Vyblikani zavad 93+ a chybove kody

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Vyblikani zavad 93+ a chybove kody

Příspěvek od covex »

Na mem aute rv 96 jsou konektory pro diagnostiku v plastove kapse hned za plynovym pedalem (v zasade neni potreba ani sundavat spodni kryt palubky):
subaru-libero-diagnostic-conectors.jpg
subaru-libero-diagnostic-conectors.jpg (299.83 KiB) Zobrazeno 11256 x
Je to jiz nekolik let co jsem je pouzival naposledy, takze zbytek informaci je zalozen spis na tom co se da docist na strankach jako:
https://codes.rennacs.com/Petrol-Engine ... ngines.php
http://uk.subaruownersclub.com/forums/t ... ecu-codes/
apod.
Nutno rici vsechny informace jsou zrejme empirickeho charakteru a chovani se muze lisit i na ruznych modelech, napr. je mozne ze ne vsechny kody se ukladaji do pameti, neni uplne jasne kolik kodu je pamet schopna ulozit (zda se ze na Liberu cca 4-5), ci v jakem okamziku se do pameti ukladaji (vetsinou nejakou chvili trva nez RJ chybu nahlasi) a kdy se mazou.

Existuji tri typy konektoru:

1. cerny par konektoru (read memory), po jejich spojeni a prepnuti klicku do polohy ON (nikoli nastartovani) se vyblikaji kody zavad ulozene v pameti (tedy napr. pokud se behem jizdy objevi check engine a zase zhasne, zde by melo jit vycist pricinu proc k tomu doslo)

2. zeleny par konektoru (test mode) - neboli tzv. self test mode - po spojeni zelenych konektoru a prepnuti klicku do polohy ON se spinaji ruzna relatka, solenoidy, vetraky apod. slouzi k diagnostice nefunkcnich elektronickych casti, po nastartovani check engine vyblikava aktualni chybove kody. Tyto se neukladaji do pameti. Kody test modu se mazou vypnutim klicku zapalovani a opetovnym startem.

3. zluty konektor neparovy (select monitor) - konektor pro jakousi proprietarni diagnostiku kterou ma k dispozici obvykle jen servis Subaru tzv. Subaru Select Monitor.

Pulsy pro cteni kodu jsou asi nejlepe popsane zde:
ecu_pulse_codes.gif
ecu_pulse_codes.gif (9.96 KiB) Zobrazeno 11256 x
Tedy dlouhe pulsy urcuji "desitkovou cast", kratke "jednickovou" cast kodu. Mezi kody je delsi pauza. OK kod by mel znamenat ze zadny kod chyby v pameti neni.

Vyresetovani stavu zavad:
Pro vyresetovani pameti zavad staci na Liberu odpojit a pripojit baterii.

Prosim opravte ci doplnte co si myslite, ze je jinak.

Je temer jiste, ze cerny konektor slouzi k vyblikani "zapamatovanych" zavad po spojeni a zapnuti klicku na ON. Zavady zrejme po nejakem case z pameti vypadnou pokud je zavada odstranena (prepise stavy bez zavad?) a auto je v provozu.

Chovani zeleneho paru je trochu hur popsatelne. Zrejme se jinak chova pri "ON" a po nastartovani. Konektor se take nazyva "self-test", kdy v ON poloze se samotestuji ruzna relatka a sensory.
Po nastartovani by se mel pouzivat dle stitku v zadnim narazniku Libera napr. pri nastavovani predstihu.
Jako jiny priklad lze uvest throttle sensor, ktery vzhledem k tomu, ze v Liberu je pouze spinacem, nema moznost primeho mereni z RJ a tak po jeho odpojeni nesviti check engine, ani se negeneruje chyba do pameti RJ, ale po spojeni zelenych konektoru a nastartovani se objevi nekolik "zprostredkovanych" chyb.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyblikani zavad 93+ a chybove kody

Příspěvek od covex »

Asi neuplnejsi seznam kodu, ktery jsem zatim nasel. Nektere kody maji ruzny vyznam, neni v ni sice receno jaky plati pro Libero, ale tak aspon neco.

Znak "-" na zacatku oznacuje kody, ktere Libero s nejvetsi pravdepodobnosti nema.
  • 1 Engine Speed Signal Circuit
    11 Crankshaft Position Sensor
    12 Starter Signal
    13 Camshaft Position Sensor
    14 Fuel Injector No. 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX)
    15 Fuel Injector No. 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX)
    16 Fuel Injector No. 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX)
    -17 Fuel Injector No. 4 (Legacy, Impreza, SVX)
    -18 Fuel Injector No. 5 (SVX)
    -19 Fuel Injector No. 6 (SVX)
    21 Engine Coolant Temperature Sensor
    -22 Knock Sensor
    23 Mass Air Flow Sensor Circuit
    24 Idle Control System Malfunction
    24 ISC Valve (Stick)
    24 Open/Short in ISC Valve Circuit
    26 Intake Air Temperature Sensor
    27 ATF Temperature Sensor Circuit
    -28 Knock Sensor #2
    29 Crankshaft Position Sensor 2
    31 Throttle Position Sensor Circuit
    32 A/F Sensor #1 System
    32 A/F Sensor #2 System
    32 Oxygen Sensor
    33 Vehicle Speed Sensor
    35 CPC System (Canister Purge Control system - solenoid valve) viewtopic.php?f=2&t=1376
    36 Turbine Speed Signal
    37 Rear O2 Sensor Circuit / A/F Sensor Circuit Malfunction
    38 Torque Control Signal #1
    38 Torque Control Signal #2
    38 Torque Control Signal System
    38 Torque Permission Signal
    39 Traction Control System
    41 Air/Fuel Adaptive Control
    42 Idle Switch
    43 Accelerator Pedal Switch
    -44 Turbocharging Pressure Control Signal
    45 Pressure Sensor
    46 Neutral or Parking Switch or Circuit
    47 Fuel Injector
    48 Lean Burn System
    49 CO Resistor
    51 Neutral Position Switch
    52 Parking Brake Switch (Exc. Justy)
    53 Antenna
    53 Anti-Quick Operation Mode
    53 Communication Error (Time Over)
    53 EGI Control Module EEPROM
    53 IMM Circuit Failure (Except Antenna Circuit)
    53 IMM Control Module EEPROM
    53 Key Communication Failure
    53 Reference Code Incompatibility
    53 Use of Unregistered Key
    54 Air Intake System
    55 EGR Valve Lift Sensor
    56 EGR System
    57 Canister Control System
    58 Air Control System
    61 Air Suction Control Solenoid Valve
    62 Exhaust Manifold Valve Negative Pressure Control Solenoid
    64 Relief Valve Control Solenoid Valve 1
    64 Relief Valve Control Solenoid Valve 2
    65 Differential Pressure Sensor
    66 Twin Turbocharger System(H)
    66 Twin Turbocharger System(S)
    66 Twin Turbocharger System(T)
    66 Two Stage Twin Turbocharger System
    67 Exhaust Manifold Valve Positive Pressure Control Solenoid
    -68 Turbocharging Pressure Control Output Signal #2
    71 Shift Solenoid Valve
    72 Shift Solenoid #2 Circuit
    73 Low Clutch Timing Solenoid Circuit
    74 Brake Clutch Timing Solenoid Circuit Malfunction
    75 Line Pressure Duty Solenoid Circuit
    76 Brake Clutch Pressure Duty Solenoid Circuit Malfunction
    77 Lock-Up Duty Solenoid Circuit
    78 Tiptronic Solenoid System
    79 Transfer Clutch Duty Solenoid Circuit
    81 Torque Up Control Valve
    85 Charger System Circuit Malfunction
    86 CAN (Communication System)
    87 Variable Induction Solenoid Valve Circuit Malfunction
    88 Fuel Pump Circuit Malfunction
    89 VVT Systems (L)
    89 VVT Systems (R)
    91 TCS Relief Valve
    92 Electrical Generation Control Signal Circuit Malfunction
    93 Vehicle Speed Sensor #1 Circuit
    94 Lateral G Sensor Signal Circuit Malfunction
  • 21 čidlo teploty vody
    23 volnobeznej ventil
    26 čidlo teploty nasavanyho vzduchu.
    35 ventil odsávání par nádrže
    54 podtlakovej systém
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět