Na dva válce...
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Jiříku, vymontuj všechny tři svíčky a zkontroluj je. Měly by jiskřiště mít všechny stejné. Jak co do usazenin tak barvy. Bude-li jedna uplně černá a obalená sazemi vyměň ji a nezmění-li se projev hledej příčinu na "postiženém" válci. Někdy to může být i špatné těsnění pod hlavou a kanálkem "přisávání" oleje. Ale stejně, jak ti Karel píše, je pravděpodobné i poškození pístu, kroužků a dodal bych i dost "podpáleného" výfukového ventilu. Dědek
- sedas
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
ahoj,
tohle mi presne delalo (ale v zime). nejdriv to chytalo na dva a treti se za chvili pridal, pozdejc uz to pak chytlo jen na jeden a ty dalsi dva se po chvili postupne pridali... bylo to kabelama ke svickam, ze probijeli. byly to funglovky z Tesly; pry je o nich znamy, ze probiji, to sem ale nevedel.
vis, ktery valec ti to dela? kdyz prohodis svickovy kabely a zacne to delat jinej, tak vis, ze je to nekde v kabelech (nebo rozdelovaci).
hodne zdaru,
pavel
tohle mi presne delalo (ale v zime). nejdriv to chytalo na dva a treti se za chvili pridal, pozdejc uz to pak chytlo jen na jeden a ty dalsi dva se po chvili postupne pridali... bylo to kabelama ke svickam, ze probijeli. byly to funglovky z Tesly; pry je o nich znamy, ze probiji, to sem ale nevedel.
vis, ktery valec ti to dela? kdyz prohodis svickovy kabely a zacne to delat jinej, tak vis, ze je to nekde v kabelech (nebo rozdelovaci).
hodne zdaru,
pavel
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Ano. může to dělat zapalovací soustava. Ale ten kouř o kterém psal, to není samo sebou.Doporučuji sice laickou ale zato velmi spolehlivou skoušku: sjeď táhlé klesání a brzdi motorem a po ujetí asi 0,5-1km,už na rovině rázně přidej plný plyn.Pokud zakouří,tak netěsní spalovací prostor.Jako přijímací technik jsem si toto ověřoval třeba i v záruce,když si na podobnou závadu, nebo na nadměrnou spotřebu oleje stěžoval zákazník.
O co vlastně jde? Při brždění motorem je válec a píst ostřikován olejem a když se olej netěstnostmi pístních kroužků a to hlavně stěracích dostane,vlastně se natlačí do spalovacího prostoru , tak se po přidání plynu a při zatížení motoru musí spálit a to je ono vzpomínané kouření.Stačí? Nestyď se zeptat.
K.
O co vlastně jde? Při brždění motorem je válec a píst ostřikován olejem a když se olej netěstnostmi pístních kroužků a to hlavně stěracích dostane,vlastně se natlačí do spalovacího prostoru , tak se po přidání plynu a při zatížení motoru musí spálit a to je ono vzpomínané kouření.Stačí? Nestyď se zeptat.
K.
Nikdo není dokonalej.
Káble a svíčky jsou nové, dělá to první válec od rozdělovače. Motorem brzdím dost často, po opětovném sešlápnutí plynu se mi zdá, že se z výfuku nekouří, stoprocentně to nevím, protože jsem vždy řídil auto já sám. Olej prozatím neubývá. Ono to dělá jen při startu- startuji úpně bez plynu chytne na dva a pomalé chvilce se přidá i třetí, pokud startuji s plynem připadá mi jako by se motor "přechlastal" a aby chytnul musím dát plyn skoro až na podlahu a trvá o hodně déle než se chytne i třetí válec.
Děkuji všem za rady
Jiřik
Děkuji všem za rady
Jiřik
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
na dva válce, neskôr tretí...
Tak takto sa mi začínal príbeh o prerazení tesnenia medzi dvomi valcami.
Ona tam je docela malá vzdialenosť, a práve tam sa to tesnenie nejak unavilo a podfukovalo tam, takže nakoniec som dokýchal na jeden válec až pred chalupu a už to nešlo naštartovať ani na dva, len na jeden valec, ale po pridaní plynu to samozrejme chcípalo , neťahalo a strelilo do výfuku. Sviečky mi pomohli odhaliť, ktoré dva to asi budú, a keď nepomáhalo ani vymeniť ich, ani káble a ostatné kúzla nezaberali, išla dolu hlava a ejhle, ako som na tom jazdil, tými tlakovými rázmi sa ten tenký mostík medzi dvoma valcami ešte utopil oproti povrchu bloku motora, takže som mal dosť bezsennú noc, čo sa tým. Prebrúsiť by sa to malo do roviny.
Ale motor ostal zamontovaný v aute, ani trochu sa mi nechcelo demontovať ho, odstrojiť a dať na rovinnú brúsku a potom ho poskladať a diviť sa, že zvyšky brúsneho materiálu mi zničia aj zvyšok ešte nevylágrovaných uložení!
