Stránka 1 z 3

Manžeta

Napsal: stř črc 19, 2006 2:31 pm
od Karel
Při náhodné kontrole podvozku jsem zjistil, že mám prasklou manžetu na P.P.kole.Předem jsem se poptal 2 mechaniků na postup opravy a dostal jsem 2 různé odpovědi tak pro upřesnění popíšu opravu jak jsem ji dělal já./Libero r. 96/
1) demontuje matici vel. 27 mm
2) odpojit spodek stabilizátoru
3) odpojit spodek těhlice
4) odpojit kulový čep spojovací tyče
5) demontovat a vyvěsit brzdič i s destičkama.Odklonit celý náboj př.kola i s kotoučem od auta a stáhnout z poloosy.Př. poklepat na konec poloosy.
6) Vytáhnout poloosu z převodovky.Použil jsem k vypáčení stranový klíč č.50.Homokinetický kloub/ten co je u kola nerozebirat!/. Z kloubu co je u převodovky vyndat zajišťovací drát, gumovým páskem zajistit kuličky, aby nevypadly,vyndat seger pojistku co jistí unašeč a postupně sundat manžetu/y/.Manžety jsem koupil na tel. 800 555 103 u firmy Valenta a 1 stojí 270,- a obě jsou stejné !!! a označení na krabičce je:JC-G58002 a jsou MADE IN JAPAN. Čas opravy 90 min.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

manžety

Napsal: stř črc 19, 2006 8:10 pm
od Lubomír
Naprostý súhlas, ide to aj takto, ale demontovať aj tehlice som ani neskúšal, jednoducho som odpojil iba hriadel od prevodovky, vyhrnul manžetu - tú zlú, uvolnil segerku a samozrejme sa mi vysypali guličky a rozpojil som kĺb, aj tak tam asi cez tú trhlinu vnikla soľ a prach, to mazivo vnútri sa asi zmenilo na brusivo :cry: . Tak som to všetko vyčistil, namazal novým tukom a dal novú manžetu. Dnes by som to aj s čistením od špiny tipoval tak na hodinku práce.

Napsal: čtv črc 20, 2006 7:10 am
od Karel
Až k tomu brusivu to u mne nedošlo. Ale spodní rameno od těhlice/nesprávně nazývané svislák/musím odpojit podle obr.3 jinak poloosa nelze vyndat.
K. :) :( :lol:

Napsal: čtv črc 20, 2006 10:42 am
od Petr+Barča
Dobrý nápad na typ , jak na to . Už kolikrát jsem přemýšlel jak se ty manžety vlastně vyndavají . Taky mě to čeká , tak alespoň vím že to nebude tak složitý jak to vypadá .
P+B.

Napsal: čtv črc 20, 2006 11:17 am
od Karel
Petře POZOR! každá poloosa /aspoň/ r.96 má jinou délku!!!!!!!!!!!!!!!
:idea:
K.
:cry:

Napsal: čtv črc 20, 2006 12:03 pm
od Petr+Barča
Poloosy už mám zmáklý , vyndat a nandat to už není problém , ale jak se sundavají a nandavají ty manžety to mi nešlo do hlavy . Dneska dopoledne jsem dával jinou polosu protože mi cvakal kloub , když byla v záběru , ale manžetu jsem tam nechal starou natrženou . Nejdřív skusím rozborku na tý starý poloose a pak udělám tu novou .
P+B.

Napsal: úte říj 10, 2006 1:47 pm
od peple
Dneska sem zjistil že mám pravou manžetu u předního kola taky natrhlou :cry: .
Protože se do toho nechci hrabat několikrát, tak sem už zakoupil těhlice(už toho maj taky dost). Teď ještě tu manžetu a dám i nové kul. čepy řízení protože levej je už v pr...
No ale ty kuláky řízení zatim nemůžu sehnat a když, tak za šílenou cenu origo 3500,- za jeden :!: Jsou stejné i na starší typ :?: Na těhlicích je napsáno "Justy" tak možná budou pasovat i kuláky...

Ještě sem to nedělal tak k tomu postupu. Dá se všechno udělat se standardním nářadím nebo je na něco potřeba speciální :?:
Dělá se na heveru nebo na zemi.
Dík :wink:

Napsal: úte říj 10, 2006 2:09 pm
od Karel
Manžetu jsem měnil nad montážní jámou, předek přizvednutý heverem jako když měníš přední kolo .Šlo by to v nouzi i na zemi.Jen na kulák si sežeň stahovák.
K.
:(

Napsal: úte říj 10, 2006 8:01 pm
od peple
Jo jo - stahovák mi pučí kámoš, jen ten bod č.6) si moc neumím představit(až se budu soukat pod auto a páčit to v leže :x ), ale co, sem strojař tak až všechno rozeberu snad to i složím :lol:
Nekupoval někdo ty kuláky řízení :?: Zatím sem u šílenejch částek a prodejce od prodejce brutálně jinak

