Stránka 2 z 3

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: pát lis 20, 2009 3:21 pm
od Karel
Aja+Dandy+2 píše:nejchudší výbavu co se asi kdy dělala
Ano, ani na dveřích nejsou venkovní plasty pod klikama.
K.
:D

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: pát lis 20, 2009 4:05 pm
od Martinekk
Aha, tak to je novější...

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: sob lis 21, 2009 6:46 pm
od covex
Jak tak obcas koukam odspoda na Libero, prijde mi, ze jedine co tam vydrzi jsou plasty. Takze otazka je, proc neudelat ty rozvody rovnou z plastu vsechny. Sel by na to pouzit cerny PVC co se z nej normalne delaji venkovni vodovodni roury (asi to cos tam daval?). Svaruje se podobne jako vnitrni vodovod teplem (akorat je na to udajne jina svarecka) a tak by to mohlo jit celkem rychle treba primo na aute. Preci jen tu med bych radsi pod autem plamenem nepajel.:)

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: ned lis 22, 2009 8:26 pm
od Aja+Dandy+2
Taky jsem o tom uvažoval,s plastem se dělá pěkně,ale nevím jak moc jsou ty trubky,, i ty co jsou dělaný na teplou co vydrží a navíc dělaj se pro nás v dost divnejch rozměrech, takže s těma přechodama by to byla pěkná pakárna. Kombinace měd- vysokotlaké hadice ,mě ted po zkušenostech připadá úplně v pohodě. :D Aleš

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: pon lis 23, 2009 5:54 pm
od covex
Nebo holt strcit tu medenou trubku jen do te plastove, jako do chranicky..:) Uvidim az to potka me co s tim vyvedu..

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: ned čer 24, 2012 10:09 pm
od Tuti
Prosím o radu, jak jsou zapojené hadice do trubek (na novějším). V zápalu vyndavání jsem si to nepoznamenal a teď si nejsem jistý :oops: ... je to tak, že do té rozvětvené jde vpředu spodní hadice z chladiče a vzadu ta co vede z boku do vodní pumpy?
Jinak určitě je zajímavá informace, že jsem trubky dostal ven bez nějakých velkých rozebíraček, jen jsou odstrojené kryty pod autem. Přední konce trubek jsem zastrčil směrem nahoru do levého podběhu a zadní konce pak prošly pod rám a trubky se nechaly vytáhnout šikmo dolů pod zadní kolo. Je to trochu "Ježek v kleci", ale dá se to. Tak jen doufám, že zpátky se to povede stejnou cestou. Auto mám na kozách zvednuté asi tak o 20 cm ... nevím jestli by to takhle šlo i na jámě, možná by trubky zarazily o podlahu.

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: pon čer 25, 2012 8:07 am
od Mis.us
Zapojení u chladiče: Prostřední hadice s rozdvojenim se zapojuje do spodní části chladiče (tlustá),vývod z tlustý (hubená) -jde do zadního topení. Krajní tlustá jde na vrch chladiče.Krajní hubená vede k přednímu topení.


Zapojení u motoru: Prostřední hadiče s roztrojenim jde k vodní pumpě (nejtlustší),(míň tlustá) -jde k hrdlu nálevu kapaliny,(hubená) -jde do chladiče oleje. Tlustá krajní-jde do termostatu a hubená krajní jde do termostatu.

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: ned črc 01, 2012 9:42 pm
od Tuti
Dík za radu, trubky už jsou na svém místě - úplně krásně šly v opačném směru než jsem je vyndával ... tzn. malinko vyhnout povolenou příčku nad nádrží, zastrčit nad ní konec trubky a nasunout do levého podběhu a pak trubku vrátit dozadu na držák. Během minutky byly všechny trubky v autě ... zato se sponama na hadicích a s držákama jsem se páral asi hodinu.
Všechny tři trubky v mědi mě vyšly na 1100 Kč, dělal je chlaďař, takže nejsou pájené, ale svařované.

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: sob bře 02, 2013 2:07 pm
od Raper
Urcite ste si vsimli, ze v instalacii kurenia v domoch sa zacali pouzivat plastove trubky – iste nehrdzaveju, vydrzia vysoke teploty, dostupne su rozne priemery. Na zimu by sa asi aj mohli zabalit do takej tej izolacnej karimatky aby pomalsie chladla voda v sustave, kedze vlhkost by im nevadila. Jedine co by mohlo byt prekazkou je, ci niesu krehke. Vidite to ktosi ako alternativu?

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: sob bře 02, 2013 9:23 pm
od covex
Nejsem si prilis jist, ze ten plast je staveny na solanku. Videl si nekdy tyto trubky po par letech venku (delali jsme do nich anteny)? Droli se to, neveril bych tomu, ze na podvozku auta to vydrzi, i kdyz nejvic tomu asi skodi UV.

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: sob bře 02, 2013 10:17 pm
od Tuti
Kromě toho na plastových trubkách se všechna rozvětvení řeší pomocí šroubení, což by v případě té nejkošatější trubky na novém Liberu bylo dost komplikované a nejspíš by se to ani nevešlo.

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: ned bře 03, 2013 10:33 am
od covex
Ty plastove vodovodni trubky se vari, zavity se delaji jen tam, kde se pripojuji vodovodni baterie, kohoutky atd. Nicmene faktem je, ze ty varene spojky jsou stejne dost velke.

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: ned bře 03, 2013 4:07 pm
od Karel
Tuti píše: Všechny tři trubky v mědi mě vyšly na 1100 Kč,
Toto je jediná správná cesta. V origu jsem dal kolem 2,500,- A to byly jenom ocelové.
Měď je nafurt.
K.
:D

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: ned bře 03, 2013 6:56 pm
od Tuti
covex píše:Ty plastove vodovodni trubky se vari, zavity se delaji jen tam, kde se pripojuji vodovodni baterie, kohoutky atd. Nicmene faktem je, ze ty varene spojky jsou stejne dost velke.
To je pravda - já jsem měl na mysli topenářské trubky "PExAl", co se používají např. na podlahové topení.
Klasické PE vodovodní trubky jsou vůbec předem vyřazené ze hry, protože mají moc tlusté stěny - kdyby se dodržely vnější průměry, světlost bude moc malá a kdyby vnitřní, tak zase nepůjdou napojit hadice. Zkrátka mědi v tomhle asi fakt nic konkurovat nemůže.

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: pon bře 04, 2013 8:09 am
od artvandal
na tom co mi zena otocila pres strechu jsem mel trubky vymeneny za vysokotlaky hadice (myslim ze z avie). fungovalo to bezvadne a stalo to to par supu

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: pon bře 04, 2013 8:18 am
od covex
A jak si to mel pospojovany s puvodnima? Rozvetveni si delal sroubenim?

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: pon bře 04, 2013 9:19 am
od artvandal
nedelal sem to primo ja, ale co sem videl tak uchyceny k puvodnim castem to bylo pomoci hadicovejch pasku, rozvetveni nevim, ale az se k tomu vraku dostanu tak na to mrknu. kastle je dole takze to muzu i nafotit, kdyby byl zajem

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: pon bře 04, 2013 9:35 am
od Mis.us
Takhle jak píše Artvandal,to chtěl udělat táta na svym autě,ale nakonec jsou coloměděný s izolací :-) Viděl bych to tahle: machanik konce roury odříznul a nechal je na místě-zbytek je hadice. Tenhle případ by se dal udělat stejně jako celoměděný trubkovkody s rozdílem toho,že měd by pouze spojovala hadice s rozvětvenim do napojovacích hadic .Jak už art napsal-ušetřilo by se dost peněz i nervů při montáži.Mišus

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: stř bře 06, 2013 11:32 pm
od Aja+Dandy+2
Přesně tak , na svém mám už nějaký pátek vyzkoušené měděné pájené rozbočky za pár korun + zbytek hadice(tlak +teplota) a je to úplně v pohodě a žádné patlání s demontáží a hlavně s následnou montáží. :lol: Aleš

Re: Trubkovody pod podlahou - jak na ně

Napsal: čtv bře 07, 2013 8:28 pm
od Tuti
Kromě toho varianta hadice eliminuje problém s teplotní roztažností, na který soudruzi z Japonska nějak pozapomněli. V zimě je trubka běžně o 80° i víc teplejší než zbytek auta, což představuje nárust délky přes 1 mm (a u mědi ještě o kousek víc). Přesto jsou oba konce chycené třmeny k rámu natvrdo. Právě pod třmenem mi začla trubka téct, protože násilným pohybem se z ní logicky odrbal pozink. (Je ovšem pravda, že odbočky se už úspěšně rozpadaly taky.) Když jsem montoval trubky nové, přední třmen jsem podložil aby v něm byla vůle a vyložil plastem, aby trubky měly určitou volnost.