Tak som tú priehlbinu vybral až po kov malou ručnou brúskou , zamozrejme som chránil otvory valcov pred tým brúsnym práškom handrami nacucanými olejom. A zatmelil som tú priehlbimu tmelom na výfuky. Je dosť pevný a odoláva dlhodobo vysokým teplotám aj tlakom.
No a ostávalo zabrúsiť ho do roviny a normálne, na nové tesnenie poskladať motor.
Ide dodnes, asi 40 000km má na krku odvtedy. Držím Ti palec, aby si nemal podobnú smolu, ale ako vidíš, má to riešenie.
Ona tam je docela malá vzdialenosť, a práve tam sa to tesnenie nejak unavilo a podfukovalo tam, takže nakoniec som dokýchal na jeden válec až pred chalupu a už to nešlo naštartovať ani na dva, len na jeden valec, ale po pridaní plynu to samozrejme chcípalo , neťahalo a strelilo do výfuku. Sviečky mi pomohli odhaliť, ktoré dva to asi budú, a keď nepomáhalo ani vymeniť ich, ani káble a ostatné kúzla nezaberali, išla dolu hlava a ejhle, ako som na tom jazdil, tými tlakovými rázmi sa ten tenký mostík medzi dvoma valcami ešte utopil oproti povrchu bloku motora, takže som mal dosť bezsennú noc, čo sa tým. Prebrúsiť by sa to malo do roviny.
Ale motor ostal zamontovaný v aute, ani trochu sa mi nechcelo demontovať ho, odstrojiť a dať na rovinnú brúsku a potom ho poskladať a diviť sa, že zvyšky brúsneho materiálu mi zničia aj zvyšok ešte nevylágrovaných uložení!
Tak som tú priehlbinu vybral až po kov malou ručnou brúskou , zamozrejme som chránil otvory valcov pred tým brúsnym práškom handrami nacucanými olejom. A zatmelil som tú priehlbimu tmelom na výfuky. Je dosť pevný a odoláva dlhodobo vysokým teplotám aj tlakom.
No a ostávalo zabrúsiť ho do roviny a normálne, na nové tesnenie poskladať motor.
Ide dodnes, asi 40 000km má na krku odvtedy. Držím Ti palec, aby si nemal podobnú smolu, ale ako vidíš, má to riešenie.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Jiříku , překontroluj na karburátoru po pravé straně vedle sací hadice ten plechový "klobouček" nahoře z něj vede hadička k sacímu potrubí a ze spodu je tom přidělaná taková tyčka . Překontroluj tu hadičku jestli ti nesaje falešný vzduch a hlavně se podívej zespodu na tu tyčku jestli neni vypadlá . Celej ten bazmek slouží k tomu aby ti za studena reguloval chod motoru . Měl jsem vypadlou tu tyčku a příznaky byly úplně stejné jak popisuješ . Včera jseme na to z Honzou přišli a dneska ráno po nastartování to bylo úplně o něčem jiném . Jistotu však ještě nemám uvidím zítra ráno až budu startovat za studena .
P+B.
P+B.
měl jsem stejný problém
Ahoj,
měl jsem stejný problém, zrovna minulý týden mi ho ve VJcars opravili. Po startu to jelo na dva válce (teda moc nejelo), teprve po zahřátí motoru bylo vše OK.
Odhadoval jsem to na problém s vlhkostí a prý to bylo ono.
Tj.
- očištění motoru od bordelu, co tam nalétá; omytí
- výměna zapalovacích kabelů, cívek a svíček
- nastříkání motorou nějakým filmem odpuzujícím vodu - VJcars doporučují dělat dvakrát ročně.
Škoda jen, že mi žena o té jízdě na dva válce řekla až po měsíci, co se jí to dělo; doufám, že to nevypálilo katalyzátor
PB
měl jsem stejný problém, zrovna minulý týden mi ho ve VJcars opravili. Po startu to jelo na dva válce (teda moc nejelo), teprve po zahřátí motoru bylo vše OK.
Odhadoval jsem to na problém s vlhkostí a prý to bylo ono.
Tj.
- očištění motoru od bordelu, co tam nalétá; omytí
- výměna zapalovacích kabelů, cívek a svíček
- nastříkání motorou nějakým filmem odpuzujícím vodu - VJcars doporučují dělat dvakrát ročně.
Škoda jen, že mi žena o té jízdě na dva válce řekla až po měsíci, co se jí to dělo; doufám, že to nevypálilo katalyzátor
PB
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Padlo tady už hodně možností , proč studený motor hodně čoudí a vypadá to že běží jen na dva válce . To byla taky hlavní příčina proč jsem se dal do GO motoru . Po namontování nového motoru se tento jev opakoval znovu . Skusil jsem jiný karburátor a je po závadě . Motor běží hned od začátku pěkně vyrovnaně a mimo odpařování vlhkosti z výfuku ani čoudík .
P+B.
P+B.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4