Napsal: stř říj 11, 2006 6:36 am
od Karel
K tomu bodu 6:vnitřní kloub z převodovky musíš vytáhnot odpáčením např. montpákou,ale aby sis převodovku opěrným bodem montpáky "nepropíchl" tak proto ten klíč 50mm.Jako podložka pod montpáku nebo velký šroubovák.Jde to.
K.
:lol:

Napsal: stř říj 11, 2006 8:10 am
od peple
A mám si ho nějak poznačit, nebo je to jedno a zpět pude jakkoli :?:

Napsal: stř říj 11, 2006 8:24 am
od Karel
Polohu vnitřního kloubu k unašeči v převodovce značit nemusíš , ale označením nic nezkazíš .
K.
:shock:

Napsal: stř říj 11, 2006 6:13 pm
od Martin H.
Poznačit nemusíš, ale sestavi to pak musíš tak, aby ti pasovaly otvory na pérový kolík. Já tam strkám závlačku.

Martin.

Napsal: stř říj 11, 2006 7:33 pm
od peple
Nejlevnější kulák řízení co sem zatím sehnal je za 1500,- kus :o Spodní kuláky ramen(těhlice) mám za 414,- kus.
Jinak dík za info.
Jo a ještě jaká vazelína tam bude nejvhodnější :?:

Napsal: čtv říj 12, 2006 7:35 am
od Karel
Martin H. píše:Poznačit nemusíš, ale sestavi to pak musíš tak, aby ti pasovaly otvory na pérový kolík. Já tam strkám závlačku.

Martin.
Na předních poloosách žádný kolík nemám.
K.
:cry:

Napsal: čtv říj 12, 2006 8:22 am
od Karel
peple píše:
Jo a ještě jaká vazelína tam bude nejvhodnější :?:
Nejkvalitnější co se dá běžně sehnat za rozumnou cenu je :LM 47 LANGZETFETT. Kupoval jsem ji u firma VALENTA tel 800 555 103.
S cenou se musíš vyrovnat, na 1 kloub množství asi jako 3-4 polévkové lžíce.
V gramech nevím :?:
K.
toothy10.gif

Napsal: čtv říj 12, 2006 9:42 am
od peple
S tou cenou 1500,- za kulák sem se už vyrovnal a v Autobados sem sehnal manžetu za 250,-
Dík za tip na vazelínu :wink:

Napsal: sob říj 14, 2006 6:09 pm
od Martin H.
Peple, omlouvám se za ten pérový kolík, ten mají starší typy.


Martin.

Homokloub

Napsal: ned lis 19, 2006 7:03 pm
od Lubomír
aby ste vedeli, čo tam je vnútri , pripájam aj obrázok (-platí pre staršie Liberko):
Homoklb_rozobraty.jpg
Homoklb_rozobraty.jpg (34.44 KiB) Zobrazeno 24519 x
takže moje poradie po demontovaní kola na heveri, vonku, bez jamy:
1. vyraziť kolík priemer 5 mm na pripojení klbu k prevodovke.
2. Vystrčiť kĺb z mnohohranu prevodovky / rozvodovky.
3. Zhodiť ocelové pásky z manžety.
4. Vysunúť gumovú manžetu , aby sa obnažil ten zavazelinovaný kĺb.
5. Tenkým šrobovákom vysadiť drátený poistný krúžok.
6. Vytiahnuť kĺb von, očistiť, aby bolo vidieť segerku na konci tyče.
7. Vysadiť segerku a vysunúť vnútorný kĺb.
8. Vysunúť gumovú manžetu. Dá sa vysunúť vnútorná aj vonkajšia manžeta!
9. Namazať tukom s obsahom MoS2 a v opačnom poradí poskladať.
Všetko prakticky vyskúšané dnes, žiadna demontáž tehlíc nie je potrebná!

Re: Manžeta

Napsal: sob dub 26, 2008 4:35 pm
od kce
tak uz to mam taky za sebou.. dle lubomirovo postupu, doporucuji;)
na zemi, na heveru, a trvalo mi to teda mym zewlackym stylem asi 4 hodiny :oops:
musim teda rict ze nejvetsi "kóre" bylo sundat kloub z tisicihranu na diferencialu.. nakonec sem musel povolit oba silenbloky (i takovyto tahlo).. ale jinak vcelku brnkacka..
jo a ta manzeta od lubomira, mela tu mensi diru o dost vetsi nez origo, vyresil sem to tak ze sem z ty stary manzety ustrihl tan kousek a vsadil ho dovnitr a tak se otvor zmensil na "akorat" ..cely sem to pak stahl tou paskou..
jinak mi taky nedoslo ze kdyz sundam tu manzetu co je bliz k diferencialu, tak budu potrebovat nove ty pasky kovove stahovaci.. takze to mam zatim tema plastovejma elektrikarskejma... nevite jestli se daj sehnat samotny ty pasky?;)
este pripojim jedno foto, at ten kdo do toho pude poprve ma zas o trochu vesti predstavu..
Obrázek