Jak přihlásit auto dovezené z EU

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Jak přihlásit auto dovezené z EU

Příspěvek od dědek »

V Lidových novinách dne 8.11.06 v příloze "AUTO" vyšel článek na výše uvedené téma. Pro ty , kteří noviny nemají a neseženou ve stručnosti:
Stav po novelizeci zákona 226/2006 (od července)b
:roll: Auto z TP ze země EU (muselo tam dřív jezdit )
:o Nejdříve na STK- tam bude evidenční kontrola (400,-)
:wink: Na úřad se všemi doklady o nabytí pro vystavení TP (Lhůta 30dní)
Vyfasovat značky ? ( povinné ručení zaplatit -sjednat)
:x Zpátky na STK na standartní kontrolu (emise
:D Vyjde-li vše O.K. lze jezdit

( V příloze AUTO jsou pro zajimavost i ceny 5let starých ojetin na trhu - Libero tam není)

Dobrý počtení Dědek
Uživatelský avatar
ašíc
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: čtv kvě 01, 2008 6:27 am
Typ Libera: mladší
Bydliště: u Hodonína, malá dědina

Jak přihlásit auto dovezené z EU

Příspěvek od ašíc »

Mělo by být standardem:
Vozidlo se bez problémů lze přihlásit, pokud je vozidlo přivezeno ze států EU pokud bylo v některém typově schválené (není omezeno stářím).
Nejdřív na Emise, potom na STK - vystaví ti 2 protokoly: 1.) technický protokol s přílohou, 2.) protokol před schválením techn. způsobilosti.
Na úřadě vypsat žádost k schválení techn. způsobilosti, dodat originál technického osvědčení II. (velký techn. průkaz). Poplatek 2 000 kč, pokud má vozidlo homologaci EU, tak jen 1 500, prokázat se platným osobním dokladem.
Ve správním řízení mosí byt vyřízené do 1 měsíca, esli nebude pozitivně prolustrované v Shengenském infosystému.
Potom už enom vypsat žádost přihlášku o registraci vozidla, dodat emise, jak protokol tak průkazku, a doklad o sjednaném zákonném pojištění, tů kartičku co vozíte v autě, když stačí policajtom, mosí stačit aj úředníkovi.
Pokáď je všecko originál, za poplatek 800 kč, a 3000 kč ekologický poplatek (za EURO 2), na počkání dostaneš dvě značky, jednu vylepenů známkama, v TP zápis o vlastníkovi a doplněné platné STK, vyplněné a zatavené ORV (malý TP - techn. osv. I).
Na pojišťovnu nutné nahlásit číslo TP a přidělenů registrační značku. hat46.gif
Naposledy upravil(a) ašíc dne sob pro 18, 2010 11:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Hadová
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 15
Registrován: ned zář 16, 2007 9:14 pm
Bydliště: Plzeň

Jak jsme dovezli Liberko z Němec

Příspěvek od Hadová »

Od minulého týdne máme oficiálně dovezené Liberko (Mášu Dagmaru). Jednalo se o individuální dovoz, takže bych se chtěla zčerstva podělit o zážitky s našimi případnými následovníky. Aby se na to stihli řádně psychicky i finančně připravit. Kdysi jsem tu někde podobný příspěvěk na fóru viděla, ale zaboha ho nemůžu najít. Tak snad aktuální informace.

Takže: nejprve je třeba Liberko na internetu vystopovat. Had v našem případě našel asi po třech měsících usilového pátrání starší Liberko z r.v. 1992 ve velice dobrém stavu kastle za cca 440 euro. Motor zvenčí hezký, ale nefungoval. Takže jsme zaplatili cenu a dopravu - tuším 10 Kč za kilometr, což je asi dobrá cena.

V Čechách pak po zprovoznění motoru následovaly emise 330 Kč a STK 2500 Kč. Protože je naše autíčko nestandard, museli se na STK povinně zeptat v Praze na Dekře, jestli ho mohou zprovoznit. Zhruba za dva týdny přišel poloprázdný protokol s razítkem za 1900 Kč. Už se vůbec nedivím, že se technikům nelíbilo, že musí všechno odedřít, prohlídnout a přepsat, a Dekra si jen naúčtuje. Z papírů už zbývalo auto jen pojistit na číslo karoserie.

Pak jsem v Plzni vyrazila na Magistrát s kupní smlouvou, velkým a malým německým techničákem, protokolem z STK, protokolem z Dekry, potvrzením o emisích a zelenou kartou. Na první pokus jsem doma vytrousila malý techničák a pan úředník mě strašil, že to bude veliký problém, jestli ho nenajdu. Musela bych si v Německu zažádat o kopii a vzhledem k tomu, že auto bylo odhlášeno z evidence, by to bylo komplikované. Infarktový stav.

Na úřadě je třeba vyplnit žádost o registraci a dodat výše zmíněné podklady. Ačkoli v Plzni existuje lístečkový systém, stejně jsem si tam na první pokus vyseděla hodinu a půl, než mi řekli, že nemám ten techničák, a na druhý hodiny dvě. Docela bych ocenila, kdyby tam jeden ouřada mohl sedět a jenom kontrolovat papíry, aby tam lidi nemuseli zbytečně čekat na zamítnutí. Když už to vypadalo, že je všechno OK, tak se mě úředník zeptal, jestli chci taky značky, když jsem si o ně nepožádala. :evil: Takže další formulář. Našestí šel vyplnit přímo u přepážky. Žádost o registraci 2000 Kč, protože Libero není pro ČR homologované (jinak je pro dovoz jen 1500 Kč a 2000 Kč pro náklaďáky :) ), a RZ 800 Kč. Naštěstí bylo lze zaplatit kartou. A že prý si mám v 17. hod přijít.

To mě mile překvapilo. Nečekala jsem, že dostanu značky hned ten den. Celá natěšená jsem se přihrnula minutu po páté na výdej. Žila jsem v mylném dojmu, že si vzali odklad na to, aby vyplnili nezbytné formuláře a tudíž mě nezdržovali. Čekala jsem, že dostanu hromádku dokladů od auta nahoře s RZ. Omyl. Čekala jsem tři čtvrtě hodiny, než na mě došla řada, a pak dalších dvacet minut, než úředník vyplnil, co musel.

Podtrženo, sečteno. Kromě kupní ceny a dopravy nás legalizace Máši vyšla na 7530 Kč + povinný ručení, který nepočítám, protože si je platí všechna auta.
No, nakonec to stálo za to. Ač neprotekční, máme docela hezkou značku. :D Uvidíte na srazu.

A ještě jeden poznatek. Když už vám na úřadě vydají lísteček, musí vás ten den odbavit. Kdy - to záleží jen na nich. Lze se sice objednat přes internet, ale bývá docela obsazeno.

Tak nakonec případným následovníkům přeji hodně zdaru a pevných nervů.
Odpovědět