rozvodový řemen
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
rozvodový řemen
Nazdar, Liberárori,
téma rozvodový remeň už znela, aj ako nastaviť značky. Niekde v manuáloch sa píše , že po 50 000km ho treba vymeniť za nový. Určite je to bezpečné dodržiavať, a ja som žil v tom, že je vymenený ešte od opravy v Poprade. Asi nebol. Platil som vtedy za GO motora, priplácal za sadu tesnení subarátenko jazdilo furt, kým neprišiel deň , keď mal ten remeň na konte viac ako 88 000 km od tej opravy. Takže tolkoto vydrží v mojom režime. Keď vypovedal, bola to iba rana, asi v 80tke auto prestalo ťahať, takže som na to dupal a radil nižšie, či sa to nechytí. Nechytilo. Ani na mieste štartovať nepomáhalo. Nemohlo - bez rozvodu. Ale to som netušil, tak som si to išiel vypočuť dozadu, manželka otočila klúčikom, a ja som usúdil, že to je asi zlomená kľukovka, keď to syčí iba jedným valcom a vahadlá sa nehýbu...
Takže odťah domov,(70km) pokazený víkend, smútok v očiach detí a očakávanie prievanu v rodinnom rozpočte. Na druhý deň ideme na to, taká malá nádej, že to bude iba spojenie medzi kľukou a vačkovicou. Hneď kontrola remeňa ukázala, že to bol on. A druhý , rezervný tam bol aj s nastavením tých bodiek tak za 20minút, a motor naskočil. Stalo sa to asi pred dvomi rokmi, len som si na to spomenul, ide sezóna, aj my starneme, nielen naše motory...
Poučenie 1: Vymeniť občas rozvoďák je vhodnejšie ako ostať stáť. Ale nemyslím to tak vážne, aby som to dodržal, ak nerozoberám motor, radšej nosím jeden rezervný sebou....
Poučenie 2: Liberkový motor je tak geniálne skonštruovaný, že ho ani takáto porucha neodpíše do šrotu. Už sa mi sťažovali majitelia onakvejších značiek, aké škody napácha v motore roztrhnutie remeňa...
PS
Pripojí niekto pre uplnú informáciu rozmery rozvodového remeňa pre E10 a E12, alebo sú rovnaké?
téma rozvodový remeň už znela, aj ako nastaviť značky. Niekde v manuáloch sa píše , že po 50 000km ho treba vymeniť za nový. Určite je to bezpečné dodržiavať, a ja som žil v tom, že je vymenený ešte od opravy v Poprade. Asi nebol. Platil som vtedy za GO motora, priplácal za sadu tesnení subarátenko jazdilo furt, kým neprišiel deň , keď mal ten remeň na konte viac ako 88 000 km od tej opravy. Takže tolkoto vydrží v mojom režime. Keď vypovedal, bola to iba rana, asi v 80tke auto prestalo ťahať, takže som na to dupal a radil nižšie, či sa to nechytí. Nechytilo. Ani na mieste štartovať nepomáhalo. Nemohlo - bez rozvodu. Ale to som netušil, tak som si to išiel vypočuť dozadu, manželka otočila klúčikom, a ja som usúdil, že to je asi zlomená kľukovka, keď to syčí iba jedným valcom a vahadlá sa nehýbu...
Takže odťah domov,(70km) pokazený víkend, smútok v očiach detí a očakávanie prievanu v rodinnom rozpočte. Na druhý deň ideme na to, taká malá nádej, že to bude iba spojenie medzi kľukou a vačkovicou. Hneď kontrola remeňa ukázala, že to bol on. A druhý , rezervný tam bol aj s nastavením tých bodiek tak za 20minút, a motor naskočil. Stalo sa to asi pred dvomi rokmi, len som si na to spomenul, ide sezóna, aj my starneme, nielen naše motory...
Poučenie 1: Vymeniť občas rozvoďák je vhodnejšie ako ostať stáť. Ale nemyslím to tak vážne, aby som to dodržal, ak nerozoberám motor, radšej nosím jeden rezervný sebou....
Poučenie 2: Liberkový motor je tak geniálne skonštruovaný, že ho ani takáto porucha neodpíše do šrotu. Už sa mi sťažovali majitelia onakvejších značiek, aké škody napácha v motore roztrhnutie remeňa...
PS
Pripojí niekto pre uplnú informáciu rozmery rozvodového remeňa pre E10 a E12, alebo sú rovnaké?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
remen...
tu je , prečo sa zaujímam , či je E10 a E12tkový remen rovnaký:
E12 tu neni uvedený!
