Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Příspěvek od Mis.us »

Jestli mluvíš o těch třmenech co trubky držej na třech místech+dva třmeny svavzujou tlustý roury,tak ty jsou v místě uchycení omotaný gumou-originál od japonců,čož je fpořádku.K dyž máš roury volný a neopertlovaný na konci,hrozí,že ti sklouzne hadice a vychčije voda.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Příspěvek od Vladino »

Prehrdzavela mi jedna teplovodná trubka na EF12 (staršom). Po prečítaní komentárov na fóre som uznal za vhodné urobiť tú rozvetvenú z dvoch asi metrových kusov spojených hadicou kvôli lepšej montáži. Mal som k dispozícii Cu trubky 22 mm a 15 mm vonkajšieho priemeru, kolienka a T-kusy. Jednotlivé časti som spojil mäkkým spájkovaním. Keďže neide o domový rozvod trubiek, tak som použil mäkkú spájku pre elektrotechniku (Sn60Pb40), v trubičke s kolofóniou. Spoje som nahrieval horákom s propán-butánom na takú teplotu, že spájka sama ochotne vyplnila spájaný priestor. Samotné rozvetvenie som vpredu trochu upravil, lebo som chcel upevniť 22 mm trubku, a nie 15 mm (pôvodná je 16 mm), aby to nebolo mechanicky namáhané. Zatiaľ to drží, aj keď je použitá mäkká spájka, cínový mor by hroziť nemal, a trubky som natrel farbou.
trubky_e12.jpg
trubky_e12.jpg (82.8 KiB) Zobrazeno 13068 x
Ďalšiu trubku som použil 22 mm Cu. Prostrednú som dal 15mm (má byť 16 mm) a vsunul som ju do polypropylénovej trubky 25 mm vonkajšieho priemeru pre bytové rozvody vody. Vojde do nej 15 aj 16 mm Cu trubka a je tam ešte vôľa. Je to z dôvodu mechanickej ochrany. Sama PP trubka má tiež dobré tepelno-izolačné vlastnosti. Žiadne polyfúzne zváranie ani lepenie, je to len kus rovnej trubky. Všetky trubky sú uložené do gumy (kúsok starej duše z auta, velocipédu, alebo hadice postačí), kvôli tepelnej rozťažnosti. Písal o tom kedysi Mis.us, že to tam našiel. Určite to tam patrí. Je dobré medené trubky natrieť farbou a odizolovať ich od objímok gumou. Rozdiel potenciálov Cu/Fe je 0,77 V a pri pozinkovanej objímke (Cu/Zn) je 1,1 V. Nie je to síce silný článok, ale pri posolenej vozovke sa určite vytvorí. Tak pozor na to ! Tiež som použil objímky na trubky pre upevnenie ku karosérii. Obe krajné trubky som ešte opatril penovou izoláciou a stiahol sťahovacími páskami.
trubky3.jpg
trubky3.jpg (117.08 KiB) Zobrazeno 13068 x
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Příspěvek od Vladino »

Pri výmene trubiek na EF10 som bol o trochu chytrejší v tom, že skúsim tvrdé spájkovanie z dôvodu väčšej pevnosti spojov. Znovu som urobil rozvetvenú medenú trubku z dvoch kusov. Srdce mi skoro puklo, keď som zistil, že by som tú trubku pohodlne dostal na svoje miesto aj keby bola dlhá v jednom kuse, lebo tam nie je predný diferenciál (je to dvojkolka). Zaplakala tiež moja peňaženka – kvalitná gumená hadica je asi 2x drahšia než Cu trubka. Rozvetvenie vpredu som urobil podľa starej trubky. Širšia trubka je Cu 22 mm a tenšia je 15 mm (využil som odpad). Kúsok plechu s dierkou 10 mm pre plastovú úchytku držiacu brzdové trubky 5 mm som vyrobil pozdĺžnym rozpílením kúska trubky Cu 22 mm a jej rozvinutím. Použil som kolienka, na ohýbanie 15 mm trubky som nemal čas ani náladu. Mal som k dispozícii sadu horákov na propán-bután. Kto chce byť rýchlejší (a „horúcejší“), zrejme použije MAPP (čo je zmes metylacetylén + propán/propylén). Mne vyhovuje malá bomba PB (propán 2kg, bután 2,42 kg), čo na bežnú prácu stačí. Tvrdú spájku som použil Cu92PAg2 (zloženie Cu 91,8%, P 6,2%, Ag 2,0%), bez tavidla, drôty 2,0x500 mm. Pracovná teplota je asi 710°C.
Druhú trubku som použil 3/4″ vodovodnú pozinkovanú. Tá ma určite prežije! Prostrednú trubku som použil Cu 16 mm (tento rozmer aj kolienka som kúpil vo veľkoobchode pre živnostníkov). Spojenie s hadicou je lepšie ako pri 15 mm. Tiež som ju dal do PP 25 mm trubky, na konci vytvaroval do približného zakrivenia podľa starej trubky. Všetky trubky som uchytil do pôvodných držiakov (strmeňov) do gumeného „lôžka“.
Treba ešte poznamenať dôležitú skutočnosť, že všetku prácu s otvoreným ohňom som robil mimo vozidla, v dielni, čo si zrejme každý domyslel aj bez upozornenia.
trubka_e10.jpg
trubka_e10.jpg (80.08 KiB) Zobrazeno 13066 x
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Příspěvek od Mis.us »

jak u 4wd tak u 2 wd, se daj trubky udělat rovný až dopředu, jen se musej upravit hadice(zkrátit)

já to udělal před dvěma lety takhle:

http://misuss.rajce.idnes.cz/zabicka_kr ... 030788.jpg
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět