Vyblikani zavad 93+ a chybove kody
Napsal: ned led 07, 2018 9:54 am
Na mem aute rv 96 jsou konektory pro diagnostiku v plastove kapse hned za plynovym pedalem (v zasade neni potreba ani sundavat spodni kryt palubky):
https://codes.rennacs.com/Petrol-Engine ... ngines.php
http://uk.subaruownersclub.com/forums/t ... ecu-codes/
apod.
Nutno rici vsechny informace jsou zrejme empirickeho charakteru a chovani se muze lisit i na ruznych modelech, napr. je mozne ze ne vsechny kody se ukladaji do pameti, neni uplne jasne kolik kodu je pamet schopna ulozit (zda se ze na Liberu cca 4-5), ci v jakem okamziku se do pameti ukladaji (vetsinou nejakou chvili trva nez RJ chybu nahlasi) a kdy se mazou.
Existuji tri typy konektoru:
1. cerny par konektoru (read memory), po jejich spojeni a prepnuti klicku do polohy ON (nikoli nastartovani) se vyblikaji kody zavad ulozene v pameti (tedy napr. pokud se behem jizdy objevi check engine a zase zhasne, zde by melo jit vycist pricinu proc k tomu doslo)
2. zeleny par konektoru (test mode) - neboli tzv. self test mode - po spojeni zelenych konektoru a prepnuti klicku do polohy ON se spinaji ruzna relatka, solenoidy, vetraky apod. slouzi k diagnostice nefunkcnich elektronickych casti, po nastartovani check engine vyblikava aktualni chybove kody. Tyto se neukladaji do pameti. Kody test modu se mazou vypnutim klicku zapalovani a opetovnym startem.
3. zluty konektor neparovy (select monitor) - konektor pro jakousi proprietarni diagnostiku kterou ma k dispozici obvykle jen servis Subaru tzv. Subaru Select Monitor.
Pulsy pro cteni kodu jsou asi nejlepe popsane zde: Tedy dlouhe pulsy urcuji "desitkovou cast", kratke "jednickovou" cast kodu. Mezi kody je delsi pauza. OK kod by mel znamenat ze zadny kod chyby v pameti neni.
Vyresetovani stavu zavad:
Pro vyresetovani pameti zavad staci na Liberu odpojit a pripojit baterii.
Prosim opravte ci doplnte co si myslite, ze je jinak.
Je temer jiste, ze cerny konektor slouzi k vyblikani "zapamatovanych" zavad po spojeni a zapnuti klicku na ON. Zavady zrejme po nejakem case z pameti vypadnou pokud je zavada odstranena (prepise stavy bez zavad?) a auto je v provozu.
Chovani zeleneho paru je trochu hur popsatelne. Zrejme se jinak chova pri "ON" a po nastartovani. Konektor se take nazyva "self-test", kdy v ON poloze se samotestuji ruzna relatka a sensory.
Po nastartovani by se mel pouzivat dle stitku v zadnim narazniku Libera napr. pri nastavovani predstihu.
Jako jiny priklad lze uvest throttle sensor, ktery vzhledem k tomu, ze v Liberu je pouze spinacem, nema moznost primeho mereni z RJ a tak po jeho odpojeni nesviti check engine, ani se negeneruje chyba do pameti RJ, ale po spojeni zelenych konektoru a nastartovani se objevi nekolik "zprostredkovanych" chyb.
Je to jiz nekolik let co jsem je pouzival naposledy, takze zbytek informaci je zalozen spis na tom co se da docist na strankach jako:https://codes.rennacs.com/Petrol-Engine ... ngines.php
http://uk.subaruownersclub.com/forums/t ... ecu-codes/
apod.
Nutno rici vsechny informace jsou zrejme empirickeho charakteru a chovani se muze lisit i na ruznych modelech, napr. je mozne ze ne vsechny kody se ukladaji do pameti, neni uplne jasne kolik kodu je pamet schopna ulozit (zda se ze na Liberu cca 4-5), ci v jakem okamziku se do pameti ukladaji (vetsinou nejakou chvili trva nez RJ chybu nahlasi) a kdy se mazou.
Existuji tri typy konektoru:
1. cerny par konektoru (read memory), po jejich spojeni a prepnuti klicku do polohy ON (nikoli nastartovani) se vyblikaji kody zavad ulozene v pameti (tedy napr. pokud se behem jizdy objevi check engine a zase zhasne, zde by melo jit vycist pricinu proc k tomu doslo)
2. zeleny par konektoru (test mode) - neboli tzv. self test mode - po spojeni zelenych konektoru a prepnuti klicku do polohy ON se spinaji ruzna relatka, solenoidy, vetraky apod. slouzi k diagnostice nefunkcnich elektronickych casti, po nastartovani check engine vyblikava aktualni chybove kody. Tyto se neukladaji do pameti. Kody test modu se mazou vypnutim klicku zapalovani a opetovnym startem.
3. zluty konektor neparovy (select monitor) - konektor pro jakousi proprietarni diagnostiku kterou ma k dispozici obvykle jen servis Subaru tzv. Subaru Select Monitor.
Pulsy pro cteni kodu jsou asi nejlepe popsane zde: Tedy dlouhe pulsy urcuji "desitkovou cast", kratke "jednickovou" cast kodu. Mezi kody je delsi pauza. OK kod by mel znamenat ze zadny kod chyby v pameti neni.
Vyresetovani stavu zavad:
Pro vyresetovani pameti zavad staci na Liberu odpojit a pripojit baterii.
Prosim opravte ci doplnte co si myslite, ze je jinak.
Je temer jiste, ze cerny konektor slouzi k vyblikani "zapamatovanych" zavad po spojeni a zapnuti klicku na ON. Zavady zrejme po nejakem case z pameti vypadnou pokud je zavada odstranena (prepise stavy bez zavad?) a auto je v provozu.
Chovani zeleneho paru je trochu hur popsatelne. Zrejme se jinak chova pri "ON" a po nastartovani. Konektor se take nazyva "self-test", kdy v ON poloze se samotestuji ruzna relatka a sensory.
Po nastartovani by se mel pouzivat dle stitku v zadnim narazniku Libera napr. pri nastavovani predstihu.
Jako jiny priklad lze uvest throttle sensor, ktery vzhledem k tomu, ze v Liberu je pouze spinacem, nema moznost primeho mereni z RJ a tak po jeho odpojeni nesviti check engine, ani se negeneruje chyba do pameti RJ, ale po spojeni zelenych konektoru a nastartovani se objevi nekolik "zprostredkovanych" chyb.