E12 tu neni uvedený!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- sedas
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
dle katalogu na http://www.elitecat.cz to vypadá, že řemeny pro E10 a E12 se liší počtem zubů (88, resp. 91). Tvůj CT680 je pro E10, na E12 by měl být CT936.
I podle kat. listu goodyear to vypadá, že řemeny pro E10 a E12 jsou jiné (http://www.autobenex.cz/katalog/goodyear/htm/271.html).
dle katalogu na http://www.elitecat.cz to vypadá, že řemeny pro E10 a E12 se liší počtem zubů (88, resp. 91). Tvůj CT680 je pro E10, na E12 by měl být CT936.
I podle kat. listu goodyear to vypadá, že řemeny pro E10 a E12 jsou jiné (http://www.autobenex.cz/katalog/goodyear/htm/271.html).
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
remene
díky za informácie.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Před pár dny jsem si všiml, že mám ruplý kryt řemenu a při podrobnější prohlídce jsem zjistil, že v prasklině je zarvaný šroub (asi M6 x 20). Nějak se dostal dovnitř krytu (možná bude někde chybět) a řemen ho nabral, vystřelil a kryt prorazil. Jak tam šroub zůstal trčet, řemen se o něj drbal a je tím pádem zralý na výměnu. Chci se zeptat na zkušenosti s řemeny v různých cenových kategoriích (co se týče životnosti) a pak jestli je potřeba s řemenem měnit i napínák. Motor má 150 tisíc, z toho posledních 60 se mnou a to se nic z toho neměnilo. Předtím bylo auto pravidelně servisované u prodejce, ovšem netuším, jestli by už mělo mít ruhý řemen.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Životnost rozvoďáku je skoro pro všechna auta přibližně shodná a činí 80-90 tis.km. Není důvod proč by to mělo být pro Lbero jiné. Na druhou stranu velmi záleží na tom , jak se s motorem zachází. Časté změný otáček motoru a prudké akcelerace mu nesvědčí a naopak plynulá jízda prospívá. A každý výrobce se "sichruje" Měl jsem kamaráda, který dokázal na prahu garáže odrovnat řemen na 25 tis.km a naopak druhého, který najezdil s Moskvičem na olejovou náplň skoro 40 tisíc a nic se nedělo. Jenže náhoda je blbec a doporučení výrobce by měla být závazná pro každého. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
dědek píše:Životnost rozvoďáku je skoro pro všechna auta přibližně shodná a činí 80-90 tis.km....
Asi jsem to špatně formuloval .. jde mi o to, jestli podle předepsaných intervalů můžu předpokládat, že byl řemen měněný třeba na 80 000 už u prvního majitele ve Švýcarsku. Pak by se dalo očekávat, že značkový servis s řemenem měnil i napínací kladku, pokud je to předepsané - v tom případě bych v autě nechal tu co tam je, ale kdyby byla původní (se 150 tisíci za sebou) .. má se měnit, nebo ne?
A ještě k řemenům - na trhu je výběr v docela širokém rozpětí ceny někde od čtyř do patnácti set. Takže se ptám na zkušenosti - třeba někdo řekne "tyhle jsou levné a kvalitní" nebo "od toho rozhodně ruce pryč".
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
remeň
Vsadím sa, že ten Contitech, čo som uviedol na fotke je dobrý, lebo nádherne šlape dodnes. Tolko osobná skúsenosť.
A čo s napínacou kladkou? Jednoduch sa o jej zdraví presvedčíš roztočením rukou navolno. Ak spieva, je čas ju meniť. Dobrí motorári s hudobným sluchom tento zvuk poznajú aj pri volnobežných otáčkach ešte pojazdného motoru. Je to fakt počuť.
Ak sa hladko a hlavne ticho otáča a má dlhý dobeh, ešte poslúži.
Asi som nepovedal týmto nič nové. Ja som ju menil za novú iba raz za život E10tkového motora. Bola ale fakt hlučná. Remeňov som vymenil viacero...
A čo s napínacou kladkou? Jednoduch sa o jej zdraví presvedčíš roztočením rukou navolno. Ak spieva, je čas ju meniť. Dobrí motorári s hudobným sluchom tento zvuk poznajú aj pri volnobežných otáčkach ešte pojazdného motoru. Je to fakt počuť.
Ak sa hladko a hlavne ticho otáča a má dlhý dobeh, ešte poslúži.
Asi som nepovedal týmto nič nové. Ja som ju menil za novú iba raz za život E10tkového motora. Bola ale fakt hlučná. Remeňov som vymenil viacero...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka