am

To testneni stoji 230Kc, krom te prace s vypoustenim oleje to neni tak hrozne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » úte bře 07, 2006 11:20 am

Sundat vanu na liberu . Tak to přeju příjemnou zábavu.
P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » úte bře 07, 2006 11:32 am

Kdysi jsem se na to dival zespoda a zrovna sem si rikal ze se asi bude muset odmontovat to kulaty dlouhy o kterym zkusenejsi rikaji ze je to poloosa nebo co, a nebo na to je figl ktery jsem nepostreh :?:
K. :x :cry: :D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

k oprave vane:

Příspěvekod Lubomír » pát bře 10, 2006 8:20 pm

To dlouhý, kulatý-poloosa sa demontuje absolútne jednoducho: natočí sa tak, aby sa objavil v tej zosilnenej časti pri prevodovke taký otvor, v ktorom je obyčajný pružný kolík, má priemer asi 5 mm a ide jednoducho vyraziť-vysunúť von. Stačí na to tvrdší materál - použil som tyčku z vratidla k vrtačkovej hlavičke, môže byť aj tupý koniec vrtáka - a ťuknúť kladivom. Potom ide celý kĺb vysunúť z hriadaľa prevodovky , vykloniť a prístup k vani je voľný. Montáž naspäť v opačnom poradí.
Záplata z ľubovoľnej strany, tie tmely držia dobre. Ja som dal zvonku, lebo dostáva blato a kamienky aj naďalej, tak nech vydrží.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Příspěvekod Martin H. » sob bře 11, 2006 8:45 pm

Někdy nejde ten pérový kolík tak snadno vyrazit ven a dojde oři demontáži k jeho devastaci, takže už pak nejde použít. Klidně se tam může dát úplně obyčejná závlačka o stejném průměru. Mám to vyzkoušené, jezdil jsem s tím devět let, netřeba se bát. Při demontáži si pak vystačíš s kombinačkami a nemusíš zvedat auto bůhvíjak vysoko. Jo a ještě jedna věc. Ta poloosa, je tam - co se týká axiální vůle - dost na knap. Občas je třeba odtlačit silou převodovku bokem, takže ve dvou se to dělá líp.

Martin

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

k oprave vane

Příspěvekod Lubomír » sob bře 11, 2006 10:58 pm

"Někdy nejde ten pérový kolík tak snadno vyrazit ven a dojde oři demontáži k jeho devastaci, takže už pak nejde použít. Klidně se tam může dát úplně obyčejná závlačka o stejném průměru" - plne súhlasím, je to iba poistka proti vysunutiu, krútiaci moment prenáša drážkovaný hriadeľ. So závlačkou sa dá jazdiť, ale môže sa stať, že zachytí a namotá na seba nejakú trávu, špagát alebo drát, už som našiel aj rybársky vlasec na náprave. Jazdím dosť mimo asfaltu...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » ned bře 12, 2006 6:13 pm

Já to montoval přes tu polosu , měl jsem strach to odpojovat aby se to potom nevrklalo . Byla to strašná práce.
P+B.

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

foto opravenej olejovej vane

Příspěvekod Lubomír » ned dub 16, 2006 8:38 pm

pripájam foto opravenej olejovej vane, je z demontovaného motora po pár rokoch nemilosrdnej dennej prevádzky... oprava vydržala dodnes
zaplata_karteru.jpg
zaplata_karteru.jpg (68.1 KiB) Zobrazeno 3816 x
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř zář 09, 2015 9:05 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
SunRiver
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 33
Registrován: ned led 08, 2006 3:16 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SunRiver » ned srp 27, 2006 10:54 am

Fotki z akcji Uszczelka Misy olejowej - czas ok 4h - wykonane uszczelki 2szt :)

Obrázek

Widok na miske olejowa od mojego Nosorozca

Obrázek

Uszczelka w/g katalogu nie pasuje za cholere - nie kupowac do silnika w wersji 1200 :(

Obrázek

Teraz trzeba ładnie odrysowac miske z otworkami - po dokladnym oczyszczeniu miski (mi jeszcze troche olejo podcieklo)

Obrázek

Ładnie odrysowana na arkuszu z korka grubość 3mm.

Obrázek

Mozolna praca - wybijanie otworków i wycinanie (uwaga zeby nie uszkodzić)

Obrázek

Wycięta i gotowa do założenia nowa fabryczna uszczelka do EF12 wykonana przezemnie :) (w tle widac drugi szablon na druga uszczelke)

Obrázek

przymiarka i.... pasuje jak ulal mozna skrecac autko :)



Tak to wygladalo i nie cieknie na razie ) jak by byla potrzeba taka to pisac dorobie uszczelke
SunRiver
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Příspěvekod Martin H. » ned srp 27, 2006 8:42 pm

Moje letitá zkušenost s utěsněním vany. Žádný korek, žádná guma, kov na kov a mezi to tmel (kvalitní).

Martin

Uživatelský avatar
SunRiver
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 33
Registrován: ned led 08, 2006 3:16 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SunRiver » ned srp 27, 2006 10:05 pm

No niewiem , niewiem czy to dobre rozwiazanie . Ja zrobilem z korka i narazie nie cieknie, a w katalogach jest zła uszczelka

pozdrawiam

Translated
Ne noneternal noneternal is ono zboží rozwiazanie. Mne délání ex vývrtka rovněž, také asociace ne běhoun , a dále být uveden v katalogu is ne nesprávný cesta balení barevný pruh zdravi


P.S
Jakoś mi to translated nie pasuje :(
SunRiver
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvekod covex » čtv říj 29, 2009 4:30 pm

Dneska jsem se pokousel najit ten kolicek na polose, abych mohl vymenit vanu, ale po hodine postrkavani auta, zvedani a drhnuti ocelovym kartacem jsem to vzdal. Ten kolicek se bez zvednuti celeho auta fakt blbe hleda, protoze este kdyz stojite na kopci, auto musite pokazde zvednout aspon o 20cm jinak se tam neda vlezt, tak nemuzete jen tak otacet kolem/poloosou a hledat kolicek. To sem teda dopad.. :roll:
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 146
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště/Město: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvekod michael » čtv říj 29, 2009 5:04 pm

Ahoj, na tvém novějším budeš pérový kolík hledat marně, toto řešení je použito na starším typu. Karel takhle popsal demontáž

- poloosa se musí odpáčit od převodovky použij 50ku stranový klíč jako podložku pod montpáku abys napromáčkl jednobodovým zatížením obal převodovky a odpáčit :arrow: poměrně značnou silou :!:
Nepůjde-li to po dobrém, skus fintu :arrow: místo páčení montpákou použij klín/dá se použít kladívko/ a klínem ji odraž. Může to ze začátku vypadat beznadějně ale de to...
K.
Naposledy upravil(a) michael dne pát říj 30, 2009 6:57 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero E12 r.v. 91

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvekod Lubomír » čtv říj 29, 2009 9:13 pm

totálne súhlasím, pri demontáži poloosí v Liberci pri likvidácii Liberka som takisto nenašiel žiadny kolíček ako na staršom, nepochodil som ani údermi kladivom(!) na tu velkú valcovú časť, tak som zo zúfalstva po polhodine jednoducho a barbarsky poloos prepiloval karboškou. Doma som ten zvyšok poloosi vcelku velkou silou vypáčil najvačším šroubovákom aký som našiel (- je taký velký, že sa mi nevojde do cajkrámu, tak ho nechávam doma, a to mi chýbalo v Liberci) - no, novšie ma ešte dokáže prekvapiť svojimi technickými fintami ...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště/Město: Bedřichov u Lysic

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvekod ulus » pát čer 04, 2010 8:56 am

Jen ze zvědavosti, až budu mít čas, když poloosu jen odpáčím, pak jí zpátky jen jednoduše nasadím? Nějak se mi tomu nechce věřit.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Re: Olejová vana - tip na opravu

Příspěvekod Karel » pát čer 04, 2010 1:54 pm

ulus píše: když poloosu jen odpáčím...

Jako zcela nejlepší způsob jak demontovat poloosu z převodovky bude takovýto nějakýto přípravek.
Dá se to snad i koupit.Použít by se dala i upravená upínka ke stolu frézky nebo vrtačky.
Vyražeč.jpg
Vyražeč.jpg (12.04 KiB) Zobrazeno 9154 x

K.
:D
Nikdo není dokonalej.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti