Demontáž předního diferenciálu

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Demontáž předního diferenciálu

Příspěvek od sedas »

Ahoj všichni,

jak jsem psal ve threadu u zimního srazu, utrhl se mi predni diferencial ze silentbloku a odnesl to i kloub kardanky. Jako prozatimni reseni jsem si rikal, ze bych ho demontoval i s poloosama a jezdil bez toho. Mozna blba otazka, ale je to mozny? Nebude to nahodou necemu vadit (treba to, ze by tam nebyly poloosy)??

A jaky by byl postup, jak ho demontovat? Vlastni diferencial uz drzi jenom v jednom miste, s tim problem nebude, ale nejsem si jisty, jak spravne bych mel postupovat pri vyndavani poloos.

diky,
pavel
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Nové nebo staré :?:
K.
:?:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

stare... o novem si zatim muzu jen nechat zdat :?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Skus :arrow: mělo by stačit vytáhnout závlačky v unašeči u převodovky,vytáhnout,demontovat centrální matici předního kola a vyndat :idea: toto je ale bez záruky /staré nemám a tak detailně neznám/.
K.
tongue8.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

na ty zavlacky jsou uz koukal. nevypada to jako zavlacka, ale spis nejaky kolik/cep, a nepodarilo se mi to dostat ven. anebo jsem se snazil vydolovat neco spatneho :(
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Bude to asi dutý kolík něco jako pružná trubička :arrow: podobného něco měla Š120 ve dveřích v pantech :!:
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Ahoj Pavle , ty poloosy drží pružné trubičky přesně jak píše Karel . Nejlépe se to vyndavá uříznutým šroubovákem , který má o malinko menší prúměr než je ta trubička . Nesmí být moc tenký , protože pak se zatluče do trubičky a už to nikdo nevyndá . Polosy bych odpojil pod prachovkou u kola . Jenom se vyndá po obvodu takový drát a vytáhne se polosa z kloubu . Pozor na kuličky . Ten kloub co má z druhé strany matku tam musí zůstat , protože by ti nemělo na čem držet kolo . Když odpojíš vepředu kardan od diferáku tak se dá vytáhnout od převodovky . Akorát si teď nejsem jistý jestli nebudeš muset demontovat i ten protikus kardanu na převodovce , aby se to tam nemlelo . Hodně štěstí .

P+B.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Jo, je vidět, že staré znáš dokonale.
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Libero mě naučilo .

P+B.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Kardan se vytahuje z převodovky ven a vzniklým otvorem by ti ven utíkal olej a dovnitř vnikal bordel. Musel bys to nějak zašpuntovat. Měl jsem diferák urvaný taky. Origo silentbloky jsou pěkně mastné a prd vydrží. Stačí maličko upravit držák silentbloků a ty použít ze Š. 1203. Jsou to takové dvě plechové misky a mezi nimi pryž. Tuším tam držely převodovku. Tento udělátor mi sloužil perfektně šest let a pak šel i s autem do šrotu.

Martin.
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

Díky všem za rady. To bylo právě to, čím jsem si nebyl jistý - jestli můžu povolit tu matku, co je z venku na kole (na bubnu), anebo jestli tam musí zůstat.

S odpojováním kardanu od předního diferenciálu problém nemám, ten se mi odpojil sám - jak se to urvalo, tak to "rozštíplo" ten kloub a kardanka upadla. Zezadu z převodovky jsem ji vytáhl a samozřejmě vytekl olej.

Ten otvor do převodovky nějak ucpu. Zatím jsem tam strčil ten koneček, co byl přes kloub spojený s kardanem a původně tam byl, ale blbý je, že se pořád točí a tak nejde pořádně zajistit proti vypadnutí. Asi si nechám udělat třeba z duralu kus na jednom konci duté hřídele, co bude mít stejný vnější průměr jak ten původní, aby zapadla do toho gufera, které je v té převodovce.

Ohledně silentbloků z Š1203, nevím, kde, bych je měl sehnat. Asi bude pro mě jednodušší vzít si celý ten kus, co drží ten diferák vč. silentbloků z Hostivic. Nebo spíš se optat tu na fóru, třeba se najde někdo, komu přebývá :-) Stejnak, aby to mělo význam, budu k tomu muset sehnat ještě i tu kardanku, protože ta moje už je nepoužitelná bduh.gif

pavel
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Jak to, že se ti točí ten pahýl, co jsi strčil do převodovky? Pokud máš vyřazený předek, tak by se točit neměl.

Martin.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

O kardanu se domluv s Honzou , určitě ho má a výjde tě to levněji než v Hostivicích .

P+B.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Jo a silentbloky bych starší nikdy nekupoval i když by vypadaly dobře, protože je to kočka v měchu, nevíš kolik to má nalítané a ta možnost, že se utrhnou, je velká.

Martin.
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

Martin H. píše:Jak to, že se ti točí ten pahýl, co jsi strčil do převodovky? Pokud máš vyřazený předek, tak by se točit neměl.

Martin.
Aha, no ja nevim, myslel jsem, ze odpojovani/pripojovani predku se deje v prednim diferencialu... :?: Mozna teda, ze se ten konecek ani netoci, ja jsem se na nej za jizdy nekoukal :)

Ale vim, ze kdyz jsem mel zvednuty zadek a zatocil jsem kolama, tak se kardanka tocila. Ale taky se mi tocila, kdyz jsem zvednul predek a zatocil prenim kolem (oboji samozrejme pri vypnutem predku).... to sem tenkrat nepochopil, tak jsem se smiril s tim, ze tomuhle nerozumim bduh.gif

Kdo vi, jak to je? :-)
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

Petr+Barča píše:O kardanu se domluv s Honzou , určitě ho má a výjde tě to levněji než v Hostivicích .

P+B.
Ok, diky za tip.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od covex »

Podle me se odpojovani a pripojovani deje v prednim diferencialu a tedy kardanka se toci stale.. ono to ma prakticke duvody - kdyby se netocila mela by tendence pri nepouzivani zatuhnout, zareznout atd.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Polevoj »

Odpojovani se deje vzadu a myslim, ze je elektromagneticke. Kardanka se toci z podstaty cinnosti diferencialu - at je nahon zapnut nebo neni. Na predni diferencial jsem ted odbornik - mam ho rozdelany po celem dome :lol: - uz mesic :cry:
A to jsem si myslel, ze mi oprava zabere max. tyden. Az dokoncim remont (doufam, ze uspesne), podelim se o zkusenosti.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

covex píše:Podle me se
Určitě ne :!: kardanka je připojená stále k přednímu dfiferenciálu a za jízdy se stále točí :arrow: v převodovce je membrána která je ovládaná podtlakem a ta spojuje zadní "hrušku"s kardankou.
Pro svoji jistotu se podívej na přední náhon,že tam nevede žádné táhlo,ani dát nebo hadice tongue8.gif
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Polevoj píše:Odpojovani se deje vzadu a myslim, ze je elektromagneticke.
Pouze elektromagnetický ventil/y/ přepouští podtlak/vakum/ na levou stranu a pravou stranu ovládací membrány a zapíná nebo odpíná předek :!: :lol:
K.
:o
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět