Manžeta

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Manžeta

Příspěvekod Karel » stř črc 19, 2006 2:31 pm

Při náhodné kontrole podvozku jsem zjistil, že mám prasklou manžetu na P.P.kole.Předem jsem se poptal 2 mechaniků na postup opravy a dostal jsem 2 různé odpovědi tak pro upřesnění popíšu opravu jak jsem ji dělal já./Libero r. 96/
1) demontuje matici vel. 27 mm
2) odpojit spodek stabilizátoru
3) odpojit spodek těhlice
4) odpojit kulový čep spojovací tyče
5) demontovat a vyvěsit brzdič i s destičkama.Odklonit celý náboj př.kola i s kotoučem od auta a stáhnout z poloosy.Př. poklepat na konec poloosy.
6) Vytáhnout poloosu z převodovky.Použil jsem k vypáčení stranový klíč č.50.Homokinetický kloub/ten co je u kola nerozebirat!/. Z kloubu co je u převodovky vyndat zajišťovací drát, gumovým páskem zajistit kuličky, aby nevypadly,vyndat seger pojistku co jistí unašeč a postupně sundat manžetu/y/.Manžety jsem koupil na tel. 800 555 103 u firmy Valenta a 1 stojí 270,- a obě jsou stejné !!! a označení na krabičce je:JC-G58002 a jsou MADE IN JAPAN. Čas opravy 90 min.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

manžety

Příspěvekod Lubomír » stř črc 19, 2006 8:10 pm

Naprostý súhlas, ide to aj takto, ale demontovať aj tehlice som ani neskúšal, jednoducho som odpojil iba hriadel od prevodovky, vyhrnul manžetu - tú zlú, uvolnil segerku a samozrejme sa mi vysypali guličky a rozpojil som kĺb, aj tak tam asi cez tú trhlinu vnikla soľ a prach, to mazivo vnútri sa asi zmenilo na brusivo :cry: . Tak som to všetko vyčistil, namazal novým tukom a dal novú manžetu. Dnes by som to aj s čistením od špiny tipoval tak na hodinku práce.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » čtv črc 20, 2006 7:10 am

Až k tomu brusivu to u mne nedošlo. Ale spodní rameno od těhlice/nesprávně nazývané svislák/musím odpojit podle obr.3 jinak poloosa nelze vyndat.
K. :) :( :lol:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 507
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » čtv črc 20, 2006 10:42 am

Dobrý nápad na typ , jak na to . Už kolikrát jsem přemýšlel jak se ty manžety vlastně vyndavají . Taky mě to čeká , tak alespoň vím že to nebude tak složitý jak to vypadá .
P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » čtv črc 20, 2006 11:17 am

Petře POZOR! každá poloosa /aspoň/ r.96 má jinou délku!!!!!!!!!!!!!!!
:idea:
K.
:cry:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 507
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » čtv črc 20, 2006 12:03 pm

Poloosy už mám zmáklý , vyndat a nandat to už není problém , ale jak se sundavají a nandavají ty manžety to mi nešlo do hlavy . Dneska dopoledne jsem dával jinou polosu protože mi cvakal kloub , když byla v záběru , ale manžetu jsem tam nechal starou natrženou . Nejdřív skusím rozborku na tý starý poloose a pak udělám tu novou .
P+B.

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » úte říj 10, 2006 1:47 pm

Dneska sem zjistil že mám pravou manžetu u předního kola taky natrhlou :cry: .
Protože se do toho nechci hrabat několikrát, tak sem už zakoupil těhlice(už toho maj taky dost). Teď ještě tu manžetu a dám i nové kul. čepy řízení protože levej je už v pr...
No ale ty kuláky řízení zatim nemůžu sehnat a když, tak za šílenou cenu origo 3500,- za jeden :!: Jsou stejné i na starší typ :?: Na těhlicích je napsáno "Justy" tak možná budou pasovat i kuláky...

Ještě sem to nedělal tak k tomu postupu. Dá se všechno udělat se standardním nářadím nebo je na něco potřeba speciální :?:
Dělá se na heveru nebo na zemi.
Dík :wink:
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » úte říj 10, 2006 2:09 pm

Manžetu jsem měnil nad montážní jámou, předek přizvednutý heverem jako když měníš přední kolo .Šlo by to v nouzi i na zemi.Jen na kulák si sežeň stahovák.
K.
:(
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » úte říj 10, 2006 8:01 pm

Jo jo - stahovák mi pučí kámoš, jen ten bod č.6) si moc neumím představit(až se budu soukat pod auto a páčit to v leže :x ), ale co, sem strojař tak až všechno rozeberu snad to i složím :lol:
Nekupoval někdo ty kuláky řízení :?: Zatím sem u šílenejch částek a prodejce od prodejce brutálně jinak
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » stř říj 11, 2006 6:36 am

K tomu bodu 6:vnitřní kloub z převodovky musíš vytáhnot odpáčením např. montpákou,ale aby sis převodovku opěrným bodem montpáky "nepropíchl" tak proto ten klíč 50mm.Jako podložka pod montpáku nebo velký šroubovák.Jde to.
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » stř říj 11, 2006 8:10 am

A mám si ho nějak poznačit, nebo je to jedno a zpět pude jakkoli :?:
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » stř říj 11, 2006 8:24 am

Polohu vnitřního kloubu k unašeči v převodovce značit nemusíš , ale označením nic nezkazíš .
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Příspěvekod Martin H. » stř říj 11, 2006 6:13 pm

Poznačit nemusíš, ale sestavi to pak musíš tak, aby ti pasovaly otvory na pérový kolík. Já tam strkám závlačku.

Martin.

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » stř říj 11, 2006 7:33 pm

Nejlevnější kulák řízení co sem zatím sehnal je za 1500,- kus :o Spodní kuláky ramen(těhlice) mám za 414,- kus.
Jinak dík za info.
Jo a ještě jaká vazelína tam bude nejvhodnější :?:
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » čtv říj 12, 2006 7:35 am

Martin H. píše:Poznačit nemusíš, ale sestavi to pak musíš tak, aby ti pasovaly otvory na pérový kolík. Já tam strkám závlačku.

Martin.


Na předních poloosách žádný kolík nemám.
K.
:cry:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » čtv říj 12, 2006 8:22 am

peple píše:
Jo a ještě jaká vazelína tam bude nejvhodnější :?:

Nejkvalitnější co se dá běžně sehnat za rozumnou cenu je :LM 47 LANGZETFETT. Kupoval jsem ji u firma VALENTA tel 800 555 103.
S cenou se musíš vyrovnat, na 1 kloub množství asi jako 3-4 polévkové lžíce.
V gramech nevím :?:
K.
toothy10.gif
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » čtv říj 12, 2006 9:42 am

S tou cenou 1500,- za kulák sem se už vyrovnal a v Autobados sem sehnal manžetu za 250,-
Dík za tip na vazelínu :wink:
ČUS - PEPLEBUS

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Příspěvekod Martin H. » sob říj 14, 2006 6:09 pm

Peple, omlouvám se za ten pérový kolík, ten mají starší typy.


Martin.

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Homokloub

Příspěvekod Lubomír » ned lis 19, 2006 7:03 pm

aby ste vedeli, čo tam je vnútri , pripájam aj obrázok (-platí pre staršie Liberko):
Homoklb_rozobraty.jpg
Homoklb_rozobraty.jpg (34.44 KiB) Zobrazeno 2135 x

takže moje poradie po demontovaní kola na heveri, vonku, bez jamy:
1. vyraziť kolík priemer 5 mm na pripojení klbu k prevodovke.
2. Vystrčiť kĺb z mnohohranu prevodovky / rozvodovky.
3. Zhodiť ocelové pásky z manžety.
4. Vysunúť gumovú manžetu , aby sa obnažil ten zavazelinovaný kĺb.
5. Tenkým šrobovákom vysadiť drátený poistný krúžok.
6. Vytiahnuť kĺb von, očistiť, aby bolo vidieť segerku na konci tyče.
7. Vysadiť segerku a vysunúť vnútorný kĺb.
8. Vysunúť gumovú manžetu. Dá sa vysunúť vnútorná aj vonkajšia manžeta!
9. Namazať tukom s obsahom MoS2 a v opačnom poradí poskladať.
Všetko prakticky vyskúšané dnes, žiadna demontáž tehlíc nie je potrebná!
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon zář 28, 2015 3:29 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště/Město: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Manžeta

Příspěvekod kce » sob dub 26, 2008 4:35 pm

tak uz to mam taky za sebou.. dle lubomirovo postupu, doporucuji;)
na zemi, na heveru, a trvalo mi to teda mym zewlackym stylem asi 4 hodiny :oops:
musim teda rict ze nejvetsi "kóre" bylo sundat kloub z tisicihranu na diferencialu.. nakonec sem musel povolit oba silenbloky (i takovyto tahlo).. ale jinak vcelku brnkacka..
jo a ta manzeta od lubomira, mela tu mensi diru o dost vetsi nez origo, vyresil sem to tak ze sem z ty stary manzety ustrihl tan kousek a vsadil ho dovnitr a tak se otvor zmensil na "akorat" ..cely sem to pak stahl tou paskou..
jinak mi taky nedoslo ze kdyz sundam tu manzetu co je bliz k diferencialu, tak budu potrebovat nove ty pasky kovove stahovaci.. takze to mam zatim tema plastovejma elektrikarskejma... nevite jestli se daj sehnat samotny ty pasky?;)
este pripojim jedno foto, at ten kdo do toho pude poprve ma zas o trochu vesti predstavu..
Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti