Stránka 1 z 1

Vrzání plynového pedálu

Napsal: pon bře 13, 2017 8:17 pm
od Lubomír
Každý pohyb plynového pedálu začal doprevádzať vrzavý zvuk už okolo vianoc, jak v noci prituhlo, reku WD-čko to vyrieši, no nie, otravný zvuk, odobral mi chuť na zimný zraz( nevedel som, či to nie je od lanka plynu, že by sa predralo?) vydržal aj dávku Konkoru, takže teraz na jar celý pedál von, a ejhle- šlapka aj základový plech sú z nerezu,to sa tu už chválilo, ale čap je železný, to sa dalo poznať podľa stavu korózie. (ono je aj pravda, že kontakt nerez-nerez vedie spravidla k zadrhaniam až mikrozvarom, preto to asi nedali celé z nerezu, je to špatná kombinácia materiálov)
Ale že sa to dokáže vydrať až takto je nečakané:
osička_plynpedalu.jpg
osička_plynpedalu.jpg (77.48 KiB) Zobrazeno 11609 x
pritom otvory v nereze sú OK!
Nahradiť osičku novou je hračka (rozťapané konce čapu nahradila hlava skrutky M4, podložka a frčí sa ďalej, ale už bez protestných zvukov.

Re: Vrzání plynového pedálu

Napsal: úte bře 14, 2017 8:33 pm
od covex
Jo Lubomire, taky uz tam mam nejakou dobu sroub.. i tak diky za popis.

Re: Vrzání plynového pedálu

Napsal: úte bře 14, 2017 11:31 pm
od Tuti
Plynový pedál je jednou z konstrukčních slabin na Liberu ... zpracováním mi připomíná plechovou žábu na klíček, oblíbenou hračku mého dětství :D Věc na kterou se po celou životnost auta dupe zabahněným bagančetem by měla být podstatně důkladnější. Na novějším jsou aspoň pedál i ta patička z pořádného nerezu, takže stačí vyměnit osičku za šroub. Na starším se mi díra v pedálu vyčochtala tak, že upadl. Vyřešil jsem to opláštěním celého pedálu nerezovým plechem.