Vrzání plynového pedálu

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Vrzání plynového pedálu

Příspěvek od Lubomír »

Každý pohyb plynového pedálu začal doprevádzať vrzavý zvuk už okolo vianoc, jak v noci prituhlo, reku WD-čko to vyrieši, no nie, otravný zvuk, odobral mi chuť na zimný zraz( nevedel som, či to nie je od lanka plynu, že by sa predralo?) vydržal aj dávku Konkoru, takže teraz na jar celý pedál von, a ejhle- šlapka aj základový plech sú z nerezu,to sa tu už chválilo, ale čap je železný, to sa dalo poznať podľa stavu korózie. (ono je aj pravda, že kontakt nerez-nerez vedie spravidla k zadrhaniam až mikrozvarom, preto to asi nedali celé z nerezu, je to špatná kombinácia materiálov)
Ale že sa to dokáže vydrať až takto je nečakané:
osička_plynpedalu.jpg
osička_plynpedalu.jpg (77.48 KiB) Zobrazeno 11529 x
pritom otvory v nereze sú OK!
Nahradiť osičku novou je hračka (rozťapané konce čapu nahradila hlava skrutky M4, podložka a frčí sa ďalej, ale už bez protestných zvukov.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání plynového pedálu

Příspěvek od covex »

Jo Lubomire, taky uz tam mam nejakou dobu sroub.. i tak diky za popis.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání plynového pedálu

Příspěvek od Tuti »

Plynový pedál je jednou z konstrukčních slabin na Liberu ... zpracováním mi připomíná plechovou žábu na klíček, oblíbenou hračku mého dětství :D Věc na kterou se po celou životnost auta dupe zabahněným bagančetem by měla být podstatně důkladnější. Na novějším jsou aspoň pedál i ta patička z pořádného nerezu, takže stačí vyměnit osičku za šroub. Na starším se mi díra v pedálu vyčochtala tak, že upadl. Vyřešil jsem to opláštěním celého pedálu nerezovým plechem.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět